• Ik kreeg vanochtend een idee en heb net iets van een samenvatting/flaptekst geschreven. Er moet nog wat aan gesleuteld worden, maar wat vinden jullie er tot nu toe van? (En van de titel?)

    Niets is schijn.

    Als de jonge tienermoeder Vivian na een auto-ongeluk in het gips thuiszit, gebeuren er onverklaarbare dingen. Langzamerhand veranderen er dingen in huis. Meubels die zijn verplaatst en de dag erna weer goed staan, haar katten Leo en Siem zijn spoorloos verdwenen en opeens is ziet ze haar dochter Sterre niet meer. Haar nieuwe, zwangere buurvrouw Karen helpt haar zoveel mogelijk en dat waardeert ze enorm. Ze zegt dat Sterre bij haar moeder logeert, maar waarom weet Vivian daar niets vanaf? Wat is er aan de hand?

    Ik vind dat het plot nu al erg duidelijk is. Als een plottwist heb ik dan nog dat Karen schijnzwanger is en Sterre als eigen kind wil hebben. Ik zoek alleen nog een plottwist. Iets wat niemand ziet aankomen. Iemand ideeën?


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Doet me erg denken aan de The Others. Weet niet of je dat kent? Maar ja, dat is een plottwist die dus al echt gebruikt is haha.

    Het klinkt wel leuk though!

    KyloRen schreef:
    Doet me erg denken aan de The Others. Weet niet of je dat kent? Maar ja, dat is een plottwist die dus al echt gebruikt is haha.

    Het klinkt wel leuk though!


    Nee, maar nu ik de samenvatting lees vind ik het er niet op lijken? Mijn verhaal heeft niets met geesten te maken. Haha. Shit man, daar was ik al bang voor. Heb je dan toevallig ideeën? (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Vane schreef:
    (...)

    Nee, maar nu ik de samenvatting lees vind ik het er niet op lijken? Mijn verhaal heeft niets met geesten te maken. Haha. Shit man, daar was ik al bang voor. Heb je dan toevallig ideeën? (:

    Haha komt misschien omdat die dingen verplaatst worden en ze opeens de katten en haar dochter niet meer kan zien. Is het net alsof ze dood is gegaan en nu in de andere wereld zit.

    Hm. Nou ja, je hebt het al over de nieuwe buurvrouw gehad. Misschien dat zij degene kan zijn die Vivian aangereden heeft, haar katten en dochter heeft opgesloten en vervolgens Vivian's leven over probeert te nemen?

    KyloRen schreef:
    (...)
    Haha komt misschien omdat die dingen verplaatst worden en ze opeens de katten en haar dochter niet meer kan zien. Is het net alsof ze dood is gegaan en nu in de andere wereld zit.

    Hm. Nou ja, je hebt het al over de nieuwe buurvrouw gehad. Misschien dat zij degene kan zijn die Vivian aangereden heeft, haar katten en dochter heeft opgesloten en vervolgens Vivian's leven over probeert te nemen?


    Ik dacht dat het al duidelijk was dat die buurvrouw het was. Haha.
    De katten worden opgehangen in de garage en de buren vermoord ze één voor één. (Omdat ze lastig zijn)


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Vane schreef:
    (...)

    Ik dacht dat het al duidelijk was dat die buurvrouw het was. Haha.
    De katten worden opgehangen in de garage en de buren vermoord ze één voor één. (Omdat ze lastig zijn)

    Oh pff hahaha let niet op mij. :'D Ik zit hier nog met een slaperige kop.
    Poor kitties. Heb je al een reden bedacht waarom ze zo doet dan?

    Als ik het begin van je samenvatting las, dacht ik echt dat het iets met geesten ofzo te maken had. (:

    Je titel vind ik erg mooi.
    Over die plottwist, ik denk dat ik daar nog meer het verhaal voor moet kennen want nu weet ik eigenlijk niet zo veel. Aangezien ik in de samenvatting niets vind van een vader/man kan je daar misschien iets mee doen? Wie weet heeft hij wel een affaire met Karen (;


    The soul needs autumn.

