• Naar aanleiding van dit topic, leek het me wel een goed idee om aan jullie te vragen of jullie meedoen aan het eerbetoon voor de slachtoffers van de aanslagen in Brussel.
    Je moet alleen maar een kaarsje voor je deur zetten om 19uur deze avond, uit respect voor de slachtoffers en hun nabestaanden.
    Hier kan men de link vinden van het evenement op facebook. Ik probeer het massaal te delen zodat er vele kaarsen buiten komen te staan aangezien ik het wel een mooi initiatief vind.
    Daarom dat ik me afvroeg wie er mee gaat doen aan deze actie.

    [ bericht aangepast op 23 maart 2016 - 14:47 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Lewie schreef:
    Waarom alleen voor Brussel? Waarom niet voor Turkije, Frankrijk, etc. Daar zijn ook terroristische aanslagen gepleegd recentelijk. De hele wereld is fucked up. Niet alleen Brussel.


    Die van mij brandt voor iedereen, voor liefde, vrede en steun. Dat heb ik ook op FB gepost.


    Happy Birthday my Potter!

    Lewie schreef:
    Waarom alleen voor Brussel? Waarom niet voor Turkije, Frankrijk, etc. Daar zijn ook terroristische aanslagen gepleegd recentelijk. De hele wereld is fucked up. Niet alleen Brussel.


    Sorry dat ik het zeg, maar nu speelt het zich af in sommigen hun vaderland, dus dat die mensen dan even enkel aan de mensen in hun vaderland denken vind ik zelf niet ze heel abnormaal.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik zit op werk en bij ons branden er binnen kaarsjes. Meer kan ik er ook niet van maken..


    26 - 02 - '16

    Lewie schreef:
    Waarom alleen voor Brussel? Waarom niet voor Turkije, Frankrijk, etc. Daar zijn ook terroristische aanslagen gepleegd recentelijk. De hele wereld is fucked up. Niet alleen Brussel.

    Ik snap je frustratie best maar werk het alsjeblieft niet uit in mijn topic.
    Na de aanslagen in Frankrijk heb ik ook kaarsen voor Parijs aangestoken. Deze kaarsen zijn voor België, mijn vaderland. Het is een beetje zoals Jarne al heeft gezegd. Dat krijgt bij mij ook prioriteit op andere landen omdat dit dicht bij huis is. Vrienden van mij waren op het moment van de aanslagen ook in Brussel, sommigen al wat dichter bij het gevaar dan de anderen maar ze waren er wel. We hebben bijna de hele dag moeten wachten op nieuws, iets wat verschrikkelijk zenuwslopend is. Ik ben er trouwens van overtuigd dat er nog users zijn die naaste familie of vrienden in Brussel hadden zitten. Dus mijn kaarsen zijn voor hen.
    Niemand zegt dat jij geen kaarsen mag branden voor de hele wereld. Dus als jij je geroepen voelt voor een kaars te branden voor alle getroffen landen, ga je gang

    [ bericht aangepast op 24 maart 2016 - 1:55 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Lewie schreef:
    Waarom alleen voor Brussel? Waarom niet voor Turkije, Frankrijk, etc. Daar zijn ook terroristische aanslagen gepleegd recentelijk. De hele wereld is fucked up. Niet alleen Brussel.


    Omdat Brussel ons persoonlijk raakt. Het is op een tiental kilometer afstand van mij, de ander komt er dagelijks langs, de ander mist een familielid. Dit is persoonlijker voor iedereen hier in België. Toen dat in Turkije was, hebben mensen in Turkije meer eer betoond. Zo is dat nu eenmaal. En uiteraard, het is erg wat er toen gebeurd is, maar dit is ons eigen land en dan komt het net dat kleine beetje harder aan.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    "Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
    Ergens deed dit mij heel erg hieraan denken. Al die kaarsen op Facebook... wauw. Ik kreeg overigens al respons van mensen die het schijnbaar een heel fijn idee vonden dat ook in Noord Holland kaarsen branden uit steunbetoog.


    Happy Birthday my Potter!

    Lewie schreef:
    Waarom alleen voor Brussel? Waarom niet voor Turkije, Frankrijk, etc. Daar zijn ook terroristische aanslagen gepleegd recentelijk. De hele wereld is fucked up. Niet alleen Brussel.


    Omdat we nu bezig zijn over Brussel, betekent niet dat we om de rest van de wereld niet geven. De angst is gewoon echter — heel wat mensen hebben voor bepaalde tijd niet geweten of hun geliefden veilig waren, zoals ik. Het metrostation van Maalbeek is vlakbij mijn vaders werk en voor hetzelfde geld zat hij erop, mocht het niet zijn dat hij nooit de metro pakt, maar dat wist ik natuurlijk niet. Dit was voor heel veel mensen zo en sommige mensen weten nog steeds niet of hun naasten veilig zijn. Ik heb het geluk gehad dat mijn vader onmiddellijk geantwoord heeft, anderen hebben dat geluk niet of kennen zelfs mensen die het niet overleefd hebben.
    Ik ben ook bezig met Ankara, met Syrië, met Frankrijk, met alles, maar mijn eerste reactie bij zoiets is niet "hoe gaat het nu met de rest van de wereld?", maar "hoe gaat het met mijn familie en vrienden in Brussel". Daarnaast is het ook veel dichter. Het is de eigen land, je eigen volk, met je eigen cultuur en je eigen taal en dat maakt het niet erger, want zoals ik zei, dat zou de graad van ergte niet mogen bepalen, maar het maakt het wel beangstigender. En dat betekent niet dat ik het minder erg vind voor iedereen in de rest van de wereld.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried