• Semi Final 1 : 10 mei

    Armenia
    Austria
    Azerbaijan
    Bosnia & Herzegovina
    Croatia
    Cyprus
    Czech Republic
    Estonia
    Finland
    Greece
    Hungary
    Iceland
    Malta
    Moldova
    Montenegro
    Russia
    San Marino
    The Netherlands


    Semi Final 2: 12 mei

    Albania
    Australia
    Belarus
    Belgium
    Bulgaria
    Denmark
    F.Y.R. Macedonia
    Georgia
    Ireland
    Israel
    Latvia
    Lithuania
    Norway
    Poland
    Romania
    Serbia
    Slovenia
    Switzerland
    Ukraine


    Finals : 14 mei

    France
    Germany
    Italy
    Spain
    Sweden
    United Kingdom


    [/spoiler]




    De deelnemers: 43

    Albania
    Armenia
    Australia
    Austria
    Azerbaijan
    Belarus
    Belgium
    Bosnia & Herzegovina
    Bulgaria
    Croatia
    Cyprus
    Czech Republic
    Denmark
    Estonia
    F.Y.R. Macedonia
    Finland
    France
    Georgia
    Germany
    Greece
    Hungary
    Iceland
    Ireland
    Israel
    Italy
    Latvia
    Lithuania
    Malta
    Moldova
    Montenegro
    Norway
    Poland
    Romania
    Russia
    San Marino
    Serbia
    Slovenia
    Spain
    Sweden
    Switzerland
    The Netherlands
    Ukraine
    United Kingdom


    Winner : Ukraine-
    New voting system:

    [ bericht aangepast op 1 feb 2017 - 16:04 ]


    Credendo Vides

    ImAwesome schreef:
    (...)

    Dan doen we dat :Y)

    Dat moment dat iemand uit je dorp goud springt in hoogspringen is ook wel memorabel :Y)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    DreamerN schreef:
    Dit is btw ook wel een cute picture (;



    Aaah inderdaad!


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Thrones schreef:
    (...)
    Dat moment dat iemand uit je dorp goud springt in hoogspringen is ook wel memorabel :Y)


    Ah dat is inderdaad super vet. Een paar mensen met wie ik meestal train doen mee dus ik ben ook aan de beeld gekluisterd.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Goed dat ze het dit jaar nog "Come together" noemde, want dit gaat volgend jaar volgens mij niet gebeuren


    I wanna be a wizard!

    gymnstiek op de Spelen is my personal favorite


    Heaven is a place that we all have

    Maar goed, laten we gewoon blij zijn dat Frankrijk, België en Nederland het heel goed hebben gedaan!


    I wanna be a wizard!

    Starkbucks schreef:
    (...)

    Dat zit er dik in ja. Naja, je zult waarschijnlijk nooit weten met welk idee een bepaald nummer is geschreven e.d.


    Het maakt op zich ook nooit uit met welke intentie iets gemaakt is. Wij mensen interpreteren dingen toch wel altijd zoals we zelf willen. Vandaar dat je die vraag ook nooit mag stellen bij media-analyse. Theatermakers kunnen overigens oprecht geïrriteerd raken als je dat soort vragen gaat stellen: "wat bedoel je daarmee?" Toevallig vrijdag nog een half uur gepraat over wat voor vragen te stellen bij een nagesprek, want ik heb volgende week een theaterproject. Maar dat is allemaal compleet niet interessant voor jullie, haha.

    Anyways, nee ik was dus niet voor Oekraïne, mijn favoriet was Nederland met Slow Down, want dat vond ik én catchy, én origineel met de tien seconden, én een goede boodschap, én leuke effecten, én sympathiek. Aan het einde hoopte ik nog heel erg dat Polen gewoon opeens alsnog zou winnen, want dat was ook één van mijn favs, of dat Australië op één zou blijven, want #NewMedia en geweldig goed gezonnen, maar ik snáp dus wel dat er voor Oekraïne gekozen is door schijnbaar toch heel veel mensen en ben blij dat het typische lichtelijk gestolen cliché van Rusland niet gewonnen heeft, ze hadden die zanger beter daadwerkelijk zijn vocale capaciteiten kunnen laten gebruiken, want hij had veel meer in huis.


    Happy Birthday my Potter!

    Het is nu het laatste wat ik erover ga zeggen, maar ik vind de reacties hier vrij grappig.
    Voor de uitslag: "Rusland mag niet winnen!" "Ik gun het Rusland echt niet!" "Putin dit, Putin dat!"
    Oekraïne zingt iets over de geschiedenis tussen Rusland en hun land en wint, is kritisch voor Rusland.
    "Politiek gezwets!" "Politiek gezever!"


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Hiver schreef:
    gymnstiek op de Spelen is my personal favorite


    Vind ik ook super leuk om te kijken. Net zoals atletiek en natuurlijk judo. Dat zijn mijn drie favorieten.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Jafar schreef:
    (...)

    Het maakt op zich ook nooit uit met welke intentie iets gemaakt is. Wij mensen interpreteren dingen toch wel altijd zoals we zelf willen. Vandaar dat je die vraag ook nooit mag stellen bij media-analyse. Theatermakers kunnen overigens oprecht geïrriteerd raken als je dat soort vragen gaat stellen: "wat bedoel je daarmee?" Toevallig vrijdag nog een half uur gepraat over wat voor vragen te stellen bij een nagesprek, want ik heb volgende week een theaterproject. Maar dat is allemaal compleet niet interessant voor jullie, haha.

    Anyways, nee ik was dus niet voor Oekraïne, mijn favoriet was Nederland met Slow Down, want dat vond ik én catchy, én origineel met de tien seconden, én een goede boodschap, én leuke effecten, én sympathiek. Aan het einde hoopte ik nog heel erg dat Polen gewoon opeens alsnog zou winnen, want dat was ook één van mijn favs, of dat Australië op één zou blijven, want #NewMedia en geweldig goed gezonnen, maar ik snáp dus wel dat er voor Oekraïne gekozen is door schijnbaar toch heel veel mensen en ben blij dat het typische lichtelijk gestolen cliché van Rusland niet gewonnen heeft, ze hadden die zanger beter daadwerkelijk zijn vocale capaciteiten kunnen laten gebruiken, want hij had veel meer in huis.


    Daar heb je wel weer gelijk in ja.

    &Ik zat halverwege nog stiekem te hopen dat Frankrijk nog hoger zou komen want dat vond ik ook echt een leuk nummer c: En hij leek zo vrolijk! Net als Oostenrijk overigens, maar die vond ik minder. Schattig, maar niet geweldig o.i.d.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Toda schreef:
    Het is nu het laatste wat ik erover ga zeggen, maar ik vind de reacties hier vrij grappig.
    Voor de uitslag: "Rusland mag niet winnen!" "Ik gun het Rusland echt niet!" "Putin dit, Putin dat!"
    Oekraïne zingt iets over de geschiedenis tussen Rusland en hun land en wint, is kritisch voor Rusland.
    "Politiek gezwets!" "Politiek gezever!"


    Rusland had van mij sowieso wel mogen winnen. (':
    Maar ik ben inderdaad bij dat Nederland, België en Frankrijk het alsnog zo goed gedaan hebben en dat Polen gewoon bij de top 4 televoters zat. (:


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)

    Rusland had van mij sowieso wel mogen winnen. (':
    Maar ik ben inderdaad bij dat Nederland, België en Frankrijk het alsnog zo goed gedaan hebben en dat Polen gewoon bij de top 4 televoters zat. (:


    Van jou misschien wel, maar ik heb hier toch enkele reacties gezien die zeiden dat ze het Rusland (om politieke redenen) niet gunden. En nu is Oekraïne die wint met een lied dat kritisch is op de geschiedenis met Rusland, opeens politieke zooi.

    [ bericht aangepast op 15 mei 2016 - 1:25 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Topic 11??!!?

    Oke. Dit systeem was random en cracy as frick.
    Niet eens met de stemmingen en ik Ben over oekraine en australie (waarom miles gen ze meedoen?) nog steeds verbaasd.
    Eurovisie what did you do


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Starkbucks schreef:
    (...)

    Daar heb je wel weer gelijk in ja.

    &Ik zat halverwege nog stiekem te hopen dat Frankrijk nog hoger zou komen want dat vond ik ook echt een leuk nummer c: En hij leek zo vrolijk! Net als Oostenrijk overigens, maar die vond ik minder. Schattig, maar niet geweldig o.i.d.


    Zeker eens. Frankrijk vond ik ook oprecht leuk c:


    Happy Birthday my Potter!

    Het was zo'n vrolijke en spannende show, en dan plots...
    Aah sorry, ik ga stoppen met zagen :')


    I wanna be a wizard!