• Goed, ik weet niet hoe ik het moet gebruiken en of het überhaupt wel veilig is. Sinds mijn beste vriendin iets erover zei dat het onveilig is, krijg ik het niet uit mijn hoofd.
    En vertel me alsjeblieft niet dat ik moet opbellen, want ik vraag aan jullie de mening. Is het betrouwbaar en gemakkelijk te gebruiken? Kan het met ING (want ik zit bij de ING)? En moet ik ergens op letten met het gebruiken ervan?

    Ik weet dat ik er snel naartoe spring in het topic, dus dankjulliewel voor de antwoorden, maar ik zit er eigenlijk een tijdje over na te denken en het is de enigste manier om iets te kopen (ik doe het meestal via iDEAL) + ik zie het vaak voorbij komen als het de enigste betaalmethode is.

    Nogmaals heel erg bedankt.

    [ bericht aangepast op 30 maart 2016 - 15:17 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik heb het gewoon lekker lui gekoppeld aan mijn bankrekening en heb het al een stuk of vijf jaar of zo? Nooit problemen mee gehad, nooit phishing mail gehad. . . voor mij heeft Paypal me vaak gered, haha. Koppelen aan je rekening moet niet zo'n probleem zijn. Zelfs mijn vriend is het laatst gelukt, die heeft ook ING trouwens. c:


    I'm your little ray of pitch black.

    CowChop schreef:
    Ik heb het gewoon lekker lui gekoppeld aan mijn bankrekening en heb het al een stuk of vijf jaar of zo? Nooit problemen mee gehad, nooit phishing mail gehad. . . voor mij heeft Paypal me vaak gered, haha. Koppelen aan je rekening moet niet zo'n probleem zijn. Zelfs mijn vriend is het laatst gelukt, die heeft ook ING trouwens. c:

    Weet je of je dat later ook kan veranderen? En de eerste dus 'Bankrekening'?

    [ bericht aangepast op 31 mei 2016 - 20:30 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Youngbae schreef:
    (...)
    Weet je of je dat later ook kan veranderen? En de eerste dus 'Bankrekening'?

    Ik ben nu voor je aan het kijken. Ja, in mijn ogen is het hartstikke veilig om dat te doen, vijf jaar geen problemen zegt wel genoeg, denk ik. c:

    Edit: Ja, is heel simpel te doen. Ik kan mijn bankrekening verwijderen, en zoals SPICA al in haar lijstje zei kun je ook gemakkelijk via die link geld direct overmaken. Je kunt altijd een Creditcard toevoegen, mocht je dat willen. c:


    Om precies te zijn, dit is mijn scherm. ;D

    [ bericht aangepast op 31 mei 2016 - 20:43 ]


    I'm your little ray of pitch black.

    CowChop schreef:
    (...)
    Ik ben nu voor je aan het kijken. Ja, in mijn ogen is het hartstikke veilig om dat te doen, vijf jaar geen problemen zegt wel genoeg, denk ik. c:

    Edit: Ja, is heel simpel te doen. Ik kan mijn bankrekening verwijderen, en zoals SPICA al in haar lijstje zei kun je ook gemakkelijk via die link geld direct overmaken. Je kunt altijd een Creditcard toevoegen, mocht je dat willen. c:

    Ik krijg nu deze melding: "Vergeet niet te bevestigen dat u de houder van deze rekening bent.

    Binnen 1-2 werkdagen storten we twee kleine bedragen, die tezamen uw controlecode vormen, op uw bankrekening en sturen we een e-mail met instructies wat u hierna moet doen."
    Hoe the fuck moet ik dat nou weer doen?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Youngbae schreef:
    (...)
    Ik krijg nu deze melding: "Vergeet niet te bevestigen dat u de houder van deze rekening bent.

    Binnen 1-2 werkdagen storten we twee kleine bedragen, die tezamen uw controlecode vormen, op uw bankrekening en sturen we een e-mail met instructies wat u hierna moet doen."
    Hoe the fuck moet ik dat nou weer doen?


    Thee drinken, niet stressen en wachten op instructies. Ik moest toen geloof ik tweemaal (kan ook eenmalig zijn) één cent storten om te bewijzen dat het een gebruikte rekening was en alles in orde was. Waarschijnlijk is het enige dat zij gaan vragen dat je het geld terug moet storten ter bewijs.


    I'm your little ray of pitch black.

    CowChop schreef:
    (...)

    Thee drinken, niet stressen en wachten op instructies. Ik moest toen geloof ik tweemaal (kan ook eenmalig zijn) één cent storten om te bewijzen dat het een gebruikte rekening was en alles in orde was. Waarschijnlijk is het enige dat zij gaan vragen dat je het geld terug moet storten ter bewijs.

    Via de bank? Maar het is dus wel betrouwbaar? Ik ben met dat soort dingen altijd een beetje sceptisch, vandaar ook dit topic.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    @ CowChop: Mag ik je misschien een foto op whatsapp sturen?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Youngbae schreef:
    (...)
    Via de bank? Maar het is dus wel betrouwbaar? Ik ben met dat soort dingen altijd een beetje sceptisch, vandaar ook dit topic.

    Ja, ik denk dat ze je dan mailen met een link erin zodat alles duidelijk is. Toentertijd was dat tenminste nog, maar ik zie enkel dat het nu nog duidelijker zal zijn. En logisch dat je sceptisch bent hoor, ondanks dat je goede dingen hoort zullen er ook zeker wel mensen de nodige problemen met zoiets krijgen. Of mensen overdrijven graag over deze dingen (en daar bedoel ik niet je vriendin mee, het is meer dat als je op het internet gaat je zoiets zult lezen).

    Ik had nu waarschijnlijk nog geen Paypal gehad als mijn twee nichten me toen niet hebben laten zien hoe fijn het wel niet was en dat het bovenal veilig was. Zulke zorgen zijn niet gek. Bovendien kun je zoiets ook veel beter op een forum als Quizlet gooien dan zelf gaan googlen, want dan krijg je enkel rampverhalen terwijl ik al meer dan vijf jaar Paypal gebruik en er haast bij zweer. Ik heb zelf soms de nodige drama met iDeal als ik weer eens een code kwijt ben bijvoorbeeld (vergeetachtigheid woop woop) maar Paypal is gewoon echt een held voor mij. ^_^


    I'm your little ray of pitch black.

    Youngbae schreef:
    @ CowChop: Mag ik je misschien een foto op whatsapp sturen?

    Ja hoor. ^_^ Volgens mij heeft mijn telefoon een goede dag, haha.


    I'm your little ray of pitch black.

    Ik heb het aangemaakt! Iedereen bedankt voor de hulp.


    Don't walk. Run, you sheep, run.