• Want ik moet over een uur naar de tandarts (no_chears).
    Ik schaam me er best voor eigenlijk, maar ik heb echt een hekel aan de tandarts, zelfs als ik alleen voor controle moet. Drie maanden geleden dacht ik al 'kut, ik moet "bijna" naar de tandarts', en nu kijk ik er al twee weken tegenop en ben ik zenuwachtig. Het was eigenlijk iets waar ik dacht ik wel overheen zou groeien, maar ik vrees dat ik er mijn hele leven aan vastzit.

    Nu ben ik vorig jaar naar een andere tandarts gegaan en moest ik tien gaatjes laten vullen (twee heeft ze uiteindelijk laten zitten, om te kijken of ze nog verder zouden gaan), dus ergens ook wel logisch dat ik er nu tegenop zie.

    Afijn, zijn hier nog meer mensen met een tandartsfobie?
    Als ik er logisch over nadenk is er echt geen reden om bang te zijn voor een tandartscontrole - maar ja. 8D


    Every villain is a hero in his own mind.

    Awhh arme jij!
    Ja, ik! Echt, brrrr. Gisteren ging mijn beugel eruit, een ware helse nachtmerrie. Merlins beard. Succes!


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ik ken het! Ik heb ook een slecht gebit. Ik moet al sinds januari een afspraak maken bij de tandarts voor controle, maar ik stel dat het liefst zo lang mogelijk uit. :-(

    Veel succes vandaag!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    *raises hand* Ik heb als klein kind mijn zus kei hard op haar tanden zien vallen, overal bloed. En daarnaast ben ik jaren afgezeikt door mijn tandarts. Nooit gaatjes, maar hij had altijd wel wat te zeuren. Ik kreeg er echt ontzettende tandarts faalangst achtig iets van. Zit nu bij een ander waar het al een stuk beter gaat, alleen mijn laatste ervaring, het laten verwijderen van mijn verstandskies, waarbij niet getrokken kon worden maar geboord en gesneden moest worden, waar flink wat hechtingen in moesten en waar ik niet eens de normale pijnstilling voor kreeg die anderen waarbij enkel getrokken wordt wel kregen (het was echt heel vaag), was zeer onprettig. Vervolgens was er daardoor ook nog een scherp stuk in mijn kaak ontstaan door het boren etc. waardoor ze letterlijk met een tang een stuk van mijn kaakbot weg hebben moeten knippen. Dus ik heb het ook nooit zo op de tandarts. Oh en er zit sowieso nog één van mijn verstandskiezen zo onhandig dat dat nogmaals allemaal moet gaan gebeuren in de toekomst en omdat mijn bovenverstandskiezen nog niet ver genoeg door zijn en er dan een open wond naar mijn holtes kan ontstaan, moet ik waarschijnlijk vier keer in plaats van twee keer :')


    Happy Birthday my Potter!

    Ik had nooit problemen met de tandarts want ik had nooit gaatjes. Totdat ik een beugel kreeg, toen had ik opeens heel veel gaatjes. Met andere woorden: ik snap je angst. Ik heb er ook echt een hekel aan.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik heb ook echt een ontzettend veel schrik bij de tandarts, wat deels ook komt door mijn schrik voor spuiten, maar ook omdat ik best gevoelig tanden heb als ze moeten vullen, oid, en ik dus heel snel het gevoel krijg dat ze een zenuw raken.
    Heel toevallig ben ik vorige week naar de tandarts geweest en werd ik subtiel herinnerd aan die redenen waarom ik zo'n schrik heb; twee gaatjes en een afgebroken kies moesten geholpen worden, met aan het einde van de rit 8 verdovingen reiker en een volledig verdoofde mond die het na 5 uur pas weer deed. Nee, de tandarts is echt niks voor mij.
    In ieder geval heel veel succes vandaag!


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ik weet niet of ik de enige ben maar als ik naar de tandarts ga, heb ik altijd het gevoel dat ze het juist nog erger maken aangezien ik altijd met meer pijn als geen pijn terugkeer. Dat was een veel te lange zin.


    Heaven is a place that we all have

    Haha ja mijn mond doet nu ook pijn en ze hebben het alleen schoongemaakt. :')

    Anyway ik had geen gaatjes (dat is voor mij écht vrij uniek) en er is alleen een kies gesealed. *O*


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik heb letterlijk iedere keer een andere tandarts. Wordt je ook niet vrolijk van, want ik heb altijd gaatjes. Bij de ene tandarts voel ik dr niets van en bij de ander doet het gigantisch pijn. Heeft op de een of andere maniee zelfs niets te maken met de grootte van t gat. Want zelfs een miniscuul klein gaatje weten sommige tandartsen nog pijn te laten doen terwijl ikeen keer een groot gat had en niks voelde en geen verdoving nodig had toen die tandarts zn ding begon te doen.

    Ik ben benieuwd wat voor tandarts ik dit jaar krijg. Heb in de zeven jaar dat we hier wonen nog nooit twee keer dezelfde tandarts gehad. xd


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik lag laatst leterlijk te huilen in de stoel omdat ik een gaatje moest laten vullen. Extra leuk, want de verdoving werkt niet goed als je adrenaline door je lijf hebt gieren. Nadat ik klaar was werkte het echter geweldig! Heb er nog 5/6 uur last van gehad.

    Maar ik ken de angst dus :Y) En het is kut, op zijn zachtst gezegd. Gelukkig heb ik wel een ontzettend lieve tandarts die me het gevoel geeft dat ik enigszins controle heb over wat er gebeurt (als ik mijn hand opsteek stopt hij met wat hij aan het doen is, tussendoor steeds vragen hoe het gaat, of hij me geen pijn doet, etc) dus dat maakt het iets makkelijker. Nog steeds is het elke keer weer hel.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    SmaII schreef:
    Ik weet niet of ik de enige ben maar als ik naar de tandarts ga, heb ik altijd het gevoel dat ze het juist nog erger maken aangezien ik altijd met meer pijn als geen pijn terugkeer. Dat was een veel te lange zin.


    _O_


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik ben er niet echt bang voor, maar ik heb er wel een hekel aan. (cat)
    Maar ja ik heb echt nog nooit een gaatje laten vullen. Altijd maar controle. Het enige wat ik ooit heb laten doen is een tand trekken die al los stond. :$

    [ bericht aangepast op 23 maart 2016 - 11:50 ]


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Ik ook!!!!! Haha, ik haat tandartsen en kijk er ook altijd zo erg tegenop; vreselijk. Had laatst ook gaatje moeten vullen en die verdoving werkte niet, echt heerlijk.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Ik lees nu pas dat jullie 1 keer per jaar gaan, wat? Ik moet elk halfjaar, wat.


    Heaven is a place that we all have

    SmaII schreef:
    Ik lees nu pas dat jullie 1 keer per jaar gaan, wat? Ik moet elk halfjaar, wat.


    Dunno hoe het in België zit, maar als ik mij niet vergis moet je tot je 18e elk half jaar gaan in Nederland en mag je daarna zelf beslissen. Dacht ik toch.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Escapism schreef:
    (...)

    Dunno hoe het in België zit, maar als ik mij niet vergis moet je tot je 18e elk half jaar gaan in Nederland en mag je daarna zelf beslissen. Dacht ik toch.


    Ooh, that makes sense.


    Heaven is a place that we all have