    KyloRen schreef:
    (...)
    Oh pff hahaha let niet op mij. :'D Ik zit hier nog met een slaperige kop.
    Poor kitties. Heb je al een reden bedacht waarom ze zo doet dan?


    Ze doet zo omdat ze dus voornamelijk jaloers op uaars is en (waarschijnlijk) een ziekte heeft. Moet nog even kijken welke.

    Verder heb ik nog niets met een man, maar nu ik er zo over nadenk, kan ik misschien doen dat de ex-vriend van Vivian de vriend van Karen is. Karen kan zelf geen kinderen krijgen en daarom wil ze het kind van Vivian. (?)


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Vane schreef:
    (...)

    Ze doet zo omdat ze dus voornamelijk jaloers op uaars is en (waarschijnlijk) een ziekte heeft. Moet nog even kijken welke.

    Verder heb ik nog niets met een man, maar nu ik er zo over nadenk, kan ik misschien doen dat de ex-vriend van Vivian de vriend van Karen is. Karen kan zelf geen kinderen krijgen en daarom wil ze het kind van Vivian. (?)


    En dat hij misschien mee in het complot zit? (dan moet je natuurlijk nog wel een goed motief vinden).
    Je kan ook iets met een van de buren doen. Je zegt dat Karen ze allemaal vermoord, maar wie weet mislukt er toch iets?

    Ik weet niet of je het op Quizlet wilt plaatsen of niet, maar als je dat doet mag je me zeker waarschuwen. (:


    The soul needs autumn.

    Hii, zie er uit al een leuk verhaal!
    & voor je plottwist hmm, zoals hier boven al zat misschien iets doen met de vriend of een ander personage inbrengen die ook in het complot zit, of iemand die niet in het complot zit, zodat het eerst lijkt of ze samen werken maar het eigenlijk niet van elkaar weten? maar ja ik zeg maar wat, kijk maar wat je er mee doet!

    Als je het Quizlet gaat plaatsen, wil jij mij dan een seintje geven Ik zou het graag lezen! :)


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    Ohhh ik houd wel van dit soort verhalen. De plottwist die je aanhoudt vind ik ook wel interessant, dus ikzelf zou er niet al te veel meer aan veranderen! (:


    She's imperfect but she tries

    Ik vind het wel leuk zo, zou je me kunnen waarschuwen als je hem op Quizlet zet?


    <3

    Ik denk dat ik dit verhaal voorlopig niet op Q ga zetten. Ik wil me hier echt op focussen. (Vooral personages) verder ga ik nog even kijken hoe ik dit ga aanpakken. c:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Dat zij eigenlijk niet Sterres moeder is en ze aan waanbeelden lijdt of zoiets. Dat zij zich zeg maar een leven bedenkt/indenkt dat helemaal niet zo is en alleen in haar hoofd/gedachten afspeelt. Geen idee verder. Ben op het moment helemaal leeg, maar ik zal eens verder voor je denken c:

    [ bericht aangepast op 24 feb 2016 - 21:00 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Jinxxx schreef:
    Dat zij eigenlijk niet Sterres moeder is en ze aan waanbeelden lijdt of zoiets. Dat zij zich zeg maar een leven bedenkt/indenkt dat helemaal niet zo is en alleen in haar hoofd/gedachten afspeelt. Geen idee verder. Ben op het moment helemaal leeg, maar ik zal eens verder voor je denken c:


    Hier was ik nog niet opgekomen. Ik twijfel alleen nog over de waanbeelden. Misschien dat Vivian denkt dat Sterre haar kind is, maar in werkelijkheid heeft ontvoerd. Alleen zit ik dan weer met Karen en de buren.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Vane schreef:
    (...)

    Hier was ik nog niet opgekomen. Ik twijfel alleen nog over de waanbeelden. Misschien dat Vivian denkt dat Sterre haar kind is, maar in werkelijkheid heeft ontvoerd. Alleen zit ik dan weer met Karen en de buren.

    Misschien dat zij het ziet als buren, maar ze eigenlijk in een gekkenhuis zit of dat die meespeelt onder een hoedje.


    Don't walk. Run, you sheep, run.