• Een nieuwe schrijfwedstrijd! Lang geleden dat ik er één organiseerde, maar het werd weer tijd voor één. Deze wedstrijd zal een hele open schrijfwedstrijd worden, een wedstrijd in schrijven over onbekende personages. Elk genre is toegestaan, jouw creativiteit doet er toe! Er zullen in totaal 5 opdrachten komen, vijf verschillende opdrachten die elk iets te maken hebben op het gebied van schrijven in zijn algemeen. Lees de onderstaande informatie goed door, voor je besluit mee te doen!


    Ik heb toestemming
    Hey Danique,

    Je beginpost ziet er heel netjes en uitgebreid uit! Je mag meteen een topic openen. (: Ik wil je er wel nog even aan herinneren dat een wedstrijd maximaal vier maanden mag duren (uitstel kan altijd gevraagd worden) en dat na drie weken inactiviteit van jouw kant het wedstrijdtopic gesloten wordt.
    Ik wens je veel plezier met je wedstrijd!

    Groetjes,
    Melissa
    Wedstrijdmod
    De wedstrijd
    * Ik zoek 15-20 deelnemers.
    * Iedereen krijgt 10 dagen om zijn stuk te schrijven en in te leveren. Je kunt daarnaast max. 4 dagen uitstel krijgen, maar ik zou daar graag wel een reden voor hebben.
    * In totaal zullen er 5 opdrachten zijn.
    * Deze wedstrijd is een afvalrace. Onder de spoiler, onderaan deze tekst, zal je zien hoeveel er afvallen per ronde. Je doet sowieso de eerste 2 rondes automatisch mee, pas daarna gaan er mensen afvallen! Mocht je om één of andere reden willen uitschrijven, behoor jij tot de afvallers en gaan de anderen automatisch door.
    * Er kan rekening gehouden worden met evt. afwezigheid. Maar bedenk wel dat je precies 2 weken hebt om te schrijven aan een opdracht. Als je een opdracht niet inlevert vanwege afwezigheid, dan zal je helaas afvallen.
    * Na het afvallen ben je welkom om nog mee te doen aan de opdrachten die volgen. Eventuele feedback mag je dan alsnog vragen, maar deze zou even op zich kunnen laten wachten. In eerste instantie gaat het erom dat ik de nog actieve deelnemers eerst beoordeel.
    * Bedenk dat je bij deze afvalrace dus af en toe moet wachten op het oordeel van de jury om verder te kunnen. Heb dus tussendoor ook even het geduld om op de jury te wachten, terwijl ze nakijken. Tijdens het nakijken van de jury kunnen er kleine mini-opdrachten in de story komen te staan. Deze opdrachten tellen NIET mee voor je puntentelling, maar kunnen evt. je aan het schrijven houden als je dat graag wilt.

    Bij 15 deelnemers:
    Ronde 1 – 15 deelnemers
    Ronde 2 – 15 deelnemers
    Ronde 3 – 10 deelnemers
    Ronde 4 – 5 deelnemers
    Ronde 5 – 3 deelnemers
    Bij 20 deelnemers:
    Ronde 1 – 20 deelnemers
    Ronde 2 – 20 deelnemers
    Ronde 3 – 14 deelnemers
    Ronde 4 – 8 deelnemers
    Ronde 5 – 3 deelnemers


    Jury
    * Ik ben op zoek naar 2 of 3 jurlyleden.
    * Als je als jury mee wil doen, denk er even goed over na! Nakijkwerk is vaak veel. De eerste rondes zullen we de deelnemers verdelen, hier verwacht ik ook zeker dat je als jury mee beoordeelt. Kan je om één of andere reden niet doorgaan met je jurywerk is er pas een uitweg uit deze wedstrijd in ronde 3. Mochten we uiteindelijk met 3 juryleden zijn, zal ik in de eerste twee rondes zelf 15/20 deelnemers nakijken. En onder de andere twee verdeel ik ze, waardoor ieder 10 deelnemers heeft. Bij ongeveer 5/10 deelnemers zullen we alle drie de beoordeling voor onze rekening nemen.
    * Een vereiste is dat je zelf goed ben in spelling. Dit is namelijk ook een criteria waar we naar gaan kijken.
    * Daarnaast zou ik het ook erg fijn vinden als je zelf een beetje schrijfervaring hebt.
    * Denk eraan! De eerste opdracht heb je twee weken voor om na te kijken! De deelnemers gaan dan namelijk al aan de slag met opdracht 2. Na opdracht 2 moeten de deelnemers even wachten op het oordeel van de jury. Dit zal -het liefst- 1 week duren, maar kan uitlopen tot 2. Als opdracht 2 gedaan is, vallen er deelnemers af. Na opdracht 3 krijg je telkens maar 1 week om na te kijken.

