• De zomer komt er weer aan en ik zie het alweer gebeuren. Niet dat het mij opwindt of ik er perse naar wil kijken, maar het valt gewoon op. De laatste jaren wordt het steeds erger en het stoort mij. Meisjes schaars gekleed met zo ongeveer alles te zien. Korte broeken kunnen niet korter, blote buiken en borsten hangen uit hun shirtjes. Het wordt ongemakkelijk om mijn leerlingen zo te zien en les te geven. Het lijkt wel of het zelfrespect en waardigheid ver te zoeken is. In veel landen hebben ze het antwoord op dit probleem allang gevonden, namelijk: schooluniformen. Waarom we hier ooit van afgestapt zijn begrijp ik niet. Het neemt namelijk niet alleen dit probleem weg, maar ook de sociale ongelijkheid.

    Meisjes gaan steeds jonger schaars gekleed over straat. Waar is die opvoeding van tegenwoordig?! Het lijkt mij dat ouders hier verantwoordelijk voor zijn en hen fatsoensnormen mee te geven. Ouders willen toch ook niet dat hun kinderen op straat nagefloten worden en afvragen wat er onder die korte rokjes zit? Laat je kinderen dan ook niet zo de deur uitgaan. Natuurlijk wil dit niet zeggen dat ondanks een meisje in haar blote kont op straat loopt, iemand het recht geeft om aan haar te zitten of haar seksueel te intimideren. Dat neemt nog niet weg dat dat wel prikkelend of aanstootgevend kan zijn. Ouders neem die verantwoordelijkheid! Daarnaast kan de overheid hier wat aan doen door uniformen weer verplicht te stellen, want ik neem aan dat zij ook dit probleem zien. Kinderen uit verschillende sociale klassen worden door het invoeren van uniformen als gelijk gezien. Pesterijen nemen af en buitensluiting wordt voorkomen. Dit zijn toch alleen maar voordelen?

    FlRE schreef:
    Deal With It


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Patholoog schreef:
    Hier ben ik het volledig mee eens. Ten eerste nemen schooluniformen inderdaad wat sociale ongelijkheid weg, maar dat neemt niet het hele pesten weg. Maar buiten dat vind ik het erg vies om mensen ontzettend schaars gekleed te zien rondlopen in de zomer. Van mij hoeft dat niet. Maar dan nog. Van mij hoeft de hele zomer niet, hehe. ^^

    Dit dus. Hehe.


    Oooh, ik zie het nu pas dat het een oud topic is. Sorry, mijn excuses.

    [ bericht aangepast op 21 juni 2016 - 19:17 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Oké, één ding; behalve op het strand of bij een zwembad zie ik(in mijn omgeving) geen jongens lopen die geen shirt konden vinden in hun kledingkast. Het enige wat ik wel zie is dat jongens hun broek op half negen hebben hangen maar dan zit er wel een boxer boven. Ik weet niet waar jullie het over hebben met 'mannen moeten ook aangesproken worden' want dat gebeurt gewoon veeeul minder.

    Nee ik zal niet zeggen dat vrouwen en meisjes geen shorts mogen dragen, maar er is wel een uiterste. Ik zie meiden rondlopen in broekjes dat gewoon meer ondergoed te noemen is want hun billen komen er gewoon onderuit, dat vind ik persoonlijk best wel smerig. Bij dat soort broekjes moeten meiden er ook goed aan denken hun benen bijelkaar te houden als ze zitten want anders kan je zo naar binnen kijken(ja ervaring, gatver) en dat vind ik nog ranziger. Waaróm in hemelsnaam zou je er zo bij willen lopen? Ontblote buik, no problem. Maar zo'n kort broekje aan hebben dat je kont en je vagina gewoon zo goed als zichtbaar zijn, dat mag van mij sowieso op school verboden worden.
    Ik draag zelf ook wel eens een crop top en een short maar echt niet dat ik mijn kont of borsten onbedekt laat. Sorry maar ik vind dat dat niks te maken heeft met jezelf uitdrukken(tenzij je in een steegje werkt :l) maar gewoon jezelf te koop zetten... Mijn mening, valt weinig aan te doen.

    En nog over dat meisje van 8 met 'sexy' op haar shirt, ik liep op ongeveer die leeftijd met 'sex bomb' op mijn shirt en oh how I wish dat mijn moeder dat shirt verbrand had toen mn zus het me gaf. Ik kreeg alleen maar opmerkingen naar mn kop geslingerd, al niet van oudere mannen/jongens dan wel van leeftijdsgenoten. Zo'n meisje weet niet eens wat dat woord nou betekent, dus wat moet ze ermee op haar shirt?
    En tbh vind ik dat je met kleding met zulke teksten erop ook ergens wel vraagt om gelijke opmerkingen. Want ja, er staat toch 'sexy' op je shirt? Waarom zouden mannen op straat dan niet naar je mogen roepen?
    #sorrynotsorry :l


    Little do you know

    ^ Dit

    Iedereen is nu veel te 'correct' bezig, omdat feminisme nog steeds speelt, maar ik zie mannen die hun penis verschrikkelijk mooi vinden ook niet met hun gulp open lopen om dat te showen. Dat 'mijn borsten hangen eruit omdat ik ze mooi vind en dat wil en mag ik showen'-argument vind ik maar een beetje slonzig...


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Precies dat. Je hoeft je borsten en je kont niet uit de kleren te laten hangen om ze te laten zien. Een mooi shirtje en een vormende broek doet ook genoeg goed voor je figuur. Ik vind het totaal niet verzorgd als je kont en je borsten uit je kleding hangt, dan lijkt het meer een 'mijn kleding zit in de was en ik leen dit van mijn kleine zusje' idee of ja gewoon 'ik wil dat de wereld mijn borsten ziet dus ik hang ze half uit mijn shirt' gevalletje.

    [ bericht aangepast op 21 juni 2016 - 21:51 ]


    Little do you know

    PluviophiIe schreef:
    Precies dat. Je hoeft je borsten en je kont niet uit de kleren te laten hangen om ze te laten zien. Een mooi shirtje en een vormende broek doet ook genoeg goed voor je figuur. Ik vind het totaal niet verzorgd als je kont en je borsten uit je kleding hangt, dan lijkt het meer een 'mijn kleding zit in de was en ik leen dit van mijn kleine zusje' idee of ja gewoon 'ik wil dat de wereld mijn borsten ziet dus ik hang ze half uit mijn shirt' gevalletje.


    Ja, inderdaad. Met een leuk shirtje die de juiste hals heeft, maar de rest goed bedekt, kan je ook een hoop doen c;


    26 - 02 - '16

    AriChibi schreef:
    ^ Dit

    Iedereen is nu veel te 'correct' bezig, omdat feminisme nog steeds speelt, maar ik zie mannen die hun penis verschrikkelijk mooi vinden ook niet met hun gulp open lopen om dat te showen. Dat 'mijn borsten hangen eruit omdat ik ze mooi vind en dat wil en mag ik showen'-argument vind ik maar een beetje slonzig...


    Nooit gehoord van dick pics? 8D


    Your make-up is terrible

    PluviophiIe schreef:
    Oké, één ding; behalve op het strand of bij een zwembad zie ik(in mijn omgeving) geen jongens lopen die geen shirt konden vinden in hun kledingkast. Het enige wat ik wel zie is dat jongens hun broek op half negen hebben hangen maar dan zit er wel een boxer boven. Ik weet niet waar jullie het over hebben met 'mannen moeten ook aangesproken worden' want dat gebeurt gewoon veeeul minder.

    Nee ik zal niet zeggen dat vrouwen en meisjes geen shorts mogen dragen, maar er is wel een uiterste. Ik zie meiden rondlopen in broekjes dat gewoon meer ondergoed te noemen is want hun billen komen er gewoon onderuit, dat vind ik persoonlijk best wel smerig. Bij dat soort broekjes moeten meiden er ook goed aan denken hun benen bijelkaar te houden als ze zitten want anders kan je zo naar binnen kijken(ja ervaring, gatver) en dat vind ik nog ranziger. Waaróm in hemelsnaam zou je er zo bij willen lopen? Ontblote buik, no problem. Maar zo'n kort broekje aan hebben dat je kont en je vagina gewoon zo goed als zichtbaar zijn, dat mag van mij sowieso op school verboden worden.
    Ik draag zelf ook wel eens een crop top en een short maar echt niet dat ik mijn kont of borsten onbedekt laat. Sorry maar ik vind dat dat niks te maken heeft met jezelf uitdrukken(tenzij je in een steegje werkt :l) maar gewoon jezelf te koop zetten... Mijn mening, valt weinig aan te doen.

    En nog over dat meisje van 8 met 'sexy' op haar shirt, ik liep op ongeveer die leeftijd met 'sex bomb' op mijn shirt en oh how I wish dat mijn moeder dat shirt verbrand had toen mn zus het me gaf. Ik kreeg alleen maar opmerkingen naar mn kop geslingerd, al niet van oudere mannen/jongens dan wel van leeftijdsgenoten. Zo'n meisje weet niet eens wat dat woord nou betekent, dus wat moet ze ermee op haar shirt?
    En tbh vind ik dat je met kleding met zulke teksten erop ook ergens wel vraagt om gelijke opmerkingen. Want ja, er staat toch 'sexy' op je shirt? Waarom zouden mannen op straat dan niet naar je mogen roepen?
    #sorrynotsorry :l


    You serious? Het was laatst 25 graden en ik ging naar buiten (ik heb hier nog een mooi topic over gemaakt), maar ik kwam behoorlijk wat mannen en jongens tegen op random plekken zonder shirt. Ik hoefde er maar 5 minuten voor te lopen of de eerste kwam ik al tegen. Veel meer dan meisjes in shorts of met crop tops.


    Your make-up is terrible

    Fibonacci schreef:
    Fijn dat het weer alleen over meiden gaat. Jongens met ontbloot bovenlichaam en afzakkende broeken zijn natuurlijk oké.

    Verder vind ik dat iedereen zich moet kunnen kleden zoals hij of zij wilt, vooral in de vrije tijd.
    Kleding verbinden met waardigheid, respect en opvoeding vind ik niet alleen een kromme redenatie, maar komt ook onvolwassen en wrang over.


    Sorry op wat voor school loopt een jongen met ontbloot bovenlijf tho. Ik zie buiten strand-, waterplaatsen niet echt jongens zonder shirt lopen tbh. En afzakkende brokken is hier echt schaars. Daarnaast ben ik het wel eens met dat het inderdaad op beide sekses getrokken moet worden en dat kleding een eigen keuze moet zijn. Eigen identiteit en keuzes zijn niet iets waar je als ander iets over te melden hebt.


    We're all mad here.

    PluviophiIe schreef:
    Oké, één ding; behalve op het strand of bij een zwembad zie ik(in mijn omgeving) geen jongens lopen die geen shirt konden vinden in hun kledingkast. Het enige wat ik wel zie is dat jongens hun broek op half negen hebben hangen maar dan zit er wel een boxer boven. Ik weet niet waar jullie het over hebben met 'mannen moeten ook aangesproken worden' want dat gebeurt gewoon veeeul minder.

    Nee ik zal niet zeggen dat vrouwen en meisjes geen shorts mogen dragen, maar er is wel een uiterste. Ik zie meiden rondlopen in broekjes dat gewoon meer ondergoed te noemen is want hun billen komen er gewoon onderuit, dat vind ik persoonlijk best wel smerig. Bij dat soort broekjes moeten meiden er ook goed aan denken hun benen bijelkaar te houden als ze zitten want anders kan je zo naar binnen kijken(ja ervaring, gatver) en dat vind ik nog ranziger. Waaróm in hemelsnaam zou je er zo bij willen lopen? Ontblote buik, no problem. Maar zo'n kort broekje aan hebben dat je kont en je vagina gewoon zo goed als zichtbaar zijn, dat mag van mij sowieso op school verboden worden.
    Ik draag zelf ook wel eens een crop top en een short maar echt niet dat ik mijn kont of borsten onbedekt laat. Sorry maar ik vind dat dat niks te maken heeft met jezelf uitdrukken(tenzij je in een steegje werkt :l) maar gewoon jezelf te koop zetten... Mijn mening, valt weinig aan te doen.

    En nog over dat meisje van 8 met 'sexy' op haar shirt, ik liep op ongeveer die leeftijd met 'sex bomb' op mijn shirt en oh how I wish dat mijn moeder dat shirt verbrand had toen mn zus het me gaf. Ik kreeg alleen maar opmerkingen naar mn kop geslingerd, al niet van oudere mannen/jongens dan wel van leeftijdsgenoten. Zo'n meisje weet niet eens wat dat woord nou betekent, dus wat moet ze ermee op haar shirt?
    En tbh vind ik dat je met kleding met zulke teksten erop ook ergens wel vraagt om gelijke opmerkingen. Want ja, er staat toch 'sexy' op je shirt? Waarom zouden mannen op straat dan niet naar je mogen roepen?
    #sorrynotsorry :l


    Ik kom ook zelden jongens zonder shirt tegen. Dan zie je ook echt alle koppies draaien, trouwens, maar daar hoor je die jongens niet over klagen (;
    Zal ook zeker liggen aan stad/dorp waar je woont, maar het is niet overal 'gebruikelijk'.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Assassin schreef:
    (...)

    Nooit gehoord van dick pics? 8D

    Ik heb nog nooit iemand zijn dickpic in een openbare plek zien dragen tho babe.


    We're all mad here.

    Dan vind ik dat mannen hun shirt ook moeten aanhouden, want de keren dat ik mannen al zonder shirt heb zien lopen op de meest random plaatsen kan ik ook niet meer tellen. Ik begrijp dat je deze mening hebt, maar het stoort mij wel een beetje dat je enkel de vrouwen viseert.


