• *Elf doden intussen al volgens Het Nieuwsblad.
    Sommige bronnen spreken intussen al van twintig doden.

    -> 31/34 (afhankelijk van de bronnen) bevestigde doden intussen.

    Klik hier voor liveblog/-verslag van HLN

    Explosies op luchthaven Zaventem: "Elf doden, tientallen gewonden"

    Op de luchthaven van Brussels Airport hebben rond 8 uur twee explosies plaatsgevonden. Er vielen minstens elf doden en tientallen gewonden, bevestigen bronnen van de politie aan onze redactie. Eén regeringsbron spreekt over "een aanslag". De ene explosie vond plaats in de vertrekhal aan de balie van KLM, de andere in het treinstation. In de vertrekhal werd eerst geschoten, dan iets in het Arabisch geroepen. Pas daarna waren er twee ontploffingen. Dat melden verschillende getuigen.

    Twee mensen die in de Starbucks waren, hoorden daar een eerste explosie, zagen vervolgens iedereen naar buiten rennen en hoorden dan een tweede explosie. Volgens hen zijn er verschillende gewonden gevallen. Hoeveel is niet duidelijk. Intussen heeft de politie alle toegangswegen naar de luchthaven afgesloten, enkel de hulpdiensten mogen nog door.

    De luchthaven wordt geëvacueerd. Het provinciaal rampenplan is in werking, meldt Rudi Vervoort, minister-president van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering. Na het nieuws over de ontploffingen op Brussels Airport gaat de eerste aandacht van minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) uit naar de veiligheid en de slachtoffers. Dat zegt zijn woordvoerder. Het veiligheidsniveau op de Vlaams regionale luchthavens is na de explosies in Zaventem naar niveau 4 gegaan. Dat meldt minister Ben Weyts

    Er zouden nog bommen aanwezig zijn, melden de hulpdiensten, die vrezen voor nog meer aanslagen.

    "Ga niet naar luchthaven"

    "Het was piekuur toen de explosies plaatsvonden", meldt Florence Muls, woordvoerster van Brussels Airport. "Er waren heel veel mensen aanwezig. Iedereen wordt nu geëvacueerd." Wie normaal gezien vandaag een vlucht had, moet niet naar de luchthaven komen. De vliegtuigen gaan niet opstijgen, aldus Muls. "De vliegtuigen die rond deze tijd moesten landen, worden omgeleid naar Oostende. Er is een crisiscentrum opgericht."

    Op politiebevel is het treinverkeer van en naar Brussels Airport onderbroken. Dat meldt de NMBS.

    "Brokstukken achter mij"

    De leerlingen van het zevende jaar Gastronomie in Hasselt waren aan het inchecken voor hun studiereis naar Barcelona toen ze de luide knallen hoorden. "Ik zag een stuk achter mij brokstukken vallen en zag een grote vuurbal", zegt Dylan Ghelen (18) uit Sint-Truiden. "Er ontstond een grote paniek en iedereen liep alle kanten uit. Ik was al mijn klasgenoten kwijt. Ik ben de andere richting uitgelopen en daar werd iedereen door agenten naar buiten gestuurd. Enkele minuten later zag ik gelukkig al enkele klasgenoten. Ik heb meteen mijn ouders gebeld om te vragen wat ik moest doen. Zij raadden me aan om naar de politie te luisteren, maar ik ben echt bang. Ongelooflijk eigenlijk wat er hier aan de hand is."

    [ bericht aangepast op 22 maart 2016 - 21:58 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Apocalyptic schreef:
    Godverdomme, klote kut IS. Stel fucking kakkerlakken zijn het. Niet uit te roeien. Sinds de eerste aanslag in Parijs dacht ik al, fuck, dit is pas het begin. Kwestie van tijd voordat Nederland aan de beurt is.

    Ik wens alle Belgen veel sterkte, moed en liefde toe en hoop dat al jullie familieleden en vrienden veilig zijn.


    Ik kan alvast zeggen dat mijn familie veilig is! ^^ en ik ook (:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Een van de eerste dingen die ik dacht toen ik het hoorde, de tv zag met de beelden, is aan de Belgische mensen van Q. Het is verschrikkelijk dat het is gebeurd en ik vind het heel erg voor de nabestaanden van de mensen die zijn dood gegaan. Maar ook voor de gewonden die zijn gevallen en hun dierbaren.

    Toen ik de beelden zag, heb ik ook bijna zitten huilen. Eerst Parijs en nu Brussel, mensen zijn gewoon bezig met hun leven en dan gebeurt er zoiets verschrikkelijks.


    Physics is awesome

    HalfBloodPrince schreef:
    Ik snap een ding niet...

    Op heel veel stations in NL en Schiphol wordt extra beveiliging ingezet. Waar de fuck blijft Maastricht? Naast Amsterdam is dit toch ook een van de druk bezochte stations/ airport.... Maar daar hoor je niks van...

