• Morgen!

    [ bericht aangepast op 21 juni 2016 - 21:03 ]


    chaos makes the muse

    Esmee Zytka Sadowski

    Ze liet een lach aan haar lippen ontsnappen, het klonk vrolijk bij de aparte sfeer die in de zaal hing. 'Ik heb zo'n vermoeden dat de meeste hier voor het geld zijn, niet waar?' Ze legde haar armen op tafel en keek Romy aan. 'Ikzelf ook, hoor.' Ze zuchtte even en schudde haar hoofd. 'Rekeningen betalen zichzelf niet.' Opeens besefte ze dat ze helemaal niet wist hoe oud Romy was en óf ze op zichzelf woonde, wat maakte het ook uit, ze kon zien dat Romy ongeveer haar leeftijd had. Ze was altijd redelijk goed geweest in het raden van leeftijden, zo goed dat het sommige mensen soms verbaasde. Ze keek toe hoe Clementine de groep bij elkaar riep. 'The witch arrived.' Grijnsde ze naar Romy. 'Wat mogen we nu weer doen?'


    chaos makes the muse

    Romy Salvati
    ‘‘All roads that lead to success pass through hard work boulevard at some point.’’


    ‘‘Dat vermoeden is helemaal waar.’’ Esmee hielp haar gedachten verzetten, en ze was haar stiekem ontzettend dankbaar. ‘‘Rekeningen betalen zichzelf niet.’’ ‘‘Woon je op jezelf dan?’’ Vroeg Romy meteen erna. ‘‘Ik ga ook binnenkort, voor mijn studie. Wat extra's is altijd fijn.’’ glimlachte ze naar haar. Ze hoorde hakken op de vloer en zuchtte. ‘‘The witch arrived.’’ Grijnzend draaide ze haar hoofd. ‘‘Geen idee wat we mogen doen, we shall see.’’ Ze stond op en speelde met haar haar. ‘‘Kom je mee?’’ Ze liep op een rustig tempo naar de volgende kamer en opende de deur, wat een soort fabriekshal aangaf. De lucht was muf en droog en ze kreeg meteen pijn aan haar ogen. ‘‘Wauw, gezellig hier.’’

    [ bericht aangepast op 27 juni 2016 - 23:03 ]


    tya

    Esmee Zytka Sadwoski

    'Inderdaad, erg gezellig.' Ze fronste haar wenkbrauwen en keek de ruimte in. Wat een kille zooi hier. 'Dan wens ik je maar succes.' Zei ze doelend met op jezelf wonen. 'Ik woon zelf al een paar jaar op mezelf en ik vind het erg fijn. Al mis ik mijn ouders soms wel hoor.' Ze lachtte, misschien waren het nog niet eens haar ouders die ze mistte. Ze mistte haar moeders kookkunsten en haar vaders flauwe grapjes. Ze keek naar Clementine die wachtend bij de deur stond en toekeek hoe de ruimte langzaam volstroomde. 'Ik ben benieuwd.' Zei ze richting Romy.


    chaos makes the muse

    Anna Hope van der Loo

    Ze keek toe hoe iedereen de aanwijzingen van Clementine opvolgde en stond ook op uit haar stoel. Zenuwachtig liep de achter Romy en Esmee aan naar de kamer. Opgelucht zag ze dat Albert er al was en snel ging ze naast hem zitten. Ze lachte even kort naar hem. 'Hey.' Zei ze zachtjes. Ze had niet echt geluisterd naar wat Clementine had gezegd maar herinneerde zich dat ze iets met chips gingen doen. 'Weet jij wat we nu moeten doen?' Ze keek Albert kort aan en staarde vervolgens zenuwachtig naar de grond. Ze was blij als dit deel ook voorbij was.


    chaos makes the muse

    Albert Svendsen
    ''Just pretend you're brave, even if you're not, no one can tell the difference.''

    Hij deed een stap achteruit toen Romy langs hem heen liep en de deur opende. De lucht die uit de kamer kwam maakte hem benauwd en het interieur zag er flets uit. Hij had nu al geen zin om er een hele middag te zitten. Het scheelde dat ze wat eerder klaar zouden zijn vandaag. Als Clementine zich aan haar belofte hield.
    'Wauw, gezellig hier,' hoorde hij Romy zeggen.
    Hij onderdrukte een lach en keek naar Esmee die bij hen kwam staan. Zij dacht er hetzelfde over. Normaal gezien zou hij er ook een opmerking over gemaakt hebben, maar zijn hoofd tolde nog steeds van wat hij zonet had ontdekt.
    'Hey,' Anna kwam bij hem staan. 'Weet jij wat we nu moeten doen?'
    'Chips in elkaar zetten, of zoiets,' hij haalde zijn schouders op. Heel veel meer had hij er ook niet van meegekregen. Hij wende zijn blik even naar Clementine die bij de deur stond, ze zou vast nog het een en ander uitleggen. Hij keek weer terug naar Anna en liep de grauwe kamer binnen. 'Daar komen we zo achter, denk ik,' zei hij met een glimlach.


