• Morgen!

    [ bericht aangepast op 21 juni 2016 - 21:03 ]


    chaos makes the muse

    MT


    tya

    MT


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Mt


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    MT


    Just be yourself

    Abo

    Albert Svendsen
    ''Just pretend you're brave, even if you're not, no one can tell the difference.''

    Hij keek Romy met grote ogen aan. Ten eerste omdat ze ontdekt had dat de naam die ze moest onderzoeken een anagram voor Chevalier was, ten tweede om wat ze had gevonden. 'Sweatshop praktijken?' hij trok zijn neus op. Dit paste precies bij wat hij gevonden had. Hoe meer hij erover nadacht, hoe meer gespannen hij zich voelde. Als het echt zo was hadden ze een gigantisch probleem. Hij wilde geen slaaf zijn voor Clementine's duistere zaken. Vrijheid was hem te dierbaar om opgesloten te worden. Als het nodig was zou hij vluchten. Hij onderdrukte de paniek die poogde om hem in zijn grip te nemen en keek bedachtzaam naar de gladde vloer. Het hoefde niet waar te zijn, natuurlijk. Maar het bewijs sloeg hem zo'n beetje in het gezicht, het was onmogelijk om dit niet verdacht te vinden.
    'Wat hebben jullie gevonden?' vroeg Romy.
    'Ik moest onderzoek doen naar een bedrijf,' vertelde hij terwijl hij weer opkeek. 'Clementine was er een deel van, maar werd weggestuurd omdat haar ideeën uit de hand liepen,' hij ging nog iets zachter praten. Als Clementine hem zou horen had hij een probleem. 'Ze wilde mensen laten werken zonder dat ze goed behandelt werden, om te zien hoe lang zoiets vol te houden is. En dat alles zonder contact met de buitenwereld en onder dwang. Ik snap niet wat er aan de hand is, maar er klopt hier iets niet.'


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Anna Hope van der Loo

    Hoe meer ze hoort van de anderen, hoe naarder het gevoel in haar buik wordt. 'Dan is mijn stukje misschien nog het minst erg.' Begint ze haar verhaal. 'Het bedrijf dat ik moet onderzoeken heeft samengewerkt met Clementine, alleen ze zijn met een flinke ruzie uit elkaar gegaan nadat Clementine hen ervan had beschuldigd dat ze haar bevindingen hadden gejat.' Ze zuchtte even en dacht na. 'En wat ik ook raar vond is dat ik las dat ze getrouwd is, maar op het hele internet is niks over haar man te vinden. Net of al die sporen zijn uitgewist.' Ze keek de anderen aan, wachtend op een reactie of verandering.


    Clementine Chevalier

    Ze bekijkt de drie onopvallend. Ver genoeg om niet opgemerkt te worden, dichtbij genoeg alles mee te kunnen krijgen. Ze wist dat er veel negatieve dingen over haar te vinden waren op het internet, maar wist ook dat veel zaken flink overdreven werden. Opvallend genoeg hadden de jongeren niks positiefs over haar gevonden, ook al was dat er ook. Ze liep zachtjes naar het groepje toe en liet zich op de stoel naast Romy zakken. Ze liet een warme glimlach op haar gezicht verschijnen. 'Die sweatshop was van mijn vader, het is niet iets waar ik trots op ben.' Het had haar niets kunnen schelen, maar ze moest hun vertrouwen terug krijgen. 'Hebben jullie naar de data boven de artikelen gekeken?' Ze had al jaren niet meer aan samenwerkingen gedaan, dus dat vond ze een goed argument. 'Ik was jong en sinds die tijd heb ik veel geleerd.' Ten eerste dat je anderen niet kunt vertrouwen. Ze slikte even. 'Het jammere is alleen dat mensen alleen lezen wat ze willen lezen.' Ze keek het groepje aan. 'We gaan straks verder met wat anders, maar ik beloof jullie dat we op tijd zullen stoppen.' Ze staat weer op en draait zich om. Zodra ze de zaal uit is verdwijnt de glimlach van haar gezicht, ze hoopt dat gaar toneelstukje geloofwaardig was.


    chaos makes the muse

    Mt'tje tussendoor (:


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Lynn Swan - 18 jaar
    outfit:



    'Mijn opa woont in Amerika ja, ik ging altijd in de vakanties naar hem toe met mijn ouders. Nu lukt dat alleen niet zo goed meer, aangezien ik het geld er niet voor heb om hem te bezoeken.' zeg ik tegen Jonas terwijl we aan een tafel gaan zitten. 'Ik weet niet zo goed wat we van Clementine moeten denken' zeg ik als Clementine even bij de anderen aan tafel gaat zitten. 'Ik bedoel op internet staat dus niet veel goeds over haar.' Ik kijk even richting Clementine, en dan staat ze op 'Maar misschien is het gewoon het beste om te denken dat we haar kunnen vertrouwen.' zeg ik. 'Ik hoop dat we vanmiddag veel tijd vrij krijgen' zeg ik zacht, bijna onverstaanbaar, ik word lichtelijk rood, en hoop dat Jonas het niet gehoord heeft en/of ziet dat ik een beetje verkleur.


    Just be yourself

    Jonas Carson Lynch

    'Mijn opa woont in Amerika ja, ik ging altijd in de vakanties naar hem toe met mijn ouders. Nu lukt dat alleen niet zo goed meer, aangezien ik het geld er niet voor heb om hem te bezoeken.' 'Ik weet niet zo goed wat we van Clementine moeten denken' 'Ik bedoel op internet staat dus niet veel goeds over haar.' 'Maar misschien is het gewoon het beste om te denken dat we haar kunnen vertrouwen.' 'Ik hoop dat we vanmiddag veel tijd vrij krijgen' ik merkte dat ze bij haar laatste zin begon te blozen, dus daar vestigde ik geen aandacht op. "Van zodra Clementine 1 van ons iets aandoet ren ik weg, en waarschuw ik de politie." Zei ik ernstig, terwijl Lynn haar gezicht terug een normale kleur begint te krijgen.

    [ bericht aangepast op 22 juni 2016 - 15:56 ]

    mt

    Anna Hope van der Loo

    Ze kijkt Clementine, die na haar preek haastig wegloopt, verbaasd na. Ergens diep vanbinnen zou ze de vrouw met alle liefde willen geloven, maar ergens klopt er helemaal niets van. Ten tweede zou ze hen toch wel wat privacy gunnen als ze werkelijk niets te verbergen had, maar ze had hen gewoon heel geniepig af staan luisteren. Ze hield haar mond over wat zij er van dacht, het kont best zijn dat zij te argwanend was. Ergens zou het willen zeggen, maar ze wilde ook graag weten wat de anderen er van vonden. Het was gewoon verdacht. Te verdacht.


    chaos makes the muse

    Lynn Swan - 18 jaar
    outfit:



    'Ja.' ik dwaal af naar de gedachtes aan mijn oma alleen thuis, ik hoop dat het goed met haar gaat. 'Heb jij geen heimwee? Ik wil eigenlijk best wel graag terug naar huis.' Ik kijk Jonas aan 'Wil jij niet terug naar je familie?' nadat het even stil is gebleven zeg ik om het gesprek weer wat luchtiger te maken 'Gelukkig hoeven we hier maar tot zondag te zijn' ik neem een hap van mijn broodje en drink wat water. Ik kijk Clementine na als ze de eetzaal uitloopt en kijk dan weer naar Jonas


    Just be yourself

    Jonas Carson Lynch

    'Ja. Heb jij geen heimwee? Ik wil eigenlijk best wel graag terug naar huis.' Ze kijkt me aan 'Wil jij niet terug naar je familie?' "Ja, eigenlijk wel. Maar ja, ik heb zo mijn middelen om ze te kunnen bereiken..." Hierna volgde een stilte 'Gelukkig hoeven we hier maar tot zondag te zijn' "Ja, daar heb je gelijk in. " ik volgde haar voorbeeld en begon te eten. Alles was op, en ik zei tegen Lynn "Zou ik aan Clementine vragen wat de planning voor vandaag verder is?"

    Lynn Swan - 18 jaar
    outfit:



    'Wat bedoel je met middelen?' vraag ik nog na de stilte en neem dan de laatste hap van mijn broodje met kaas terwijl ik even nadenk 'Ja, dat is misschien wel handig om te weten, maar dan loop ik wel met je mee hoor.' antwoord ik. 'Maar ehhm.. wat wil je gaan doen? Op onze kamer rondhangen, bij het meer, ergens anders in het bos, of weet je nog iets leukers?' vraag ik terwijl ik wacht tot ook hij zijn eten op heeft. Ik pak mijn flesje water en drink hem nog snel leeg. 'Laten we het gaan vragen!' zeg ik dan enthousiast als ik opsta, met mijn bord en flesje in mijn handen.


    Just be yourself