• Sinds onze kat vorig jaar is overleden wil ik heel graag weer een kat. Mijn vader was altijd keihard tegen, maar nu hebben we de kans om een kitten 'over te nemen' en twijfelt hij. Ikzelf wil juist absoluut geen kitten en mijn broertje en zusje willen die om de verkeerde redenen. Nu weten we dus niet helemaal wat te doen. Gaan voor deze kitten, of een kat uit het asiel halen? Wat zouden jullie doen en waarom?

    [ bericht aangepast op 21 juni 2016 - 13:16 ]


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Khal schreef:
    Ik ben het helemaal met jullie eens, maar ik vrees dat het 4 tegen 1 is. ):


    Gewoon een keer kijken, dat kan toch geen kwaad? :p
    En als je je zusje en broertje weet te overtuigen, is het al 3 tegen 2 ;p


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Vaak geven asielkatten ook meer liefde.


    Queer zijn is gewoon alles

    Een kat van het asiel heeft zeker voordelen, toch zou ik persoonlijk ook voor een kitten gaan, omdat ik het leuk vind een kat van jongs af aan te hebben. Maar eigenlijk hebben asielkatten meer mensen nodig ja..

    [ bericht aangepast op 21 juni 2016 - 17:45 ]


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Er zitten ook jonge katten van 10 weken in het asiel, die genegeerd worden.
    Katten mogen pas vanaf 8 weken weg bij moeder en zelfs dat is aardig te vroeg.
    Een goed baasje koopt een kat van 13 weken, misschien niet zo super schattig en klein meer, maar wel sociaal en kent zijn grenzen met het nagelwerk.


    You dare to gaze upon me?

    Wat ik nog wilde zeggen: Verleidt jezelf niet door een schattig gezichtje, hehe. Want straks is het niet hetgeen wat je wilt. Ik ben persoonlijk echt voor een kat uit het asiel halen. Mensen nemen vaak huisdieren en komen er dán pas achter dat ze er niet voor kunnen zorgen, waarna dat beestje eindigt bij het asiel en er een mindere kans op heeft om daar ook vandaan gehaald te worden, waarna het leventje beëindigd wordt. Dus ja, sterke mening naar de kat uit het asiel.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Is ook zeker niet de bedoeling, hoor. Dit komt van broertje af. Schijnt dat zijn de kittens nu nog maar 2 weken zijn maar dat hij er wel zo al 1 mag meenemen. Dat vind ik dus heel fout en mijn ouders gelukkig ook, dus dat is van de kaart. Nu gaan we rustig even kijken wat wel.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik hoop dat jullie eruit worden en wat het ook wordt, ik wil graag foto's zien als jij/jullie er een hebben! c:


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik denk dat je je vader, broertje en zusje zich goed moeten realiseren dat een kitten heel veel werk (en irritatie!) met zich mee kan brengen. Een kitten moet nog helemaal zindelijk gemaakt en opgevoed worden, dit houdt in dat je maanden lang bezig bent met de kitten overal weg te plukken omdat 'ie iets doet wat niet mag (bijv. in de gordijnen hangen). Daarnaast zitten er aan een kitten meer (dierenarts-)kosten verbonden. Een kitten moet (vaak) nog de basisentingen krijgen, gechipt worden, regelmatig ontwormt worden, behandelt worden tegen vlooien/teken en waarschijnlijk wil je 'm ook nog ooit castreren.

    Ik begrijp heel goed dat een volwassen kat niet zo schattig is als een kleine pluizenbol, maar met een volwassen kat weet je wel precies wat je in huis haalt: het uiterlijk en karakter staat al helemaal vast (met andere woorden: je kunt er weinig (meer) aan "verpesten"). Daarnaast is het gewoon prachtig als je een volwassen kat uit het asiel een tweede kans kan geven...


    I'll lick the poison from right off your kiss