• Dus, ik heb donderdag een betoog voor Nederlands.
    Ik ben heel slecht in betogen.

    Ik dacht aan een stelling over etnisch profileren, omdat dat de laatste tijd heel vaak in het nieuws is en er bij onder andere maatschappijleer heel erg veel tijd aan besteed is. Ik zou dan zeggen van: "Etnisch profileren door de politie moet harder aangepakt worden" oid, maar dat klinkt als een zwakke stelling vind ik + ik ben niet zeker of ik nu voor of tegen ben, ik wissel steeds van opinie.

    Ook heb ik argumenten nodig. Natuurlijk heb ik al wel een aantal argumenten, maar ik moet tussen de 8 en 15 minuten kunnen vullen en dat kan ik niet met de argumenten die ik nu heb.

    Kunnen jullie mij misschien helpen met het formuleren van een juiste stelling en argumenten? Ik zie door de bomen en de stress het bos niet meer, zozegmaar. Ik weet dat ik eerder had moeten beginnen, maar misschien hebben jullie ook ideeën?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    GredWeasley schreef:
    (...)

    Ik denk dat de middelste van deze drie dan het beste is.

    "Het staande houden van mensen met een niet-westers uiterlijk door de politie moet aangepakt worden"
    Deze is foutief, want ze mogen ze best staande houden als ze een andere reden hebben natuurlijk.

    "Etnisch profileren moet aangepakt worden"

    "moet worden aangepakt" vind ik minder sterk en vager over komen dan "er moet een straf op komen" c:

    Die middelste vind ik best goed.


    En, als ik nou het woordje disproportioneel aan de eerste stelling toevoeg?

    "Het disproportioneel staande houden van mensen met een niet-westers uiterlijk door de politie moet aangepakt worden."

    Is ie dan wel goed?
    Want ik wil eigenlijk liever het woordje 'etnisch profileren' vermijden.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    En, als ik nou het woordje disproportioneel aan de eerste stelling toevoeg?

    "Het disproportioneel staande houden van mensen met een niet-westers uiterlijk door de politie moet aangepakt worden."

    Is ie dan wel goed?
    Want ik wil eigenlijk liever het woordje 'etnisch profileren' vermijden.


    Dan is hij denk ik wel goed ja. In ieder geval echt al heeeeel veel beter, want dan is het duidelijk dat het om een andere aanpak gaat dan bij mensen met een westers uiterlijk.


    Happy Birthday my Potter!

    GredWeasley schreef:
    (...)

    Dan is hij denk ik wel goed ja. In ieder geval echt al heeeeel veel beter, want dan is het duidelijk dat het om een andere aanpak gaat dan bij mensen met een westers uiterlijk.

    Wat één woordje al met een zin kan doen. Nou ja, in ieder geval bedankt voor het meedenken!

    Zit te twijfelen of ik het open met de grondwet en dan het voorbeeld van Typhoon vs Max verstappen of openen met Typhoon vs Max en dan de grondwet discriminatie voorlezen?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)
    Wat één woordje al met een zin kan doen. Nou ja, in ieder geval bedankt voor het meedenken!

    Zit te twijfelen of ik het open met de grondwet en dan het voorbeeld van Typhoon vs Max verstappen of openen met Typhoon vs Max en dan de grondwet discriminatie voorlezen?


    Anders moet je beiden even uitwerken en hardop doen en luisteren wat het beste klinkt?


    Happy Birthday my Potter!

    Is er iemand die even een van mijn uitgewerkte argumenten wil checken om te kijken of het niet heel onlogisch, vaag of juridisch klinkt? Ik zet 'm liever niet online omdat anders een deel van m'n betoog online komt te staan en ik weet niet in hoeverre plagiaat enzo gecheckt wordt.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly