• Hee Q,

    Ik kwam laatst wat posts tegen op Tumblr over bullet journals. Het idee is, in het kort, dat je met een bepaald systeem een soort logboek bijhoudt met afspraken, dingen die je moet/wilt doen en andere notities. Hier is een kort intro filmpje met de standaard set-up (en hier een andere, die misschien iets beter te volgen is) en hier is een website, maar als je even googelt zul je een heleboel verschillende aanpakken en tips vinden. Het werkt een beetje als een rare mix tussen een boodschappenlijstje, een agenda en een dagboek. :'D

    Ik ben hier nog niet aan begonnen, maar ik zit er wel over te denken. Sinds ik op de universiteit zit heb ik geen agenda's meer, maar daardoor heb ik soms toch ook wel het gevoel dat ik wat overzicht mis, wat niet heel handig is voor iemand die serieuze problemen heeft met het uitstellen van dingen, zelfs dingen die ze juist graag wíl doen. Ik denk dat wat structuur me gewoon op persoonlijk vlak heel veel goed zou doen.

    Het probleem is echter dat dit me typisch iets lijkt wat ik een dag of twee volhoud, want het werkt natuurlijk alleen als je er iedere dag netjes voor gaat zitten, en ik weet van mezelf dat ik dat soort dingen snel weer laat schieten. Het is weer dat uitstelprobleem, eigenlijk, in essentie. Daarnaast, zelfs dagelijkse to do-lijstjes maak ik tegenwoordig liever in Word dan op papier, want dan heb ik ze tenminste constant bij de hand aangezien ik 24/7 achter mijn laptop hang en typen voelt gewoon tien keer efficiënter dan schrijven met pen en papier.

    ... maar het ziet er wel heel mooi uit in YouTube filmpjes en Tumblr posts, en iets wat me een reden geeft om even weg te kijken van een lichtgevend scherm zou waarschijnlijk ook niet erg slecht voor me zijn. (krul)


    Wat ik mij dus afvroeg: hebben jullie ervaring met bullet journals? Of weten jullie misschien goede (digitale) alternatieven, een app of zo? Hoe organiseren jullie je eigen leven?

    En is er misschien iemand die samen met mij deze uitdaging wil aangaan? :Y)

    Q'ers
    Reigns
    Wiarda | 1
    Square | 1, 2, 3, 4, 5
    Westwick
    Aerate
    Daylighter | 1, 2
    Bloodborne | 1
    FeorgeWeasley | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
    Burritho | 1, 2, 3
    Thymbraeus | 1
    Eledhel | 1
    Douceur | 1
    Velaris | 1
    SergeantBarnes | 1, 2
    Assassin | 1

    [ bericht aangepast op 18 sep 2016 - 21:40 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik hád er een. Één week in ingevuld en hij ligt nu al bijna een maand ongebruikt in mijn schuif. Ik doe niet genoeg dingen om zo'n bullet journal echt lang te gebruiken, het blijft niet interessant genoeg.

    [ bericht aangepast op 21 juni 2016 - 22:16 ]


    Ex astris, sciencia

    Mijn probleem is dat ik er niet netjes genoeg voor schrijf en geen printer tot mijn beschikking heb om zoiets uit te printen, haha. Ik ben uren op zoek geweest naar het perfecte format op internet, maar ik kan het niet uitprinten.


    Your make-up is terrible

    Mulford schreef:
    Ik hád er een. Één week in ingevuld en hij ligt nu al bijna een maand ongebruikt in mijn schuif. Ik doe niet genoeg dingen om zo'n bullet journal echt lang te gebruiken, het blijft niet interessant genoeg.


    Ah, geen succesverhaal dus, helaas. :'D Dat is inderdaad ook nog wel iets waar ik me wat zorgen over maak. Ik ben niet iemand die de hele dag van hot naar her rent en ik zit regelmatig gewoon een hele dag thuis, zeker nu in de vakantie.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Assassin schreef:
    Mijn probleem is dat ik er niet netjes genoeg voor schrijf en geen printer tot mijn beschikking heb om zoiets uit te printen, haha. Ik ben uren op zoek geweest naar het perfecte format op internet, maar ik kan het niet uitprinten.


    Op zich zou je het ook gewoon kunnen doen met vreselijk hanenpoten, toch? Niets mis mee. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik hou het gewoon bij mijn agenda en weekplanning (die ik via excell in elkaar zet). Werkt geweldig :Y)


    "Ignite, my love. Ignite."

    Klinkt heel leuk maar wel wat warrig. No way dat ik dat vol zou kunnen houden :'D


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Square schreef:
    (...)

    Op zich zou je het ook gewoon kunnen doen met vreselijk hanenpoten, toch? Niets mis mee. :Y)


    Neh, het is zo ontmoedigend, haha. Ik heb het wel geprobeerd, namelijk.


    Your make-up is terrible

    Holyshit jij hebt nu vakantie? Huilt zachtjes in de wind van jaloezie

    Ik snap er nog vrij weinig van en ik ben ook geen hardcore volhouder met dit soort dingen, maar hé, ik wil best je bullet journal buddy worden. Klinkt wel als een leuke uitdaging. :Y)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Net wat ik nodig heb! Al ben ik slecht in het volhouden van dit, ik hou mijn eigen agenda niet eens fatsoenlijk bij.


    16 - 09 - '17

    Hoewel het me erg leuk lijkt, houd ik het lekker bij m'n agenda . Ik weet nu al van mezelf dat ik zoiets twee dagen volhoud - als het niet minder is.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ik wil wel de uitdaging met je aangaan :Y) Ik was sowieso al van plan om het te maken haha. Ik heb al stempels en wasitape gekocht, ik moet alleen nog een goede notitieboek vinden c:


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik ga de uitdaging gewoon aan. Ik ga morgen een notitieboekje kopen.


    16 - 09 - '17

    Bij deze gelijk een vraag: weet iemand waar je leuke notitieboeken kunt kopen? Het liefst blanco. Ik heb de HEMA al geprobeerd maar daar hebben ze momenteel niet echt leuke blanco notitieboeken.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Velaris schreef:
    Bij deze gelijk een vraag: weet iemand waar je leuke notitieboeken kunt kopen? Het liefst blanco. Ik heb de HEMA al geprobeerd maar daar hebben ze momenteel niet echt leuke blanco notitieboeken.


    Misschien Action of Big Bazar? Ik haal mijn notitieboekjes altijd daar, ik weet alleen niet of er blanco zijn.


    16 - 09 - '17

    Velaris schreef:
    Bij deze gelijk een vraag: weet iemand waar je leuke notitieboeken kunt kopen? Het liefst blanco. Ik heb de HEMA al geprobeerd maar daar hebben ze momenteel niet echt leuke blanco notitieboeken.


    Bruna of de Ako? Die hebben vaak wel blanco notitieboekjes.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'