• Hallo iedereen :p

    Het laatst was ik met een vriendin bezig over onze jeugdtrauma's en we kwamen allebei bij hetzelfde uit, namelijk een programma dat vroeger uitgezonden werd op Ketnet (een kinderzender die de meeste Belgen onder ons wel zullen kennen). We weten geen van beide meer hoe het heette, maar sinds we erover begonnen te praten, ben ik wel nieuwsgierig of er misschien mensen zijn die wél weten hoe dit vreselijke programma heette - en er zelf ook trauma's aan hebben overgehouden.

    Dus, ik zal even opsommen wat ik er nog over weet.

    Het was echt een vreselijk eng programma - ik denk dat ik er nog steeds nachtmerries van zou krijgen. Het ging over een jongetje dat altijd naar een soort van bioscoop ging (ik dacht dat hij helemaal alleen was, maar mijn vriendin zei dat er nog iemand bij was die altijd heel erg bang was) en daar at hij dan een of ander soort insect (ik dacht wormen, mijn vriendin zei duizendpoten XD), terwijl er een film begon te spelen. En die film was echt HEEL ERG TRAUMATISEREND.

    Het was (natuurlijk) altijd een andere film en de enige die ik me echt kan herinneren, ging over een jongetje dat de spot dreef met een heks (?) en daarna veranderde die heks hem in ijs (terwijl hij nog leefde) en zette ze hem in de serre, waarna hij smolt toen de zon op het hoogste punt stond en je zag letterlijk zijn ogen nog bewegen toen hij in water veranderde D:

    Ik herinner me ook nog iets met een dode spin en daarna babyspinnetjes die wraak kwamen nemen voor hun dode moeder... En (als mijn geheugen me niet aan het bedriegen is) was er ook eens iets met kannibalisme (want kort nadat ik die episode gezien had, heb ik een nachtmerrie gehad over kannibalen, al weet ik niet meer of er ook echt een episode was over kannibalen, of ik het me gewoon inbeeld...). Mijn vriendin herinnerde zich ook nog iets met een monster in het toilet en dat kan goed waar zijn, want ik weet nog dat ik vroeger altijd bang was om het toilet door te spoelen omdat ik bang was dat er een monster uit zou komen.

    In het algemeen gingen de films die het jongetje zag altijd over 'stoute' kinderen, die vervolgens 'gestraft' werden (en meestal overleefden ze het niet, geloof ik).

    Het was altijd het laatste programma dat uitgezonden werd op Ketnet (rond 8u).

    Dus weet iemand toevallig hoe dit heet? Of is er iemand die het programma herkent, of nog een toevoeging heeft?

    In ieder geval: aan welk programma/film hebben jullie een jeugdtrauma overgehouden?

    Ik ben een forumnoob, dus ik heb geen idee of dit juist staat XD

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Laleah schreef:
    (...)

    Hahahaha jaa omg, ik kreeg altijd echt de rillingen van hem. Er was ook een hele documentaire over dat hij te eng was gemaakt voor kinderen :')


    Weet je nog dat ouders begonnen te klagen :')

    Echt waar, ik mik loreland was leuk en creepy asf


    Heaven is a place that we all have

    Shego schreef:
    Ik had met Sesamstraat altijd zware nachtmerries als de Jipjippers (geen idee hoe die beesten echt heten, maar het enige wat ze zeggen is "Jip") langs waren geweest. Ik vond ze zo ontiegelijk creepy. Vooral dat moment met die kraan...


    Waren gewoon mijn fangirls, jwz.



    Deze neem ik aan, toch?


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    LittIe schreef:
    (...)

    Weet je nog dat ouders begonnen te klagen :')

    Echt waar, ik mik loreland was leuk en creepy asf


    En gelijk hadden ze! Vokgens my is het daarna ook verwijderd van ons school.programma haha


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    (...)

    En gelijk hadden ze! Vokgens my is het daarna ook verwijderd van ons school.programma haha


    Bij ons werd Karbonkel gewoon menselijker gemaakt lol. Maar ik vond de enge Karbonkel wel leuker omdat iedereen aan het beeld zat gekluisterd toen hij in beeld kwam.


    Heaven is a place that we all have

    Ik heb overigens weinig jeugdtrauma's overgehouden aan films, maar ik had wel besloten dat het een goed idee was om op jonge leeftijd Meester van de zwarte molen te lezen en mezelf voor drie maanden nachtmerries te bezorgen. Nog steeds vind ik dat een megacreepy boek en snap ik niet waarom dat voor kinderen is bedoeld. :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    LittIe schreef:
    (...)

    Bij ons werd Karbonkel gewoon menselijker gemaakt lol. Maar ik vond de enge Karbonkel wel leuker omdat iedereen aan het beeld zat gekluisterd toen hij in beeld kwam.


    Huh, hoe hebben ze dat dan geflikt? Haha


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    (...)

    Huh, hoe hebben ze dat dan geflikt? Haha


    Idk, ze hebben hem in dit veranderd.


    Heaven is a place that we all have

    Dit is de docu over karbonkel Deel 2 en 3 staan er ook op

    Wiarda schreef:
    (...)

    Waren gewoon mijn fangirls, jwz.



    Deze neem ik aan, toch?

    Ik wist gewoon meteen dat er een reactie van jou zou komen, haha.
    Maar ik kan 'm nu even niet kijken, maar het beeld herken ik wel en sws die beesten ja. *rilt*


    Deep inside, I've never felt alive