• De stelling van deze week luidt:
    Racisme zal nooit helemaal verdwijnen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Caution first, always.

    Eens.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik denk niet dat het ooit echt helemaal zal verdwijnen, maar het zou wel kunnen. Als we allemaal worden opgevoed met verschillende mensen om ons heen en geen verschillende groeperingen. En iedereen gedraagt zich goed en vriendelijk tegen elkaar, dan moet het lukken. :'D


    Ik wil een tuin vol egels

    Freddi_Fish schreef:
    Ik denk niet dat het ooit echt helemaal zal verdwijnen, maar het zou wel kunnen. Als we allemaal worden opgevoed met verschillende mensen om ons heen en geen verschillende groeperingen. En iedereen gedraagt zich goed en vriendelijk tegen elkaar, dan moet het lukken. :'D


    I laugh hahhaa :'D

    Het verbaast me tbh nog steeds hoe vaak ik word uitgekakt om het zijn van een Aziaat. Veel gasten zien me vaak ook als slet :') terwijl ik het echt niet ben xd


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Capybara schreef:
    (...)

    Not to be rude, maar iedereen heeft een gedachtegang, zelfs jij ;D Dat is menselijk, weet je. We beoordelen anderen heel snel, zonder je het zelf beseft. We kunnen het niet verhelpen, racisme zit in het beestje. En zoals ik al zei, is het enige wat echt 'helpt het te onderdrukken. Sommigen kunnen dit gewoon beter dan anderen, maar we blijven stiekem allemaal racisten, binnenin.


    Om eerlijk te zijn heb ik nooit een racistische neiging gehad, zoals ik al zei. Mensen oordelen wat ze niet begrijpen uit angst. Om eerlijk te zijn heb ik ook niet een "puur hollandse famillie" in tegendeel zelfs, ik heb zowel blanke als getinte tot donkere familie-leden. Ik heb waarschijnlijk ook daarom ook nooit een reden gehad om te discrimineren naar andere "rassen" toe. Natuurlijk oordeel ik wel, maar zo lang er logica in het oordelen zit is het niet per se een negatieve beoordeling.
    Bijv een hele stome maar ook lomp voorbeeld: Een meisje komt soliciteren bij je, maar ze heeft een solicitatie-brief uit het diepste hoekje van haar tas gehaald. De solicitatie-brief is helemaal verkreukeld en zitten een paar scheuren in. Wat voor persoon zou je dan zijn als je in de schoenen staat van dat meisje? Ik zou het zelf niet weten, mischien een beetje onhandig of slordig? Ik noem dit niet per se oordelen maar anylaseren van wat ik dan heb gezien, ik veroordeel haar niet gelijk op die kwaliteiten, maar bedenk me alleen wat voor persoon het is. Ik vind het eerlijker om iemand te leren kennen ipv beoordelingen tot het negatieve te maken. Dat is moeilijk te begrijpen maar ik weet helaas hoe het is om in de grond getrapt te worden voor iets wat je niet per se bent. Ik denk dat iedereen dat wel herkent in vele situatie's. Soms vind ik ook mensen arrogant, dat geef ik eerlijk toe, maar om mezelf beter te vinden vind ik een heel ander verhaal. Natuurlijk er zijn dingen waarin mensen beter zijn, maar er zijn ook dingen waar jij/ik beter in zijn. Zelfkennis is een groot probleem bij veel mensen, en zolang dat stukje aan iemand ontbreekt kunnen er problemen onstaan in de moralen van sociaal gedrag. Ik vind dat je mensen moet behandelen zoals je jezelf moet behandelen, met respect. Verder heb ik niks te zeggen hierover, sorry voor mijn langdradige reactie.


    Never forget who you are and where you come from

    FaithofBlood schreef:
    (...)

    Om eerlijk te zijn heb ik nooit een racistische neiging gehad, zoals ik al zei. Mensen oordelen wat ze niet begrijpen uit angst. Om eerlijk te zijn heb ik ook niet een "puur hollandse famillie" in tegendeel zelfs, ik heb zowel blanke als getinte tot donkere familie-leden. Ik heb waarschijnlijk ook daarom ook nooit een reden gehad om te discrimineren naar andere "rassen" toe. Natuurlijk oordeel ik wel, maar zo lang er logica in het oordelen zit is het niet per se een negatieve beoordeling.
    Bijv een hele stome maar ook lomp voorbeeld: Een meisje komt soliciteren bij je, maar ze heeft een solicitatie-brief uit het diepste hoekje van haar tas gehaald. De solicitatie-brief is helemaal verkreukeld en zitten een paar scheuren in. Wat voor persoon zou je dan zijn als je in de schoenen staat van dat meisje? Ik zou het zelf niet weten, mischien een beetje onhandig of slordig? Ik noem dit niet per se oordelen maar anylaseren van wat ik dan heb gezien, ik veroordeel haar niet gelijk op die kwaliteiten, maar bedenk me alleen wat voor persoon het is. Ik vind het eerlijker om iemand te leren kennen ipv beoordelingen tot het negatieve te maken. Dat is moeilijk te begrijpen maar ik weet helaas hoe het is om in de grond getrapt te worden voor iets wat je niet per se bent. Ik denk dat iedereen dat wel herkent in vele situatie's. Soms vind ik ook mensen arrogant, dat geef ik eerlijk toe, maar om mezelf beter te vinden vind ik een heel ander verhaal. Natuurlijk er zijn dingen waarin mensen beter zijn, maar er zijn ook dingen waar jij/ik beter in zijn. Zelfkennis is een groot probleem bij veel mensen, en zolang dat stukje aan iemand ontbreekt kunnen er problemen onstaan in de moralen van sociaal gedrag. Ik vind dat je mensen moet behandelen zoals je jezelf moet behandelen, met respect. Verder heb ik niks te zeggen hierover, sorry voor mijn langdradige reactie.


    Dat is allemaal heel erg mooi gezegd, though :') maar je onderbewustzijn heeft nog steeds vooroordelen. Hoe hard je het ook probeert te ontkennen :'] Dat maakt je natuurlijk niet per se tot een racist.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Capybara schreef:
    (...)

    Dat is allemaal heel erg mooi gezegd, though :') maar je onderbewustzijn heeft nog steeds vooroordelen. Hoe hard je het ook probeert te ontkennen :'] Dat maakt je natuurlijk niet per se tot een racist.

    Een beoordeling is niet per se een vooroordeel. Een beoordeling is een analyse van een bepaald onderwerp, wezen of iets anders in dergelijke vormen. Ik ontken ook niks, ik geef toe dat ik een niet per definitie slecht over mensen denk in de zin van het negatieve.Je had het over racisme in je vorige reactie dus vanuit dat punt probeerde ik een passende reactie op jouw reactie te maken over dat onderwerp.


    Never forget who you are and where you come from

    FaithofBlood schreef:
    (...)
    Een beoordeling is niet per se een vooroordeel. Een beoordeling is een analyse van een bepaald onderwerp, wezen of iets anders in dergelijke vormen. Ik ontken ook niks, ik geef toe dat ik een niet per definitie slecht over mensen denk in de zin van het negatieve.Je had het over racisme in je vorige reactie dus vanuit dat punt probeerde ik een passende reactie op jouw reactie te maken over dat onderwerp.


    lol waar zei ik dat beoordeling gelijk is aan vooroordeel?
    yk ik weet wat een beoordeling is :] maar whatever, ik heb geen zin om hierover te discussiëren met jou.

    Me out.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Nha denk dat het nooit helemaal gaat verdwijnen... het zit misschien toch een beetje in de aard van mensen.
    Bijvoorbeeld: mijn vriend is romeens hij woont nu 7 maanden in duitsland en werk in nederland, hoe lief en zorgzaam hij ook is, mijn ouders begonnen tegen mij gelijk over ontvoering en romeense seks slaven. Like wtf.

    Misschien is dit meer een vooroordeel dan racisme, maar als het een nederlander was geweest hadden ze niet zo gedaan.

    Dus nee ik denk dat er altijd wat racisme over blijft over zoals ik zij de kleinste dingen.

    [ bericht aangepast op 11 april 2016 - 6:52 ]


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Capybara schreef:
    (...)

    lol waar zei ik dat beoordeling gelijk is aan vooroordeel?
    yk ik weet wat een beoordeling is :] maar whatever, ik heb geen zin om hierover te discussiëren met jou.

    Me out.



    Je zei pretty much dat ik wel veroordeel en stiekem een racist was in je vorige reactie, als je geen zin hebt maakt het me ook helemaal niks uit, maar actie is en blijft reactie. En ik zei nergens dat sweety, ik maakte een statement.


    Never forget who you are and where you come from

    Capybara schreef:
    (...)
    I laugh hahhaa :'D

    Het verbaast me tbh nog steeds hoe vaak ik word uitgekakt om het zijn van een Aziaat. Veel gasten zien me vaak ook als slet :') terwijl ik het echt niet ben xd

    Wtf. Waar slaat dat nou weer op. How stupid.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Undine schreef:
    (...)
    Wtf. Waar slaat dat nou weer op. How stupid.


    Ik weet het niet, maar ik heb het gevoel dat Aziatische meisjes nogal snel zo gezien worden. Een vriend zei me eens dat ik echt in de smaak zal vallen later op feestjes, like wth?


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Eens...


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

    Eens.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Capybara schreef:
    (...)

    I laugh hahhaa :'D

    Het verbaast me tbh nog steeds hoe vaak ik word uitgekakt om het zijn van een Aziaat. Veel gasten zien me vaak ook als slet :') terwijl ik het echt niet ben xd

    Ik snap het ook niet want tbh hebben Aziaten toch geen slechte reputatie? Zo zie je maar dat mensen echt rot kunnen doen gewoon omdat men er anders uitziet/een ander origine heeft. :/ Linken ze echt Aziaten als sletten? Want over het algemeen lijken Aziaten toch wat terughoudender en serieuzer te zijn met relaties? :p Al heb ik wel een idee waar ze het anders vandaan halen, maar dat blijft zo onlogisch. Ik heb het nog niet meegemaakt dat ik daarmee word gelinkt. (Ben ook Aziatisch.) In ieder geval beledigen mensen anderen al sowieso veel te vlug als slet. Ik denk dat het daarmee te maken heeft, zomaar met die woorden gooien alsof het niets is.


    Ik wil een tuin vol egels

    Capybara schreef:
    (...)
    Ik weet het niet, maar ik heb het gevoel dat Aziatische meisjes nogal snel zo gezien worden. Een vriend zei me eens dat ik echt in de smaak zal vallen later op feestjes, like wth?

    Dat ben ik echt nog niet eerder tegengekomen. Als ik een vooroordeel of iets zou hebben, zou het zijn dat alle Aziaten Einstein zijn. Maar sletten... What the actual fuck.


    Quiet the mind, and the soul will speak.