• Hallo !

    Ik moet voor een paper van school het hebben over jongerenwerkloosheid. Maar we moeten echt een goede onderzoeksvraag hebben...
    Heeft er iemand een goede onderzoeksvraag voor mij?

    Alvast dank!


    Life is all about having a good time.

    Jongerenwerkloosheid is nog een erg breed onderwerp. Probeer dat eerst een beetje in te perken, dat maakt het verzinnen van een vraag al een stuk gemakkelijker. ^^ Wat wil je precies weten of onderzoeken over jongerenwerkloosheid?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Vrij algemene onderzoeksvragen zijn: Waardoor wordt jongerenwerkloosheid veroorzaakt? Hoe kan jongeren werkloosheid bestreden worden?
    Je zou ook naar een bepaalde oorzaak kunnen kijken van jongerenwerkloosheid of juist naar een bepaalde oplossing.


    My fake plants died because I did not pretend to water them

    Het klopt wat Square en MonophobiaDream zeggen, dus ik val in herhaling als ik dat herhaal.
    Daarom wil ik eventjes een voorbeeldje geven:

    In havo 3 moesten we ook een soort werkstuk maken. Mijn groepje en ik wilden iets over overgewicht doen. Ook veel te breed natuurlijk.
    Mijn docent hielp ons, zodat we uiteindelijk op Is overgewicht in Nederland een probleem? kwamen.
    Deze vraagstelling was een stuk specifieker. Het ging nog steeds over overgewicht, maar dan gericht op een bepaald land en dan de vraag erbij of het een probleem was.

    Ik hoop dat ik het een soort van goed uitgelegd heb en dat ik je ermee heb geholpen.
    Je hebt natuurlijk al jognerenwerkloosheid, en niet werkloosheid in het algemeen, dus ben je al specifiek bezig. Maar je zou bijvoorbeeld je vraagstelling nóg specifieker maken en kunnen aanpassen naar iets van: Is jongerenwerkloosheid in Nederland een probleem?