• Hallootjes.

    Ik heb wat problemen met Excel. Ik zal even proberen om het uit te leggen, maar als jullie het niet snappen kan ik ook wel screenshots maken. Ik moet dus de formule =aantal.als(bereik; criterium) invullen, en het criterium moet dus tussen aanhalingstekens. Ik moet dus het volgende invullen: =aantal.als(profiel; ''CM''), en dat werkt dus niet. Weet iemand wat ik hier fout doe?

    Alvast bedankt.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Smal schreef:
    (...)
    Ja, dat is dan wel raar...


    x
    Ik heb dat zo moeten doen:
    tabblad heet tabel1
    =tabel1!D6

    Komt dat er ook zo op bij jouw andere formules?

    Anders ligt het misschien aan het tweede gedeelte van je formule; het criterium?


    Nee, bij de andere staat er bijv.: =gemiddelde(lengte) en dan haalt hij die gegevens automatisch uit blad1. Ik denk ook dat het aan het criterium ligt, ja. Maar ik heb echt serieus geen idee wat er nou fout is.

    =tabel1 ervoor zetten gaat ook niet helemaal goed btw, Dan staat er ''ONWAAR'' in de cel.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Ik heb even het boek van mijn buurvrouw (die bouwICT heeft en moet programmeren in excel)
    Ik heb er foto's van getrokken, van het paragraaf. Ik kan je die even doorsturen via PM, als je wilt? (ik zet die liever niet op het forum)

    en als je ipv "CM" nu eens =A13 verwijst? Lukt het dan? In principe zou dat hetzelfde moeten zijn.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Smal schreef:
    Ik heb even het boek van mijn buurvrouw (die bouwICT heeft en moet programmeren in excel)
    Ik heb er foto's van getrokken, van het paragraaf. Ik kan je die even doorsturen via PM, als je wilt? (ik zet die liever niet op het forum)

    en als je ipv "CM" nu eens =A13 verwijst? Lukt het dan? In principe zou dat hetzelfde moeten zijn.


    OMG HET WERKT. Echt super erg bedankt dat je zoveel moeite hebt gedaan! Zou alsnog de foto's willen sturen? Die zijn misschien toch wel handig.

    Thank youuu. ;3


    What do we say to the god of death? ''Not today.''