    Take me to wonderland

    AriChibi schreef:
    ^ Dit

    Iedereen is nu veel te 'correct' bezig, omdat feminisme nog steeds speelt, maar ik zie mannen die hun penis verschrikkelijk mooi vinden ook niet met hun gulp open lopen om dat te showen. Dat 'mijn borsten hangen eruit omdat ik ze mooi vind en dat wil en mag ik showen'-argument vind ik maar een beetje slonzig...


    Er is een verschil tussen iemands décolté zien en "eruit hangen" zoals jij het omschrijft. Mannen lopen inderdaad niet met hun penis bloot over straat, ik loop ook niet zonder onderbroek over straat om iedereen m'n vagina te showen. Borsten of een décolté gedeeltelijk laten zien en zonder broek en/of onderbroek op straat lopen is iets anders en dat weet je. Ik weet niet of je van plan bent om me te vragen naar "één reden waarom dat anders is", want eerlijk gezegd, die kan ik nu even niet geven, maar je weet zelf ook dat het anders is.

    Ik heb er geen probleem mee dat mensen jongens in hun bloot bovenlijf rondlopen (dat doen meisjes trouwens niet, de borsten zijn nog steeds gedeeltelijk tot grotendeels bedekt), laat het ons aub ook doen. Ik doe het persoonlijk niet omdat ik mezelf er veel te dik voor vind, maar Jezus, wat is het probleem met wat vel?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik vind het ook wel een verschil als je de rondingen van je billen ziet, of je vagina zichtbaar is. Dan inderdaad, is het heel erg ongepast. Al vind ik dat dit slechts uitzonderingen zijn. De meeste vrouwen en meisjes lopen helemaal niet op die manier rond en toch zijn mannen inderdaad erg snel seksueel geprikkeld door zo'n dingen. Dat mag dan ons niet worden verweten, vind ik. Wij zijn niet verantwoordelijk voor hoe zij zich voelen. Dat is even respectloos voor de mening van iemand anders als iemand die jouw respectloos noemt omdat jij je huiswerk niet aan hem wilt uitlenen. Het is ergens waar de vrouw stopt en waar de man begint en zij moet worden gerespecteerd daarin, doet er ook toe, mag er ook zijn. Als hij daar negatieve prikkels bij voelt, dan moet hij daar zelf mee omgaan, zonder iets op haar op te dringen. Zoals iemand moet omgaan met het feit dat jij geen huiswerk aan die persoon uitlenen wilt. Dat is die persoons probleem en eigen zaak. Je hebt recht op je mening/om er te zijn.

    [ bericht aangepast op 21 juni 2016 - 22:29 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    DeDDDG3maaleenS schreef:
    (...)

    Er is een verschil tussen iemands décolté zien en "eruit hangen" zoals jij het omschrijft. Mannen lopen inderdaad niet met hun penis bloot over straat, ik loop ook niet zonder onderbroek over straat om iedereen m'n vagina te showen. Borsten of een décolté gedeeltelijk laten zien en zonder broek en/of onderbroek op straat lopen is iets anders en dat weet je. Ik weet niet of je van plan bent om me te vragen naar "één reden waarom dat anders is", want eerlijk gezegd, die kan ik nu even niet geven, maar je weet zelf ook dat het anders is.

    Ik heb er geen probleem mee dat mensen jongens in hun bloot bovenlijf rondlopen (dat doen meisjes trouwens niet, de borsten zijn nog steeds gedeeltelijk tot grotendeels bedekt), laat het ons aub ook doen. Ik doe het persoonlijk niet omdat ik mezelf er veel te dik voor vind, maar Jezus, wat is het probleem met wat vel?


    Ik kom zelf uit een familie die daar, nou ja, iets minder mild mee omgaat, dus voor mij is het al snel ordinair als je een donkere streep over je borstkas hebt staan. Zelf hoor ik bij de flink wat grotere cupmaten, dus ik draag ook niet iedere dag een coltrui omdat ik daar flink in stik, maar ik doe wel mijn best om de boel erin te houden en loop er niet mee rond te sjansen. Integendeel zelfs :p. Maar dat zal dan wel mijn opvoeding zijn. In de zomer draag ik minstens zo'n topje met spaghettibandjes en een broekje dat pijpen van ongeveer 20 cm heeft en dat vind ik gewoon prima :').

    Ik weet het niet, doordat ik zo'n ander gevoel van 'standaard' heb, staat het me misschien niet echt aan, maar goed, ik kan ook moeilijk iemand verplichten om een ander topje aan te doen. Ikzelf zou buiten de slaapkamer niet teveel van me verkopen, hoe mooi ik het ook zou vinden, want niet iedereen hoeft daarvan mee te genieten, maar goed. Dat is alsnog mijn eigen kijk op de wereld, ik ga voor de rest ook niet met zulke mensen om (dat klinkt zo gemeen) :p


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.