• Goed, ik weet niet hoe ik het moet gebruiken en of het überhaupt wel veilig is. Sinds mijn beste vriendin iets erover zei dat het onveilig is, krijg ik het niet uit mijn hoofd.
    En vertel me alsjeblieft niet dat ik moet opbellen, want ik vraag aan jullie de mening. Is het betrouwbaar en gemakkelijk te gebruiken? Kan het met ING (want ik zit bij de ING)? En moet ik ergens op letten met het gebruiken ervan?

    Ik weet dat ik er snel naartoe spring in het topic, dus dankjulliewel voor de antwoorden, maar ik zit er eigenlijk een tijdje over na te denken en het is de enigste manier om iets te kopen (ik doe het meestal via iDEAL) + ik zie het vaak voorbij komen als het de enigste betaalmethode is.

    Nogmaals heel erg bedankt.

    [ bericht aangepast op 30 maart 2016 - 15:17 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik gebruik het al twee jaar geloof ik. Wel betrouwbaar hoor. Enige minpuntje bij mij is dat het soms wat langer duurt voordat ze iets van mijn rekening afschrijven (dan heb je de illusie dat je nog veel geld hebt haha). Ik heb hem namelijk gelinkt aan mijn rekening. Je kan er ook voor kiezen om geld op paypal zelf te zetten.
    Ik zit bij de Rabo, maar volgens mij kan paypal met elke bank.

    KyloRen schreef:
    Ik gebruik het al twee jaar geloof ik. Wel betrouwbaar hoor. Enige minpuntje bij mij is dat het soms wat langer duurt voordat ze iets van mijn rekening afschrijven (dan heb je de illusie dat je nog veel geld hebt haha). Ik heb hem namelijk gelinkt aan mijn rekening. Je kan er ook voor kiezen om geld op paypal zelf te zetten.
    Ik zit bij de Rabo, maar volgens mij kan paypal met elke bank.

    Ik heb het inderdaad gelezen op de site zelf, maar hoe gaat dat met het aan je rekening linken? Gaat dat gemakkelijk of niet?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Paypal is veilig!

    Ik heb zelf ook paypal, maar ik gebruik het nooit. Ik krijg het namelijk niet gelinkt aan mijn bankrekening.


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik heb het expres niet gelinkt aan mijn bankrekening, want daar voelde ik mij niet helemaal prettig bij. Als ik iets wil kopen kijk ik gewoon hoeveel er op mijn paypal rekening moet staan daarvoor, dat maak ik over naar de paypal rekening en dan bestel ik het gelijk. Eigenlijk kan daar dus niks in misgaan, want via paypal kan men niet zomaar bij mijn bankrekening. Ik gebruik het enkel wanneer ik niet met iDEAL kan betalen en vind het heel handig werken c:

    Ik zit bij ING overigens.

    [ bericht aangepast op 30 maart 2016 - 15:25 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Paypal is heerlijk voor luie wezens als ik. :')
    Zorg er alleen voor dat jee en wachtwoord hebt dat niemand kan achterhalen, want anders kunnen anderen ook bij jou inloggen en betalingen doen. Oh en niet op wachtwoord opslaan drukken bij openbare pc's. :'P


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mijn ma heeft paypal en wij zitten ook bij ING dus dat kan sowieso. Ik heb haar er nog niet negatief over gehoord. Ze heeft ook wel eens wat voor mij gekocht via paypal, dan Idealde ik het haar gewoon weer terug. Hebben je ouders het niet?


    The truth is out there.

    Thank you everybody, voor het reageren.

    @ Lily_Evans: Ik vertrouw het ook niet helemaal en twijfel dus over het linken naar mijn rekening. Ik las ergens, toen ik voor informatie/help zocht, dat ING de enige bank in Nederland is die afwijkende rekeningnummers hanteert. Is dat een probleem verder of niet?
    Maar als je een PayPal rekening aan wil maken, moet je dat dan ook linken eraan of is het alleen geld van je bankrekening overschrijven naar je PayPal rekening? Want ik weet dat het twee verschillende dingen zijn, maar toch voor de zekerheid ernaar vragen voor ik een fout bega.

    @ Hag: Mijn vader heeft 0,0 % verstand van technologie en het alles wat ermee te maken heeft, en mijn moeder besteld (voor zover ik weet) alleen op bol.com. Voor de rest doet ze alles ouderwets naar de winkels. Ze is niet van het online bestellen.

    [ bericht aangepast op 30 maart 2016 - 16:35 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Somnus schreef:
    @ Lily_Evans: Ik vertrouw het ook niet helemaal en twijfel dus over het linken naar mijn rekening. Maar als je een PayPal rekening aan wil maken, moet je dat dan ook linken eraan of is het alleen geld van je bankrekening overschrijven naar je PayPal rekening? Want ik weet dat het twee verschillende dingen zijn, maar toch voor de zekerheid ernaar vragen voor ik een fout bega..


    Nou, ik heb hem dus aan kunnen maken zonder te linken. Hij geeft wel telkens aan "wil je je bankrekening linken" blablabla, maar dat negeer ik dus gewoon. Ik schrijf enkel over vanaf mijn bankrekening naar PayPal en dan vervolgens betaal ik het item dat ik wil bestellen. Ik geloof alleen dat je het dan niet weer terug kan zetten, dus je moet van tevoren even goed kijken wat je precies gaat moeten betalen en hoeveel je dus moet overschrijven naar je PayPal. Dat overschrijven gaat gewoon net als iDeal, allemaal heel makkelijk en duidelijk dus ^^.


    Happy Birthday my Potter!

    Lily_Evans schreef:
    Ik heb het expres niet gelinkt aan mijn bankrekening, want daar voelde ik mij niet helemaal prettig bij. Als ik iets wil kopen kijk ik gewoon hoeveel er op mijn paypal rekening moet staan daarvoor, dat maak ik over naar de paypal rekening en dan bestel ik het gelijk. Eigenlijk kan daar dus niks in misgaan, want via paypal kan men niet zomaar bij mijn bankrekening. Ik gebruik het enkel wanneer ik niet met iDEAL kan betalen en vind het heel handig werken c:

    Ik zit bij ING overigens.


    Dit. En ik zit bij Regiobank.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Lily_Evans schreef:
    (...)

    Nou, ik heb hem dus aan kunnen maken zonder te linken. Hij geeft wel telkens aan "wil je je bankrekening linken" blablabla, maar dat negeer ik dus gewoon. Ik schrijf enkel over vanaf mijn bankrekening naar PayPal en dan vervolgens betaal ik het item dat ik wil bestellen. Ik geloof alleen dat je het dan niet weer terug kan zetten, dus je moet van tevoren even goed kijken wat je precies gaat moeten betalen en hoeveel je dus moet overschrijven naar je PayPal. Dat overschrijven gaat gewoon net als iDeal, allemaal heel makkelijk en duidelijk dus ^^.

    Hehe, oke. Duidelijk. Bedankt voor het duidelijke antwoord. Je reageert direct precies voordat ik er nog wat bij heb geschreven/bewerkt, hehe. Het is hopelijk niet teveel gevraagd, maar kan ik je misschien storen met eventuele vragen als ik het vanavond aan ga maken?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Somnus schreef:
    (...)
    Hehe, oke. Duidelijk. Bedankt voor het duidelijke antwoord. Je reageert direct precies voordat ik er nog wat bij heb geschreven/bewerkt, hehe. Het is hopelijk niet teveel gevraagd, maar kan ik je misschien storen met eventuele vragen als ik het vanavond aan ga maken?


    Sorry, vanavond ben ik er niet en morgen ook niet probably (tentamens, presentaties, opdrachten en persoonlijke problemen). Ik heb nooit een probleem gehad met mijn ING rekening en PayPal. Misschien dat het problemen geeft bij het linken? Maar dat zou ik niet weten, want dat heb ik dus nooit gedaan. Het overschrijven gaat altijd vlekkeloos.


    Happy Birthday my Potter!

    Lily_Evans schreef:
    (...)

    Sorry, vanavond ben ik er niet en morgen ook niet probably (tentamens, presentaties, opdrachten en persoonlijke problemen). Ik heb nooit een probleem gehad met mijn ING rekening en PayPal. Misschien dat het problemen geeft bij het linken? Maar dat zou ik niet weten, want dat heb ik dus nooit gedaan. Het overschrijven gaat altijd vlekkeloos.

    Hehe, oke. Ik zal het wel gewoon proberen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Somnus schreef:
    (...)
    Hehe, oke. Ik zal het wel gewoon proberen.

    Je mag mij ook storen, mocht je dat willen. Ik heb PayPal en ING ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Wolstenholme schreef:
    (...)
    Je mag mij ook storen, mocht je dat willen. Ik heb PayPal en ING ^^

    Dat is heel erg lief, maar Triskele heeft gezegd dat ze het voor mij wil bestellen, zodat ik het geld naar haar kan overschrijven. Ik zal het een andere keer aanmaken, zodat ik het niet elke keer aan anderen hoef te vragen, maar kan ik je dan nog een berichtje sturen?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Somnus schreef:
    (...)
    Dat is heel erg lief, maar Triskele heeft gezegd dat ze het voor mij wil bestellen, zodat ik het geld naar haar kan overschrijven. Ik zal het een andere keer aanmaken, zodat ik het niet elke keer aan anderen hoef te vragen, maar kan ik je dan nog een berichtje sturen?

    Ah, wat fijn!
    Ja hoor, is geen probleem (:

    [ bericht aangepast op 30 maart 2016 - 19:30 ]


    Deep inside, I've never felt alive