• Het is al bijna 1 mei en dat betekent (volgens mij) dat de studiekeuzes voor dit jaar al weer gemaakt moeten zijn. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar studies van andere mensen en misschien zijn er nog mensen die nog een keuze moeten maken. Daarom dacht ik: waarom verzamelen we niet alle studies in één topic.

    Zelf studeer ik Toegepaste aardrijkskunde (hbo) en ik vind het echt een hele leuke studie. Bij toegepaste aardrijkskunde (ook wel Management van de leefomgeving genoemd) ben je bezig met (hoe kan het ook anders): het toepassen van aardrijkskunde. Het is een hele brede studie en je bent bezig met allerlei verschillen aspecten van het vak met als doel het kunnen "managen van de leefomgeving". Met een opleiding toegepaste aardrijkskunde kun je bijvoorbeeld bij de overheid gaan werken of je eigen adviesbureau beginnen.

    Wat studeren jullie of gaan jullie studeren?


    ©1998

    Square schreef:
    Tweede Eerste jaar bachelor taalwetenschap aan de universiteit. (bloos)
    Dat betekent niet dat ik verschillende talen leer, zoals veel mensen denken, maar dat ik leer óver talen - hoe ze in elkaar zitten op gebied van grammatica, klank of betekenis, hoe mensen taal leren of juist vergeten, wat de oorzaak is voor aangeboren of verworven taalstoornissen en hoe die er dan uitzien, hoe talen kunnen veranderen, ontstaan of sterven, dat soort dingen. Het is een vrij brede studie. ^^

    Ik studeer ook taalwetenschap, maar zit dan in mijn eerste jaar (en ik studeer het aan een andere universiteit), maar Inge heeft een goede uitleg gegeven van wat deze (vrij onbekende maar wel superleuke) studie inhoudt.


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Ik studeer nog niks maar ik wil in een richting gaan waar je heel veel talen leert, heb er al opgezocht en zo.


    Heaven is a place that we all have

    Hiver schreef:
    Ik studeer nog niks maar ik wil in een richting gaan waar je heel veel talen leert, heb er al opgezocht en zo.


    Dat heb ik ook (was ook één van m'n opties), maar mijn talen lopen zo uiteen dat dat echt niet gaat lukken in één studie. :'D


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Monesi schreef:
    (...)

    Dat heb ik ook (was ook één van m'n opties), maar mijn talen lopen zo uiteen dat dat echt niet gaat lukken in één studie. :'D


    maaar ik kan er wel aardig veel en btw als ik gewoon al twee nieuwe talen leer of zo ben ik al blij.


    Heaven is a place that we all have

    Hiver schreef:
    (...)

    maaar ik kan er wel aardig veel en btw als ik gewoon al twee nieuwe talen leer of zo ben ik al blij.


    Nou, Hebreeuws, Spaans en Noors liggen zo ver uiteen dat het me niet kan inbeelden dat je dat in één studie kunt doen. :'D


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Monesi schreef:
    (...)

    Nou, Hebreeuws, Spaans en Noors liggen zo ver uiteen dat het me niet kan inbeelden dat je dat in één studie kunt doen. :'D


    HAHAH die zijn wel heeeeeeeeel veel anders


    Heaven is a place that we all have

    Ik heb net te horen gekregen dat ik ben aangenomen bij de opleiding Dierverzorging niveau 4 :3


    ~My Mind Is Free~

    Communicatie en mediadesign


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Bedrijfseconomie: de studie voor mensen die geen flauw idee hebben wat ze willen en dan maar iets met economie gaan doen


    Can't control my second personality

    Yoda schreef:
    (...)

    Een numerus fixes/lotingsstudie heeft meestal een centrale selectie x] Decentraal is een speciale toelating onder lotingsstudies, maar niet de algemene loting.

    Ik dacht altijd dat 15 mei voor de meeste lotingen de deadline was. Is in ieder geval voor criminologie en rechten wel zo.

    Dan geldt voor decentrale selectie 15 januari.


    Slightly drunk.

    Ik doe een opleiding voor horeca-assistent/cateringmedewerker. Ik ben bijna klaar ook.


    26 - 02 - '16

    Ik zit momenteel in het 4e jaar van game art.


    I live for the applause, you will die for it.

    Ik studeer psychologie in Leuven (: een toprichting, alleen heel erg veel werk.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    eerst ff de havo examens halen in mei... & dan ga ik de opleiding '2e graads lerarenopleiding wiskunde' doen aan het Windesheim in Zwolle (HBO)


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    Frodo schreef:
    Ik studeer psychologie in Leuven (: een toprichting, alleen heel erg veel werk.


    Heee, Leuven! :'D


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt