• Hee Q,

    Ik kwam laatst wat posts tegen op Tumblr over bullet journals. Het idee is, in het kort, dat je met een bepaald systeem een soort logboek bijhoudt met afspraken, dingen die je moet/wilt doen en andere notities. Hier is een kort intro filmpje met de standaard set-up (en hier een andere, die misschien iets beter te volgen is) en hier is een website, maar als je even googelt zul je een heleboel verschillende aanpakken en tips vinden. Het werkt een beetje als een rare mix tussen een boodschappenlijstje, een agenda en een dagboek. :'D

    Ik ben hier nog niet aan begonnen, maar ik zit er wel over te denken. Sinds ik op de universiteit zit heb ik geen agenda's meer, maar daardoor heb ik soms toch ook wel het gevoel dat ik wat overzicht mis, wat niet heel handig is voor iemand die serieuze problemen heeft met het uitstellen van dingen, zelfs dingen die ze juist graag wíl doen. Ik denk dat wat structuur me gewoon op persoonlijk vlak heel veel goed zou doen.

    Het probleem is echter dat dit me typisch iets lijkt wat ik een dag of twee volhoud, want het werkt natuurlijk alleen als je er iedere dag netjes voor gaat zitten, en ik weet van mezelf dat ik dat soort dingen snel weer laat schieten. Het is weer dat uitstelprobleem, eigenlijk, in essentie. Daarnaast, zelfs dagelijkse to do-lijstjes maak ik tegenwoordig liever in Word dan op papier, want dan heb ik ze tenminste constant bij de hand aangezien ik 24/7 achter mijn laptop hang en typen voelt gewoon tien keer efficiënter dan schrijven met pen en papier.

    ... maar het ziet er wel heel mooi uit in YouTube filmpjes en Tumblr posts, en iets wat me een reden geeft om even weg te kijken van een lichtgevend scherm zou waarschijnlijk ook niet erg slecht voor me zijn. (krul)


    Wat ik mij dus afvroeg: hebben jullie ervaring met bullet journals? Of weten jullie misschien goede (digitale) alternatieven, een app of zo? Hoe organiseren jullie je eigen leven?

    En is er misschien iemand die samen met mij deze uitdaging wil aangaan? :Y)

    Q'ers
    Reigns
    Wiarda | 1
    Square | 1, 2, 3, 4, 5
    Westwick
    Aerate
    Daylighter | 1, 2
    Bloodborne | 1
    FeorgeWeasley | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
    Burritho | 1, 2, 3
    Thymbraeus | 1
    Eledhel | 1
    Douceur | 1
    Velaris | 1
    SergeantBarnes | 1, 2
    Assassin | 1

    [ bericht aangepast op 18 sep 2016 - 21:40 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Coowl ^^ ziet er overzichtelijk uit. Ik zit nog een beetje met een soort jaar planner voor als ik verder vooruit wil plannen, maar nu schrijf ik vooruit geplande dingen bij de notities aan het einde van de maand. Dat werkt ook wel.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik heb een travelers notebook! (Google even of op travellers notebook of midori dan vindt je het wel). Niet als echt agenda maar meer als "memory keeping"! Maar misschien is het ook nog wel een ander goed systeem?


    Ik ben bezig met het maken/tekenen van de nieuwe maand! Hoe gaat het bij jullie? En hebben jullie nog mooie afbeeldingen in deze stijl voor November?


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Super leuk! Ik ben er ook een begonnen voor dit schooljaar. :'D

    [ bericht aangepast op 18 sep 2016 - 20:02 ]


    When time and life shook hands and said goodbye.

    DoII schreef:


    Ik ben bezig met het maken/tekenen van de nieuwe maand! Hoe gaat het bij jullie? En hebben jullie nog mooie afbeeldingen in deze stijl voor November?


    Ziet er leuk uit! De maand september heb ik mijn Bullet Journal alleen gebruikt om afspraken in op te schrijven, voor de rest heb ik hem helaas nog weinig gebruikt.
    Ik weet helaas geen afbeeldingen.


    16 - 09 - '17

    Ooooh, zo toevallig dat ik dit net tegenkom! Ik ben gisteren ongeveer officieel begonnen met een bulletjournal, aangezien mijn kamer zowat volplakt met post-its en to-do-lijstjes dat het niet meer bij te houden valt :'D


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Wat leuk! Meestal schrijf ik dingen op in verschillende schriften, maar dit is echt een leuk idee. Ik weet alleen niet of ik creatief genoeg ben. lol.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    Wat leuk! Meestal schrijf ik dingen op in verschillende schriften, maar dit is echt een leuk idee. Ik weet alleen niet of ik creatief genoeg ben. lol.


    Ik ben zo creatief als een aardappel met twee linkerhanden, maar het lukt me meestal redelijk. Al jat ik vaak layouts van internet ;D


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik heb besloten om het bij mijn eigen versie te houden. Alles wel in één schrift, maar niet met al die tekeningetjes enzo. Dat ga ik toch niet volhouden.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    DoII schreef:
    [img]
    Ik ben bezig met het maken/tekenen van de nieuwe maand! Hoe gaat het bij jullie? En hebben jullie nog mooie afbeeldingen in deze stijl voor November?


    Dat ziet er weer heel gaaf uit, zoals iedere keer! ^^

    Ik ben nog steeds bezig, en ik heb wat gekleurde fineliners gekocht, dus die heel vaagjes roze en blauwe strepen van de vorige keer zien er nu een stuk krachtiger uit, haha. Ik denk ook dat ik langzamerhand een systeem voor mezelf heb ontwikkeld dat ik erg prettig vind en simpel werkt, dus ik ben er erg blij mee. :3


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Scribe schreef:
    Ik heb besloten om het bij mijn eigen versie te houden. Alles wel in één schrift, maar niet met al die tekeningetjes enzo. Dat ga ik toch niet volhouden.

    Ja doe ik ook. Mijn "bullet journal" is meer een soort weekplanning waar mijn afspraken, huiswerk en schooltijden instaan. Al schrijf ik de dagen van de week wel op met leuke kleurtjes, hahaha.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik ben nu bezig met het editten van mijn bullet journal tour voor mijn youtube channel! Leek mij wel leuk om te doen omdat ik er zo mee bezig ben (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Oh dit ziet er echt heel leuk uit. Momenteel leef ik met duizenden to-do lijstjes en boekjes waarin ik pogingen doe om m'n uitgaven bij te houden, maar dit zou wel ideaal zijn. Misschien ga ik ook wel een poging wagen (:


    Travel far enough, you'll meet yourself


    Mijn bullet journal tour, if anyone is interested c:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Super leuk!! Ik ga later het filmpje kijken ^^

    Ik ben ook langzamerhand bezig er iets moois van te maken. Ik heb een grote overzichtelijke agenda gekocht (zo simpel als kon) zonder ringband, want dat vind ik irritant. En nu ben ik daar gekleurde vellen aan het inplakken om mooi te versieren en notities kwijt te kunnen. Door de weken schrijf ik mijn toetsen en huiswerk met een streepje op, en de afspraken (sport, rijles, leuke dingen met vrienden) met een kruisje. De schooltijden en werktijden staan bovenaan de dag zonder tekentje. Ik vind het nu steeds leuker worden om de pagina's te versieren. Ik wil ook eigenlijk kleine plaatjes op de bladzijden kwijt.

    Zodra alles echt vorm heeft gekregen, zal ik foto's plaatsen!!