• Reading challenge: flamingo book bingo

    Om mezelf weer wat aan het lezen te krijgen, heb ik vanochtend een kleine book bingo opgesteld. De regels? Telkens je een boek leest dat aan één van de twaalf voorwaarden voldoet, mag je (maximaal) één vakje wegstrepen. Het doel? Om het eerst drie op een rij halen. Wie leest er met me mee? ^^





    Vanwaar de flamingo?
    Ik weet het ook niet. De bingoflamingo is onze officiële mascotte!
    Mag ik boeken toevoegen die ik al heb gelezen?
    Jammer genoeg niet, nee, enkel boeken die je uitleest nadat je besloten hebt om deel te nemen. Anders zou het ietsje te makkelijk worden. Je mag er wel al in bezig zijn op het moment dat je mee besluit te doen, als je het maar nog niet uit had.
    Wat bedoel je met "kleur in de titel" / een ander hokje?
    Dat mag je zelf invullen, veel van de hokjes staan open voor interpretatie. Het steekt allemaal niet zo nauw, als jij het er maar bij vindt passen en het niet heel, heel erg vergezocht is.
    Mijn boek past bij twee / drie / twaalf hokjes. Mag ik ze allemaal doorstrepen?
    Jammer genoeg mag je er slechts één wegkruisen per boek. Je zult dus goed moeten nadenken en een strategische keuze maken. Het leven is hard, I know.
    Wat als ik een boek uitlees dat bij een hokje past?
    Laten weten op het topic, indien mogelijk met de bingokaart met doorstreept hokje erbij. Dan kan iedereen zien hoe ver de concurrentie staat. :')
    Hoe doorstreep ik zo'n hokje?
    Ik zet de titel van het boek eroverheen met PhotoGrid, maar je kunt er ook een stempel op plakken in Photoshop of Pixlr, een screenshot van maken en er een kruis door trekken, Knipprogramma gebruiken en het hokje met die virtuele fluostift kleuren... Als het maar duidelijk is.
    Als je zelf geen Photoshop of wat dan ook hebt waar je hokjes mee kunt doorstrepen, laat je het me maar weten, dan duid ik het voor je aan. We zijn toch niet met zoveel. ^^
    Mag ik op het topic fangirlen over de boeken die ik lees?
    Ga je gang, dat doe ik namelijk zelf ook.
    Wat krijgt de winnaar?
    Een applausje? De eeuwigdurende eer? Een virtuele knuffel? Een koekje...? Laat maar weten als je een beter idee hebt. :')

    [ bericht aangepast op 4 juni 2016 - 14:58 ]


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Atrox schreef:


    Ik heb mijn eerste hokje kunnen aanvinken c: Ik heb de titel en auteur van het boek er gewoon in het klein boven gezet, want als ik hem schuin door het hokje liet gaan, was het niet leesbaar (als je snapt wat ik bedoel) - niet dat het in het klein wel heel erg leesbaar is, maar goed...

    Voor de mensen die nu denken: Hè, Simon is toch geen kleur? Ik heb de titel moeten afkorten, anders ging ie er niet op. (De titel voluit: Simon vs. de verwachtingen van de rest van de wereld en zijn liefde voor Blue).

    Het boek was trouwens echt heel erg leuk! c: Ik ben echt blij dat ik hieraan meedoe, anders had ik het boek waarschijnlijk nooit gelezen.

    Congrats!! Nog twee te gaan, als je boeken vindt voor de omliggende hokjes. ^^ En het is best leesbaar, hoor.

    Ik vond het ook een heel leuk boek, blij dat je er van genoten hebt. ^^ Fijn om te horen, dat was ook de bedoeling van het topic. Ik vind het hartstikke leuk dat er zo enthousiast op gereageerd wordt. ^^

    Ik ben zelf net klaar met Losgelaten van M.J. Reyes die wilde ik zo graag lezen maar hij past echt letterlijk bij geen enkel hokje, ughh dus ga ik nu snel iets zoeken wat wel nuttig is. :') Ik zal me moeten haasten als ik nog wil winnen. Kidding, daar gaat het me helemaal om, ik vind het gewoon fijn om samen te lezen. ^^


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Josiah schreef:
    (...)
    You stole my idea Ik heb dezelfde ook al afgestreept ^^ Heb Simon uit, geweldig! Ook Becky ontmoet 8)

    My god, wat cool! Hoe was het?


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Smaragd of Robijn telt niet als een kleur ofwel?


    i wanna die with you once or twice.

    ScinteIIare schreef:
    Smaragd of Robijn telt niet als een kleur ofwel?

    Die zou je prima als kleuren kunnen zien. ^^ Ik zei het al, zo strikt is het allemaal niet, als je maar iets vindt wat er een beetje bij past en je graag wil lezen. <3 Dus als je die graag wilt lezen als kleur, is dat prima.


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Haha, wel funny, maar ik denk niet dat ik hieraan ga meedoen. Ik ben te vastgesteld op mijn keuze/smaak naar boeken.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Shangela schreef:
    Haha, wel funny, maar ik denk niet dat ik hieraan ga meedoen. Ik ben te vastgesteld op mijn keuze/smaak naar boeken.

    Het is inderdaad best avontuurlijk. ^^ Al slaan de hokjes niet op genres, maar op soort titel e.d., dus in principe kan je binnen de hokjes nog iets kiezen wat binnen je smaak past. c:


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    niniwa1 schreef:
    (...)
    Die zou je prima als kleuren kunnen zien. ^^ Ik zei het al, zo strikt is het allemaal niet, als je maar iets vindt wat er een beetje bij past en je graag wil lezen. <3 Dus als je die graag wilt lezen als kleur, is dat prima.

    O, oké dan heb ik nu alle boeken waarmee ik drie op een rij kan krijgen en die ik leuk vind, uiteraard. Nu moet ik ze alleen nog lezen (:

    [ bericht aangepast op 4 mei 2016 - 19:36 ]


    i wanna die with you once or twice.

    ScinteIIare schreef:
    (...)
    O, oké dan heb ik nu alle boeken waarmee ik drie op een rij kan krijgen en die ik leuk vind, uiteraard. Nu moet ik ze alleen nog lezen (:

    Veel plezier ermee! <3


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Omg hier wil ik echt aan meedoen!


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    niniwa1 schreef:
    (...)
    Veel plezier ermee! <3

    Dankje! Jij ook, met de rest van de boeken die jij nog wilt lezen! (:


    i wanna die with you once or twice.

    Emeldir schreef:
    Omg hier wil ik echt aan meedoen!

    Leuk! ^^ Kom erbij!


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    niniwa1 schreef:
    (...)
    Leuk! ^^ Kom erbij!


    Jeej! (dance)


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Telt een diagonale rij ook?


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Emeldir schreef:
    Telt een diagonale rij ook?

    Ja, alle richtingen mogen, zo lang de hokjes maar aan elkaar grenzen. ^^


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    niniwa1 schreef:
    (...)
    Het is inderdaad best avontuurlijk. ^^ Al slaan de hokjes niet op genres, maar op soort titel e.d., dus in principe kan je binnen de hokjes nog iets kiezen wat binnen je smaak past. c:

    Hehe, ik heb laatst nog een boek bijna uitgewerkt (tot ik m naar de bieb moest brengen, oeps). Ik ben de nacht van Ethan Cross. Zeker een aanrader! Ik zat er direct in, maar ik moet wel toegeven dat sommige stukjes moeilijk te volgen waren, maar later ben je zijn schrijfstijl wel gewend. Ik ga nu Allerzielen van Deborah Harkness lezen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.