    Ik voel me echt super veilig in Kerkrade, NOT


    Precies. Op anderhalf uur ben je van Brussel in Maastricht met de trein..


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik ben ook een Belg en ik denk dat Wereldoorlog 3 is uitgebroken ik vind dat ik niet aan het overdrijven ben ! Eerst Parijs dan verschilden aanslagen in verre landen nu in België wat wereldnieuws is ik bedoel ze gaan nooit stoppen ook al pakt iemand de daders op dan gaan zijn vrienden of weet ik veel weer ergens een aanslag plegen! Dus naar mijn mening moeten we hier mee leren leven. Je mag je angst niet laten zien men moeder helpt me ook wel vrij goed en ze legt alles uit dus ik ben nu wel iets rustiger maar ik had daarnet echt een paniekaanval want men stiefmama werkt in Zaventem en woont daar:(


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

    Dit is meer een burgeroorlog als een wereldoorlog. Een wereldoorlog is als meerdere landen tegen elkaar zijn en nu is het meer alle krachten tegen IS. Dit is een wraakactie voor Salah Abdeslam. Als ze het zo willen spelen, fijn. Dan pakken wij hun driedubbel hard terug.


    Heaven is a place that we all have

    Patholoog schreef:
    (...)

    Precies. Op anderhalf uur ben je van Brussel in Maastricht met de trein..


    Ik ga een eiland kopen en noem het Quizlet-land....


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Ja dat is wat ik bedoel ;)!
    En als ze nu de daders gaan oppakken van deze aanslag gaat het geen bal helpen want dan gaan alle andere weet ik veel terug een aanslag plegen ergens anders! Ik ben zo enorm bang dat ze me ooit ook gaan pakken ik bedoel als je rustig aan het shoppen bent in Brussel en dan ineens een bom hoort is dat niet niks!


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

    HalfBloodPrince schreef:
    (...)

    Ik ga een eiland kopen en noem het Quizlet-land....


    Jaaas, ik kom mee. ;)

    OT: ik denk niet dat er een WOIII is, of een burgeroorlog, maar ik denk wel dat we serieus moeten gaan oppassen met deze bomaanslagen en terreurdreigingen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    SmaII schreef:
    Dit is meer een burgeroorlog als een wereldoorlog. Een wereldoorlog is als meerdere landen tegen elkaar zijn en nu is het meer alle krachten tegen IS. Dit is een wraakactie voor Salah Abdeslam. Als ze het zo willen spelen, fijn. Dan pakken wij hun driedubbel hard terug.


    Dit is meer de theorie erachter. Maar je moet ook rekening houden als wat mensen het voelen. En ik ben het met je eens


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Meride schreef:
    Ja dat is wat ik bedoel ;)!
    En als ze nu de daders gaan oppakken van deze aanslag gaat het geen bal helpen want dan gaan alle andere weet ik veel terug een aanslag plegen ergens anders! Ik ben zo enorm bang dat ze me ooit ook gaan pakken ik bedoel als je rustig aan het shoppen bent in Brussel en dan ineens een bom hoort is dat niet niks!


    Dat hoeft helemaal niet, dit zijn puur gebrainwashede mensen die doden in de naam van hun interpretatie van de Islam.


    Heaven is a place that we all have

    SmaII schreef:
    Dit is meer een burgeroorlog als een wereldoorlog. Een wereldoorlog is als meerdere landen tegen elkaar zijn en nu is het meer alle krachten tegen IS. Dit is een wraakactie voor Salah Abdeslam. Als ze het zo willen spelen, fijn. Dan pakken wij hun driedubbel hard terug.


    Zoiets kan je niet opzetten binnen een week, denk ik. Ik denk dat ze dit al langer aan het plannen waren, alleen versneld uitgevoerd hebben vanwege die arrestatie.


    Your make-up is terrible

    Chachki schreef:
    (...)

    Zoiets kan je niet opzetten binnen een week, denk ik. Ik denk dat ze dit al langer aan het plannen waren, alleen versneld uitgevoerd hebben vanwege die arrestatie.


    Hij zat 126 dagen in Molenbeek. Wie weet wat voor zieke shit hij daar gepland heeft. Uiteindelijk moest hij gepakt worden en dat wist iedereen.


    Heaven is a place that we all have

    Patholoog schreef:
    (...)

    Jaaas, ik kom mee. ;)

    OT: ik denk niet dat er een WOIII is, of een burgeroorlog, maar ik denk wel dat we serieus moeten gaan oppassen met deze bomaanslagen en terreurdreigingen.


    Het was vrij serieus though van dat eiland.

    OT: Ik wil geen angst aanjagen maar tel er maar op dat er meer aanslagen komen en dat het best op oorlog kan uitlopen, tenzij we vroeg ingrijpen


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Te erg voor woorden....


    Seasons will change, but I shall remain