• Ik heb al redelijk lang last van roos, al zo'n 5 jaar nu denk ik? Ik stopte toen het erger werd met 'gewone' shampoo en ging Neutral shampoo, dus zonder parabenen enzo gebruiken. Dat verminderde het heel erg, en op een gegeven moment ging ik Neutral Anti-Dandruff/Anti-Roos shampoo gebruiken, dat deed het heel goed. Maar sinds een aantal maanden (een stuk of 5, idk precies), wordt het weer steeds erger. Voorheen was het altijd 'weg' na een wasbeurt en kwam het pas na een of twee dagen weer langzamerhand terug. Nu heb ik gewoon altijd last van die schilfertjes, het maakt niet uit of ik net gedoucht heb, het is er gewoon. Ik vind het echt heel vervelend, want 't doet ook gewoon pijn aan m'n hoofdhuid enzo, soms zijn het echt grote 'klonten' schilfers die dan loskomen en dan denk ik "Oh, ja, fijn." maar m'n hoofdhuid doet nu heel erg veel pijn als ik m'n haar borstel ofzo. Ik heb al drie verschillende borstels uitgeprobeerd, maar ja, dat lost het niet op maar verergert het ook niet, dus het ligt niet aan de borstels, denk ik dan.

    Heeft een van jullie tips tegen roos? Of een goede antiroosshampoo ofzo?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ben je al naar de huisarts geweest? Want misschien is het helemaal geen roos, maar psoriasis. Ik ben natuurlijk geen dokter, maar je zegt dat je hoofdhuid pijn doet en het schilfert. Of misschien heb je een allergische reactie op je shampoo.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Ik heb zelf nooit last gehad van roos, maar wel van erg vet haar. Mij is altijd verteld dat het goed is om af en toe van shampoo te wisselen, omdat je huid er op den duur gewend aan raakt. Het kan dus zijn dat je gewoon een ander soort shampoo moet proberen. Zelf vind ik Head and shoulders heel fijn en die hebben ook wel shampoo tegen roos.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Necro schreef:
    Ben je al naar de huisarts geweest? Want misschien is het helemaal geen roos, maar psoriasis. Ik ben natuurlijk geen dokter, maar je zegt dat je hoofdhuid pijn doet en het schilfert. Of misschien heb je een allergische reactie op je shampoo.


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    Ik heb altijd dat ik net van anti-roos shampoo na even gebruik roos krijg. Helpt terug naar je neutrale shampoo gaan niet?


    Ex astris, sciencia

    Necro schreef:
    Ben je al naar de huisarts geweest? Want misschien is het helemaal geen roos, maar psoriasis. Ik ben natuurlijk geen dokter, maar je zegt dat je hoofdhuid pijn doet en het schilfert. Of misschien heb je een allergische reactie op je shampoo.


    Nee, ik ga liever niet naar de huisarts omdat ik best wel wat problemen met die man gehad heb, en hij neemt me niet serieus dusja. M'n moeder heeft ook al heel lang last van roos (al bijna haar hele leven) dus mja, vandaar dat ik denk dat het roos is. Maar 't is wel heel vervelend, ja. Een allergische reactie op m'n shampoo lijkt me niet, aangezien ik 'm al een tijdje gebruik.

    Seadragon schreef:
    Ik heb zelf nooit last gehad van roos, maar wel van erg vet haar. Mij is altijd verteld dat het goed is om af en toe van shampoo te wisselen, omdat je huid er op den duur gewend aan raakt. Het kan dus zijn dat je gewoon een ander soort shampoo moet proberen. Zelf vind ik Head and shoulders heel fijn en die hebben ook wel shampoo tegen roos.


    Yeah, dat klopt, van shampoo wisselen heb ik ook al geprobeerd (heb een tijdje Palmolive AntiRoos gebruikt, maar dat droogde m'n haar heel erg uit waardoor het supersnel vet werd. Gebruik af en toe ook wel eens m'n zusje haar shampoo (andrélon), maar dat helpt ook niet, maakt het alleen maar erger)
    Head en shoulders heb ik ook geprobeerd, op het begin, maar die boekte geen resultaat.


    Mulford schreef:
    Ik heb altijd dat ik net van anti-roos shampoo na even gebruik roos krijg. Helpt terug naar je neutrale shampoo gaan niet?


    Nee, de Neutral Anti-Roos helpt beter dan de gewone Neutral shampoo. Die lijkt het alleen maar te verergeren.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik heb een tijdje geleden heel erg veel last gehad van roos. Toen ben ik de shampoo Alpecin gaan gebruiken en ik ben echt tevreden! Het duurt wel even voordat je van het roos verlost bent, maar het is zeker de moeite waard. Na enkele wasbeurten merk je van zelf dat het roos begint te minderen. Ik heb deze gehaald in de Kruidvat, kost wel 7,99 euro, maar het is wel goeie shampoo.


    16 - 09 - '17

    Uso schreef:
    Ik heb een tijdje geleden heel erg veel last gehad van roos. Toen ben ik de shampoo Alpecin gaan gebruiken en ik ben echt tevreden! Het duurt wel even voordat je van het roos verlost bent, maar het is zeker de moeite waard. Na enkele wasbeurten merk je van zelf dat het roos begint te minderen. Ik heb deze gehaald in de Kruidvat, kost wel 7,99 euro, maar het is wel goeie shampoo.


    Maar, dat is toch voor vrouwen in de overgang ofzo? Welke variant heb je, want er zijn verschillende varianten


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik heb ook ontzettend veel last van roos en heb op recept Ketaconazol. Speciale shampoo tegen heftige hoofdroos en alleen op recept verkrijgbaar. Hij werkt bij mij heel goed, ik moet hem na een tijdje altijd weer opnieuw gebruiken omdat het terugkomt.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik gebruik de mannenshampoo van Schwarzkopf en die werkt goed voor mij. Mijn vader gebruikt die van Elvive en die vind ik bij mij ook goed werken. Allebei de anti-roos versie overigens. Mijn moet je eens in de Kruidvat of de Apotheker vragen?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Heb je ook rode plekken op je hoofdhuid? Want ik heb zelf psoriasis, en dit klinkt heel erg bekend.
    Ik was zelf mijn haar met de shampoo van Syoss. Die vind ik persoonlijk heel prettig aanvoelen.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Stevenson schreef:
    (...)

    Maar, dat is toch voor vrouwen in de overgang ofzo? Welke variant heb je, want er zijn verschillende varianten


    Euh, wat? Voor vrouwen in de overgang? In de Kruidvat kon ik er maar één vinden. Zo'n rood flesje. Ik ken er geen andere.
    Edit: Ah, nu op de site zie ik er inderdaad andere. Maar het is deze. Maar alsnog, shampoo voor vrouwen in de overgang, dat heb ik serieus nog nooit gehoord. Mijn dokter raadde mij deze shampoo ook gewoon aan als een van de zovele.

    [ bericht aangepast op 7 april 2016 - 20:08 ]


    16 - 09 - '17

    Loebas schreef:
    Ik heb ook ontzettend veel last van roos en heb op recept Ketaconazol. Speciale shampoo tegen heftige hoofdroos en alleen op recept verkrijgbaar. Hij werkt bij mij heel goed, ik moet hem na een tijdje altijd weer opnieuw gebruiken omdat het terugkomt.


    Ik gebruik inderdaad ook Nizoral (wat Ketaconazol bevat gok ik). Ben bij de huisarts geweest, dermatoloog. Dit helpt voorlopig het beste.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ik heb zelf heel erg last van roos gehad en ik gebruik nu de anti roos shampoo van Andrelon en ik ben er zeer tevreden over. Het is bij mij na 3 wasbeurten geloof ik, helemaal verdwenen.


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face