• De zomer komt er weer aan en ik zie het alweer gebeuren. Niet dat het mij opwindt of ik er perse naar wil kijken, maar het valt gewoon op. De laatste jaren wordt het steeds erger en het stoort mij. Meisjes schaars gekleed met zo ongeveer alles te zien. Korte broeken kunnen niet korter, blote buiken en borsten hangen uit hun shirtjes. Het wordt ongemakkelijk om mijn leerlingen zo te zien en les te geven. Het lijkt wel of het zelfrespect en waardigheid ver te zoeken is. In veel landen hebben ze het antwoord op dit probleem allang gevonden, namelijk: schooluniformen. Waarom we hier ooit van afgestapt zijn begrijp ik niet. Het neemt namelijk niet alleen dit probleem weg, maar ook de sociale ongelijkheid.

    Meisjes gaan steeds jonger schaars gekleed over straat. Waar is die opvoeding van tegenwoordig?! Het lijkt mij dat ouders hier verantwoordelijk voor zijn en hen fatsoensnormen mee te geven. Ouders willen toch ook niet dat hun kinderen op straat nagefloten worden en afvragen wat er onder die korte rokjes zit? Laat je kinderen dan ook niet zo de deur uitgaan. Natuurlijk wil dit niet zeggen dat ondanks een meisje in haar blote kont op straat loopt, iemand het recht geeft om aan haar te zitten of haar seksueel te intimideren. Dat neemt nog niet weg dat dat wel prikkelend of aanstootgevend kan zijn. Ouders neem die verantwoordelijkheid! Daarnaast kan de overheid hier wat aan doen door uniformen weer verplicht te stellen, want ik neem aan dat zij ook dit probleem zien. Kinderen uit verschillende sociale klassen worden door het invoeren van uniformen als gelijk gezien. Pesterijen nemen af en buitensluiting wordt voorkomen. Dit zijn toch alleen maar voordelen?



    Dit is ook wel een redelijk goed voorbeeld van hoe ik me erbij voel. Afgezien van de dingen die hier zijn gezegd, tegenwoordig is er op alles wel iets te zeiken. Als dat soort kleding zometeen nergens meer toegestaan is, wat is dan de volgende stap? Mogen we dan ook gaan lopen afgeven op mensen die hun neus ophalen in het openbaar terwijl dat irritant is, bijvoorbeeld? Als we zo namelijk doorgaan, mogen we over een aantal jaar waarschijnlijk helemaal niets meer. Misschien dat ik nu een beetje overdrijf, maar dit is wel hoe ik er tegenaan kijk. Tegenwoordig lijkt iedereen zich namelijk overal aan te irriteren o.i.d.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    PluviophiIe schreef:
    Oké, één ding; behalve op het strand of bij een zwembad zie ik(in mijn omgeving) geen jongens lopen die geen shirt konden vinden in hun kledingkast. Het enige wat ik wel zie is dat jongens hun broek op half negen hebben hangen maar dan zit er wel een boxer boven. Ik weet niet waar jullie het over hebben met 'mannen moeten ook aangesproken worden' want dat gebeurt gewoon veeeul minder.

    Nee ik zal niet zeggen dat vrouwen en meisjes geen shorts mogen dragen, maar er is wel een uiterste. Ik zie meiden rondlopen in broekjes dat gewoon meer ondergoed te noemen is want hun billen komen er gewoon onderuit, dat vind ik persoonlijk best wel smerig. Bij dat soort broekjes moeten meiden er ook goed aan denken hun benen bijelkaar te houden als ze zitten want anders kan je zo naar binnen kijken(ja ervaring, gatver) en dat vind ik nog ranziger. Waaróm in hemelsnaam zou je er zo bij willen lopen? Ontblote buik, no problem. Maar zo'n kort broekje aan hebben dat je kont en je vagina gewoon zo goed als zichtbaar zijn, dat mag van mij sowieso op school verboden worden.
    Ik draag zelf ook wel eens een crop top en een short maar echt niet dat ik mijn kont of borsten onbedekt laat. Sorry maar ik vind dat dat niks te maken heeft met jezelf uitdrukken(tenzij je in een steegje werkt :l) maar gewoon jezelf te koop zetten... Mijn mening, valt weinig aan te doen.

    En nog over dat meisje van 8 met 'sexy' op haar shirt, ik liep op ongeveer die leeftijd met 'sex bomb' op mijn shirt en oh how I wish dat mijn moeder dat shirt verbrand had toen mn zus het me gaf. Ik kreeg alleen maar opmerkingen naar mn kop geslingerd, al niet van oudere mannen/jongens dan wel van leeftijdsgenoten. Zo'n meisje weet niet eens wat dat woord nou betekent, dus wat moet ze ermee op haar shirt?
    En tbh vind ik dat je met kleding met zulke teksten erop ook ergens wel vraagt om gelijke opmerkingen. Want ja, er staat toch 'sexy' op je shirt? Waarom zouden mannen op straat dan niet naar je mogen roepen?
    #sorrynotsorry :l

    Mee Eens
    sommige shorts lijken net onderbroeken/bikini broekjes
    Crop tops en shorts zijn inderdaad leuk zolang je geen uitpuilende borsten of vagina ziet

    Laat iedereen mooi dragen wat hij of zij wil. Alleen ouders hebben iets te zeggen over de kleding van hun kinderen.

    Over de uniformen, die gaan heus niet werken. Buiten school gaat geen ziel die dragen.

    Grappig hoe mensen altijd zeiken over korte kleding, maar als iemand in zwemkleding over straat loopt is het allemaal oké.

    [ bericht aangepast op 22 juni 2016 - 8:16 ]

    Grimmie

    Je hebt gelijk
    ik ben het met je eens

    Grimmie schreef:
    Laat iedereen mooi dragen wat hij of zij wil. Alleen ouders hebben iets te zeggen over de kleding van hun kinderen.

    Over de uniformen, die gaan heus niet werken. Buiten school gaat geen ziel die dragen.

    Grappig hoe mensen altijd zeiken over korte kleding, maar als iemand in zwemkleding over straat loopt is het allemaal oké.


    Zwemkleding over straat? Ik heb nog nooit gehoord dat iemand dat oké vind hoor...


    "Ignite, my love. Ignite."

    Het ergste aan dit topic is dat de discussie opnieuw is opgelaaid door iemand met de username sexygirl2014.


    tya

    Poshlost schreef:
    Het ergste aan dit topic is dat de discussie opnieuw is opgelaaid door iemand met de username sexygirl2014.



    "Ignite, my love. Ignite."

    Sorry

    Het is vooral omdat je username sexygirl2014 is, lol ;D


    obsessive rage

    Ok ik stop al met dit topic
    Maar beter ook

    Zo bedoelde ik het niet...


    obsessive rage

    omggggg schreef:
    Ok ik stop al met dit topic
    Maar beter ook


    Ze bedoelden het vast niet slecht tegen jou hoor. (:
    Je hoeft zeker niet weg te gaan, je slecht te voelen voor iets, of te zwijgen ineens! (:

    [ bericht aangepast op 22 juni 2016 - 11:55 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Gelukkig

    Maar ik denk dat mijn vorige usernaam (sexygirl2014) nogal fout was
    dat het daar aan lag

    Verloren schreef:
    Het is vooral omdat je username sexygirl2014 is, lol ;D

    Ja hahaha. Het was gewoon ironisch, dat deze persoon het over ‘‘sexy‘‘ kleding had, en iemand met zo'n username reageert.
    Inderdaad niks persoonlijks


    tya