• Hee ik ben benieuwd of jullie 4 jaar leeftijdsverschil groot vinden. Bijvoorbeeld als ik een vriend krijg van 19 en ik ben 15. Maar ik gedraag me ook wel wat ouder dan normale 15jarigen. Ik ben wel wat serieuzer. Is dit leeftijdsverschil dan erg?

    Mijn ouders schelen zelf 5 jaar. Maar toch is het verschil als je volwassen bent op de een of andere manier kleiner dan wanneer je op de middelbare school zit.

    Ik vind het ook een beetje apart met dat minderjarig zijn. Want zat mensen die 17 zijn hebben met een 19jarige. Maar dat is eigenlijk ook minderjarig dus mag ook niet. Beetje raar.

    [ bericht aangepast op 12 maart 2016 - 0:09 ]

    Mijn ouders hebben ook een leeftijdsverschil van 4 jaar. Ze hadden dezelfde leeftijd als jij en die vriend nu hebben toen ze samen kwamen en ze zijn nog steeds gelukkig getrouwd. Ik zou zeggen: ja, het gaat zeker, maar het hangt af van persoon tot persoon natuurlijk.


    What would Emma do?

    Veel is het niet. Maar het is anders als jij minderjarig bent. Officieel mag dat ook niet, dacht ik. Hij wil waarschijnlijk andere dingen dan jij in een relatie. Als je 18 of ouder was, was het anders geweest.

    [ bericht aangepast op 12 maart 2016 - 0:00 ]

    Ik ben 20 en mijn vriend is 25.

    [ bericht aangepast op 12 maart 2016 - 7:23 ]


    26 - 02 - '16

    Het is meer dat dan de ene al seks wil en de andere daar nog niet aan toe is/in die levensfase zit. Daar zijn de meeste mensen bang voor ofzo. Dat je dan langzaam gedwongen wordt. Persoonlijk vind ik dat je het per situatie moet kijken. Als je zelf zegt dat je al volwassener bent dan anderen van jouw leeftijd vind ik het wel kunnen. Anders zou ik het te oud vinden. Dat is grappig want 23 en 27 zou ik dus niet te oud vinden. Het is denk ik net die brug die je overheen gaan moet.. Jij zit waarschijnlijk op het middelbare en hij is al aan een opleiding begonnen. Jullie zitten dus niet in dezelfde levensfase. Hebben andere prioriteiten etc. Ik vind het opzicht wel kunnen, maar het hangt wel van de jongen en de situatie af.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik zit in 4havo en hij in 6vwo. En indd het is wel zo dat de een seks wilt en de ander niet in die leeftijd. Maar toch is het vooral een vooroordeel want niet alle jongens dwingen je tot seks.

    [ bericht aangepast op 12 maart 2016 - 8:02 ]

    iCalum schreef:
    Ik zit in 4havo en in 6vwo. En indd het is wel zo dat de een seks wilt en de ander niet in die leeftijd. Maar toch is het vooral een vooroordeel want niet alle jongens dwingen je tot seks.


    Klopt! Dat is wat de maatschappij ons de strot induwt en ons laat geloven.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Een aantal vriendinnen zeggen dat het verschil wel groot is. Maar ik vind het zelf wel mee vallen omdat ik altijd op oudere jongens val. Zelf ben ik nogal lang en mensen schatten me vaak 18 qua uiterlijk en gedrag. Dus dan val ik sws niet op even oude jongens omdat die er vaak jong uit zien

    15 en 19 vind ik persoonlijk wel een groot verschil. Ik zie ook veel meisjes van 15 die rijper zijn dan de meeste, maar dan nog vind ik ze mentaal nog steeds echt maar 15 en geen 17 of 19. Het gaat er vooral om dat je aan je 15de nog volop in ontwikkeling bent. Het gaat inderdaad dus niet echt over de leeftijd zelf, maar de levensfase waarin zit. Iemand van 22 met iemand van 32 kan perfect, aangezien die vrouw van 22 al de volwassen leeftijd heeft bereikt. Iemand van 12 en 22, wel... Dat is dan weer een compleet ander verhaal. Aan de andere kant, relaties tussen iemand van 15 en 19 meteen afkeuren... Er zijn meer factoren aan iemand verbonden dan de leeftijd alleen: hoeveel ervaring heeft hij (als het dan zo ver zou komen, dan zou je als hij er ook geen heeft tenminste niet in worden 'gesmeten'), is hij lief voor je? Wat voor een persoon ben jij? Sta je sterk in je schoenen of heb je soms de neiging om in druk af te duiken van andere mensen? Voel je je veilig en goed bij hem? Ben je zelf zeker van deze relatie? Als je nog lang niet toe bent aan seks voorlopig en gewoon een vriendje wilt, denkt hij daar ook over of zit hij echt op je te wachten tot je er klaar voor bent omdat hij het echt eens wilt beleven?

    [ bericht aangepast op 12 maart 2016 - 9:40 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    [ bericht aangepast op 4 juni 2016 - 13:59 ]


    IK WIL EEN PERCY

    Als een negentienjarige vriend van me met een vijftienjarig meisje zou gaan zou ik hem wel heel raar aankijken hoor. Maar het is geen uitzonderlijke situatie.


    i put the fun in funeral

    Ik denk dat het prima zou kunnen, al is het wel nodig dat jullie veel aandacht besteden aan communicatie, zodat jullie weten waar grenzen van elkaar liggen en de ander daar niet overheen zou gaan. Als jij al aangeeft dat je je ouder voelt, zal je waarschijnlijk toch niet vallen voor iemand van jouw leeftijd. Het zal soms alleen wel even zoeken zijn, omdat jullie hoogstwaarschijnlijk in een iets andere levensfase zitten: hij gaat waarschijnlijk volgend jaar studeren en misschien wel op zichzelf wonen, terwijl jij dan nog op de middelbare school is. Maar het is zeker geen onoverkomelijk verschil! Mijn vriend is vijf jaar ouder dan ik ben en heeft zijn studie al achter de rug, maar we zijn er nog nooit tegenop gelopen dat hij ouder is (of ik jonger ben). Nu ben ik ook al zeventien, maar het is dus mogelijk. ^^

    En vanaf je zestiende mag je een relatie hebben met iemand die volwassen is, geloof ik. Dus het voorbeeld van zeventien en negentien dat je geeft, staat de wet wel toe.


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    ik haat het als mensen zeggen dat zicheld volwassener gedragen als hun leeftijd.

    Het ligt helemaal aan de situatie en aan de personen af. Zolang jullie elkaar de ruimte geven en elkaars keuzes accepteren dan zie ik geen probleem.


    "Ignite, my love. Ignite."

    iCalum schreef:
    Hee ik ben benieuwd of jullie 4 jaar leeftijdsverschil groot vinden. Bijvoorbeeld als ik een vriend krijg van 19 en ik ben 15. Maar ik gedraag me ook wel wat ouder dan normale 15jarigen. Ik ben wel wat serieuzer. Is dit leeftijdsverschil dan erg?

    Mijn ouders schelen zelf 5 jaar. Maar toch is het verschil als je volwassen bent op de een of andere manier kleiner dan wanneer je op de middelbare school zit.

    Ik vind het ook een beetje apart met dat minderjarig zijn. Want zat mensen die 17 zijn hebben met een 19jarige. Maar dat is eigenlijk ook minderjarig dus mag ook niet. Beetje raar.


    Ik reageer vooral hierom, want het dit is niet illegaal. Hoe het mij eerder werd uitgelegd is het illegaal om een seksuele relatie te hebben met iemand onder de 16. Hier zit nog de grens dat de oudere persoon minimaal 5 jaar ouder is dan de jongere persoon. 15 en 19 zou dus geen probleem moeten zijn.

    Maar wat vind hij ervan? Even een voorbeeld van wat me laatst overkwam; een jongen van 23 zei dat hij echt geen relatie met me wilde, omdat ik te jong was. Ik ben zelf 18 en zou het, qua leeftijd, geen probleem vinden. Iemand dacht dat we iets hadden; how about no. Dus per persoon verschilt de mening daarover ook. Ik zou 15-19 geen probleem vinden, zolang het goed gaat en niemand de ander gaat lopen pushen om dingen te doen die diegene niet wilt.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Mijn opa en oma zijn getrouwd op respectievelijk 20 en 31. Ik ken een stel dat elkaar op 22 en 44 heeft leren kennen en getrouwd was tot één van hen overleed. En nog een stel dat 15 jaar verschilt. Ik heb zelf ook jaren gezegd dat ik nooit een relatie zou nemen met iemand die 10 jaar ouder was, maar hoe bekrompen en kortzichtig is dat? Als ik een geweldige man zou afkeuren om alleen zijn leeftijd is er iets mis met mij, niet met die man.
    Met andere woorden: ik ben hier ongelofelijk tolerant tegenover gaan staan ;D.


    No growth of the heart is ever a waste