• Het is al bijna 1 mei en dat betekent (volgens mij) dat de studiekeuzes voor dit jaar al weer gemaakt moeten zijn. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar studies van andere mensen en misschien zijn er nog mensen die nog een keuze moeten maken. Daarom dacht ik: waarom verzamelen we niet alle studies in één topic.

    Zelf studeer ik Toegepaste aardrijkskunde (hbo) en ik vind het echt een hele leuke studie. Bij toegepaste aardrijkskunde (ook wel Management van de leefomgeving genoemd) ben je bezig met (hoe kan het ook anders): het toepassen van aardrijkskunde. Het is een hele brede studie en je bent bezig met allerlei verschillen aspecten van het vak met als doel het kunnen "managen van de leefomgeving". Met een opleiding toegepaste aardrijkskunde kun je bijvoorbeeld bij de overheid gaan werken of je eigen adviesbureau beginnen.

    Wat studeren jullie of gaan jullie studeren?


    ©1998

    Iroquois schreef:
    (...)

    Ede is nu ook niet echt een shophemel geloof ik haha, dus dat zou niet veel uit mogen maken.


    Maar met je studenten ov ben je natuurlijk zou in een shopparadijsje ^^


    ©1998

    Moet je in Nederland voor 1 mei beslissen? Grappig, ik heb toen ik in het zesde middelbaar zat pas in augustus de knoop doorgehakt.
    Het was wel een goede keuze, want ik ben blij met mijn richting: pedagogische wetenschappen. :')


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Ik zit in het tweede jaar van HBO Diermanagement, waar je (heel voor de hand liggend) zowel de kneepjes van het vak 'dierverzorging' als 'management' leerd. Dierverzorging word erg breed gezien; zowel handelingen, het geven van eten, het geven van medicatie, het verzorgen van een dier, het toezien van andere dierverzorgers, het verzorgen van de leefomgeving en optimaliseren van het welzijn, etc..

    Veel eindigen bij een dierenarts, anderen werken voor grote dierentuinen, een enkeling weet het ver te maken in natuurorginasties. Noem maar iets waar zowel mens en dier bij komt kijken, en ergens op ons wereldbolletje zit wel een diermanager die dat doet.

    LOL, dit klinkt als dikke reclame haha! Maar het is niet allemaal dikke mik natuurlijk. Ik heb een tussenjaar moeten nemen door omstandigheden waar mijn school slecht op kon reageren en dat had nooit mogen gebeuren... Mijn school staat niet hoog aangeschreven bij mij, maar ik wil de opleiding afmaken.

    Vraagjes? Mail me d:


    I can't stop 'til the whole world knows my name

    Altrados schreef:
    Ik zit in het tweede jaar van HBO Diermanagement, waar je (heel voor de hand liggend) zowel de kneepjes van het vak 'dierverzorging' als 'management' leerd. Dierverzorging word erg breed gezien; zowel handelingen, het geven van eten, het geven van medicatie, het verzorgen van een dier, het toezien van andere dierverzorgers, het verzorgen van de leefomgeving en optimaliseren van het welzijn, etc..

    Veel eindigen bij een dierenarts, anderen werken voor grote dierentuinen, een enkeling weet het ver te maken in natuurorginasties. Noem maar iets waar zowel mens en dier bij komt kijken, en ergens op ons wereldbolletje zit wel een diermanager die dat doet.

    LOL, dit klinkt als dikke reclame haha! Maar het is niet allemaal dikke mik natuurlijk. Ik heb een tussenjaar moeten nemen door omstandigheden waar mijn school slecht op kon reageren en dat had nooit mogen gebeuren... Mijn school staat niet hoog aangeschreven bij mij, maar ik wil de opleiding afmaken.

    Vraagjes? Mail me d:


    Waar studeer je dat dan CAH of VHL (of is er nog een andere school)?


    ©1998

    Tuala schreef:
    Moet je in Nederland voor 1 mei beslissen? Grappig, ik heb toen ik in het zesde middelbaar zat pas in augustus de knoop doorgehakt.
    Het was wel een goede keuze, want ik ben blij met mijn richting: pedagogische wetenschappen. :')


    Vind ik ook echt vreemd. :'D Hier zijn er nog een boel mensen die zelfs pas eind september beslissen. :')
    Ik studeer voor burgerlijk ingenieur (eerste jaar), maar die studie bestaat in NL niet.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Eerste jaar van Mens en Techniek: Gezondheidszorg Technologie. Lange, onnodige naam. Wij noemen het altijd GZT :'D. GZT is een combinatie van techniek en de medische wereld. Wij worden opgeleid om te dienen als brug tussen medisch personeel en techneuten. Je kan er zoveel dingen mee worden dat ik ze niet eens uit mijn hoofd ken :'D.


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik zou later graag toeristisch managment gaan studeren in het hoger!^^


    Queer zijn is gewoon alles

    Geschiedenis, 3de bachelor. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik zit nog in de vierde klas van het gymnasium maar op dit moment lijkt nanobiology, knowledge engineering, physics of materials science me heel tof!


    -

    Ik zit in het tweede jaar van International Tourism Management op het HBO ^^


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik zit nu in semester 2 van liberal arts and sciences. Perfect voor mensen die niet weten wat ze willen.


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Iroquois schreef:
    (...)

    Ik zit nog te twijfelen tussen Tilburg en Ede op moment c:


    Ik heb mijn keuze zo'n 2 jaar geleden al gemaakt, ik wil heel graag naar de CHE (da's dus Ede). Heb je al een meeloopdag / experience day gedaan? Op 1 juni is er een experience day (ik ga daarheen, yay, nou ja, moet eerst nog ff vrij krijgen van school, maar heb me wel voor die dag ingeschreven) dus dan kun je kijken of je het daar wat vindt? Ik heb geen beeld van Tilburg, omdat ik eigenlijk al voor Ede had gekozen op basis van recensies, de resultaten en twee open dagen. Voelde me er echt gelijk thuis, bij de HU/SvJ had ik dat niet. + Ede is niet heel lang reizen met de trein, da's een pluspunt.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik doe biomedische wetenschappen (éérste jaar) , maar ik zie het eigenlijk niet zo bijzonder meer zitten.

    [ bericht aangepast op 18 april 2016 - 18:11 ]


    Ex astris, sciencia

    Mulford schreef:
    Ik doe biomedische wetenschappen, maar ik zie het eigenlijk niet zo bijzonder meer zitten.

    Kun je me vertellen waarom?


    Slightly drunk.

    Stevenson schreef:
    (...)

    Ik heb mijn keuze zo'n 2 jaar geleden al gemaakt, ik wil heel graag naar de CHE (da's dus Ede). Heb je al een meeloopdag / experience day gedaan? Op 1 juni is er een experience day (ik ga daarheen, yay, nou ja, moet eerst nog ff vrij krijgen van school, maar heb me wel voor die dag ingeschreven) dus dan kun je kijken of je het daar wat vindt? Ik heb geen beeld van Tilburg, omdat ik eigenlijk al voor Ede had gekozen op basis van recensies, de resultaten en twee open dagen. Voelde me er echt gelijk thuis, bij de HU/SvJ had ik dat niet. + Ede is niet heel lang reizen met de trein, da's een pluspunt.


    Ik heb het nummer van iemand die daar in haar 1e jaar zit en ga binnenkort met haar meelopen c: De experience day vind ik niet heel interessant. Ik heb liever geen dag waarop alles ingesteld is op nieuwkomers zeg maar.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."