• Sinds onze kat vorig jaar is overleden wil ik heel graag weer een kat. Mijn vader was altijd keihard tegen, maar nu hebben we de kans om een kitten 'over te nemen' en twijfelt hij. Ikzelf wil juist absoluut geen kitten en mijn broertje en zusje willen die om de verkeerde redenen. Nu weten we dus niet helemaal wat te doen. Gaan voor deze kitten, of een kat uit het asiel halen? Wat zouden jullie doen en waarom?

    [ bericht aangepast op 21 juni 2016 - 13:16 ]


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Een kat uit het asiel heeft veel meer een goed thuis nodig dan die kitten. Veel meer mensen willen een kitten, tegenover een kat uit het asiel. Zeker omdat jullie niet zeker zijn over die kitten, zou ik toch een kat uit het asiel gaan halen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Een kat uit het asiel heeft veel meer een goed thuis nodig dan die kitten. Veel meer mensen willen een kitten, tegenover een kat uit het asiel. Zeker omdat jullie niet zeker zijn over die kitten, zou ik toch een kat uit het asiel gaan halen.


    Ja, dat wil ook, maar broertje en zusje vinden een kitten zóóóóóóó schattig en klein zijn ze véél leuker. Dat vind ik dus echt een heel slechte reden, omdat een kitten ook veel meer aandacht, zorg en opvoeding nodig heeft. Een kitten is écht niet altijd leuk (ervaring met de vorige kat, zij waren toen nog te jong om dat echt te herinneren). Dus, hun woord tegen het mijne, haha. Ouders weten het niet.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Je kan ze proberen te vertellen dat de kitten op een dag groter word en dat ze zich ermee gaan vervelen.

    Ik moet zeggen dat ik ook wel een zwak voor kittens heb, maar er zijn inderdaad ook genoeg redenen om een oudere kat te nemen. Kittens zijn meer werk, maar ze zijn ook vaak speelser en actiever, en dat "mis" je vaak bij een oudere kat. We kregen onze kat ook als kitten en hij is nog steeds heel leuk en best actief, maar hij is een stuk rustiger dan vroeger. Hij is nu een jaar of vijf. (En ze zijn ook wel echt heel schattig.) Het hangt er dus een beetje vanaf wat je wil, denk ik.

    [ bericht aangepast op 21 juni 2016 - 13:45 ]


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Door een kat uit het asiel te halen, red je waarschijnlijk een leven. Die kittens worden wel geadopteerd, maar een oudere kat vaak niet. Vaak worden oudere katten geëuthanaseerd omdat een asiel het niet aankan om zoveel katten te houden. Daarbij hebben die katten hun inentingen al gehad, zijn ze ontwormt en ook al gecastreerd. Scheelt weer een hoop geld.

    [ bericht aangepast op 21 juni 2016 - 14:14 ]


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Door een kat uit het asiel te halen, red je waarschijnlijk een leven. Die kittens worden wel geadopteerd, maar een oudere kat vaak niet. Vaak worden oudere katten geëuthanaseerd omdat een asiel het niet aankan om zoveel katten te houden. Daarbij hebben die katten hun inentingen al gehad, zijn ze ontwormt en ook al gecastreerd. Scheelt weer een hoop geld.


    Queer zijn is gewoon alles

    Mijn zus heeft ook een kat die niet meer bij haar kan blijven omdat haar zoontje zeer allergisch is. Het is wel een beetje een buiten kat (houdt wel nog steeds van knuffelen) en hij heeft de gewoonte om te sabbelen op dekentjes of op je shirt. Dat is ergens wel schattig, maar snap eht ook wel als je het irritant zou vinden. Verder een zeer lief beest. Is ook gecastreerd volgens mij
    Woon je toevallig in Oost-Vlaanderen? xp


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Assassin schreef:
    Door een kat uit het asiel te halen, red je waarschijnlijk een leven. Die kittens worden wel geadopteerd, maar een oudere kat vaak niet. Vaak worden oudere katten geëuthanaseerd omdat een asiel het niet aankan om zoveel katten te houden. Daarbij hebben die katten hun inentingen al gehad, zijn ze ontwormt en ook al gecastreerd. Scheelt weer een hoop geld.


    Precies dit. (:


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik alle reacties hier boven totaal begrijp. Wij hebben vorig jaae (?), twee kitten zusjes overgenomen, van de buurman anders gingen ze maar naar buiten en succes ermee. Maar onze andere kat kont uit het asiel en die verdienen het meer op een huis denk ik. Kittens worden ook groot! ;)


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Wij hebben eigenlijk altijd asieldieren gehad, en daar zaten ook vaak jonkies tussen hoor! Vaak redden ze nestjes kittens/puppies dus als je een compromis wil sluiten, kun je dat nog altijd doen.
    Verder heeft natuurlijk elke kat, kitten of asielbeestje, recht op een thuis, maar ik zou alsnog voor een asielbeestje gaan.


    tya

    Bij oudere katten zie je ook meteen al hoe ze zijn, zo'n 'lieve' kitten kan nog in een enorme duivel veranderen en misschien gooien jullie hem dan in het asiel (zeg maar wat, bedoel het niet zo natuurlijk :p). Misschien moet je een keer met het hele gezin langs het asiel gaan om naar de katten daar te kijken, hoor ook vaak verhalen van mensen die zo verliefd werden op een kat met maar drie poten o.i.d. en daar ook veel meer plezier mee hebben dan dat ze waarschijnlijk met een nieuwe kitten hadden gehad :')


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Assassin schreef:
    Door een kat uit het asiel te halen, red je waarschijnlijk een leven. Die kittens worden wel geadopteerd, maar een oudere kat vaak niet. Vaak worden oudere katten geëuthanaseerd omdat een asiel het niet aankan om zoveel katten te houden. Daarbij hebben die katten hun inentingen al gehad, zijn ze ontwormt en ook al gecastreerd. Scheelt weer een hoop geld.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Assassin schreef:
    Door een kat uit het asiel te halen, red je waarschijnlijk een leven. Die kittens worden wel geadopteerd, maar een oudere kat vaak niet. Vaak worden oudere katten geëuthanaseerd omdat een asiel het niet aankan om zoveel katten te houden. Daarbij hebben die katten hun inentingen al gehad, zijn ze ontwormt en ook al gecastreerd. Scheelt weer een hoop geld.


    Ja, dit.


    26 - 02 - '16

    Ik ben het helemaal met jullie eens, maar ik vrees dat het 4 tegen 1 is. ):


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen



    Dit was ooit ook een schattige kitten. Katten worden groot, zo'n kitten is maar even leuk, want nou ja kittens blijven geen kittens.


    ©1998