• Hallo,
    Ik ben laatst begonnen met The Hungergames lezen, maar ik snap het niet.
    Spoiler over het eerste boek!

    Toen Katniss werd achter volgt en in een boom klom (dat moment dat ze de volgende dag een nest met bloedzoekers op hen gooide), waarom staken ze de boom niet gewoon in brand? Als ze bang waren dat dat teveel aandacht zouden trekken, waarom maakte ze dan wel een kampvuur? Dan viel dat toch ook op? Bovendien wist iedereen toch al waar ze verbleven en waren ze bang voor hen. Ze hadden ook een pijl en boog, waarom schoten ze Katniss daar niet mee neer?


    Ik snap nog iets anders niet, want ik heb dus laatst Harry Potter uitgelezen en moeten ze niet iets van rekenen leren of zoiets? Ik bedoel ze kunnen nu toveren, maar hoe kopen zie iets? Hoe hebben ze leren lezen, spellen, schrijven enzovoort ? De mensen die niet volbloed zijn, gaan dan gewoon naar onze basisscholen, maar alsnog, dan leren ze toch nog steeds niet goed genoeg wiskunde enzovoort? En de volbloeden dan? De mensen die niet naar onze scholen gaan? Ga die pas op hun elfde naar school, of bestaat er ook zo iets als een tovenaarsbasisschool?

    [ bericht aangepast op 23 maart 2016 - 14:32 ]


    i wanna die with you once or twice.

    Ik adviseer je dit in een spoiler te zetten voor degenen die dit niet gelezen hebben..


    Pretty is just a pretty word.

    Wat HP betreft, ze krijgen tot hun elfde thuisonderwijs van hun ouders. Ik vermoed dat ze daar die basisdingen geleerd krijgen. Daarbij heb je voorspellend rekenen en leer der oude runen.(:


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Wat HP betreft, ze krijgen tot hun elfde thuisonderwijs van hun ouders. Ik vermoed dat ze daar die basisdingen geleerd krijgen. Daarbij heb je voorspellend rekenen en leer der oude runen.(:

    Ja dat klinkt wel logisch
    Charbonneau schreef:
    Ik adviseer je dit in een spoiler te zetten voor degenen die dit niet gelezen hebben..

    O, ja ben ik vergeten, dat zal ik even doen (:


    i wanna die with you once or twice.

    Dat van HP: ik denk dat dat afhankelijk is van de ouders. Er bestaat geen tovenaarsbasisschool, maar er zullen wel een deel naar school gaan met Muggles en een deel zal thuis les krijgen, vermoed ik. Daarnaast worden ze op Hogwarts opgeleid om als tovenaar of heks aan het werk te gaan en niet om weer terug de muggle-wereld in te gaan. Hierbij hebben ze geen vakken als "economie" of "biologie" nodig. Ze krijgen dit speciaal aangepast aan hun toekomst (zie "herbiology").
    De tovenaarssamenleving is denk ik veel meer afhankelijk van algemene ontwikkeling van ouder op kind. Spelling etc zal met de essays die ze moeten inleveren ook gecontroleerd worden, maar zoiets als economie (wordt niet gedaan door mensen, en er is dus ook geen baan daarvoor) zal van ouder op kind gedaan worden, de nodige dingen, net als met vele andere dingen en tradities.

    Ook kan ik je zeggen dat je geen bomen in brand kunt steken, tenzij het echt echt droog is. Vandaar dat er alleen maar bosbranden zijn in de zomer als het lang droog is geweest.

    Ik hoop dat je hier iets aan hebt gehad.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Wat het eerste betreft (onder spoiler, hoewel ik het niet echt zo'n enorme spoiler vind? maar oké)

    Ik geloof dat je bomen niet zo makkelijk in de fik kan steken, want er zitten allemaal sappen in die dat proces behoorlijk dwarszitten (geloof ik dan, want het is alweer twee jaar geleden dat ik voor het laatst een biologieles heb gehad). Wat die pijlen betreft heb je best een punt, moet ik zeggen.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Katniss werd wel aangevallen met een pijl en boog door hen. Ze werd alleen niet goed geraakt, omdat ze zo beschut zat dat ze er niet goed bij konden. Daarbij kun je er ook rekening mee houden dat ze niet de beste schutters zijn en het lastig is om ergens op te richten. Verder is een boom in brand steken geen tactische zet. Anderen kunnen dan wel bang voor hen zijn, maar dan weet echt iedereen waar ze zitten. Gewoon niet slim. Ik denk dat ze verwacht hadden dat Katniss snel op zou geven/dat ze haar hebben onderschat.


    Pretty is just a pretty word.

    Wiarda schreef:
    Wat het eerste betreft (onder spoiler, hoewel ik het niet echt zo'n enorme spoiler vind? maar oké)

    Ik geloof dat je bomen niet zo makkelijk in de fik kan steken, want er zitten allemaal sappen in die dat proces behoorlijk dwarszitten (geloof ik dan, want het is alweer twee jaar geleden dat ik voor het laatst een biologieles heb gehad). Wat die pijlen betreft heb je best een punt, moet ik zeggen.

    Well, het is toch een detail in het boek/de film. Als ik een boek lees dan zou ik graag achter elk detail willen komen.


    Pretty is just a pretty word.

    Oké, duidelijk, dank jullie wel (:


    i wanna die with you once or twice.

    Steek één boom in de fik en het hele bos gaat mee :W Toch ook wel een belangrijk detail!


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Wiarda schreef:
    Wat het eerste betreft (onder spoiler, hoewel ik het niet echt zo'n enorme spoiler vind? maar oké)

    Ik geloof dat je bomen niet zo makkelijk in de fik kan steken, want er zitten allemaal sappen in die dat proces behoorlijk dwarszitten (geloof ik dan, want het is alweer twee jaar geleden dat ik voor het laatst een biologieles heb gehad). Wat die pijlen betreft heb je best een punt, moet ik zeggen.


    Als je en tak van een boom afbreekt, krijg je die ook niet zomaar in de fik. Door alle sappen van de boom is het hout te nat om aan te kunnen krijgen. De pijlen hebben ze geprobeerd, maar ze waren niet zo'n helder licht met het schieten. Ze komen in de buurt, maar niet helemaal. Uithongeren was op zich geen slecht idee. Zij hadden alle tijd.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yoda schreef:
    Steek één boom in de fik en het hele bos gaat mee :W Toch ook wel een belangrijk detail!



    Dit. En met dat pijl en boog, ze schoten op Katniss maar ze misten. Daarom gingen ze wachten.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Katniss maakte niet eens een kamvuur, dat was iemand anders. ^^


    You are my piece of paradise.

    Chocoladekoekje schreef:
    Katniss maakte niet eens een kamvuur, dat was iemand anders. ^^


    Klopt! Dat was iemand die verderop zat en toen inderdaad vermoord werd.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Wiarda schreef:
    Wat het eerste betreft (onder spoiler, hoewel ik het niet echt zo'n enorme spoiler vind? maar oké)

    Ik geloof dat je bomen niet zo makkelijk in de fik kan steken, want er zitten allemaal sappen in die dat proces behoorlijk dwarszitten (geloof ik dan, want het is alweer twee jaar geleden dat ik voor het laatst een biologieles heb gehad). Wat die pijlen betreft heb je best een punt, moet ik zeggen.

    Dat proberen ze ook, maat ze kunnen er niet zo goed mee overweg. En ze zit te hoog.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Maar even om door te gaan op die vakken van HP, wanneer krijgen onze heksen en tovenaars eigenlijk seksuele voorlichting. Je zou minstens een stuk of vijf zwangere leerlingen verwachten


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.