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Clementine Chevalier

    Tevreden kijkt ze de ruimte rond. De meesten hadden zich al in de ruimte verzameld. Ze zou toch geen rekening houden met de rest dus begon ze haar praatje. 'Zoals jullie al hebben kunnen lezen en horen gaan jullie chips in elkaaf zetten.' Het rinkelende geluid van haar sleutels vulde de ruimte terwijl ze deze in het slot van de kast stak. Met een ruk trok ze hem open. 'Het is preciesie werk en vergt behoorlijk wat handigheid en concentratie.' Ze lachte even naar de groep. 'Dan heb je gelijk antwoord op de vraag waarom jullie dit moeten doen.' Ze pakte met beide handen een doos op en zette die op de grote tafel in het midden. Daarna pakte ze een stapel geplastificeerde papieren en legde die ernaast. Snel begon ze de kleine plastic doosjes uit de grote kartonnen doos uit te pakken en naast elkaar neer te zetten. 'Hierop staat precies wat elk onderdeeeltje is en waar het moet.' Zei ze wijzend naar de papieren. 'Veel plezier.'


    chaos makes the muse

    Anna Hope van der Loo

    Aan Alberts antwoord te merken wist hij niet veel meer dan zij zelf. Ze volgde Clementines bewegingen en haalde haar wenkbrauwen op bij de aanblik van de doosjes die ze een voor een op de tafel neerzette. Ze stond er te ver van af om er in te kijken, dus ging ze op haar tenen staan. Nog niks te zien. 'Veel plezier.' Hoorde ze Clementine zeggen. Dat zal wel. Ze deed een stap naar voren en pakte een van de kaarten met uitleg. Het was een a4-tje volgeschreven met vele aanwijzingen in een veel te klein lettertype. Ze zuchtte en keek naar Albert. 'Dat wordt nog wat.'


    chaos makes the muse

    Lynn Swan

    Ik stap naar voren en pak twee geplastificeerde uitleg kaarten van de stapel af en geef er een aan Jonas 'Alsjeblieft' ik kijk naar de kaart die helemaal volgeschreven was. 'Veel plezier' zegt Clementine er nog achteraan, 'ja het word vast heel leuk denk ik' fluister ik richting Jonas. Ik denk na, waar zouden we dit gaan maken dan? gewoon hier? Ik steek mijn hand op om het aan Clementine te vragen, terwijl ik de kaart alvast even doorlees.


    Just be yourself

    Jonas Carson Lynch

    'ja het word vast heel leuk denk ik' ik lach een beetje. "haha ja inderdaad." Ik bekijk de kaart en begrijp het volledig. Ik begon er al wat aan te prutsen en het leek wel te passen. "dit lijkt me best gemakkelijk!"

    [ bericht aangepast op 3 juli 2016 - 16:55 ]

    Albert Svendsen
    ''Just pretend you're brave, even if you're not, no one can tell the difference.''

    Handigheid en concentratie. Een slimme reden om iemand te testen of een doorzichtige leugen. Albert deed zijn best om niet argwanend te kijken, maar hij was bang dat het toch te zien was. Rustig blijven, hierna is er tijd om beter na te denken.
    Hij hoestte om de muffe lucht die in de kamer hing en forceerde een glimlach toen Clementine hen plezier wenste. Zijn ogen vielen op de onderdelen. Hij was creatief, maar niet technisch. Met een beetje geluk waren de instructies iets duidelijker dan Clementine’s uitleg. Hij keek over Anna’s schouder naar het papier met aanwijzingen dat ze van de tafel pakte. De letters waren klein, de tekst was lang en een chip in elkaar zetten was ingewikkeld.
    ‘Dat wordt nog wat,’ zei Anna.
    Hij beantwoordde haar opmerking met een zucht en pakte zelf ook een papier. Er werden zoveel technologische termen in de uitleg gebruikt dat het zonder problemen in een sciencefiction film had gepast. Vragend keek hij naar Anna. ‘Heb jij een beetje verstand van techniek?’


