• Hallo iedereen!

    Omdat ik net geslaagd ben en 18 word, wil ik een super groot feest houden! We willen dit keer inclusief eten doen! Ons idee was om een barbecue te houden (als het weer dat toestaat) en wat hapjes erbij te maken. Zelf zaten we te denken aan lekkere salades, wraps, stokbroodjes etc. Mijn vraag was of jullie nog leuke hapjes en/of recepten weten. Het liefst iets wat niet al te moeilijk is :3 Alvast bedankt!

    [ bericht aangepast op 29 juni 2016 - 17:43 ]


    Treat people with kindness

    Gevulde eieren, gehaktballetjes in saus, mini saucijzenbroodjes o.i.d, mini knakworstjes, soepstengels met dips (duyvis ofzo).

    Met een beetje googlen kom je al een heel eind. Ik weet niet of je een speciaal thema aan je feest wilt geven?

    Mijn moeder maakt altijd zelf gehaktballetjes. Dit doet ze met gehakt, nasi/bami kruiden en paneermeel (misschien ook wel ei maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen). Maar de gehaktballetjes zijn echt goddelijk. Voor de rest zou jezelf verschillende soorten kruidenboter kunnen maken.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Bij ons kun je bij de slager vanalles bestellen wat dat soort dingen betreft, is het niet handiger voor jullie om zoiets te doen? Zeker als je zegt een groot feest. Maar anders inderdaad stokbrood, en dan zowel wit als donker. Griekse salade: feta, olijven, uien, etc. Italiaanse salade: mozzarella, tomaatjes, komkommer, etc. Misschien ook een idee om de salade ingrediënten en alles los te doen, zodat ze zelf hun salade kunnen maken.
    Of prikkertjes met (jonge) kaas, knakworst, kleine uitjes, augurken of een mix daarvan.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Wraps met een laagje kruidenkaas en dan met ham of zalm, oprollen en in stukjes snijden. En als je overhoud, gewoon invriezen voor later c:

    Oh, en maak koude bolognese pasta! Heerlijk!

    [ bericht aangepast op 29 juni 2016 - 23:16 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Fruitsalade?


    You were born original, don't die as a copy.

    Dankjulliewel allemaal voor de ideeën! Ik heb er zeker wat aan!

    @Burritho ik had al gegoogled, maar ik dacht misschien hebben mensen hier leuke ideetjes :)


    Treat people with kindness

    Empanada's!


    We've lived in the shadows for far too long.

    Unrequited schreef:
    Empanada's!


    Daar heb ik nog nooit van gehoord! Ziet er lekker uit, ik ga het aan m'n moeder voorleggen!


    Treat people with kindness

    Ik heb vorig jaar ook gebarbecued alsfeestje en dehelft van de gasten was vegetarisch of voor iets allergisch, dat was ook een leuke uitdaging. Heb toen een aantal receptjes verzameld. Als ik op m'n laptop zit kan ik die wel even posten?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Een afwisseling tussen hapjes is het leukste en het lekkerste, vind ik. Niet iedereen vind hartig eten lekker, en niet iedereen is een zoetekauw. Om die reden zetten wij meestal meerdere uiteenlopende gerechtjes op tafel met feestjes. Kleine mini pannenkoeken, stukjes snoep, chocolade en taart. En qua hartigheden vaak stokbrood met kruidenboter, file american, pesto, tapenade. Stukjes fetakaas, plakjes ham met daarin kruidenkaas, bitterballen, mini loempia's, mini kaas-soufflés. Ook altijd lekker is bladerdeeg met fetakaas erin. Ook bestellen wij, als we in een luie bui zijn, gewoon grote schotels bij de slager. Maar dat loopt qua prijs heel erg uiteen.

    Google eens Oreo-pannekoeken! Die dingen zijn lékker! En simpel te maken, natuurlijk. Als ik me niet vergis heb ik er wel eens een topic over gemaakt :Y)

    [EDIT] Klik!

    [ bericht aangepast op 30 juni 2016 - 10:46 ]


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Derks schreef:
    Ik heb vorig jaar ook gebarbecued alsfeestje en dehelft van de gasten was vegetarisch of voor iets allergisch, dat was ook een leuke uitdaging. Heb toen een aantal receptjes verzameld. Als ik op m'n laptop zit kan ik die wel even posten?


    Graag :)

    En de rest hierboven ook bedankt!


    Treat people with kindness

    Dit is écht heel lekker. En echt ontzettend simpel om te bereiden.

    Inktwit schreef:
    Dit is écht heel lekker. En echt ontzettend simpel om te bereiden.


    Oeh dat ziet er zeker lekker uit! Ik houd van feta!


    Treat people with kindness

    Meloen met ham? Knakworstjes in bladerdeeg, spiesjes met een olijf, mozzarellabolletje (van die kleintjes) en een tomaatje. Dat doet het altijd goed!


    Miep