• Semi Final 1 : 10 mei

    Armenia
    Austria
    Azerbaijan
    Bosnia & Herzegovina
    Croatia
    Cyprus
    Czech Republic
    Estonia
    Finland
    Greece
    Hungary
    Iceland
    Malta
    Moldova
    Montenegro
    Russia
    San Marino
    The Netherlands


    Semi Final 2: 12 mei

    Albania
    Australia
    Belarus
    Belgium
    Bulgaria
    Denmark
    F.Y.R. Macedonia
    Georgia
    Ireland
    Israel
    Latvia
    Lithuania
    Norway
    Poland
    Romania
    Serbia
    Slovenia
    Switzerland
    Ukraine


    Finals : 14 mei

    France
    Germany
    Italy
    Spain
    Sweden
    United Kingdom


    [/spoiler]




    De deelnemers: 43

    Albania
    Armenia
    Australia
    Austria
    Azerbaijan
    Belarus
    Belgium
    Bosnia & Herzegovina
    Bulgaria
    Croatia
    Cyprus
    Czech Republic
    Denmark
    Estonia
    F.Y.R. Macedonia
    Finland
    France
    Georgia
    Germany
    Greece
    Hungary
    Iceland
    Ireland
    Israel
    Italy
    Latvia
    Lithuania
    Malta
    Moldova
    Montenegro
    Norway
    Poland
    Romania
    Russia
    San Marino
    Serbia
    Slovenia
    Spain
    Sweden
    Switzerland
    The Netherlands
    Ukraine
    United Kingdom


    Winner : Ukraine-
    New voting system:

    [ bericht aangepast op 1 feb 2017 - 16:04 ]


    Credendo Vides

    En dit zegt precies hoe ik me voel over de winnaar, lol.

    I thought Ukraine's song was one of the worst this year, despite the 2016 contest having one of the strongest line-up of songs in years.
    Personally, I think the fact she was from Crimea and everyone hates Russia (under Putin) for its land-grabbing was the real reason she won. I defend Eurovision's criticism of "it's all political", but this year I believe it was.
    The same happened with Conchita Wurst. Russia tried hard to stop Conchita representing Austria, and has a horrific LGBT rights record, so people used Conchita to say "f*** you" to Russia.
    The difference is that Conchita actually had an amazing song that was similar in sound to a James Bond theme song, whereas Jamala's song sound like a mix of bad karaoke, a holistic vocal coach/ voodoo enchantress, and Dory "speaking Whale" in Finding Nemo.
    There are all those people who say Eurovision is bad, with no good songs, and we could have shown them something like Australia, Israel, France or Bulgaria to prove them wrong. Instead, we give them Ukraine and their absolute tripe of a song.


    Your make-up is terrible

    Flazeda schreef:
    Ik vond het leukste aan gisteravond dat Polen zoveel punten kreeg ineens. Dat verdiende hij echt wel.

    Anyway, voor degene die dat wilde, hier is een Spotify lijst met alle Zweedse nummers die ze gisteravond lieten zien en horen.

    thank you ^^

    Hoe je het ook draait of keert, de outfit van de avond waren toch wel het gordijn van Croatie en de boom van Italië. WAAROM. WAS. DAT. MENS. EEN. BOOMSTAM.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Toda schreef:
    Hoe je het ook draait of keert, de outfit van de avond waren toch wel het gordijn van Croatie en de boom van Italië. WAAROM. WAS. DAT. MENS. EEN. BOOMSTAM.


    Je vergeet de fab glitterhandschoenen van Israël my dear :Y)


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Starkbucks schreef:
    (...)

    Je vergeet de fab glitterhandschoenen van Israël my dear :Y)



    Oh, juist! Zijn glitterhemd en kapsel maakten het ook wel helemaal haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Starkbucks schreef:
    (...)

    Je vergeet de fab glitterhandschoenen van Israël my dear :Y)



    Your make-up is terrible

    Flazeda schreef:
    (...)



    Omg, die link had ik niet eens gelegd hahaah


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    De enige reden waarom het goed is dat Oekraïne gewonnen heeft, is dat we meer zien van Verka Serduchka.


    Your make-up is terrible

    Lolz I didnt't really like Ukraine's song.


    No growth of the heart is ever a waste

    Toda schreef:
    Hoe je het ook draait of keert, de outfit van de avond waren toch wel het gordijn van Croatie en de boom van Italië. WAAROM. WAS. DAT. MENS. EEN. BOOMSTAM.


    Duitsland vond ik ook wel prachtig. :Y)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Flazeda schreef:
    De enige reden waarom het goed is dat Oekraïne gewonnen heeft, is dat we meer zien van Verka Serduchka.


    Ik vote voor hem als presentator! (:


    Credendo Vides

    Flazeda schreef:
    Ik vond het leukste aan gisteravond dat Polen zoveel punten kreeg ineens. Dat verdiende hij echt wel.

    Anyway, voor degene die dat wilde, hier is een Spotify lijst met alle Zweedse nummers die ze gisteravond lieten zien en horen.


    Yeas, thank you! <3


    Credendo Vides

    Ik wil nog wel even zeggen, dat ik het een beetje jammer vind dat er zo raar tegen de outfit van Duitsland aangekeken wordt, vooral hier op Quizlet. Je zou juist op Q verwachten dat mensen iemand anders stijl respecteren, maar ik meerdere reacties gelezen die niet heel aardig waren tegenover haar stijl.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    DreamerN schreef:
    (...)

    Ik vote voor hem als presentator! (:


    F*ck dat zou helemaal geweldig zijn


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Toda schreef:
    Hoe je het ook draait of keert, de outfit van de avond waren toch wel het gordijn van Croatie en de boom van Italië. WAAROM. WAS. DAT. MENS. EEN. BOOMSTAM.


    Ohhhhh mijn God, ik heb letterlijk nu pas door dat ze natuurlijk bruin gekleed was omdat ze een boom-achtig-iets moest voorstellen, ah. Dat verklaart zoveel. Of nou ja, niet echt, maar in ieder geval lijken al die planten op stokjes op het podium nu iets meer te matchen met de zangeres. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan