• Hee Q,

    Ik kwam laatst wat posts tegen op Tumblr over bullet journals. Het idee is, in het kort, dat je met een bepaald systeem een soort logboek bijhoudt met afspraken, dingen die je moet/wilt doen en andere notities. Hier is een kort intro filmpje met de standaard set-up (en hier een andere, die misschien iets beter te volgen is) en hier is een website, maar als je even googelt zul je een heleboel verschillende aanpakken en tips vinden. Het werkt een beetje als een rare mix tussen een boodschappenlijstje, een agenda en een dagboek. :'D

    Ik ben hier nog niet aan begonnen, maar ik zit er wel over te denken. Sinds ik op de universiteit zit heb ik geen agenda's meer, maar daardoor heb ik soms toch ook wel het gevoel dat ik wat overzicht mis, wat niet heel handig is voor iemand die serieuze problemen heeft met het uitstellen van dingen, zelfs dingen die ze juist graag wíl doen. Ik denk dat wat structuur me gewoon op persoonlijk vlak heel veel goed zou doen.

    Het probleem is echter dat dit me typisch iets lijkt wat ik een dag of twee volhoud, want het werkt natuurlijk alleen als je er iedere dag netjes voor gaat zitten, en ik weet van mezelf dat ik dat soort dingen snel weer laat schieten. Het is weer dat uitstelprobleem, eigenlijk, in essentie. Daarnaast, zelfs dagelijkse to do-lijstjes maak ik tegenwoordig liever in Word dan op papier, want dan heb ik ze tenminste constant bij de hand aangezien ik 24/7 achter mijn laptop hang en typen voelt gewoon tien keer efficiënter dan schrijven met pen en papier.

    ... maar het ziet er wel heel mooi uit in YouTube filmpjes en Tumblr posts, en iets wat me een reden geeft om even weg te kijken van een lichtgevend scherm zou waarschijnlijk ook niet erg slecht voor me zijn. (krul)


    Wat ik mij dus afvroeg: hebben jullie ervaring met bullet journals? Of weten jullie misschien goede (digitale) alternatieven, een app of zo? Hoe organiseren jullie je eigen leven?

    En is er misschien iemand die samen met mij deze uitdaging wil aangaan? :Y)

    Q'ers
    Reigns
    Wiarda | 1
    Square | 1, 2, 3, 4, 5
    Westwick
    Aerate
    Daylighter | 1, 2
    Bloodborne | 1
    FeorgeWeasley | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
    Burritho | 1, 2, 3
    Thymbraeus | 1
    Eledhel | 1
    Douceur | 1
    Velaris | 1
    SergeantBarnes | 1, 2
    Assassin | 1

    [ bericht aangepast op 18 sep 2016 - 21:40 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Aaaaaaaaaaaaaaah Jip ik vind het echt supertof, vrolijk en gezellig eruit zien!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Wiarda schreef:



    Dit is hoe ik de huidige week heb ingedeeld. Ik moest de eerste drie dagen een beetje creatief opvullen, maar verder vind ik het wel lekker overzichtelijk. :'D


    Dit ziet er zo leuk uit!


    "Ignite, my love. Ignite."

    Leuk om te horen hoe andere mensen het doen! ^^

    Het heeft bij mij nog wat dagen geduurd nadat ik dit topic had aangemaakt, maar ik ben uiteindelijk toch ook begonnen. Tot nu toe ben ik er erg positief over. Ik weet niet of ik er per se productiever van ben geworden, maar het helpt sowieso om overzicht te krijgen. Het kost ook een stuk minder tijd dan ik had gevreesd, gelukkig, al zal dat vast ook sterk afhankelijk zijn van hoe uitgebreid je ermee bezig bent.

    Dit is mijn (een beetje donkere, sorry) weekoverzicht (min de zevende dag, waar ik de volgende keer iets op moet verzinnen, hehe (krul)):



    Ik kan trouwens wel een lijstje in de beginpost bijhouden. Ik ben heel nieuwsgierig naar alle foto's! Zijn er nog meer mensen die we kunnen overhalen? (nerd)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik apprecieer alle Hamilton :Y)


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Square schreef:
    Leuk om te horen hoe andere mensen het doen! ^^

    Het heeft bij mij nog wat dagen geduurd nadat ik dit topic had aangemaakt, maar ik ben uiteindelijk toch ook begonnen. Tot nu toe ben ik er erg positief over. Ik weet niet of ik er per se productiever van ben geworden, maar het helpt sowieso om overzicht te krijgen. Het kost ook een stuk minder tijd dan ik had gevreesd, gelukkig, al zal dat vast ook sterk afhankelijk zijn van hoe uitgebreid je ermee bezig bent.

    Dit is mijn (een beetje donkere, sorry) weekoverzicht (min de zevende dag, waar ik de volgende keer iets op moet verzinnen, hehe (krul)):



    Ik kan trouwens wel een lijstje in de beginpost bijhouden. Ik ben heel nieuwsgierig naar alle foto's! Zijn er nog meer mensen die we kunnen overhalen? (nerd)


    Ik zie de Shia (cat)
    Lekker bezig!


    #WWED - What Would Emma Do?

    Oh my gosh, Inge, wat heb jij een prachtig handschrift!


    26 - 02 - '16

    Ja, ik heb er een. Ideaal voor een chaoot als ik ben haha


    I was an angel living in the garden of evil

    Oh, Jip en Inge, wat ziet dat er vrolijk en mooi uit! En Inge, staat er nou een rij van vertalingen van het woord "cavia" in die van jou?

    Ik heb zelf een schriftje waarin ik elke week een to-do lijst maak. Die punten plan ik vaak dan weer per dag in. Afgelopen weken is het erbij in geschoten, maar ik ben toevallig vandaag weer begonnen, omdat ik de structuur en het overzicht ervan begon te missen. :')

    Ik zag laatst op YouTube een filmpje over bullet journals! Toen dacht ik er ook al over om er een te beginnen. Misschien is dit topic het universum dat me nog een duwtje in de goede richting geeft. (krul)


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Oke, ik heb eerst gewoon zo een pagina ingevuld zonder echte activiteiten of een planning om te zien of ik het wel snap. Ik post zo dadelijk wel een foto.


    Heaven is a place that we all have

    Yaaay. Is dit goed though?


    Heaven is a place that we all have

    Ik zag het ook voorbij komen en ben er toevallig vorige maand eentje begonnen. Moet er nog aan wennen om mijn afspraken op te schrijven en het bij te houden, maar het bevalt me wel. Geeft wel voldoening als je zo'n netjes geordende bladzijde ziet, hehe.


    A person who never made a mistake never tried anything new

    Square schreef:
    Leuk om te horen hoe andere mensen het doen! ^^

    Het heeft bij mij nog wat dagen geduurd nadat ik dit topic had aangemaakt, maar ik ben uiteindelijk toch ook begonnen. Tot nu toe ben ik er erg positief over. Ik weet niet of ik er per se productiever van ben geworden, maar het helpt sowieso om overzicht te krijgen. Het kost ook een stuk minder tijd dan ik had gevreesd, gelukkig, al zal dat vast ook sterk afhankelijk zijn van hoe uitgebreid je ermee bezig bent.

    Dit is mijn (een beetje donkere, sorry) weekoverzicht (min de zevende dag, waar ik de volgende keer iets op moet verzinnen, hehe (krul)):



    Ik kan trouwens wel een lijstje in de beginpost bijhouden. Ik ben heel nieuwsgierig naar alle foto's! Zijn er nog meer mensen die we kunnen overhalen? (nerd)


    HAMILTON! (HS avengers fic?) Misschiend at ik ook maar eens opnieuw begin. Misschien in word.


    Ex astris, sciencia

    Thymbraeus schreef:
    Ik apprecieer alle Hamilton :Y)

    Junns schreef:
    (...)

    Ik zie de Shia (cat)
    Lekker bezig!


    Ik beken schuld op beide vlakken. (nerd)



    Iracebeth schreef:
    Oh my gosh, Inge, wat heb jij een prachtig handschrift!


    Haha, ik zie vooral heel veel verbeterpunten op die pagina, eigenlijk, maar misschien ben ik gewoon te kritisch. Dank je. (bloos)



    Mylintis schreef:
    Oh, Jip en Inge, wat ziet dat er vrolijk en mooi uit! En Inge, staat er nou een rij van vertalingen van het woord "cavia" in die van jou?

    Ik heb zelf een schriftje waarin ik elke week een to-do lijst maak. Die punten plan ik vaak dan weer per dag in. Afgelopen weken is het erbij in geschoten, maar ik ben toevallig vandaag weer begonnen, omdat ik de structuur en het overzicht ervan begon te missen. :')

    Ik zag laatst op YouTube een filmpje over bullet journals! Toen dacht ik er ook al over om er een te beginnen. Misschien is dit topic het universum dat me nog een duwtje in de goede richting geeft. (krul)


    Ja, haha! Cavia in ongeveer alle talen waar ik ook maar iets van ken. Mijn aesthetic bestaat uit vocabulaireoefeningen. (krul)

    Dat schriftje klinkt al bijna als een bullet journal, dus ik wed dat de stap niet zo groot meer zou zijn, als je het wilt proberen. ^^ Come to the dark side, Nina. We have marsvin.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Westwick schreef:
    Ja, ik heb er een. Ideaal voor een chaoot als ik ben haha

    Daylighter schreef:
    Ik zag het ook voorbij komen en ben er toevallig vorige maand eentje begonnen. Moet er nog aan wennen om mijn afspraken op te schrijven en het bij te houden, maar het bevalt me wel. Geeft wel voldoening als je zo'n netjes geordende bladzijde ziet, hehe.


    Ah, toch al wat mensen die hiermee bezig waren! Ik ben zelf nog een beetje aan het zoeken naar de beste manier om dit te doen, dus als jullie een foto zouden willen delen, ben ik heel nieuwsgierig. ^^



    Aerate schreef:
    Yaaay. Is dit goed though?

    [img]


    Ja, natuurlijk! Het gaat erom dat het voor jou goed werkt. Dit ziet er in ieder geval heel overzichtelijk uit en als je niet al te veel hoeft op te schrijven per dag kan het prima zo. ^^



    Mulford schreef:
    (...)

    HAMILTON! (HS avengers fic?) Misschiend at ik ook maar eens opnieuw begin. Misschien in word.


    Yes, sir! :Y) En ja, deze fic, die je volgens mij al volgt. Er komen alleen telkens dingen tussen, dus het schiet nog niet zo heel erg op met dat hoofdstuk.
    In Word kan natuurlijk ook! Ik denk dat ik het heel prettig vind dat dit juist een keer niet een digitaal iets is, eigenlijk, maar als het voor jou prettiger werkt zonder papier, is dat mooi. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Dit ziet er echt heel leuk uit allemaal! Ik wil dit al heel lang doen maar ben er eigenlijk nooit aan begonnen :')
    Ga het vanavond een kans geven ;D


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"