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Anna Hope van der Loo

    'Of ik verstand heb van techniek?' Anna doet haar best een lach binnen te houden. Ze glimlacht naar Albert. Ze was van alles, maar zeker niet technisch. Het enige wat ze van techniek wist had ze bij natuurkunde geleerd en dat had zo snel mogelijk laten vallen. 'Nee. Helemaal niet.' Ze keek opnieuw naar de kaart die ze in haar handen had. Het was dan wel veel tekst, maar op zich redelijk te begrijpen, al had een woordenboek nu goed van pas gekomen. 'Jij wel dan?' Ze richtte zich op Albert. Ze had niet het idee dat Albert veel verstand had van techniek, maar dat kon ze natuurlijk mis hebben. Haar ogen gleden over de tekst die op het papier stond. Gelukkig stonden er ook plaatjes bij afgebeeld. Ze liep naar de bakken op de tafel en pakte de onderdelen die ze volgens het papier nodig had, waarna ze naar een andere tafel zocht waar ze kon zitten. Haar oog viel op het tafelje achter Albert. Ze wees ernaar. 'Ga je mee?' Ze grijnsde even. 'Dan gaan we puzzelen.'


    chaos makes the muse

    Clementine Chevalier

    Een vinger werd omhoog gestoken, snapten ze dan nog niet dat ze het gewoon konden vragen. Ze had helemaal geen zin om de hele tijd voor schooljuf te gaan spelen. Ze haalde even rustig adem om een botte opmerking binnen te houden. Snel liep ze naar het meisje toe, dat als ze het goed had onthouden Lynn heette. Ze zette een vriendelijke nep glimlach op en keek haar vragend aan. 'Wat is er?' Ze hoopte niet op lastige vragen, vragen waar als ze eerlijj moest antwoorden de kinderen gelijk weg wilden. Ze had toch al een onbehaaglijk gevoel alsof sommigen dat al lang wilden.


    chaos makes the muse

    Lynn Swan

    Als Clementine ziet dat ik mijn hand in de lucht steek, kijkt ze een beetje geïrriteerd maar dan komt naar me toe gelopen en vraagt wat er is, 'Ehhhmm' begin ik een beetje onzeker 'Waar moeten we die dingen gaan maken? Hier of in nog een andere kamer?' vraag ik dan aan haar.


    Sorry dat het niet zo lang is, maar ik moet leren voor mijn toetsen morgen...sorry


    Just be yourself

    Clementine Chevalier

    Clementine trekt haar wenkbrauwen op em buigt iets naar voren wat hopelijk niet al te intimiderend op Lynn overkom. Ze had allerlei vragen verwacht, maar zeker niet zoiets simpels. 'Dat doen we gewoon hier.' Zegt ze met een warme glimlach terwijl ze met de hand naar de tafeltjes aan de andere kant van de kamer wijst. Er liggen allerlei tangetjes en hulpmiddelen om het nog simpeler te maken. Snel gaat ze rechtop staan en doet een paar stappen naar achteren waarna ze haar handen in elkaar slaat. 'Aan het werk allemaal, we kunnen niet zoveel tijd verliezen!' Met die worden gaat ze bij de deur staan wachtend tot Jonathan het van haar overneemt.


    chaos makes the muse

    Albert Svendsen
    ''Just pretend you're brave, even if you're not, no one can tell the difference.''

    Anna gaf toe dat ze zelf ook geen techneut was. Albert trok zijn mondhoeken teleurgesteld naar beneden. Eigenlijk had hij ook niet anders verwacht. Hij keek even om zich heen. De meesten zagen er uit alsof ze niet technisch waren. Dat was misschien een oordelende gedachten, maar ze konden er maar beter eerlijk over zijn en pogen elkaar te helpen.
    'Jij wel dan?' vroeg Anna.
    Hij lachte en schudde zijn hoofd. 'Niet echt,' dat was zacht uitgedrukt. Zelfs op school was het al een drama geweest. Hij had zoveel gereedschap en onderdelen gesloopt dat de leraar bij voorbaat als zuchtte wanneer Albert het lokaal inliep. Zijn klasgenoten namen minstens twee meter afstand. Desondanks lag computertechniek hem meer dan zagen in een houten plank. Misschien viel het wel mee. Hij volgde Anna's voorbeeld en pakte zelf ook onderdelen.
    'Ga je mee?' ze wees naar de tafel die achter hen stond. 'Dan gaan we puzzelen.'
    Hij knikte en legde zijn onderdelen op de tafel neer. Het was belachelijk veel en het zag er ook nog eens breekbaar uit. Hij pakte een van de onderdelen tussen duim en wijsvinger en hield het voor zijn gezicht. 'Moet je zien hoe klein dit is,' hij had de woorden nog maar gesproken of het voorwerpje brak in zijn handen. Hij keek nerveus naar Anna en vervolgens de kamer rond. Clementine stond door de deur, hopelijk had ze het niet gezien. Hij wende zich weer tot Anna. 'Misschien hebben we lijm?' hij legde het gebroken onderdeel in de hoek van de tafel en haalde zijn schouders op. 'Wie weet is het wel niet belangrijk.'


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •