• De zomer komt er weer aan en ik zie het alweer gebeuren. Niet dat het mij opwindt of ik er perse naar wil kijken, maar het valt gewoon op. De laatste jaren wordt het steeds erger en het stoort mij. Meisjes schaars gekleed met zo ongeveer alles te zien. Korte broeken kunnen niet korter, blote buiken en borsten hangen uit hun shirtjes. Het wordt ongemakkelijk om mijn leerlingen zo te zien en les te geven. Het lijkt wel of het zelfrespect en waardigheid ver te zoeken is. In veel landen hebben ze het antwoord op dit probleem allang gevonden, namelijk: schooluniformen. Waarom we hier ooit van afgestapt zijn begrijp ik niet. Het neemt namelijk niet alleen dit probleem weg, maar ook de sociale ongelijkheid.

    Meisjes gaan steeds jonger schaars gekleed over straat. Waar is die opvoeding van tegenwoordig?! Het lijkt mij dat ouders hier verantwoordelijk voor zijn en hen fatsoensnormen mee te geven. Ouders willen toch ook niet dat hun kinderen op straat nagefloten worden en afvragen wat er onder die korte rokjes zit? Laat je kinderen dan ook niet zo de deur uitgaan. Natuurlijk wil dit niet zeggen dat ondanks een meisje in haar blote kont op straat loopt, iemand het recht geeft om aan haar te zitten of haar seksueel te intimideren. Dat neemt nog niet weg dat dat wel prikkelend of aanstootgevend kan zijn. Ouders neem die verantwoordelijkheid! Daarnaast kan de overheid hier wat aan doen door uniformen weer verplicht te stellen, want ik neem aan dat zij ook dit probleem zien. Kinderen uit verschillende sociale klassen worden door het invoeren van uniformen als gelijk gezien. Pesterijen nemen af en buitensluiting wordt voorkomen. Dit zijn toch alleen maar voordelen?

    Ik ben het wel eens met je, maar toch op een andere manier. Op school bereid je je voor op het werkleven, dus daar hoort je netjes kleden ook bij. Je kunt namelijk niet in een hotpants en croptop aan het werk in bijvoorbeeld een kantoor. Dat staat onprofessioneel. Ik snap zeker dat dat als (mannelijke) leraar afleidend werkt wanneer er een stel tienermeisjes schaars gekleed in je klaslokaal zitten. Op zich zijn schooluniformen wel een goed idee, maar probeer dat tegenwoordig eens aan te smeren aan rebellerende pubertjes die doen wat ze willen. Pesterijen zul je toch blijven houden. Als het niet om uiterlijk is, dan is het bijvoorbeeld wel om interesses zoals muziek.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Bonafide schreef:
    Mijn zelfrespect en waardigheid worden niet gedefinieerd in hoe ik mij kleed.

    Plus: je passend kleden geldt niet alleen voor meiden.


    No growth of the heart is ever a waste

    Fijn dat het weer alleen over meiden gaat. Jongens met ontbloot bovenlichaam en afzakkende broeken zijn natuurlijk oké.

    Verder vind ik dat iedereen zich moet kunnen kleden zoals hij of zij wilt, vooral in de vrije tijd.
    Kleding verbinden met waardigheid, respect en opvoeding vind ik niet alleen een kromme redenatie, maar komt ook onvolwassen en wrang over.

    [ bericht aangepast op 31 mei 2016 - 12:38 ]


    Tijd voor koffie.

    Eluveitie schreef:
    Dan moeten broeken op half zes en ontblote bovenlichamen, wat sommige jongens hebben, ook verboden worden. Lekker hypocriet weer dat alleen vrouwen moeten letten op wat ze aan hebben.


    This.
    Plus dat kleding een manier is om je eigen stijl te ontwikkelen, als iedereen hetzelfde draagt heb je die kans daar niet meer voor. Of die heb je wel, maar veel beperkter.


    obsessive rage

    Ik ben het deels eens met je topic, maar deels vind ik je topic ook weer zeer hypocriet. Er zijn zoals gezegd immers ook zat jongens die inderdaad met hun broek op hun enkels lopen, bij wijzen van spreken of ook geen fatsoenlijk shirt aanhebben. Bovendien is er nog een heel verschil in een korte kleding en korte kleding. Er is korte kleding die echt gewoon kort luchtig en zomers is, omdat het freaking heet is én omdat het leuk staat én er is echt oprecht hoerige kleding die ook zo bedoeld is. Ik ben van mening dat vrouwen die korte luchtige zomerse kleding gewoon zouden moeten kunnen dragen zonder meteen als lustobject te worden gedefinieerd.

    Pesterijen en problemen door kleding en daarmee als oplossing het schooluniform vind ik echter wel altijd al een prima idee. Punt is alleen dat ik persoonlijk dikwijls in gebouwen heb gezeten waar het echt gewoon 30 graden was in de zomer. Echt niet om uit te houden dus. Nou, dan vond ik het zelf toch wel prettig om die zomerse luchtige kleding te dragen in plaats van iets warmers. De heren droegen dan ook vrij weinig, gewoonweg omdat het super benauwd was en het gebouw niet goed gelucht kon worden. Als je aan de zonzijde zat, was je altijd de Sjaak en bij sommige universiteitsgebouwen waar ik inzit is dat ook een probleem. De ramen kunnen er niet eens open dus ja, begrijpelijk dat wij als studenten dan zo goed als in onze zwemkleding dan daar gaan zitten. En de docenten doen op de uni soms net zo hard mee. Maar geesteswetenschappen is daar ook een stuk makkelijker in dan bijvoorbeeld rechten geloof ik. En wij zitten ook in die *** oude gebouwen.

    Ach ja ik vind in ieder geval dat als er zo over de kleren van de dames wordt gesproken, er ook wel eens naar de heren gekeken mag worden. En naar de omstandigheden in schoolgebouwen.


    Happy Birthday my Potter!

    Ik ga even een les geven in mode door de jaren heen, omdat ik zo aardig ben.

    Jaren 80





    Jaren 90





    2000 (ook wel bekend als de jaren zonder bh's)





    Doe alsjeblieft wat research voordat je dingen gaat zeggen. Het is niet veranderend.

    Daarbij walg ik ervan als mensen zulke dingen over jonge meisjes zeggen. Het is walgelijk als je op die manier naar ze kijkt en over ze denkt. Echt, hoe haal je het in je hoofd? Die meisjes moeten zich gewoon voor het weer kunnen kleden en niet extra kleding aan moeten trekken omdat een paar pedofielen of pervs ernaar kijken. Gatver.

    [ bericht aangepast op 31 mei 2016 - 12:54 ]


    Your make-up is terrible

    Flazeda schreef:
    Ik ga even een les geven in mode door de jaren heen, omdat ik zo aardig ben.

    Jaren 80





    Jaren 90





    2000 (ook wel bekend als de jaren zonder bh's)





    Doe alsjeblieft wat research voordat je dingen gaat zeggen. Het is niet veranderend.

    Daarbij walg ik ervan als mensen zulke dingen over jonge meisjes zeggen. Het is walgelijk als je op die manier naar ze kijkt en over ze denkt. Echt, hoe haal je het in je hoofd? Die meisjes moeten zich gewoon voor het weer kunnen kleden en niet extra kleding aan moeten trekken omdat een paar pedofielen of pervs ernaar kijken. Gatver.


    Ik ben geen pedofiel, maar ik heb er geen behoefte in om mensen in shorts zo kort te zien dat hun kont er nog onderuit komt. En dit is geen overdrijving, zo heb ik er genoeg zien rondlopen afgelopen zomer. Ik ben het met je eens dat we geen nonnenpak moeten aandoen, maar sommige dingen gaan er ook wel over.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Posthuma schreef:
    Ik denk eerder dat het probleem zit in onze maatschappij. Blijkbaar vraag je er om als je je schaars kleedt. Ben ik het niet mee eens, als ik eens een korter rokje aan doe, vind ik dat leuk/past dat op dat moment bij m'n outfit. Niet omdat ik dan graag wil dat iemand me aanrandt. :W

    Al die jongens die hun broeken op half zes hangen, gaan dames toch ook niet aanranden, omdat ze 'uitdagend gekleed zijn'?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Patholoog schreef:
    (...)

    Ik ben geen pedofiel, maar ik heb er geen behoefte in om mensen in shorts zo kort te zien dat hun kont er nog onderuit komt. En dit is geen overdrijving, zo heb ik er genoeg zien rondlopen afgelopen zomer. Ik ben het met je eens dat we geen nonnenpak moeten aandoen, maar sommige dingen gaan er ook wel over.


    Ik heb het vooral over jonge meisjes. De meeste zijn zich er niet eens van bewust. Dat is toch gewoon vies? Hun lichaam is nog niet eens ontwikkeld.

    Maar op een punt heb je gelijk, billen en borsten mogen van mij bedekt blijven.


    Your make-up is terrible

    Schooluniformen hebben geen enkele zin. Het hangt allemaal af van de mentaliteit van mensen. Dwing je ze om op school uniformen te dragen, dan kleden ze zich in hun vrije tijd nog steeds even hoerig. De gedachtegang van een puber (en ouders) verander je niet met een schooluniform.

    Oh, en dat pesten? Gebeurt toch wel.

    [ bericht aangepast op 31 mei 2016 - 13:06 ]


    Slightly drunk.

    Scandicy schreef:
    Schooluniformen hebben geen enkele zin. Het hangt allemaal af van de mentaliteit van mensen. Dwing je ze om op school uniformen te dragen, dan kleden ze zich in hun vrije tijd nog steeds even hoerig. De gedachtegang van een puber (en ouders) verander je niet met een schooluniform.

    Oh, en dat pesten? Gebeurt toch wel.


    16 - 09 - '17

    Ik vind ook dat mensen zich tegenwoordig te schaars kleden. Maar ik vind uniformen wel een beetje overdreven. Mensen kleden zich om zich uit te drukken. Zoals Emo's, Gothics, Swaggers etc. En daarbij is het heel naar voor bijvoorbeeld een meisje die zich een jongen voelt en zich wilt kleden als een jongen een rokje van school verplicht moet dragen. Ik snap ook niet zo goed waarom pesterijen zouden stoppen door een uniform te dragen.

    [ bericht aangepast op 31 mei 2016 - 13:33 ]


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    Als je ontblote billen en borsten hebt met kledij of een decollete dat groter is als God weet wat, kun je ineens geen kleren aandoen en nee, niet pervy bedoeld en nee, niet alleen tegen meisjes gericht. Jongens ook. Uniforms dragen tegen je zin, zorgt voor rebelleren en doet denken dat het wel mag buiten school en meestal nog erger.

    Maar hey, that's just me.

    [ bericht aangepast op 31 mei 2016 - 13:42 ]


    Heaven is a place that we all have

    @Darcia
    Dat dus. Ik draag mannenbroeken, mag dat dan ook niet op school?

    [ bericht aangepast op 31 mei 2016 - 13:34 ]


    Slightly drunk.

    Nee.


    I live for the applause, you will die for it.