• Reading challenge: flamingo book bingo

    Om mezelf weer wat aan het lezen te krijgen, heb ik vanochtend een kleine book bingo opgesteld. De regels? Telkens je een boek leest dat aan één van de twaalf voorwaarden voldoet, mag je (maximaal) één vakje wegstrepen. Het doel? Om het eerst drie op een rij halen. Wie leest er met me mee? ^^





    Vanwaar de flamingo?
    Ik weet het ook niet. De bingoflamingo is onze officiële mascotte!
    Mag ik boeken toevoegen die ik al heb gelezen?
    Jammer genoeg niet, nee, enkel boeken die je uitleest nadat je besloten hebt om deel te nemen. Anders zou het ietsje te makkelijk worden. Je mag er wel al in bezig zijn op het moment dat je mee besluit te doen, als je het maar nog niet uit had.
    Wat bedoel je met "kleur in de titel" / een ander hokje?
    Dat mag je zelf invullen, veel van de hokjes staan open voor interpretatie. Het steekt allemaal niet zo nauw, als jij het er maar bij vindt passen en het niet heel, heel erg vergezocht is.
    Mijn boek past bij twee / drie / twaalf hokjes. Mag ik ze allemaal doorstrepen?
    Jammer genoeg mag je er slechts één wegkruisen per boek. Je zult dus goed moeten nadenken en een strategische keuze maken. Het leven is hard, I know.
    Wat als ik een boek uitlees dat bij een hokje past?
    Laten weten op het topic, indien mogelijk met de bingokaart met doorstreept hokje erbij. Dan kan iedereen zien hoe ver de concurrentie staat. :')
    Hoe doorstreep ik zo'n hokje?
    Ik zet de titel van het boek eroverheen met PhotoGrid, maar je kunt er ook een stempel op plakken in Photoshop of Pixlr, een screenshot van maken en er een kruis door trekken, Knipprogramma gebruiken en het hokje met die virtuele fluostift kleuren... Als het maar duidelijk is.
    Als je zelf geen Photoshop of wat dan ook hebt waar je hokjes mee kunt doorstrepen, laat je het me maar weten, dan duid ik het voor je aan. We zijn toch niet met zoveel. ^^
    Mag ik op het topic fangirlen over de boeken die ik lees?
    Ga je gang, dat doe ik namelijk zelf ook.
    Wat krijgt de winnaar?
    Een applausje? De eeuwigdurende eer? Een virtuele knuffel? Een koekje...? Laat maar weten als je een beter idee hebt. :')

    [ bericht aangepast op 4 juni 2016 - 14:58 ]


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    i'm In

    Ruzanna schreef:
    i'm In

    Welkom! ^^


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Ik doe mee! Even snel Simon lezen voor de kleur in de titel (het boek heet Simon vs. de verwachtingen van de rest van de wereld en zijn liefde voor Blue ^^)


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Josiah schreef:
    Ik doe mee! Even snel Simon lezen voor de kleur in de titel (het boek heet Simon vs. de verwachtingen van de rest van de wereld en zijn liefde voor Blue ^^)


    Je staat er bij! ^^ En oh, dat vind ik echt een fijn boek, veel plezier ermee!


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Josiah schreef:
    Ik doe mee! Even snel Simon lezen voor de kleur in de titel (het boek heet Simon vs. de verwachtingen van de rest van de wereld en zijn liefde voor Blue ^^)

    *Zoekt het boek op*
    OMG, deze wil ik ook lezen! Desnoods koop ik het als ze het niet in onze mega kleine niet up-to-date bieb hebben :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Atrox schreef:
    (...)
    *Zoekt het boek op*
    OMG, deze wil ik ook lezen! Desnoods koop ik het als ze het niet in onze mega kleine niet up-to-date bieb hebben :')

    Ik raad 'm echt aan! De vertaling is net een maand uit en ligt normaalgezien in alle Standaard Boekhandels. ^^


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    niniwa1 schreef:
    (...)
    Ik raad 'm echt aan! De vertaling is net een maand uit en ligt normaalgezien in alle Standaard Boekhandels. ^^

    Misschien race ik woensdag namiddag dan wel even naar de Standaard Boekhandel in de stad c: Ik was al helemaal verkocht bij de eerste zin, ik moet hem gewoon lezen.

    Ik moet je trouwens echt heel erg bedanken voor deze actie. Ik zat echt in een leesdip, maar hierdoor krijg ik echt weer zin om te lezen (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Atrox schreef:
    (...)
    Misschien race ik woensdag namiddag dan wel even naar de Standaard Boekhandel in de stad c: Ik was al helemaal verkocht bij de eerste zin, ik moet hem gewoon lezen.

    Ik moet je trouwens echt heel erg bedanken voor deze actie. Ik zat echt in een leesdip, maar hierdoor krijg ik echt weer zin om te lezen (:

    Awhh, wat lief van je! Ik ben er ook blij mee, naast de vakanties zit ik anders doorlopend in leesdipjes. ^^


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Telt 'Viersprong' als getal?


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Wasikowska schreef:
    Telt 'Viersprong' als getal?

    Als je het zelf vindt tellen, dan telt het. ^^ Deze zou ik zelf ook als getal zien, dus ja, hij telt zeker.


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Ik doe mee!!


    Just be yourself

    niniwa1 schreef:
    (...)
    Ik voel je pijn, One van Sarah Crossan paste in drie hokjes en ik ben er ondertussen vrij zeker van dat ik het domst mogelijke hokje heb weggestreept. :') Initialen is niet normaal moeilijk, ik denk dat ik binnenkort maar eens naar de bib ga omdat alles daar op alfabet staat. Dan kan ik het makkelijker zien. ^^ Al denk ik dat ik er geen ga vinden met mijn initialen.

    ai, dat is vervelend!
    gelukkig heb ik nog even voor ik hoef te kiezen


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn


    Ik heb mijn eerste hokje kunnen aanvinken c: Ik heb de titel en auteur van het boek er gewoon in het klein boven gezet, want als ik hem schuin door het hokje liet gaan, was het niet leesbaar (als je snapt wat ik bedoel) - niet dat het in het klein wel heel erg leesbaar is, maar goed...

    Voor de mensen die nu denken: Hè, Simon is toch geen kleur? Ik heb de titel moeten afkorten, anders ging ie er niet op. (De titel voluit: Simon vs. de verwachtingen van de rest van de wereld en zijn liefde voor Blue).

    Het boek was trouwens echt heel erg leuk! c: Ik ben echt blij dat ik hieraan meedoe, anders had ik het boek waarschijnlijk nooit gelezen.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Atrox schreef:


    Ik heb mijn eerste hokje kunnen aanvinken c: Ik heb de titel en auteur van het boek er gewoon in het klein boven gezet, want als ik hem schuin door het hokje liet gaan, was het niet leesbaar (als je snapt wat ik bedoel) - niet dat het in het klein wel heel erg leesbaar is, maar goed...

    Voor de mensen die nu denken: Hè, Simon is toch geen kleur? Ik heb de titel moeten afkorten, anders ging ie er niet op. (De titel voluit: Simon vs. de verwachtingen van de rest van de wereld en zijn liefde voor Blue).

    Het boek was trouwens echt heel erg leuk! c: Ik ben echt blij dat ik hieraan meedoe, anders had ik het boek waarschijnlijk nooit gelezen.

    You stole my idea Ik heb dezelfde ook al afgestreept ^^ Heb Simon uit, geweldig! Ook Becky ontmoet 8)


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Ik lees wel een boek, maar die heeft 615 bladzijdes, dus ja...(x


    i wanna die with you once or twice.