• Reading challenge: flamingo book bingo

    Om mezelf weer wat aan het lezen te krijgen, heb ik vanochtend een kleine book bingo opgesteld. De regels? Telkens je een boek leest dat aan één van de twaalf voorwaarden voldoet, mag je (maximaal) één vakje wegstrepen. Het doel? Om het eerst drie op een rij halen. Wie leest er met me mee? ^^





    Vanwaar de flamingo?
    Ik weet het ook niet. De bingoflamingo is onze officiële mascotte!
    Mag ik boeken toevoegen die ik al heb gelezen?
    Jammer genoeg niet, nee, enkel boeken die je uitleest nadat je besloten hebt om deel te nemen. Anders zou het ietsje te makkelijk worden. Je mag er wel al in bezig zijn op het moment dat je mee besluit te doen, als je het maar nog niet uit had.
    Wat bedoel je met "kleur in de titel" / een ander hokje?
    Dat mag je zelf invullen, veel van de hokjes staan open voor interpretatie. Het steekt allemaal niet zo nauw, als jij het er maar bij vindt passen en het niet heel, heel erg vergezocht is.
    Mijn boek past bij twee / drie / twaalf hokjes. Mag ik ze allemaal doorstrepen?
    Jammer genoeg mag je er slechts één wegkruisen per boek. Je zult dus goed moeten nadenken en een strategische keuze maken. Het leven is hard, I know.
    Wat als ik een boek uitlees dat bij een hokje past?
    Laten weten op het topic, indien mogelijk met de bingokaart met doorstreept hokje erbij. Dan kan iedereen zien hoe ver de concurrentie staat. :')
    Hoe doorstreep ik zo'n hokje?
    Ik zet de titel van het boek eroverheen met PhotoGrid, maar je kunt er ook een stempel op plakken in Photoshop of Pixlr, een screenshot van maken en er een kruis door trekken, Knipprogramma gebruiken en het hokje met die virtuele fluostift kleuren... Als het maar duidelijk is.
    Als je zelf geen Photoshop of wat dan ook hebt waar je hokjes mee kunt doorstrepen, laat je het me maar weten, dan duid ik het voor je aan. We zijn toch niet met zoveel. ^^
    Mag ik op het topic fangirlen over de boeken die ik lees?
    Ga je gang, dat doe ik namelijk zelf ook.
    Wat krijgt de winnaar?
    Een applausje? De eeuwigdurende eer? Een virtuele knuffel? Een koekje...? Laat maar weten als je een beter idee hebt. :')

    [ bericht aangepast op 4 juni 2016 - 14:58 ]


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Wat een leuk idee! Ik lees de laatste tijd alleen nauwelijks nog echte boeken, dus ik zou er waarschijnlijk een jaar over te doen om een bingo te krijgen, haha. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Wat een leuk idee! Ik lees de laatste tijd alleen nauwelijks nog echte boeken, dus ik zou er waarschijnlijk een jaar over te doen om een bingo te krijgen, haha. :'D

    Thanks! Lezen is inderdaad soms echt, echt iets moeilijks om tijd voor te vinden. Maar als je 'm over een jaar af hebt, laat het me dan maar gerust weten. :')


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Omg ik lees geen 12 boeken vrijwillig ;o


    No growth of the heart is ever a waste

    HANAYA schreef:
    Omg ik lees geen 12 boeken vrijwillig ;o

    Als je slim speelt, moet je er maar drie lezen om drie op een rij te halen. ^^ Maar het is inderdaad niets voor wie niet graag leest.


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Square schreef:
    Wat een leuk idee! Ik lees de laatste tijd alleen nauwelijks nog echte boeken, dus ik zou er waarschijnlijk een jaar over te doen om een bingo te krijgen, haha. :'D


    <3

    Ik heb drie vragen:
    1. Wanneer is de cover leuk? Is deze cover b.v leuk?



    2. Mag je al bezig zijn in het boek? Of moet er vandaag in beginnen en dan uitlezen?
    3. Wat bedoel je met kleur in de titel? Dat de letters verschillende kleuren hebben ofzo?Of dat het woord b.v groen is?

    [ bericht aangepast op 1 mei 2016 - 10:20 ]


    i wanna die with you once or twice.

    Wat leuk. Het is dat ik ga werken en dus niet veel tijd heb anders had ik mee gedaan. Maar qua initialen was het lastig denk. Y.M.W.A denk niet dat er een schrijver is


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    ScinteIIare schreef:
    Ik heb drie vragen:
    1. Wanneer is de cover leuk? Is deze cover b.v leuk?



    2. Mag je al bezig zijn in het boek? Of moet er vandaag in beginnen en dan uitlezen?
    3. Wat bedoel je met kleur in de titel? Dat de letters verschillende kleuren hebben ofzo?Of dat het woord b.v groen is?

    Hi! De voorwaarden op de hokjes staan heel erg open voor interpretatie. Zo nauw steekt het allemaal niet, als we maar lol hebben. :')
    1. Die cover is heel leuk! De voorwaarde op het hokje is echter "lelijk", niet leuk. Hoe dan ook, leuk of lelijk, het is allemaal een kwestie van persoonlijke smaak. Mooi en lelijk zijn tenslotte afhankelijk van je eigen perceptie. ^^ Kies dus maar iets wat je bij de hokjes vindt passen, ik ga heus niet moeilijk doen. (;
    2. Ik zou zeggen dat je er al in bezig mag zijn. Je mag alles toevoegen dat je uitleest na het moment waarop je besloot mee te doen.
    3. Ik bedoelde een kleur als woord in de titel, dus bijvoorbeeld Bezonken Rood, Blauw is Bitter, de Grijze Jager, het Meisje met de Groene Ogen... Maar opnieuw, als je het er zelf onder vindt passen en je redenering steek houdt, mag je het natuurlijk ook anders interpreteren. Een titel in allerlei verschillende kleuren is ook prima, als je er zo-één vindt. <3


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    IrishNialler schreef:
    Wat leuk. Het is dat ik ga werken en dus niet veel tijd heb anders had ik mee gedaan. Maar qua initialen was het lastig denk. Y.M.W.A denk niet dat er een schrijver is

    Thanks! Ik heb er voor mijn eigen naam ook nog geen gevonden. :')


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    De twijfel of ik mijn boek straks in het eerste of in het tweede rijtje plaats.
    Mijn leeftijd is lastig, maar mijn initialen ook waarschijnlijk.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    GrandR schreef:
    De twijfel of ik mijn boek straks in het eerste of in het tweede rijtje plaats.
    Mijn leeftijd is lastig, maar mijn initialen ook waarschijnlijk.

    Ik voel je pijn, One van Sarah Crossan paste in drie hokjes en ik ben er ondertussen vrij zeker van dat ik het domst mogelijke hokje heb weggestreept. :') Initialen is niet normaal moeilijk, ik denk dat ik binnenkort maar eens naar de bib ga omdat alles daar op alfabet staat. Dan kan ik het makkelijker zien. ^^ Al denk ik dat ik er geen ga vinden met mijn initialen.


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Ik heb onder de spoiler een aantal dingen verhelderd, dus als je dat even door wilt lezen. ^^


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Hmm. Lijkt me leuk om mee te doen. Hoop dat ik er genoeg tijd voor heb.
    Al denk ik niet dat ik een boek ga vinden waarbij de hoofdpersoon dezelfde naam als ik heb, dus dat is al één minder (':

    Dat is trouwens heel naar.. Ik had een verhaal op wattpad gevonden over een bijpersonage met dezelfde naam (na even te googlen).
    Maar dat leest heel vreemd als je naam daar staat (':

    [ bericht aangepast op 1 mei 2016 - 12:39 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    SpringBlossom schreef:
    Hmm. Lijkt me leuk om mee te doen. Hoop dat ik er genoeg tijd voor heb.
    Al denk ik niet dat ik een boek ga vinden waarbij de hoofdpersoon dezelfde naam als ik heb, dus dat is al één minder (':

    Dat is trouwens heel naar.. Ik had een verhaal op wattpad gevonden over een bijpersonage met dezelfde naam (na even te googlen).
    Maar dat leest heel vreemd als je naam daar staat (':

    Kom er bij! ^^ Als je slim speelt, moet je prima drie-op-een-rij kunnen maken zonder dat ene vakje, hoor.
    Ik heet Nina, wat je soms nog wel eens leest, maar het is inderdaad best raar. Ik voel me dan de hele tijd zo aangesproken. :')


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    niniwa1 schreef:
    (...)
    Hi! De voorwaarden op de hokjes staan heel erg open voor interpretatie. Zo nauw steekt het allemaal niet, als we maar lol hebben. :')
    1. Die cover is heel leuk! De voorwaarde op het hokje is echter "lelijk", niet leuk. Hoe dan ook, leuk of lelijk, het is allemaal een kwestie van persoonlijke smaak. Mooi en lelijk zijn tenslotte afhankelijk van je eigen perceptie. ^^ Kies dus maar iets wat je bij de hokjes vindt passen, ik ga heus niet moeilijk doen. (;
    2. Ik zou zeggen dat je er al in bezig mag zijn. Je mag alles toevoegen dat je uitleest na het moment waarop je besloot mee te doen.
    3. Ik bedoelde een kleur als woord in de titel, dus bijvoorbeeld Bezonken Rood, Blauw is Bitter, de Grijze Jager, het Meisje met de Groene Ogen... Maar opnieuw, als je het er zelf onder vindt passen en je redenering steek houdt, mag je het natuurlijk ook anders interpreteren. Een titel in allerlei verschillende kleuren is ook prima, als je er zo-één vindt. <3


    Dan doe ik ook mee (:


    i wanna die with you once or twice.