• VOL


    KIRARA'S SCHRIJFWEDSTRIJD

    Welkom bij Kirara's schrijfwedstrijd! In deze wedstrijd ga je 6 opdrachten tegemoet, elk een grotere uitdaging dan de vorige (tenminste, dat is de bedoeling). Elke opdracht zal bestaan uit een woord wat ik je geef en restricties in perspectief en/of tijd.
    Ik zoek hiervoor 10 enthousiaste deelnemers, die tot aan het einde mee zouden willen doen.


    HOE WERKT DEZE WEDSTRIJD?
    De wedstrijd zal bestaan uit 6 opdrachten. Van te voren heb ik een lijst samengesteld per deelnemer voor elke opdracht. Vóór de start van de wedstrijd kies je een nummer (een top 3, om oponthoud door het kiezen te voorkomen), waar een rijtje van woorden bij zal horen. Het gaat hierbij om 5 woorden. Dit kunnen voorwerpen, steden, dieren, namen, emoties, etc zijn. Bij de laatste opdracht combineer je de voorgaande 5 woorden tot één geheel.

    REGELS
    * Natuurlijk gelden allereerst de algemene huisregels van Quizlet. Wie deze overtreedt, wordt linea recta uit de wedstrijd gezet.
    * Naamsveranderingen worden doorgegeven in het desbetreffende topic.
    * Inleveren doe je via een PERSOONLIJK BERICHT. Graag je verhaal in een story te plaatsen.
    * Het is niet toegestaan gebruik te maken van een bèta-reader.
    * Plagiaat is verboden, zoals het ook in de huisregels staat. Hetzelfde geldt voor eerder geschreven verhalen. Je inzending moet voor deze wedstrijd gemaakt zijn.
    * Toon respect tegenover elkaar. Is er onderling ruzie of onenigheid betreffende de wedstrijd, graag dan contact opnemen met mij. Wordt je enorm beledigd, bedreigd of zelfs erger, dan graag de berichten houden, melden bij een moderator en melden bij mij. Dit wordt door mij niet getolereerd en bestraft met diskwalificatie. Ik ga ervan uit dat dit NIET nodig is.

    DEADLINE EN UITSTEL
    * Je krijgt 10 dagen voor elke opdracht. Per opdracht kun je maximaal 4 dagen uitstel krijgen. Hierna neem ikzelf nog 6 dagen de tijd om na te kijken, waardoor elke opdracht 20 dagen zal duren.
    * Uitstel vragen doe je minimaal één dag van te voren. Ligt de deadline bijv. op 10 augustus om 23:59, kun je tot 9 augustus om 23:59 uitstel vragen.
    * Ik geef de mogelijkheid om toch nog uitstel te vragen op de dag van de deadline. MAAR! Hiervoor krijgt je een hele punt aftrek. Na de deadline is het NIET meer mogelijk uitstel te krijgen.
    * Langer uitstel is in overleg mogelijk, gezien de vakanties, MAAR! hierbij wil ik wel een duidelijke uitleg van de vakantie, wanneer je gaat, hoelang en waar je heen gaat.

    AFVALLEN
    * Ik werk met een puntensysteem. Ben je te laat, lig je er niet direct uit maar krijg je per dag dat je te laat bent één punt aftrek. Na drie dagen heb je dus en zeven, maximaal. LET OP! Heb je 4 minpunten op één opdracht, lig je eruit. Zijn die verspreid, hoef je niets te vrezen. Bedenk dus goed of je echt mee wilt doen!
    * Bij mij heb je de mogelijkheid om één joker in te zetten. Heb je deze Joker niet gebruikt? Dan heb je de keuze om het laagste cijfer te laten vervallen. De joker kun je alleen inzetten vóór de deadline van de desbetreffende opdracht.

    PRIJZEN
    Eerste plaats: 2 spotlight en 15 credits.
    Tweede plaats: 1 spotlight en 15 credits.
    Derde plaats: 1 spotlight en 10 credits.
    Troostprijs: 1 spotlight
    NB: De troostprijs krijg je alleen als je de gehele wedstrijd meedoet.

    BEOORDELINGSSYSTEEM
    - Spelling, Interpunctie, etc. 40 punten
    Spelling, komma's, punten, tijden, zinsbouw en woordkeuze. Per fout zal ik 2 punten aftrekken. Voor bepaalde andere punten zal ik 1 punt aftrekken. Ik trek maar één keer per dezelfde fout punten af.
    - De connectie met de opdracht 40 punten
    Hoe goed is de opdracht uitgevoerd?
    - Het verhaal, losstaand van de opdracht 20 punten
    Hoe spannend, meespelend, interessant en eventueel geloofwaardig is je verhaal?
    - Originaliteit 20 punten
    Creativiteit en originaliteit. Hoe "out-of-the-box" denk jij?
    - Opmaak 10 punten
    Maak je gebruik van witregels, alinea’s en/of tabs? Hierbij gaat het niet om kleurtjes, plaatjes of andere lettertypes.
    - Aantal woorden 20 punten
    Voor elke twintig woorden te veel of te weinig gaat er één punt af.

    Je kunt in totaal 150 punten halen.
    Je cijfer krijg je door: (Aantal behaalde punten/150)×100

    DEELNEMERS

    1. Mignon
    [1] Ingeleverd
    [2] Ingeleverd
    [3] Ingeleverd
    [4] Joker
    [5] UITSTEL
    [6]
    2. Metamorphoses
    [1] Ingeleverd
    [2] Ingeleverd
    [3] Ingeleverd
    [4] UITGESCHREVEN
    3. itsmagicc (Oude username: WlLD)
    [1] Ingeleverd
    [2] UITGESCHREVEN
    4. Virtues
    [1] UITGESCHREVEN
    5. Velaris
    [1] UITGESCHREVEN
    6. Bloodborne
    [1] UITGESCHREVEN
    7. Dazai (Oude username: Atrox, Nishinoya)
    [1] Ingeleverd
    [2] Ingeleverd
    [3] Ingeleverd
    [4] Ingeleverd
    [5] Ingeleverd
    [6]
    8. NiareNero(Oude username: Valar_Dohaeris)
    [1] Ingeleverd
    [2] Ingeleverd
    [3] Ingeleverd
    [4] Ingeleverd
    [5] Ingeleverd
    [6]
    9. Grijsjagertje
    [1] Ingeleverd
    [2] Ingeleverd
    [3] Ingeleverd
    [4] Joker
    [5] UITGESCHREVEN
    10. Frisk
    [1] Ingeleverd
    [2] Joker
    [3] UITGESCHREVEN

    *Voor verdere gebruik*: UITSTEL

    OPDRACHTEN EN BEOORDELINGEN
    De woorden, restricties, deadlines en beoordelingen komen in de story te staan.

    [ bericht aangepast op 29 sep 2016 - 12:43 ]


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Jouw beoordelingen zijn geweldig ^^


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Mogen de opdrachten gewoon in de story staan waar ik al mijn stand alones verzamel, of heb je liever dat ik voor jouw schrijfwedstrijd echt een aparte story aanmaak? (bloos) Uiteraard zorg ik hoe dan ook voor een link via PB.


    She's imperfect but she tries

    Oké, probleem: ik heb dus twee versies gemaakt van een verhaal met ongeveer dezelfde 'kern', maar wel een heel ander plot. De eerste versie vond ik mega gehaast en daarom heb ik dus vandaag de tweede versie gemaakt - die een stuk korter en (hoop ik) iets minder vlug verloopt. Het probleem is alleen: ik las versie één daarnet opnieuw en eigenlijk vond ik het een stuk minder gehaast overkomen dan ik eigenlijk had verwacht, dus ik heb eigenlijk geen idee meer welke ik het beste in kan zenden en het knaagt aan me D:

    Oh ja, domme vraag waarschijnlijk: ik kan morgen toch ook nog inzenden, hè?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Mignon schreef:
    Mogen de opdrachten gewoon in de story staan waar ik al mijn stand alones verzamel, of heb je liever dat ik voor jouw schrijfwedstrijd echt een aparte story aanmaak? (bloos) Uiteraard zorg ik hoe dan ook voor een link via PB.


    Zolang ze ergens in een story staan en ik een link naar het desbetreffende hoofdstuk toegestuurd krijg, maakt het mij niet uit in welke story je je inzending propt ^^

    Dazai schreef:
    Oké, probleem: ik heb dus twee versies gemaakt van een verhaal met ongeveer dezelfde 'kern', maar wel een heel ander plot. De eerste versie vond ik mega gehaast en daarom heb ik dus vandaag de tweede versie gemaakt - die een stuk korter en (hoop ik) iets minder vlug verloopt. Het probleem is alleen: ik las versie één daarnet opnieuw en eigenlijk vond ik het een stuk minder gehaast overkomen dan ik eigenlijk had verwacht, dus ik heb eigenlijk geen idee meer welke ik het beste in kan zenden en het knaagt aan me D:

    Oh ja, domme vraag waarschijnlijk: ik kan morgen toch ook nog inzenden, hè?


    Jep, morgen kun je ook nog inleveren ^^ de deadline is morgen om 23:59


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Vandaag is de laatste dag om uitstel te vragen!


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    WlLD -> itsmagicc


    soul made of stardust and chaos.

    Ik vroeg me af: Moet het stukje echt een begin, midden, einde hebben alsof het helemaal op zich staat, of zou het eventueel uit een (onbestaand) groter verhaal mogen zijn? Dus dat er nog eventueel enkele onopgeloste vragen zijn/dat je niet alles moet uitleggen?


    Mhm?

    Frisk schreef:
    Ik vroeg me af: Moet het stukje echt een begin, midden, einde hebben alsof het helemaal op zich staat, of zou het eventueel uit een (onbestaand) groter verhaal mogen zijn? Dus dat er nog eventueel enkele onopgeloste vragen zijn/dat je niet alles moet uitleggen?


    Sorry voor mijn late antwoord, ik was sinds gisteren half 3 niet meer online vanwege een LotR marathon ^^
    Voor een wedstrijd zie ik liever stand alones (hoewel ik moet toegeven dat ik ook al eens een inzending heb geschreven die ik misschien later nog misschien eens zou kunnen uitwerken), maar teveel onbeantwoordde vragen maken het verhaal best wel onoverzichtelijk voor een inzending. Hoewel je ook niet ALLES hoeft uit te leggen. Het is handig daar een evenwicht in te vinden.


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Mag de titel van het verhaal in het Engels zijn?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Velaris schreef:
    Mag de titel van het verhaal in het Engels zijn?
    Als dat niet mag dan heb ik die regel alvast overtreden haha.


    She's imperfect but she tries

    Velaris schreef:
    Mag de titel van het verhaal in het Engels zijn?


    Mignon schreef:
    (...)Als dat niet mag dan heb ik die regel alvast overtreden haha.


    De titel mag ook in het engels ja, gezien ik die toch niet nakijk ;)


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Sorry meiden dat de beoordelingen er nog niet opstaan. Ik zit momenteel bij mn vriend (sinds afgelopen vrijdag) en de beoordelingen willen niet zo vlotten, gezien we beiden een actief wartune-bestaan hebben >< de opdracht zet ik nu wel alvast online, zodat jullie wel alvast over de opdracht kunnen nadenken (ik raad jullie wel aan om nog niet in te zenden tot de beoordelingen online staan).
    De beoordelingen komen er echt uiterlijk zaterdag op te staan. Ik heb morgen studiekeuzecheckdag van mn nieuwe opleiding en ga waarschijnlijk morgen of vrijdag weer naar huis, dus dan kan ik dan de laatste inzendingen (makkelijker en zonder onbewuste afleiding) beoordelen.


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    beetje vroeg, maar anders vergeet ik het vast hahaha

    Ik wil alvast uitstel vragen voor opdracht drie, aangezien ik van 7 juli tot 17 juli op vakantie ben. Dus hopelijk komt het dan net uit dat ik nog tijd heb om 'm in te leveren? c:


    soul made of stardust and chaos.

    itsmagicc schreef:
    beetje vroeg, maar anders vergeet ik het vast hahaha

    Ik wil alvast uitstel vragen voor opdracht drie, aangezien ik van 7 juli tot 17 juli op vakantie ben. Dus hopelijk komt het dan net uit dat ik nog tijd heb om 'm in te leveren? c:


    De deadline van opdracht 3 staat op 26 juli, dus dan heb je volgens mij nog genoeg tijd om in te leveren ^^ wel alvast uitstel?


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Kirara schreef:
    (...)

    De deadline van opdracht 3 staat op 26 juli, dus dan heb je volgens mij nog genoeg tijd om in te leveren ^^ wel alvast uitstel?


    Ooh, nee, dat red ik wel! c:
    Bedankt c:


    soul made of stardust and chaos.