    De Jury:
    1. FIorian
    2. Cynic
    3.
    4.



    Regels
    * Naamsveranderingen wil ik graag doorgegeven zien worden via het topic.
    * Wat je inlevert moet nieuw zijn, dus geen SA’s die je al eerder geschreven hebt.
    * Hulp van een beta-reader is niet toegestaan!
    * Geef even aan als je dyslexie hebt, dan kan de jury daar rekening mee houden.
    Inleveren en Uitstel
    * Je levert je opdracht in via Persoonlijk bericht bij mij: Rhyme. En bij de andere juryleden, zoals Cynic. In deze PB kan je het beste een link zetten naar een bestaande storie, waar jij je wedstrijdinzending neerzet.
    * Je levert je opdracht in voor 23.59 op de aangegeven dag.
    * Bij deze afvalrace geldt helaas, te laat is te laat. Als je zelfs na de uitstel nog te laat inlevert, ben je uit de race. Ik zal sowieso een melding geven hier in het topic als de inleverdatum nadert en op de dag zelf, zodat je op de hoogte bent van wanneer je moet inleveren.
    * Uitstel vragen doe je maximaal 1 dag van tevoren. Mocht dit op de dag zelf gebeuren, krijg je geen uitstel meer of er moet een hele goede reden zijn.
    * Wat betreft uitschrijven, liever heb ik het niet. Het is natuurlijk het leukste als de afvalrace ook gewoon een afvalrace blijft door het schrijven en niet doordat iedereen afhaakt. Mocht je je echt willen uitschrijven, meld dit dan alsjeblieft bij mij. Dan kan ik daar rekening mee houden. Stel je voor dat je je nog wil uitschrijven voor opdracht 1, dan wil ik dat graag weten. Dan kan de plek misschien nog naar iemand anders.
    Cijfer
    Bij het geven van een cijfer let de jury op:
    * Spelling
    * Orginaliteit
    * Het houden aan de opdracht
    * Het verloop van het verhaal
    - Kan ik me het verhaal voorstellen? Is het geloofwaardig? Kan ik het me inbeelden?
    * Het aantal woorden.

    De punten kunnen bij elke opdracht voor deze gebieden verschillen. Meestal kun je de meeste punten scoren op het vlak van originaliteit of het verloop van het verhaal. Het aantal woorden telt het minst mee voor je cijfer, maar als je je daaraan houdt heb je al een 1 gescoord! Als je een voorbeeld wilt zien van hoe ik het cijfer bereken, kijk dan onder de spoiler.

    Bijvoorbeeld: Beoordeling opdracht
    * Spelling […/20 punten]
    * Orginaliteit [ …/30 punten]
    * Het houden aan de opdracht […/20 punten]
    * Het verloop van het verhaal [../ 20 punten]
    * Het aantal woorden [../10]
    Bij elkaar opgeteld dus 100 punten. Als je bijvoorbeeld 88 punten scoort, heb je een 8,8 als cijfer. Het aantal punten wat ik toegeef per onderdeel kan per opdracht verschillen. Zo kan er ook een opdracht zijn waar je maar 15 punten op spelling kan scoren en 30 punten op het verloop van het verhaal, etc.

    Prijzen
    Eerste plaats: 20 credits
    Tweede plaats: 15 credtis
    Derde plaats: 10 credits
    Bonusprijs: Verassing!


    De eerste drie prijzen tellen voor zich. De bonusprijs kan je dit keer verdienen door optionele opdrachten te doen. Terwijl de jury aan het nakijken is, krijg je elke keer de kans om een optionele opdracht te doen. Deze opdracht kan je schijvende houden, zodat je in de tussentijd dat de jury nakijkt niet stilzit. Denk daar dus wel bij, deze opdracht is Optioneel. Je MAG hem dus doen, het moet niet.

    Als je door al deze informatie heen bent. Gefeliciteerd. ^^ Hopelijk is alles zo duidelijk genoeg!

    1. Lucens
                Opdracht 1

    2. Dazai
                Opdracht 1
                Opdracht 2
    3. Founder                             
                Opdracht 1
                Opdracht 2
    4. Animato - Yolanda
                Opdracht 1

    5. Bloodborne
                Opdracht 1
                Opdracht 2
    6. Aderyn
                Opdracht 1
                Opdracht 2
    7. Itsmagicc
                Opdracht 1
                Opdracht 2
    8. Frisk
                Opdracht 1
                Opdracht 2
    9. Inclination
    10.Volpina
                Opdracht 1
    11. Cliffhanger
                Opdracht 1
                Opdracht 2
    12. Bjergsen
    13. Myx
                Opdracht 1
                Opdracht 2
    14. Antigone
                Opdracht 1
                Opdracht 2
    15. X_smileforme_x
                Opdracht 1
                Opdracht 2
    16. Semantiek
                Opdracht 1
                Opdracht 2
    17. Meruul
                Opdracht 1
                Opdracht 2
    18. SonofGondor
                Opdracht 1
                Opdracht 2

    Neem ook zeker een abo op de story. Hier komen de beoordelingen te staan.
    En voor de rest: Heel veel plezier gewenst!




    Perspectieven/Tijden


    Verhalen worden geschreven vanuit verschillende perspectieven. De ene schrijver schrijft liever vanuit het ik-personage, de andere in derde persoon. In totaal heb je er drie:
    - Het ik-perspectief (In verleden tijd/tegenwoordige tijd)
    - In derde persoon
    - Het vertellersperspectief.

    Kies 1 van de bovenstaande perspectieven (Daag jezelf uit!) en ga daarin schrijven. Vertel even van tevoren wel perspectief je neemt, en als je in de ik-vorm schrijft welke tijd je daarbij neemt. Doe dit even in een reactie op dit hoofdstuk. Voor deze opdracht heb ik wel een aantal genres waar je uit kan kiezen. Ik heb er 10 neergezet, maar een genre mag max. 2 keer gekozen worden!
    1. Fantasy Semantiek, Meruul
    2. Romantiek SonofGondor, Founder,
    3. Drama
    4. Horror / Thriller x-Smileforme-x
    5. Fanfiction - meld even waarvan..
    6. Komedie
    7. Detective
    8. Sci-fi
    9. Historisch Bloodborne
    10. Genre naar keuze, als die niet al genoemd is.

    Let op!: Je kan bonuspunten verdienen voor het feit dat je een tijd kiest die je niet eigen is of misschien zelfs een genre uitkiest die niet echt bij jou past. Deze opdracht is bedoeld om je uit te dagen, en daar kun je dus ook punten op scoren!

    Alvast een waarschuwing van mijn kant: Tussen derde persoon en het vertellersperspectief zit maar een klein verschil. Het grootste verschil hierin zit is dat bij het vertellersperspectief de schrijver alwetend is. Hij weet alles, van elke personage en pent dit ook neer. Bij derde persoon beschrijf je misschien een ander persoon (Harry zegt..), maar hier weet je nog steeds alleen de gevoelens van dit persoon. Je kan op andermans gezichten misschien lezen wat ze voelen, maar je weet het niet zeker.

    Deadline:
    Uitstel aanvragen: zaterdag 30 juli
    Inleveren: zondag 31 juli
    Uitstel: donderdag 4 augustus

    Eisen:
    *Van tevoren uitkiezen welk perspectief je gaat schrijven + welk genre -- Laat dit achter in een reactie
    * Probeer eens uit je comfort zone te gaan (en bijv. een andere tijd te kiezen dan je eerste twee opdrachten)

    Min. aantal woorden: 750
    Ma x. aantal woorden: 1500

    Dit keer moet de reactie wel, aangezien er maar 2 plekken zijn per genre. Wie het eerst komt, die het eerst maalt zou maar zeggen.



    Schrijf verder aan andermans Stand-Alone! Bovenin het topic komen straks alle opdrachten te staan. Je mag zowel opdracht 1 als opdracht 2 pakken van iemand anders (en in het vervolg ook nog de opdrachten die gaan volgen.) Geef je eigen draai aan dit verhaal en laat de schrijver eens zien hoe zijn of haar opdracht misschien ook wel had kunnen aflopen. Het makkelijkste is om dit in een reactie onder de stand-alone te zetten (vandaar ook de reden dat ik graag had dat iedereen zijn eigen verhaal aan maakte). Mocht je stuk tekst te lang worden voor in een reactie, mag je deze hier in het topic zetten (Zet dan de link van het verhaal erbij), of nog liever in een pb naar de schrijver sturen, zodat deze een eigen hoofdstuk kan maken met aanvullingen op zijn verhaal.

    De reward voor deze opdracht is dat je inzicht krijgt van andere schrijvers wat zij bij jou verhaal denken en misschien krijg je wel meerdere ideeën over hoe iets af had kunnen lopen. Daarnaast is het natuurlijk gewoon leuk als andere mensen jou verhaal lezen (;

    Om de Bonusprijs te winnen:
    * Deze opdracht is optioneel!
    * Je schrijft een klein stukje tekst tussen de 100-500 woorden.
    * Schrijf lekker wat er in je opkomt.
    * Op hoe meer verhalen je reageert, hoe groter de kans op de prijs natuurlijk.
    * Je mag natuurlijk ook verdergaan, waar een ander gestopt is. Bijv. als Semantiek op een opdracht 100 woorden verder schrijft, dan mag jij verder schrijven op de 100 woorden van Semantiek.

    Als je niet wil dat mensen verdergaan op het verhaal van jou, dan moet je dit aangeven in het topic!

    [ bericht aangepast op 22 juli 2016 - 15:02 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Antigone schreef:
    Vraagje voor de jury: letten jullie eigenlijk specifiek op spelling, of gewoon op taalfouten? In de voorbeeldbeoordeling (geldt die trouwens voor de eerste opdracht?) staat namelijk alleen spelling, maar ik zou verwachten dat je grammatica en zo ook een rol speelt, haha.


    Ik let op spelfouten (als je hallo als hllo hebt geschreven) en op interpunctiefouten.

    Heb ik je daarmee geholpen? Beoordeling van de eerste opdracht zit een kleine wijziging geloof ik. Ik heb hem al nr het andere jurylid gestuurd, weet hem zo even niet uit mijn hoofd. Ik zal hem nog even opzoeken (:

    **Bij de tweede opdracht zal ik hem erbij zetten (;

    [ bericht aangepast op 13 juni 2016 - 12:19 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Gewoonweg uit nieuwsgierigheid, maar wanneer ongeveer mogen we de uitslag verwachten? (:


    Mhm?

    Misschien een domme vraag, maar stel nou je ligt eruit. Mag je dan nog steeds mee doen met de optionele opdrachten in de hoop de bonusprijs te winnen?


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Frisk schreef:
    Gewoonweg uit nieuwsgierigheid, maar wanneer ongeveer mogen we de uitslag verwachten? (:


    Oei. Ik hoop hem binnen een week te geven. Volgende week zondag. Maar officieel hebben de juryleden tot volgende week donderdag (:

    GiIderoy_ schreef:
    Misschien een domme vraag, maar stel nou je ligt eruit. Mag je dan nog steeds mee doen met de optionele opdrachten in de hoop de bonusprijs te winnen?


    Ja dat mag zeker. Voor de bonusopdrachten mag je de hele wedstrijd meedoen. Daar valt niemand af. Ik dacht dat ik dat erbij had gezet (': maar blijkbaar niet. Maar de optionele opdrachten mag je mee blijven doen (;


    It's never gonna happen, Guys.

    Mijn opdracht 1


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Zo Topic is up to date!
    Ik hoop, heel hard, dat ik morgenavond de nieuwe opdracht al online kan zetten (:
    Dan krijgen jullie hem een keer een dagje eerder, aangezien ik van iedereen de inzending al binnen heb.
    En anders krijgen jullie hem zoals altijd op vrijdag ^^


    It's never gonna happen, Guys.

    GiIderoy_ -> Animato


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ja!! Opdracht 2 staat online jongens!
    Heel veel succes met schrijven^^


    En voor degene die nieuwsgierig zijn. Ik ben heel hard bezig met nakijken

    [ bericht aangepast op 17 juni 2016 - 12:23 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Rhyme schreef:
    Ja!! Opdracht 2 staat online jongens!
    Heel veel succes met schrijven^^


    En voor degene die nieuwsgierig zijn. Ik ben heel hard bezig met nakijken

    Hoeveel inzendingen heb je al nagekeken? (Gewoon even nieuwsgierig)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Wat een leuke opdracht! (net als de vorige, trouwens) (:


    i wanna die with you once or twice.

    Lucens schreef:
    Wat een leuke opdracht! (net als de vorige, trouwens) (:


    Dankjewel ^^

    Dazai schreef:
    Hoeveel inzendingen heb je al nagekeken? (Gewoon even nieuwsgierig)


    Ik zit op 6. Dus ik heb nog wel even te gaan, maar ik heb dit weekend genoeg tijd als het goed is :Y)


    It's never gonna happen, Guys.

    Rhyme schreef:
    Ja!! Opdracht 2 staat online jongens!
    Heel veel succes met schrijven^^


    En voor degene die nieuwsgierig zijn. Ik ben heel hard bezig met nakijken


    Yaasss


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Rhyme schreef:
    (...)

    Ik zit op 6. Dus ik heb nog wel even te gaan, maar ik heb dit weekend genoeg tijd als het goed is :Y)

    Zes is al vrij veel, goed bezig (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    WlLD -> itsmagicc


    soul made of stardust and chaos.

    Zou ik voor de zekerheid maximaal uitstel mogen? Alvast bedankt! _O_


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •