• VOL


    KIRARA'S SCHRIJFWEDSTRIJD

    Welkom bij Kirara's schrijfwedstrijd! In deze wedstrijd ga je 6 opdrachten tegemoet, elk een grotere uitdaging dan de vorige (tenminste, dat is de bedoeling). Elke opdracht zal bestaan uit een woord wat ik je geef en restricties in perspectief en/of tijd.
    Ik zoek hiervoor 10 enthousiaste deelnemers, die tot aan het einde mee zouden willen doen.


    HOE WERKT DEZE WEDSTRIJD?
    De wedstrijd zal bestaan uit 6 opdrachten. Van te voren heb ik een lijst samengesteld per deelnemer voor elke opdracht. Vóór de start van de wedstrijd kies je een nummer (een top 3, om oponthoud door het kiezen te voorkomen), waar een rijtje van woorden bij zal horen. Het gaat hierbij om 5 woorden. Dit kunnen voorwerpen, steden, dieren, namen, emoties, etc zijn. Bij de laatste opdracht combineer je de voorgaande 5 woorden tot één geheel.

    REGELS
    * Natuurlijk gelden allereerst de algemene huisregels van Quizlet. Wie deze overtreedt, wordt linea recta uit de wedstrijd gezet.
    * Naamsveranderingen worden doorgegeven in het desbetreffende topic.
    * Inleveren doe je via een PERSOONLIJK BERICHT. Graag je verhaal in een story te plaatsen.
    * Het is niet toegestaan gebruik te maken van een bèta-reader.
    * Plagiaat is verboden, zoals het ook in de huisregels staat. Hetzelfde geldt voor eerder geschreven verhalen. Je inzending moet voor deze wedstrijd gemaakt zijn.
    * Toon respect tegenover elkaar. Is er onderling ruzie of onenigheid betreffende de wedstrijd, graag dan contact opnemen met mij. Wordt je enorm beledigd, bedreigd of zelfs erger, dan graag de berichten houden, melden bij een moderator en melden bij mij. Dit wordt door mij niet getolereerd en bestraft met diskwalificatie. Ik ga ervan uit dat dit NIET nodig is.

    DEADLINE EN UITSTEL
    * Je krijgt 10 dagen voor elke opdracht. Per opdracht kun je maximaal 4 dagen uitstel krijgen. Hierna neem ikzelf nog 6 dagen de tijd om na te kijken, waardoor elke opdracht 20 dagen zal duren.
    * Uitstel vragen doe je minimaal één dag van te voren. Ligt de deadline bijv. op 10 augustus om 23:59, kun je tot 9 augustus om 23:59 uitstel vragen.
    * Ik geef de mogelijkheid om toch nog uitstel te vragen op de dag van de deadline. MAAR! Hiervoor krijgt je een hele punt aftrek. Na de deadline is het NIET meer mogelijk uitstel te krijgen.
    * Langer uitstel is in overleg mogelijk, gezien de vakanties, MAAR! hierbij wil ik wel een duidelijke uitleg van de vakantie, wanneer je gaat, hoelang en waar je heen gaat.

    AFVALLEN
    * Ik werk met een puntensysteem. Ben je te laat, lig je er niet direct uit maar krijg je per dag dat je te laat bent één punt aftrek. Na drie dagen heb je dus en zeven, maximaal. LET OP! Heb je 4 minpunten op één opdracht, lig je eruit. Zijn die verspreid, hoef je niets te vrezen. Bedenk dus goed of je echt mee wilt doen!
    * Bij mij heb je de mogelijkheid om één joker in te zetten. Heb je deze Joker niet gebruikt? Dan heb je de keuze om het laagste cijfer te laten vervallen. De joker kun je alleen inzetten vóór de deadline van de desbetreffende opdracht.

    PRIJZEN
    Eerste plaats: 2 spotlight en 15 credits.
    Tweede plaats: 1 spotlight en 15 credits.
    Derde plaats: 1 spotlight en 10 credits.
    Troostprijs: 1 spotlight
    NB: De troostprijs krijg je alleen als je de gehele wedstrijd meedoet.

    BEOORDELINGSSYSTEEM
    - Spelling, Interpunctie, etc. 40 punten
    Spelling, komma's, punten, tijden, zinsbouw en woordkeuze. Per fout zal ik 2 punten aftrekken. Voor bepaalde andere punten zal ik 1 punt aftrekken. Ik trek maar één keer per dezelfde fout punten af.
    - De connectie met de opdracht 40 punten
    Hoe goed is de opdracht uitgevoerd?
    - Het verhaal, losstaand van de opdracht 20 punten
    Hoe spannend, meespelend, interessant en eventueel geloofwaardig is je verhaal?
    - Originaliteit 20 punten
    Creativiteit en originaliteit. Hoe "out-of-the-box" denk jij?
    - Opmaak 10 punten
    Maak je gebruik van witregels, alinea’s en/of tabs? Hierbij gaat het niet om kleurtjes, plaatjes of andere lettertypes.
    - Aantal woorden 20 punten
    Voor elke twintig woorden te veel of te weinig gaat er één punt af.

    Je kunt in totaal 150 punten halen.
    Je cijfer krijg je door: (Aantal behaalde punten/150)×100

    DEELNEMERS

    1. Mignon
    [1] Ingeleverd
    [2] Ingeleverd
    [3] Ingeleverd
    [4] Joker
    [5] UITSTEL
    [6]
    2. Metamorphoses
    [1] Ingeleverd
    [2] Ingeleverd
    [3] Ingeleverd
    [4] UITGESCHREVEN
    3. itsmagicc (Oude username: WlLD)
    [1] Ingeleverd
    [2] UITGESCHREVEN
    4. Virtues
    [1] UITGESCHREVEN
    5. Velaris
    [1] UITGESCHREVEN
    6. Bloodborne
    [1] UITGESCHREVEN
    7. Dazai (Oude username: Atrox, Nishinoya)
    [1] Ingeleverd
    [2] Ingeleverd
    [3] Ingeleverd
    [4] Ingeleverd
    [5] Ingeleverd
    [6]
    8. NiareNero(Oude username: Valar_Dohaeris)
    [1] Ingeleverd
    [2] Ingeleverd
    [3] Ingeleverd
    [4] Ingeleverd
    [5] Ingeleverd
    [6]
    9. Grijsjagertje
    [1] Ingeleverd
    [2] Ingeleverd
    [3] Ingeleverd
    [4] Joker
    [5] UITGESCHREVEN
    10. Frisk
    [1] Ingeleverd
    [2] Joker
    [3] UITGESCHREVEN

    *Voor verdere gebruik*: UITSTEL

    OPDRACHTEN EN BEOORDELINGEN
    De woorden, restricties, deadlines en beoordelingen komen in de story te staan.

    [ bericht aangepast op 29 sep 2016 - 12:43 ]


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    itsmagicc schreef:
    (...)

    Ooh, nee, dat red ik wel! c:
    Bedankt c:


    Geen probleem ^^


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Zou ik misschien uitstel mogen voor deze opdracht? (bloos)


    She's imperfect but she tries

    Ah, damnit, ik wil vandaag inleveren, maar ik zit 69 woorden over het maximum en ik ben zo verschrikkelijk slecht in woorden schrappen >.<


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Dazai schreef:
    Ah, damnit, ik wil vandaag inleveren, maar ik zit 69 woorden over het maximum en ik ben zo verschrikkelijk slecht in woorden schrappen >.<


    69 woorden teveel is op zich "maar" 4 van de 150 punten minder, he ;)


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Het lukt me echt niet om iets te schrijven zonder het afschuwelijk cliché te maken, dus ik ga mijn Joker gebruiken.


    Mhm?

    Ugh, ik zit weer met een probleem >.< Ik vertel vanuit een ik-perspectief, maar het probleem is dat er op dit moment (voor mij toch) een best wel grote vraag is. Nu, de aanwijzingen om die vraag op te lossen zijn er wel, maar ik denk dat niemand het plaatje gaat zien. Ik zou het kunnen verklaren door er een stukje vanuit een hij/zij verteller in toe te voegen (want mijn ik-figuur kan de vraag ook niet oplossen), maar ik vind van vertelperspectieven wisselen in een one shot zo chaotisch, dus nu weet ik niet wat ik moet doen -.-

    Oh ja, en Dazai went Nishinoya (:

    [ bericht aangepast op 26 juli 2016 - 18:14 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    ^ Persoonlijk heb ik er geen problemen mee als ik niet het hele plaatje in een keer kan raden. Het is juist dat niet alles voorgekauwd wordt en je als lezer kunt fantaseren hoe of wat. Op die manier blijft het verhaal ook altijd langer bij me hangen. Maar zoals gezegd, is dat mijn bescheiden mening. (bloos)

    Overigens zie ik bij mijn naam staan dat ik heb ingeleverd, maar ik heb gisteren slechts om uitstel gevraagd! (:


    She's imperfect but she tries

    Mignon schreef:
    ^ Persoonlijk heb ik er geen problemen mee als ik niet het hele plaatje in een keer kan raden. Het is juist dat niet alles voorgekauwd wordt en je als lezer kunt fantaseren hoe of wat. Op die manier blijft het verhaal ook altijd langer bij me hangen. Maar zoals gezegd, is dat mijn bescheiden mening. (bloos)

    Overigens zie ik bij mijn naam staan dat ik heb ingeleverd, maar ik heb gisteren slechts om uitstel gevraagd! (:

    Ik vind het persoonlijk ook niet zo erg als ik niet alles weet, zeker vanuit een ik-figuur omdat die ik nu eenmaal ook niet alles weet, maar ik ben gewoon bang dat ik er punten voor af ga krijgen ofzo :') Ach ja, pech gehad. Ik denk dat ik het gewoon zo ga laten (;


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Wedstrijdhoudster heeft al meer dan drie weken niet meer gereageerd -> Slotje

    Topic bij deze weer heropend.

    [ bericht aangepast op 13 aug 2016 - 22:04 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    Wedstrijdhoudster heeft al meer dan drie weken niet meer gereageerd -> Slotje

    Topic bij deze weer heropend.

    Wow, ik kreeg even bijna een hartaanval omdat ik dacht dat deze wedstrijd echt gesloten was, haha


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Nishinoya schreef:
    (...)
    Wow, ik kreeg even bijna een hartaanval omdat ik dacht dat deze wedstrijd echt gesloten was, haha


    Niet alleen jij. Anyway, een lieve mod en een pm-etje doet wonderen! Was die regel gewoon compleet vergeten :X


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Hoeveel woorden mocht je ook al weer au max over het maximum zitten? 50? Of verwissel ik dat nu met die andere wedstrijd :')
    Ik heb nu 107 woorden teveel, lol :') En in het begin dacht ik nog: oh, dit verhaal gaat zeker niet boven de 1300 woorden komen. Verkeerd ingeschat dus.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Nishinoya schreef:
    Hoeveel woorden mocht je ook al weer au max over het maximum zitten? 50? Of verwissel ik dat nu met die andere wedstrijd :')
    Ik heb nu 107 woorden teveel, lol :') En in het begin dacht ik nog: oh, dit verhaal gaat zeker niet boven de 1300 woorden komen. Verkeerd ingeschat dus.


    Bij 20 woorden teveel telkens gaat er 1 van de 20 punten af. Dus je mag er 19 boven zitten zonder consequenties.


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Chomesuke schreef:
    (...)

    Bij 20 woorden teveel telkens gaat er 1 van de 20 punten af. Dus je mag er 19 boven zitten zonder consequenties.

    Damnit, dan moeten er veel woorden weg :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Sorry, maar ik moet me uitschrijven wegens persoonlijke redenen :c
    Veel succes nog!


    Mhm?