• Er zit al een week een vlinder bij ons in huis, maar het vliegen gaat hem volgens mij niet heel erg goed af? Als je hem heel erg zacht aantikt dan vliegt hij niet weg, maar klappert alleen zijn vleugels. Ik heb hem een paar keer om zien vallen toen hij probeerde (denk ik?) te vliegen. Maar hij zat wel steeds 's avonds hoog op de muur en ik denk niet dat hij daar helemaal heen is gelopen. Vervolgens zat 'ie dan weer in de ochtend op de grond. Nu zit 'ie wel al enkele dagen alleen op de grond en niets meer.

    Wat moet ik nu met deze vlinder? Ik kan ook het soort niet vinden op internet en alles wat ik vind lijkt er op, maar je kan zien dat het niet dezelfde is. Ik kan hem ook niet buiten zetten, omdat ik dan weet dat 'ie binnen 0.2 seconde wordt gegrepen en hij leeft al een week binnen (ondanks dat de deur gewoon open is) en ik wil hem helpen, want hij is pretty. Ik heb gekeken wat vlinders eten, maar omdat het ook verschilt per soort kan ik er niet precies achterkomen. Rottende vruchten in m'n huis laten liggen heb ik overwogen, maar ik heb ze niet. Is gewoon een klein stukje appel neerleggen goed? Soms denk ik ook dat 'ie gewoon dood is, want dan beweegt 'ie alleen als je hem aanraakt.

    Ik kan hem ook niet doodslaan, want straks is het niets (en ik kan het niet over m'n hart krijgen). Help een vlinder in nood?



    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ik vind het ook heel erg jammer, maar je kunt jezelf niks verwijten. Je hebt meer gedaan voor die vlinder dan de gemiddelde mens zou doen en je hebt hem nog een paar mooie laatste momenten gegeven.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik heb dit topic gevolgd, maar ik vind het echt jammer dat hij het niet heeft overleefd. Wel super lief van je dat je hem wel zo goed mogelijk hebt kunnen helpen. Hij was verder heel mooi en ik hou zelf heel erg van vlinders. (:


    One Who Travels A Higher Path.

    Ik denk dat je het niet kan vinden omdat het nog wel eens geen vlinder kan zijn. Denk dat het een mot is, maar weet het niet zeker.

    Heel hard, maar ik zou zeggen; circle of nature, zet hem buiten (:
    Of je wil het graag houden, dan zou ik vers fruit neerleggen. Ze eten vooral nectar (zelfs in nederland) en banaan. Het hoefd niet perse rottend te zijn, zolang het maar zocht genoeg is dat ze het vocht er uit kunnen zuigen (peer bv kan hard zijn, maar nog wel veel vocht hebben).

    Ik zal eens kijken of ik de soort online kan vinden

    ik heb het geprobeerd haha. Het is makkelijk te identiviseren als je goed kan zien hoe de vleugers er van de boven en onderkant uit ziet en hoe het dier staat in rust. Ik weet wel dat vlinders vaak rustig met de vleuges in de lucht (met de bovenkant tegen elkaar aangedrukt) en een mot rust met de vleugels open.

    [ bericht aangepast op 30 juni 2016 - 18:01 ]


    I can't stop 'til the whole world knows my name

    Zo jammer ;/
    Maar je hebt je best gedaan. Toch mooi dat je het beestje dat besje kon geven enzo.


    “To live will be an awfully big adventure.”