• Hoi (':

    Omdat ik in een block val met mijn huidige verhaal (vervolg op ander verhaal) heb ik besloten om dat verhaal stop te zetten. Ik moet er namelijk wel plezier aan blijven beleven en het is niet zo dat het eerste deel daardoor geen goed einde heeft.
    Ik heb nu twee nieuwe ideeën voor een nieuw verhaal. Ik struikel hier zelf nog een beetje over en delen kunnen er dan ook nog heel erg van veranderen. De personages (faceclaims ect) zullen eigenlijk wel hetzelfde blijven, alleen verder uitgewerkt worden. Ik wil nu graag alleen weten of er mensen zijn die deze verhalen (welke ik ook zou uitwerken) zouden willen lezen. Of er dus eigenlijk interesse voor is.
    Idee 1 spreekt mij zelf tegen omdat ik het moeilijk vind om in een andere tijd te schrijven dan het heden. Het is dus misschien nog te hoog gegrepen om het geloofwaardig te maken. Zelfs wanneer het in een soort van au zou zijn.
    Idee 2 spreekt mij dus meer aan, omdat het elementen bevat van mijn huidige verhaal en ik hem dus in feite verbeter. De fouten die ik eerst maakte kan ik hierin verbeteren zonder direct hetzelfde verhaal te schrijven.

    Ik hoor graag meningen!


    Kort over het hoofdpersonage(s) wat ik wil gaan gebruiken:



    Ariah Caro, haar voornaam betekend leeuw in het Italiaans, is een achttienjarige Italiaanse schoonheid. Dat ze meer dan alleen een mooi gezichtje is, is vaak duidelijk. Ze is slim, maar dwarsboomt zichzelf vaak. Haar brutale mond brengt haar vaak genoeg in de problemen, omdat ze zegt wat ze denkt. Ze is geen kwaad persoon. Zelfs met haar driftige persoonlijkheid. Het belangrijkste in haar leven is rechtvaardigheid en eerlijkheid, haar familie niet meegeteld. Voor hun zou ze alles doen. Haar onschuldige uiterlijk doet haar verschijnen als een verlegen meisje, maar echt verlegen is zij niet. Ze vecht voor wat zij wilt en dat zal ze altijd blijven doen. Koste wat het kost.
    Ariah komt uit een gelukkig gezin, met een oudere halfbroer uit een eerder huwelijk van haar vader, Rafael Caro en haar jongere broer, Sebastiano Caro.


    Oliver Campbell is eenentwintig en vooral mysterieus. Waar hij ook gaat, hij brengt vaak geen goed nieuws. Hij laat nooit veel van zichzelf los en laat eigenlijk nooit mensen dichtbij genoeg komen om hem te leren kennen. Kwa uitstraling lijkt hij altijd gekweld. Alsof hem iets dwars zit. Vaak komt hij erg kil over. Het helpt hem niet met vrienden maken, maar daar maakt hij zich niet zo druk om.
    Zijn familie is een vreemde. Hij heeft twee jongere zussen, Catherine en Lilith. Dat zijn ouders niet gelukkig zijn samen is geen geheim, toch blijven ze bij elkaar voor de kinderen.


    Idee 1
    Middeleeuwse tijd (wel een soort van au, aangezien ik oorlogen bijverzin ect). Het Italiaanse koninkrijk dreigt te vallen. Uit bescherming sturen de koning en koningin hun kinderen, Ariah Rafaele en Sebastiano naar het Engelse hof waarmee zij bevriend zijn, hier worden de kinderen goed ontvangen en beschermd. Niet lang na hun aankomst reikt het nieuws dat de koning en koningin van Italië gevangen zijn genomen en vermoord. Omdat Sebastiano nog niet oud genoeg is om de troon te bestijgen en Rafaele een onrechtmatige zoon is wordt Ariah als rechtmatige koningin van Italie gezien. Een rol die zijzelf niet wenst te vervullen.
    Omdat het Italiaanse rijk is gevallen is er eigenlijk niks om koningin van te zijn. Het Engelse koningshuis ziet hier hun kans om de macht te krijgen over Italie, vandaar hun voorstel om Ariah te voorzien van legers in ruil voor het huwelijk van haar en hun zoon Oliver. Hiermee vormt zich een verbond tussen Italie en Engeland. Hoewel Ariah zich thuis voelt op het Engelse hof en ze de juiste leeftijd heeft voor een huwelijk is ze er nog niet klaar voor. Ze is bereid om voor haar volk te vechten, maar ze wilt veel meer dan koningin zijn. Daarbij heeft ze alles behalve een goede band met Oliver, zelfs wanneer er een connectie is.

    (inspiratie voor dit verhaal is Reign)


    Idee 2
    Nadat Ariah haar middelbare schooltijd heeft voltooid wil ze meer. Haar oudste broer Rafael is een paar jaar geleden vertrokken vanuit Italie naar New York voor een opleiding aan NYU. Ariah's ouders steunen haar in de beslissing om hetzelfde pad als haar broer te volgen, ze regelen dat ze naar Amerika kan vertrekken en in New York bij haar broer kan gaan wonen. Engelse literatuur studeren was altijd al een van haar dromen en om daarvoor van continent te verhuizen doet haar vrij weinig. Dat ze later misschien van studieonderwerp zou veranderen was voor haar dan ook niet te verwachten.
    Eenmaal in de onbekende stad aangekomen is het voor haar toch even wennen. Niet omdat het op school niet goed gaat of omdat ze geen vrienden maakt. Rafael woont samen met een vriend in een loft. Het is niet het type vriend waar Ariah haar broer altijd mee om zag gaan, sterker nog, het is het type dat je liever niet met je zusje ziet gaan. Oliver, de vriend en huisgenoot van Rafael, is ook niet bepaald gesteld op Ariah. Zijn kille houding drijft Ariah ver weg van hem. Samen in één ruimte zijn is alsof je vraagt om een oorlog.
    Het moment dat Rafael en Oliver een dag weg zouden zijn, is Ariah alleen op de loft. Tegen haar verwachting in komt Oliver toch thuis. Zijn lip is gebarsten, net zoals zijn knokkels en een beginnende blauwe plek siert zijn kaak. Het maakt haar nieuwsgierig naar haar huisgenoot waar ze in feite zo weinig van weet.

    (dit verhaal bevat elementen van Deer and the Wolf)

    Welk idee?

    Niemand?

    Als idee twee jou meer aanspreekt, is de keuze snel gemaakt, toch?^^


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Het is jouw verhaal en het komt heel duidelijk naar voren dat jij je beter voelt bij het tweede idee, dus als ik jou was zou ik voor het tweede idee gaan c:


    Happy Birthday my Potter!

    Daar hebben jullie gelijk in. Idee 1 is misschien voor later met andere personages leuker..

    [ bericht aangepast op 25 juni 2016 - 21:22 ]

    FearlessFire schreef:
    Daar hebben jullie gelijk in. Idee 1 is misschien voor later met andere personages leuker..


    Ja ik zou het dan gewoon ergens noteren dat je het niet kwijt kan raken en nu lekker doen waar jij je prettig bij voelt ^^


    Happy Birthday my Potter!

    Ik vind het tweede idee ook zoals je zelf zegt beter bij je personages passen. Het lijkt me wel erg leuk, laat je iets weten als je het online zet?


    When time and life shook hands and said goodbye.

    GredWeasley schreef:
    (...)

    Ja ik zou het dan gewoon ergens noteren dat je het niet kwijt kan raken en nu lekker doen waar jij je prettig bij voelt ^^


    Goed plan, anders vergeet ik het zo weer haha!


    Sempre schreef:
    Ik vind het tweede idee ook zoals je zelf zegt beter bij je personages passen. Het lijkt me wel erg leuk, laat je iets weten als je het online zet?


    Ik ben nu bezig met het uitwerken van de personages, de cover en de layout ect. Ik zit alleen met de titel nu.. Zal het hier laten weten!

    Zat voor de titel te denken aan Lionheart, vanwege Ariah's naam en karakter. Maar ik twijfel nog een beetje, ben echt een twijfelaar. Moet er maar gewoon voor gaan hahah

    Hij staat online + proloog.
    http://www.quizlet.nl/stories/157666/lionheart/

    [ bericht aangepast op 25 juni 2016 - 22:55 ]

    Idee 2 spreekt me ook meer aan en past er beter bij.


    Don't walk. Run, you sheep, run.