• Fan-fiction






    Hallo ! Wij zijn Romi (Atrox) en Khezef (Asriel_Dreemurr) en wij zijn misschien wel op zoek naar jou!

    When sciencefiction and fantasy collide…

    Helaas moeten we alle fanfictionliefhebbers onder jullie al meteen teleurstellen. In tegendeel tot wat deze titel laat uitschijnen, is deze wedstrijd uitsluitend voor verhalen met onbekende personen. Maar, zou je denken, vanwaar dan die uiterst verwarrende titel? Wel, terwijl we op zoek waren naar een geschikte titel voor onze schrijfwedstrijd, stelde ik voor dat we de woorden fantasy en sciencefiction misschien konden mixen. En wat krijg je dan? Inderdaad, fan-fiction.

    Even melden: we zitten volledig vol en de wedstrijd is begonnen!



    Alle informatie (die je best even leest voor je beslist je in te schrijven):

    WAT?

    Een wedstrijd voor alle sci-fi en fantasyliefhebbers! Schrijf jij graag in één van deze twee genres (of misschien wel allebei), of wil je jezelf uitdagen voor iets nieuws? Dan zijn wij vast en zeker op zoek naar jou!

    WAAR?

    Op de beste website van het net, Quizlet natuurlijk.

    WANNEER?

    Van 24 april 2016 tot 24 augustus 2016. Er zullen 4 rondes (10 dagen, maximum 3 dagen uitstel) en een finaleronde (14 dagen, geen uitstel) zijn, waarna de jury er telkens een week over zal doen om de verhalen een score te geven.

    WIE?

    Wij zijn op zoek naar ongeveer vijf andere juryleden naast onszelf en plusminus twintig deelnemers. Met vragen kun je altijd terecht bij de organisatoren Atrox en Asriel_Dreemurr.

    EN WAT WORDT ER DAN ALLEMAAL VAN ONS VERWACHT?

    De jury

    Wij willen benadrukken dat jury zijn niet niks is. Geef je niet op als je van jezelf weet dat je het juryschap niet vol kunt houden. Wij willen mensen niet afschrikken om jury te worden, maar het is best vervelend als mensen zich opgeven, maar vervolgens niks doen.

    Heb je het eens een keertje druk en kun je niet nakijken? Geen probleem! We hebben bewust gekozen voor zoveel juryleden, zodat – als er iemand eens geen tijd zou hebben door omstandigheden – er nog steeds genoeg juryleden zijn die wel kunnen nakijken.

    Van de juryleden wordt ook verwacht dat ze telkens een kleine toelichting schrijven bij hun gegeven score. Dit hoeft echt niet veel te zijn. Eén à twee regels per verhaal is genoeg. Je hoeft zeker geen uren te besteden aan een uitgebreid juryverslag.

    De deelnemers

    Uit ervaring weten wij dat soms bijna de helft van de deelnemers het al bij de eerste ronde laten afweten. Wij zijn dus op zoek naar enthousiaste Q’ers die het hopelijk niet meteen opgeven. Gebeurt dit toch? Geen probleem, maar we zouden het leuk vinden dat de grote meerderheid toch iets in zou leveren.

    We zullen aan jullie om de beurt een sciencefiction en een fantasy opdracht aanbieden, die jullie - hopelijk - tot een goed einde zullen brengen.

    Hoe schrijf ik me in?

    Simpel: je zegt in dit topic dat je mee wil doen (als jurylid of deelnemer) en je komt in onze lijst te staan! Niet meer dan dat.

    Jokers en uitstel

    Uitstel van maximaal 3 dagen is mogelijk. Gelieve uitstel voor de deadline aan te vragen. Wij zijn geen onmensen, dus als je uitstel vergeet aan te vragen, gaan we geïrriteerd zijn, maar we zullen je daardoor niet uit de wedstrijd zetten. Let wel op: degenen die nooit uitstel aanvragen, zullen aan het einde van de rit vijf punten van ons cadeau krijgen omdat ze altijd op tijd inleverden.

    Het is toegestaan om één keer een joker in te zetten. Dit bekent dat je dus geen opdracht inlevert. Voor de finaleronde zal de laagste score van degenen die geen joker hebben ingezet wegvallen en krijgen ze opnieuw vijf punten extra voor inzet.

    Om te voorkomen dat er deelnemers zijn die vergeten in te leveren, zullen jullie drie dagen voor de deadline én één dag voor de deadline nog een herinnering ontvangen. Deze herinnering zal Asriel_Dreemurr in een PB naar je toesturen.

    Hoe lever ik dan in?

    Inleveren doe je op deze manier:

    Username: (aanklikbare) link naar een hoofdstukje met je verhaal. Bijvoorbeeld:
    Atrox: Metamorfose

    Je levert in via een PB naar Asriel_Dreemurr of Atrox. Zodra je ingeleverd hebt, zal dat achter je naam komen te staan in de lijst.


    OVER HET VERLOOP VAN DE WEDSTRIJD

    De rondes
    Zoals eerder vermeld zal iedere ronde 10 dagen duren, met maximum 3 dagen uitstel, waarna de jury een week lang zal verbeteren. Daarna zal de uitslag in de story verschijnen. Bij iedere ronden vallen er ongeveer 50 punten te verdienen.

    Na de laatste ronde (voor de finale) zullen al je punten opgeteld worden (met eventuele extra punten als je geen joker hebt ingezet of geen uitstel hebt gevraagd). De vijf users met de hoogste score zullen dan doorgaan naar de finale, de rest zal helaas op dat moment afvallen.

    De finale

    Voor de finale zullen de vijf overblijvende users opnieuw 0 punten hebben; de kansen zijn dus helemaal gelijk. De finale opdracht zal een speciale opdracht zijn - meer kunnen we nog niet verklappen. Deze finale zal 14 dagen duren - 4 dagen langer dan de gemiddelde ronde. Tenzij je een grondige reden hebt (bijvoorbeeld: vakantie, een overlijden, examens, ect.), zal het niet mogelijk zijn om uitstel aan te vragen. Een joker inzetten is - uiteraard - ook niet toegestaan.

    Alle datums (na opdracht één)

    23 mei - 2 juni. (Uitstel 5 juni)
    5 - 12 Juni nakijken.

    13 juni - 23 juni. (Uitstel 26 juni)
    26 - 3 juli nakijken.

    4 juni - 14 juli. (Uitstel 17 juli)
    17 - 24 juli nakijken.

    25 juli tot en met 7 augustus. Finale opdracht.
    7 - 14 augustus. Nakijken en einduitslag.

    De puntenverdeling

    Hoe wij precies de punten zullen verdelen, zal van de opdracht afhangen, wat we wel al kunnen verklappen, is dat er zeker punten zullen staan op:
    x Originaliteit
    x Spelling en grammatica
    x Spanning en vlotheid
    x Alinea's
    x Uitvoering
    x ...

    De prijs

    Last, but not least: de prijs. Wij hopen dat jullie voornamelijk meedoen voor het plezier, maar om jullie extra te motiveren, hebben we een paar prijzen die we weg kunnen geven.

    x De winnaar: De winnaar krijgt van ons een creatie naar keuze in de spotlight + een speciaal reclamehoofdstuk in onze meest gelezen story's + reclame op ons profiel gedurende drie weken!
    x De tweede plek: Wij zullen een creatie naar keuze twee weken lang op ons profiel zetten zodat het een beetje onder de aandacht komt. Ook zul je een speciaal reclamehoofdstuk krijgen in onze meest gelezen story's.
    x De derde plek: Een creatie naar keuze op onze profielen gedurende een week.

    REGELS

    Omdat geen enkele wedstrijd goed verloopt zonder duidelijke regels, zijn er hier een paar:


    x Eerst en vooral willen we duidelijk maken dat de huisregels van Quizlet nog steeds blijven gelden.
    x Naamsveranderingen alsjeblieft doorgeven, anders wordt het een grote chaos.
    x We blijven aardig voor elkaar en breken niemand af. Als je kritiek wilt geven, is dit uitsluitend opbouwende kritiek.
    x Plagiaat wordt bestraft met een diskwalificatie.
    x We gaan geen ruzie zoeken.
    x Er worden enkel en alleen OP-verhalen ingeleverd.
    x Verhalen worden uitsluitend in het Nederlands geschreven. Een Engels woordje of quote mag hier en daar, maar ons Engels is niet hoogstaand genoeg om een volledig Engels verhaal te beoordelen.
    x Indien je niet inlevert voor de deadline met uitstel en je joker al hebt gebruikt, zullen we je helaas uit de wedstrijd moeten zetten.
    x Als je met vragen zit, contacteer je de organisatoren, niet de andere juryleden.
    x ...

    ORGANISATOREN
    Asriel_Dreemurr
    Atrox
    JURYLEDEN
    Asriel_Dreemurr
    Atrox
    Lucens
    NeverTouchMe
    Golden_Ratio
    Lethargica
    Puellae
    DEELNEMERS
    Krolock
    Benhead
    Firan
    Chlorisse
    Frodo
    Panix
    Aleshanee
    FallingLeave
    Grounder
    CaptainWolf
    Harry_Potter007
    KlRlTO
    Polovina
    ashleyG
    Morticia
    Magnus
    Laryanue
    Meruul
    _Shinx
    STORY
    Je neemt het best een abo!
    Overzicht en tussenstand
    Opdracht Eén
    Inzendingen Opdracht Eén
    Uitslag Opdracht Eén
    Opdracht Twee


    Handleiding voor de jury

    Toesteming:
    Hoi T_Rex,

    Jullie aanmelding ziet er top uit! Je mag direct beginnen. Ik wil jullie er wel nog graag even op wijzen dat een wedstrijd maximaal vier maanden mag lopen, tenzij je bij ons uitstel komt vragen. Ook wordt een wedstrijdtopic na drie weken inactiviteit van jullie kant gesloten.

    Groetjes,
    Ledecky,
    Wedstrijdmod

    [ bericht aangepast op 1 juni 2016 - 19:24 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Harry_Potter007 schreef:
    (...) het is nu zeven na zes!!! De punten mogen komen!

    Ik moet eerst nog alle punten verwerken, maar het probleem is dat ik niks kan doen voordat ik Puellae's punten binnen heb. Ik heb al de helft van haar beoordelingen, maar als ik de andere helft niet snel heb, zit ik vast. Ik zou de punten al kunnen berekenen van de ene helft die ik al binnen heb gekregen, maar als ze het uiteindelijk toch niet afkrijgt, dan heb ik alles voor niks berekent en kan ik opnieuw beginnen.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Even een vraagje aan de jury: is het misschien handig als ik jullie ongeveer midden in de beoordelingsperiode een herinnering stuur via PB bij de volgende rondes?

    [ bericht aangepast op 23 mei 2016 - 18:27 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Atrox schreef:
    Even een vraagje aan de jury: is het misschien handig als ik jullie ongeveer midden in de beoordelingsperiode een herinnering stuur via PB bij de volgende rondes?

    Ik zou het niet echt nodig hebben, denk ik. Maar misschien is het voor de anderen wel handig (:


    i wanna die with you once or twice.

    God, ik ben zo erg, ik begin altijd helemaal te stressen als iemand niet op tijd is :')

    Sorry als de punten wat later komen dan voorspeld, mensen, ik kan er zelf niks aan doen helaas.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik heb niks ontvangen,
    Ben komende tijd wel minder online, maar heb gewoon genoeg tijd om te verhalen te beoordelen en de wedstrijd te leiden enzo. XD
    Stage neemt gewoon veel tijd en energie in beslag. :3
    Ben tegenwoordig 's ochtends misschien online, en 's avonds rond dit tijd stip. :3


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Ik word zo zenuwachtig van al dat wachten haha :x


    What's meant to be will find it's way

    Laryanue schreef:
    Ik word zo zenuwachtig van al dat wachten haha :x


    "It doesn't matter who you are or what you look like, so long as somebody loves you."

    Sorry mensen D: Ik kan niks doen nu die punten maar niet doorgestuurd worden.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Laryanue schreef:
    Ik word zo zenuwachtig van al dat wachten haha :x
    (maar IK snap het wel)

    De deadline was toch 6 uur? :$


    What's meant to be will find it's way

    Laryanue schreef:
    De deadline was toch 6 uur? :$

    Jep, en als Puellae niet al de helft van haar punten had doorgestuurd zou ik de punten berekenen zonder de hare, maar ze zei dat ze het af zou maken en het zou een beetje gemeen zijn als ze al die moeite had gedaan voor niks...


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Atrox schreef:
    (...)
    Jep, en als Puellae niet al de helft van haar punten had doorgestuurd zou ik de punten berekenen zonder de hare, maar ze zei dat ze het af zou maken en het zou een beetje gemeen zijn als ze al die moeite had gedaan voor niks...


    Je kan ze denk ik al online zetten, als ze alsnog die uitslagen van haar stuurt, kunnen we die toch erna berekenen. (Dan kunnen er verandering komen, maakt dat zo erg uit?)

    Jouw keuze Atrox.. XD


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Atrox schreef:
    (...)
    Jep, en als Puellae niet al de helft van haar punten had doorgestuurd zou ik de punten berekenen zonder de hare, maar ze zei dat ze het af zou maken en het zou een beetje gemeen zijn als ze al die moeite had gedaan voor niks...


    Geeftniet dat snap ik, maar ik ben gewoon een opdringerig kreng zo nu en dan
    Aangezien ze nu offline is, wanneer komen de punten er dan ongeveer op te staan?


    What's meant to be will find it's way

    T_Rex schreef:
    (...)

    Je kan ze denk ik al online zetten, als ze alsnog die uitslagen van haar stuurt, kunnen we die toch erna berekenen. (Dan kunnen er verandering komen, maakt dat zo erg uit?)

    Jouw keuze Atrox.. XD

    Ja. Dat maakt uit. XD Ik wil mensen niet teleurstellen als ze zonder Puellae's score in de top 4 zouden staan en met haar punten erbij plots niet meer.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Laryanue schreef:
    (...)

    Geeftniet dat snap ik, maar ik ben gewoon een opdringerig kreng zo nu en dan
    Aangezien ze nu offline is, wanneer komen de punten er dan ongeveer op te staan?

    Ik ben minstens zo opdringerig als jij haha.
    Zodra ik haar punten weet, heb ik denk ik een half uur à een uur nodig om alles in orde te brengen. Maar je moet weten: om tien uur lig ik in m'n bed. In het slechtste geval heb je ze morgen pas.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.