• Reading challenge: flamingo book bingo

    Om mezelf weer wat aan het lezen te krijgen, heb ik vanochtend een kleine book bingo opgesteld. De regels? Telkens je een boek leest dat aan één van de twaalf voorwaarden voldoet, mag je (maximaal) één vakje wegstrepen. Het doel? Om het eerst drie op een rij halen. Wie leest er met me mee? ^^





    Vanwaar de flamingo?
    Ik weet het ook niet. De bingoflamingo is onze officiële mascotte!
    Mag ik boeken toevoegen die ik al heb gelezen?
    Jammer genoeg niet, nee, enkel boeken die je uitleest nadat je besloten hebt om deel te nemen. Anders zou het ietsje te makkelijk worden. Je mag er wel al in bezig zijn op het moment dat je mee besluit te doen, als je het maar nog niet uit had.
    Wat bedoel je met "kleur in de titel" / een ander hokje?
    Dat mag je zelf invullen, veel van de hokjes staan open voor interpretatie. Het steekt allemaal niet zo nauw, als jij het er maar bij vindt passen en het niet heel, heel erg vergezocht is.
    Mijn boek past bij twee / drie / twaalf hokjes. Mag ik ze allemaal doorstrepen?
    Jammer genoeg mag je er slechts één wegkruisen per boek. Je zult dus goed moeten nadenken en een strategische keuze maken. Het leven is hard, I know.
    Wat als ik een boek uitlees dat bij een hokje past?
    Laten weten op het topic, indien mogelijk met de bingokaart met doorstreept hokje erbij. Dan kan iedereen zien hoe ver de concurrentie staat. :')
    Hoe doorstreep ik zo'n hokje?
    Ik zet de titel van het boek eroverheen met PhotoGrid, maar je kunt er ook een stempel op plakken in Photoshop of Pixlr, een screenshot van maken en er een kruis door trekken, Knipprogramma gebruiken en het hokje met die virtuele fluostift kleuren... Als het maar duidelijk is.
    Als je zelf geen Photoshop of wat dan ook hebt waar je hokjes mee kunt doorstrepen, laat je het me maar weten, dan duid ik het voor je aan. We zijn toch niet met zoveel. ^^
    Mag ik op het topic fangirlen over de boeken die ik lees?
    Ga je gang, dat doe ik namelijk zelf ook.
    Wat krijgt de winnaar?
    Een applausje? De eeuwigdurende eer? Een virtuele knuffel? Een koekje...? Laat maar weten als je een beter idee hebt. :')

    [ bericht aangepast op 4 juni 2016 - 14:58 ]


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Ik moet nog even uitvinden hoe ik de bingokaart afstreep, maar ik heb in ieder geval 'd3adl1n3' en 'Post voor mevrouw Bromley' uitgelezen! Ik denk dat ik ze onder 'met een getal in de titel' en 'over iemand met een fysieke/mentale beperking' zet. ^^


    -

    En toen had ik twee keer bijna bingo :']


    Everyday use was een kort verhaal, btw. Maar eh, de hoofdpersonages waren Mama, Maggie en Dee, dus dat probleem is opgelost 8D


    because i knew you, i have been changed for good

    Rigel schreef:
    Ik moet nog even uitvinden hoe ik de bingokaart afstreep, maar ik heb in ieder geval 'd3adl1n3' en 'Post voor mevrouw Bromley' uitgelezen! Ik denk dat ik ze onder 'met een getal in de titel' en 'over iemand met een fysieke/mentale beperking' zet. ^^


    Here you go. ^^


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    niniwa1 schreef:
    (...)


    Here you go. ^^


    Thank you so much! (:


    -

    Rigel schreef:
    (...)

    Thank you so much! (:

    Graag gedaan! Als je 'm met een kleurtje / ander lettertype wilt of zo, laat je het me maar weten. ^^


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    niniwa1 schreef:
    (...)
    Graag gedaan! Als je 'm met een kleurtje / ander lettertype wilt of zo, laat je het me maar weten. ^^


    Nee, het is perfect zo! Dankjewel!


    -



    Yeey, nummer twee was echt een aanrader!
    Uit het Duits vertaald


    Why so serious? :]


    De meeste 4-5 ster reviews die luna heeft zijn omdat het over een MtF-transgender gaat. Deze reviews beginnen meestal met dat het boek alles behalve goed is, en dat het nooit zoveel sterren had gekregen als transgender mensen niet zouden worden 'vergeten' in literatuur. So yay 5/12 gehad c:


    because i knew you, i have been changed for good

    That awkward moment dat je een eeuwigheid De Komst van Joachim Stiller gelezen hebt voor school en er geen enkel vakje voor kan afstrepen.
    Misschien kan ik mijn naam veranderen zodat mijn initialen dezelfde als van Lampo worden? Dammit.


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Hoe moet je zo'n vakje door strepen? Want dat lukt me niet.
    En ScinteIIare > Lucens

    [ bericht aangepast op 4 juni 2016 - 9:59 ]


    i wanna die with you once or twice.

    Kan ik ook meedoen?


    She was always looking for more..

    Anticyclone schreef:
    Kan ik ook meedoen?

    Of course, kom erbij!


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Lucens schreef:
    Hoe moet je zo'n vakje door strepen? Want dat lukt me niet.
    En ScinteIIare > Lucens


    Ik zet de titel van het boek eroverheen met PhotoGrid, maar je kunt er ook een stempel op plakken in Photoshop of Pixlr, een screenshot van maken en er een kruis door trekken, Knipprogramma gebruiken en het hokje met die virtuele fluostift kleuren... Als het maar duidelijk is.
    Maar als het je niet lukt, wil ik het wel doen, hoor? ^^


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Rigel > Cylone! (:


    -


    Eigenlijk maandag al uit.
    De hoofdpersoon heeft' voor zijn doen een beperking m. Dus ik vond hem meerekenen.

    [ bericht aangepast op 9 juni 2016 - 16:04 ]


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn