• Het is al bijna 1 mei en dat betekent (volgens mij) dat de studiekeuzes voor dit jaar al weer gemaakt moeten zijn. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar studies van andere mensen en misschien zijn er nog mensen die nog een keuze moeten maken. Daarom dacht ik: waarom verzamelen we niet alle studies in één topic.

    Zelf studeer ik Toegepaste aardrijkskunde (hbo) en ik vind het echt een hele leuke studie. Bij toegepaste aardrijkskunde (ook wel Management van de leefomgeving genoemd) ben je bezig met (hoe kan het ook anders): het toepassen van aardrijkskunde. Het is een hele brede studie en je bent bezig met allerlei verschillen aspecten van het vak met als doel het kunnen "managen van de leefomgeving". Met een opleiding toegepaste aardrijkskunde kun je bijvoorbeeld bij de overheid gaan werken of je eigen adviesbureau beginnen.

    Wat studeren jullie of gaan jullie studeren?


    ©1998

    Ik zit in het derde jaar van de vertaalacademie in Maastricht en studeer dus Engels-Nederlands vertalen en ondertitelen.


    Take risks and conquer your fears.

    Game Artist op het MBO, inmiddels al 3e jaar ^^

    Ik studeer Media en Cultuur aan de universiteit van Utrecht met als hoofdrichting New Media and Digital Culture. Ik zit nu in het tweede jaar van mijn bachelor. Hierna wil ik waarschijnlijk ook de master New Media and Digital Culture gaan doen. Ik volg ook wel wat vakken van andere richtingen, maar alles omtrent Game Studies is echt mijn fav geworden c: Maar de kans is groot dat ik een tussenjaar neem tussen mijn bachelor en mijn master op mij op schrijven en regie/dramaturgie te richten.


    Happy Birthday my Potter!

    Ik ben momenteel tweedejaars Human Resource management (hbo) student in Leiden. Het bevalt nog steeds prima. Propedeuse in één jaar behaald en momenteel loop ik stage.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    BlackAlpha schreef:
    (...)

    Je mag je wel na 1 mei inschrijven, maar dan moet je wel verplicht een studiekeuze test maken en vaak ook op gesprek komen om te motiveren. Want ze gaan er dan vanuit dat je wat minder gemotiveerd bent voor de opleiding omdat je je niet voor de deadline hebt ingeschreven.


    Dank je. Daar heb ik mij al een keer uit gebabbeld en die studie toch niet gedaan. (Y) Maar ik ga er gewoon voor dat ik mijn opleiding mag blijven doen. Hard leren.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Tweede jaar bachelor taalwetenschap aan de universiteit. (bloos)
    Dat betekent niet dat ik verschillende talen leer, zoals veel mensen denken, maar dat ik leer óver talen - hoe ze in elkaar zitten op gebied van grammatica, klank of betekenis, hoe mensen taal leren of juist vergeten, wat de oorzaak is voor aangeboren of verworven taalstoornissen en hoe die er dan uitzien, hoe talen kunnen veranderen, ontstaan of sterven, dat soort dingen. Het is een vrij brede studie. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik studeer Nederlands recht en dat bevalt eigenlijk allemaal wel prima. :'D Het is heel actueel en lang niet zo stoffig en saai als sommigen graag lijken te geloven.

    [ bericht aangepast op 18 april 2016 - 12:36 ]


    She's imperfect but she tries

    Iroquois schreef:
    Ik zit nu in mijn voor examenjaar dus ik heb (helaas) nog wel even haha. Maar ik weet wel dat ik, mits ik natuurlijk mijn examens haal, journalistiek (hbo) wil gaan studeren c:


    Nice, waar wil je journalistiek gaan studeren? Ik wil ook journalistiek gaan studeren, al duurt dat nog even want ik zit nu in 4VWO, moet de 5e en de 6e klas ook nog doorkomen haha.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik start met de opleiding Manager Leisure & Hospitality in augustus (:


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik ga aankomend schooljaar Aardwetenschappen studeren in Utrecht ^^


    Stenenlikker

    Stevenson schreef:
    (...)

    Nice, waar wil je journalistiek gaan studeren? Ik wil ook journalistiek gaan studeren, al duurt dat nog even want ik zit nu in 4VWO, moet de 5e en de 6e klas ook nog doorkomen haha.


    Ik zit nog te twijfelen tussen Tilburg en Ede op moment c:


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Momenteel doe ik nog VMBO-TL, derde jaar, maar na het vierde wil ik nog HAVO doen op Economie en Maatschappij en als ik op het HBO niets leuks vind, kan ik op MBO altijd nog de techniek in, sinds ik ook wiskunde en natuurkunde heb als ik in 4 TL zit :Y)


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Iroquois schreef:
    (...)

    Ik zit nog te twijfelen tussen Tilburg en Ede op moment c:

    Nu weet ik natuurlijk niet hoe Ede eruitziet, maar de binnenstad van Tilburg is echt prut. Eén winkelstraat en that's it.


    Slightly drunk.

    Peccata schreef:
    (...)
    Nu weet ik natuurlijk niet hoe Ede eruitziet, maar de binnenstad van Tilburg is echt prut. Eén winkelstraat en that's it.


    Ede is nu ook niet echt een shophemel geloof ik haha, dus dat zou niet veel uit mogen maken.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ewijn schreef:
    Ik ga aankomend schooljaar Aardwetenschappen studeren in Utrecht ^^


    Dat lijkt me ook nog een mooie studie om te volgen ^^


    ©1998