• Reading challenge: flamingo book bingo

    Om mezelf weer wat aan het lezen te krijgen, heb ik vanochtend een kleine book bingo opgesteld. De regels? Telkens je een boek leest dat aan één van de twaalf voorwaarden voldoet, mag je (maximaal) één vakje wegstrepen. Het doel? Om het eerst drie op een rij halen. Wie leest er met me mee? ^^





    Vanwaar de flamingo?
    Ik weet het ook niet. De bingoflamingo is onze officiële mascotte!
    Mag ik boeken toevoegen die ik al heb gelezen?
    Jammer genoeg niet, nee, enkel boeken die je uitleest nadat je besloten hebt om deel te nemen. Anders zou het ietsje te makkelijk worden. Je mag er wel al in bezig zijn op het moment dat je mee besluit te doen, als je het maar nog niet uit had.
    Wat bedoel je met "kleur in de titel" / een ander hokje?
    Dat mag je zelf invullen, veel van de hokjes staan open voor interpretatie. Het steekt allemaal niet zo nauw, als jij het er maar bij vindt passen en het niet heel, heel erg vergezocht is.
    Mijn boek past bij twee / drie / twaalf hokjes. Mag ik ze allemaal doorstrepen?
    Jammer genoeg mag je er slechts één wegkruisen per boek. Je zult dus goed moeten nadenken en een strategische keuze maken. Het leven is hard, I know.
    Wat als ik een boek uitlees dat bij een hokje past?
    Laten weten op het topic, indien mogelijk met de bingokaart met doorstreept hokje erbij. Dan kan iedereen zien hoe ver de concurrentie staat. :')
    Hoe doorstreep ik zo'n hokje?
    Ik zet de titel van het boek eroverheen met PhotoGrid, maar je kunt er ook een stempel op plakken in Photoshop of Pixlr, een screenshot van maken en er een kruis door trekken, Knipprogramma gebruiken en het hokje met die virtuele fluostift kleuren... Als het maar duidelijk is.
    Als je zelf geen Photoshop of wat dan ook hebt waar je hokjes mee kunt doorstrepen, laat je het me maar weten, dan duid ik het voor je aan. We zijn toch niet met zoveel. ^^
    Mag ik op het topic fangirlen over de boeken die ik lees?
    Ga je gang, dat doe ik namelijk zelf ook.
    Wat krijgt de winnaar?
    Een applausje? De eeuwigdurende eer? Een virtuele knuffel? Een koekje...? Laat maar weten als je een beter idee hebt. :')

    [ bericht aangepast op 4 juni 2016 - 14:58 ]


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    GrandR schreef:


    Eigenlijk maandag al uit.
    De hoofdpersoon heeft' voor zijn doen een beperking m. Dus ik vond hem meerekenen.


    Mooie stempel, zeg! <3


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Ik had trouwens twilight al uit, (lelijke cover) en deel 2 ook (verfilmd)


    Just be yourself

    niniwa1 schreef:
    (...)

    Ik zet de titel van het boek eroverheen met PhotoGrid, maar je kunt er ook een stempel op plakken in Photoshop of Pixlr, een screenshot van maken en er een kruis door trekken, Knipprogramma gebruiken en het hokje met die virtuele fluostift kleuren... Als het maar duidelijk is.
    Maar als het je niet lukt, wil ik het wel doen, hoor? ^^

    Ja, graag. Het lukt me niet. Ik heb Smaragd van John Stephens uit (die past in het vakje van kleur in de titel) en Nacht van Inkt van Cornelia Funke (die kan in het vakje, vertaald uit een andere taal dan vanuit het Engels(hij is uit het Duits vertaald)) (:


    i wanna die with you once or twice.

    niniwa1 schreef:
    (...)

    Mooie stempel, zeg! <3

    Dankje (: had zin on er iets mee te doen. Haha


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Telt het als er verzen in voorkomen of moet het geheel in verzen zijn zoals de Metamorfoses van Ovidius?


    Why so serious? :]

    Irusu schreef:
    Telt het als er verzen in voorkomen of moet het geheel in verzen zijn zoals de Metamorfoses van Ovidius?


    Wacht, tellen de Metamorfoses van Odivius ook als je een deel hebt vertaalt vanuit het Latijn?


    -

    Towns schreef:
    (...)

    Wacht, tellen de Metamorfoses van Odivius ook als je een deel hebt vertaalt vanuit het Latijn?

    Als dat zo is, kan ik dat hokje ook afstrepen haha


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Lucens schreef:
    (...)
    Ja, graag. Het lukt me niet. Ik heb Smaragd van John Stephens uit (die past in het vakje van kleur in de titel) en Nacht van Inkt van Cornelia Funke (die kan in het vakje, vertaald uit een andere taal dan vanuit het Engels(hij is uit het Duits vertaald)) (:

    Oh God, wat antwoord ik laat, sorry daarvoor. Ik zal het voor je doen zodra ik mijn tablet vind, lol.


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Irusu schreef:
    Telt het als er verzen in voorkomen of moet het geheel in verzen zijn zoals de Metamorfoses van Ovidius?

    We zijn niet streng hier, dus van mij telt alles met ook maar één versje erin. ^^


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Towns schreef:
    (...)

    Wacht, tellen de Metamorfoses van Odivius ook als je een deel hebt vertaalt vanuit het Latijn?

    Ahahahaha, dat heb ik ook nog gedaan. Streep maar gerust af, ik vind het tellen.


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell