• Het is al bijna 1 mei en dat betekent (volgens mij) dat de studiekeuzes voor dit jaar al weer gemaakt moeten zijn. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar studies van andere mensen en misschien zijn er nog mensen die nog een keuze moeten maken. Daarom dacht ik: waarom verzamelen we niet alle studies in één topic.

    Zelf studeer ik Toegepaste aardrijkskunde (hbo) en ik vind het echt een hele leuke studie. Bij toegepaste aardrijkskunde (ook wel Management van de leefomgeving genoemd) ben je bezig met (hoe kan het ook anders): het toepassen van aardrijkskunde. Het is een hele brede studie en je bent bezig met allerlei verschillen aspecten van het vak met als doel het kunnen "managen van de leefomgeving". Met een opleiding toegepaste aardrijkskunde kun je bijvoorbeeld bij de overheid gaan werken of je eigen adviesbureau beginnen.

    Wat studeren jullie of gaan jullie studeren?


    ©1998

    Ik ga (als ik slaag voor mijn examen uiteraard) Media, Informatie & Communicatie studeren op het Saxion in Enschede. Dat is een opleiding met heel veel richtingen. Vind ik wel fijn want ik weet nog niet echt wat ik helemaal wil gaan doen, maar wel iets met de filmindrustrie en schrijven waarschijnlijk.

    Ik doe nu Toegepaste Biologie op het MBO, maar eigenlijk vind ik het niet zo leuk. Volgend jaar is mijn laatste jaar en daarna ga ik een opleiding doen op het HBO, maar welke weet ik nog niet precies


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Als ik slaag (laten we het hopen) ga ik Molecular Science & Technology studeren, simpel gezegd: scheikunde.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ik wil denk communicatiewetenschappen gaan doen.

    [ bericht aangepast op 23 april 2016 - 15:23 ]


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Geneeskunde! Tweede jaar inmiddels.

    Maar dat is echt niet waar ik mee verder wil. Het klinisch redeneren ligt me echt echt echt echt niet, dus ik heb besloten te stoppen. Best een ingrijpende beslissing, want ik ben nu al heel erg ver gekomen en het is eigenlijk zonde om dit weg te gooien.
    Ik heb me nu aangemeld voor 2 alternatieven; biologie, en biomedische wetenschappen. Biologie is geen numerus fixus wat betekent dat je daar bij je inschrijving eigenlijk al bent aangenomen. Voor biomedische wetenschappen moest ik wél een loting door (strikt genomen een decentrale selectie, want ik moest enkele opdrachten en een toets maken), maar ik heb die naar mijn gevoel zo goed gedaan dat ik verwacht dat ik daar ook wel ben aangenomen.
    Maar mijn gevoel zegt dat ik bij biologie meer op mijn plaats ben. We gaan het zien.


    Slightly drunk.

    Psychologie! Heb er heel veel zin in.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Technische Bedrijfskunde.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ik zit ondertussen in mijn derde jaar van de academische bacheloropleiding geschiedenis. (:


    The soul needs autumn.

    Ik doe nu Welness & lifestyle. Wat ik leer is wel leuk, de school alleen minder. Hierna wil ik of toegepaste psychologie, journalistiek of biologie gaan studeren.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Bedrijfsadministratie op het mbo. Wil die opleiding volgend jaar afronden op niveau 4.

    Ik heb van de week mijn decentrale selectie gehad voor Leraar Engels op de hbo, in de hoop dat ik na één jaar naar de uni kan om alleen Engels te studeren.

    [ bericht aangepast op 18 april 2016 - 11:52 ]


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ik zit momenteel in het vierde jaar van de bachelor geschiedenis op de uni (duurt eigenlijk drie jaar, maar lang leve ontplooiing en extra dingen doen) en studeer als het goed is af dit jaar. Dan ga ik, mits ik wordt toegelaten, de master redacteur/editor doen in Amsterdam.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Fuck, mag je je ook nog na 1 mei inschrijven?? Ik moet misschien een andere studie doen, en dat moet dan in Nederland, maar ik ben nog niet eens zover dat ik weet wat dat gaat worden.
    Maar dus, ik studeer biologie in Leuven.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Fuck, mag je je ook nog na 1 mei inschrijven?? Ik moet misschien een andere studie doen, en dat moet dan in Nederland, maar ik ben nog niet eens zover dat ik weet wat dat gaat worden.
    Maar dus, ik studeer biologie in Leuven.


    Je mag je wel na 1 mei inschrijven, maar dan moet je wel verplicht een studiekeuze test maken en vaak ook op gesprek komen om te motiveren. Want ze gaan er dan vanuit dat je wat minder gemotiveerd bent voor de opleiding omdat je je niet voor de deadline hebt ingeschreven.

    [ bericht aangepast op 18 april 2016 - 12:12 ]


    ©1998

    Patholoog schreef:
    Fuck, mag je je ook nog na 1 mei inschrijven?? Ik moet misschien een andere studie doen, en dat moet dan in Nederland, maar ik ben nog niet eens zover dat ik weet wat dat gaat worden.
    Maar dus, ik studeer biologie in Leuven.

    Geloof het niet... ik zou dus opschieten als ik jou was!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...