• ”Yo, ho, haul together,
    hoist the colors high.
    Heave ho, thieves and beggars,
    never shall we die.”


    Het is de 17e eeuw. Moord, chantage, afpersing. Wanneer je dit tegenkomt is het een grote kans dat er piraten langs zijn geweest — en één crew komt speciaal op in gedachten: The Seas Rose. Ze zijn gevreesd door al en zeker geen lichtgewichten.
          Net zoals nu zijn ze niet van plan om tegengehouden te worden en ze gaan door weer en wind. De kapitein van The Seas Rose heeft namelijk een missie: Een magisch object zoeken dat beschikt over de kracht van leven en dood. Echter wordt de crew wat anders verteld. Namelijk dat ze naar een van de grootste schatten op zoek zijn — waardoor het avontuur weliswaar anders kan verlopen.


    Rollen:
    • Kapitein • Standal —— Standal Connor Clarkson • 27 • 1,1
    • Stuurman • Assassin —— Cain Valentine • 35 • 1,2
    • Scheepsarts • Tarrant —— Crimson-eye Rogue (Blackwood) • 30 • 1,1
    • —— Kok • Morticia • Gereserveerd
    • Verloren —— Alexander Mason • 23 • 1,4
    • —— Marmoreal • Gereserveerd
    • ——


    • Kwartiermeester • Shireen —— Victoria Arche • 25 • 1,1
    • Doktersassistente • Chivalry —— Cordelia Grace Morgan • 26 • 1,4
    • —— ANTI • Gereserveerd
    • Verloren —— Charlotte Blake • 22 • 1,2
    • ——


    Beschikbare rollen:
    Kapitein (moet een man zijn)
    Stuurman (rechterhand kapitein, moet een man zijn)
    Kwartiermeester (houdt overzicht op de bemanning/deelt orders uit)
    Kok
    Scheepsarts
    Overige bemanning

    Regels:
    • Je mag meerdere personages aanmaken, mits je deze niet verwaarloost.
    • Geen ruzies, behalve in de RPG zelf.
    • Geen perfecte rollen! Iedereen heeft minpunten.
    • Bestuur elkaars personages niet. Alleen die van jezelf.
    • 16/18+ is toegestaan, maar zet er een waarschuwing boven.
    • In deze RPG moeten de posts 250 woorden bevatten.
    • Let op je spelling en grammatica.
    • Deze RPG is van Tarrant & Assassin.


    “Work like a captain.
    Play like a pirate.”

    [ bericht aangepast op 26 juni 2016 - 21:12 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Marmoreal schreef:
    Gewoon door te vertellen in hoeverre anderen op de hoogte zijn van de geschiedenis van je personage?
    Iedereen mag alles van Azar weten. Hij heeft geen geheimen voor zijn God, dus ook niet voor zijn medemensen.


    Doen we dat dan gewoon hier I guess? :')

    Van Victoria weet iedereen dus dat ze rijk is opgegroeid in Londen, en daarna na een tijd in Nassau naar Port Royal is gekomen, en toen The Seas Rose gejoined is. Dat is wat ze hen zelf heeft verteld. Sommige mensen die Nassau wel kennen (mij maakt het niet uit wie, dat moet je zelf over je character bepalen), kennen daarom ook Ned Low, en daarom ook wat er tussen Low en Victoria is gebeurd. Hier heeft ze het niet graag over, maar ze accepteert dat sommige mensen hier nu eenmaal vanaf weten.

    Zoiets... :p


    how dare you speak of grace

    Van Eddie weten ze niets. :Y) Alleen dat hij aardig is, haha.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Shireen schreef:
    (...)

    Dat is dan ook weer een ding dat interessant is om af te spreken maar ik weet niet hoe/of dat besproken kan worden?

    Wat? Wat iemand weet van elkaar of wanneer iemand op het schip is gekomen? Ik dacht dat, dat vast in de geschiedenis kwam te staan.

    [ bericht aangepast op 27 juni 2016 - 23:11 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Tarrant schreef:
    (...)
    Wat? Wat iemand weet van elkaar of wanneer iemand op het schip is gekomen? Ik dacht dat, dat vast in de geschiedenis kwam te staan.


    Ja dat zou ik dus ook denken, maar vaak is het dus zo dat een persoon het heeft uitgedacht dat de spelers de geschiedenis wel weten maar de characters niet. Dus de characters weten t niet, maar de spelers kunnen 'begrijpen' waarom iemand iets doet/zegt/denkt aan de hand van verleden... Een soort van
    Does that make any sense? :p


    Maar wat ik hierboven heb gezegd over Victoria zal ik in het character sheet bij Overig plaatsen c:

    [ bericht aangepast op 27 juni 2016 - 23:13 ]


    how dare you speak of grace

    Shireen schreef:
    (...)

    Ja dat zou ik dus ook denken, maar vaak is het dus zo dat een persoon het heeft uitgedacht dat de spelers de geschiedenis wel weten maar de characters niet. Dus de characters weten t niet, maar de spelers kunnen 'begrijpen' waarom iemand iets doet/zegt/denkt aan de hand van verleden... Een soort van
    Does that make any sense? :p


    Maar wat ik hierboven heb gezegd over Victoria zal ik in het character sheet bij Overig plaatsen c:

    Ik moest het even een paar keer overlezen door mijn vermoeidheid, maar ik snap het. Alleen is het vaak wel handig om het erbij te zetten. Misschien dat, dat wel besproken kan worden. Hoe iemand op het schip is gekomen en zich bij de crew heeft gevoegd? Want voor iedereen is dat natuurlijk anders, misschien dat diegene de Kapitein vanaf het begin kende, dat ze een nieuwe crew zochten, een andere schip aangevallen en iemand als hostage heeft genomen (wat inderdaad iemand als rol heeft geschreven), een familielid misschien (?).


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Van Stan weten ze ook niet zoveel, vandaar dat hij ze iets anders verteld dan waarnaar ze werkelijk opzoek gaan.

    @ Shireen: Dat lijkt me wel logisch, dat wij weten waarom een character dat doet, maar onze characters weten dat natuurlijk niet (tenzij één van de characters daarover open is)


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Tarrant schreef:
    (...)
    Ik moest het even een paar keer overlezen door mijn vermoeidheid, maar ik snap het. Alleen is het vaak wel handig om het erbij te zetten. Misschien dat, dat wel besproken kan worden. Hoe iemand op het schip is gekomen en zich bij de crew heeft gevoegd? Want voor iedereen is dat natuurlijk anders, misschien dat diegene de Kapitein vanaf het begin kende, dat ze een nieuwe crew zochten, een andere schip aangevallen en iemand als hostage heeft genomen (wat inderdaad iemand als rol heeft geschreven), een familielid misschien (?).


    Dan moet ik daar nog even over nadenken want er moet wel een beetje een goede reden zijn om quartermaster te worden... Misschien dat ze kapitein/boatsman bevriendde tijdens handelsrelaties in Port Royal of zo...
    Kan dat denk je?


    how dare you speak of grace

    Shireen schreef:
    (...)

    Dan moet ik daar nog even over nadenken want er moet wel een beetje een goede reden zijn om quartermaster te worden... Misschien dat ze kapitein/boatsman bevriendde tijdens handelsrelaties in Port Royal of zo...
    Kan dat denk je?

    Hoe bedoel je precies?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Tarrant schreef:
    (...)
    Hoe bedoel je precies?


    Ah wat kut dit het is echt moeilijk uit te leggen zo laat haha.
    Mijn idee over hoe Victoria quartermaster is geworden, is dat de kapitein en bootsman een quartermaster zochten, en Victoria vroegen omdat zij hen geschikt leek door haar (handels)inzicht en omgang met mensen. Zij kenden haar dan doordat ze een deel van hun gestolen goederen verhandelde via een zwarte handelsorganisatie in Port Royal.

    Is dat oké?


    how dare you speak of grace

    Ik heb Edmund een kleine update gegeven.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Shireen schreef:
    (...)

    Ah wat kut dit het is echt moeilijk uit te leggen zo laat haha.
    Mijn idee over hoe Victoria quartermaster is geworden, is dat de kapitein en bootsman een quartermaster zochten, en Victoria vroegen omdat zij hen geschikt leek door haar (handels)inzicht en omgang met mensen. Zij kenden haar dan doordat ze een deel van hun gestolen goederen verhandelde via een zwarte handelsorganisatie in Port Royal.

    Is dat oké?


    Yeah, sure.

    Wanneer kan iedereen hun rollen af hebben?


    Your make-up is terrible

    Shireen schreef:
    (...)

    Ah wat kut dit het is echt moeilijk uit te leggen zo laat haha.
    Mijn idee over hoe Victoria quartermaster is geworden, is dat de kapitein en bootsman een quartermaster zochten, en Victoria vroegen omdat zij hen geschikt leek door haar (handels)inzicht en omgang met mensen. Zij kenden haar dan doordat ze een deel van hun gestolen goederen verhandelde via een zwarte handelsorganisatie in Port Royal.

    Is dat oké?

    Ik kan wel zeggen dat het (niet) goed is, maar ik ga geen dingen voor de Kapitein beslissen, hehe. Straks vind diegene het niet bij de rol passen en heb ik gezegd dat het wel goed is. Ik denk dat je het even moet beslissen met Standal die over de Kapitein gaat.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Assassin schreef:
    (...)
    Yeah, sure.

    Wanneer kan iedereen hun rollen af hebben?

    Ik heb hem daarstraks een beetje geupdate. Vanavond bewerk ik het verder. :Y)


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Tarrant schreef:
    (...)
    Ik kan wel zeggen dat het (niet) goed is, maar ik ga geen dingen voor de Kapitein beslissen, hehe. Straks vind diegene het niet bij de rol passen en heb ik gezegd dat het wel goed is. Ik denk dat je het even moet beslissen met Standal die over de Kapitein gaat.


    Ohja, natuurlijk, hihi.


    how dare you speak of grace

    Shireen schreef:
    (...)

    Ah wat kut dit het is echt moeilijk uit te leggen zo laat haha.
    Mijn idee over hoe Victoria quartermaster is geworden, is dat de kapitein en bootsman een quartermaster zochten, en Victoria vroegen omdat zij hen geschikt leek door haar (handels)inzicht en omgang met mensen. Zij kenden haar dan doordat ze een deel van hun gestolen goederen verhandelde via een zwarte handelsorganisatie in Port Royal.

    Is dat oké?


    Hm, ik denk niet dat Stan zo snel zijn spullen uit het oog verliet/laat stelen, maar het kan wel dat zij geschikt leek door geruchten (over dat ze dat bijvoorbeeld wel bij anderen deed) en doordat hij anderen haar in de gaten heeft lopen houden om te kijken of ze geschikt/goed was.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh