• Volg hier alle artikels live.



    Tijdens een onverwachte grootschalige politieactie is de voortvluchtige terrorist Salah Abdeslam levend en wel gevat. De terrorist werd in zijn been geschoten, maar werd dus na 18 weken na de aanslagen in Parijs eindelijk succesvol ingerekend. Dat bevestigt de politie.

    Iets voor 17 uur viel de politie binnen in een huis in Molenbeek. Het federaal parket bevestigde al snel dat er een politieactie aan de gang was. Niet veel later werd duidelijk dat het ging om een klopjacht op terrorist Salah Abdeslam, die dag op dag 126 dagen uit de klauwen van de politie kon blijven nadat hij deelnam aan het bloedbad in Parijs.

    De politieactie vond plaats in de Vier-windenstraat in Molenbeek. Die straat ligt vlak om de hoek van de Delaunoystraat, waar Abdeslam Abdeslam drie dagen na de aanslag in Parijs zou zijn weggeglipt.

    Journalisten ter plaatse hoorden verschillende schoten en er weerklonken ook geregeld luide knallen van flash-granaten, die als doel hebben om te desoriënteren. Meermaals schreeuwde de politie: "Kom naar buiten met de handen in de lucht". Uiteindelijk bevestigde de korpschef van Politie-West dat Salah Abdeslam gewond, maar levend in handen is van de politie.

    Een succesvol einde van een erg pijnlijk hoofdstuk. "Je zou bijna kunnen stellen dat Salah nooit weggeweest is", aldus journalist Faroek Özgünes in het VTM Nieuws. "Heel de wereld zocht hem, en waarschijnlijk zat hij al die tijd gewoon in Brussel." Dat hij al die tijd gewoon onder de radar in Molenbeek zat, doet opnieuw sterk vermoeden dat de terrorist een sterk netwerk achter zich heeft.

    Doorbraak in het dossier kwam er toen eerder vandaag bleek dat vingerafdrukken van Abdeslam gevonden werden in het appartement in Vorst waar eerder deze week een schietpartij plaatsvond. Daar kwam nog bij dat Mohammed Belkaïd, de Algerijnse man die dinsdag bij de huiszoeking in Vorst werd gedood, een rechtstreekse handlanger van Abdeslam was, en betrokken bij de aanslagen in Parijs.

    Bij de actie is ook een tweede persoon opgepakt maar over de identiteit van die persoon is nog niets bekend. Intussen zou de politie-actie nog steeds aan de gang zijn.





    Bron: hln.be

    ============================

    Nou ja, werd ook eens tijd.


    Queer zijn is gewoon alles

    18 weken zoeken. Jeez. Wel goed dat hij eindelijk gevat is.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Hè hè. Dat werd tijd.
    Gelukkig is hij eindelijk van de straat af.


    I don't understand that reference. - Castiel

    Aaah, Jarne, onze Quizletreporter van dienst :Y)


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Troje schreef:
    Aaah, Jarne, onze Quizletreporter van dienst :Y)


    Stiekem hoop ik nog altijd op de crewfunctie Qreporter.(no_chears)


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Stiekem hoop ik nog altijd op de crewfunctie Qreporter.(no_chears)


    Als bijbaantje bij je moderatorschap? :Y) Maar ik ben opgelucht. Eindelijk.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik zou me toch niet echt veilig voelen als ik in Molenbeek zou wonen, hoor. Gelukkig is ie opgepakt.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Livestream persconferentie


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Debbaut schreef:
    (...)

    Stiekem hoop ik nog altijd op de crewfunctie Qreporter.(no_chears)


    Je verdient die titel echt wel!

    OT: Wauw dat heeft laaaaang geduurd. I.p.v. in het been te schieten hadden ze hem ook dood mogen schieten(cat)


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    HalfBloodPrince schreef:
    (...)

    Je verdient die titel echt wel!

    OT: Wauw dat heeft laaaaang geduurd. I.p.v. in het been te schieten hadden ze hem ook dood mogen schieten(cat)

    Dit denken er wel meer. Ze hadden op een andere plek in zijn been mogen schieten, maar is een reden dat ze zo blij zijn dat ze hem levend hebben kunnen vatten. Eén daarvan zou wel eens informatie kunnen zijn.
    Ik denk ook wel dat hij uitgeleverd zal worden aan Frankrijk


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ursa schreef:
    (...)
    Dit denken er wel meer. Ze hadden op een andere plek in zijn been mogen schieten, maar is een reden dat ze zo blij zijn dat ze hem levend hebben kunnen vatten. Eén daarvan zou wel eens informatie kunnen zijn.
    Ik denk ook wel dat hij uitgeleverd zal worden aan Frankrijk


    Oke, informatie is een goede reden, Frankrijk zal niet mild zijn


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Ursa schreef:
    (...)
    Dit denken er wel meer. Ze hadden op een andere plek in zijn been mogen schieten, maar is een reden dat ze zo blij zijn dat ze hem levend hebben kunnen vatten. Eén daarvan zou wel eens informatie kunnen zijn.
    Ik denk ook wel dat hij uitgeleverd zal worden aan Frankrijk


    Mh, ik denk niet dat hij veel gaat zeggen. Die gast is zo gebrainwasht en into zijn wereld van de jihad, dat hij iets gaat lekken. Daarbij vrees ik dat IS hem ook liever dood dan levend heeft. Hij heeft namelijk gefaald en is nu in handen van de vijand (wat dus risico op info lek kan opleveren) Een aanslag op Abdeslam plannen misschien?

    [ bericht aangepast op 18 maart 2016 - 20:57 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Precies of die jongen gaat praten. Volgens mij pleegt hij binnen een maand zelfmoord. Misschien heel erg cru, maar ik zie hem niet praten en ik zie hem ook niet levenslang wegkwijnen in de gevangenis.


    Queer zijn is gewoon alles

    Eerlijk, ik zou het een te gemakkelijke straf vinden als hij dood zou zijn. Ik wil dat hij voor de rest van zijn leven in een gevangenis zit en liefst nog in solitaire, dat hij echt afziet. Ik ben niet gemakkelijk iemand om te zeggen dat mensen moeten lijden, maar deze persoon is gewoon ziek in zijn hoofd en heeft honderden mensen vermoord.

    En Jarne, je moet er echt voor gaan! Qreporter Jarne is momenteel ter plekke en brengt live verslag uit!

    [ bericht aangepast op 18 maart 2016 - 21:00 ]


    What would Emma do?

    Troje schreef:
    (...)

    Mh, ik denk niet dat hij veel gaat zeggen. Die gast is zo gebrainwasht en into zijn wereld van de jihad, dat hij iets gaat lekken. Daarbij vrees ik dat IS hem ook liever dood dan levend heeft. Hij heeft namelijk gefaald en is nu in handen van de vijand (wat dus risico op info lek kan opleveren) Een aanslag op Abdeslam plannen misschien?

    Ja dat is hier ook al gevallen in huis, maar beter iets dan niets I guess. Liever dit dan dat die gast nog vrij rondloopt.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ze hadden hem dood moeten knallen. (cat)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.