• NEW YORK ACADEMY FOR PERFORMING ARTS

    Competitie, passie, oorlog, kunst en lust. Welkom op de Academy.
    Theatre, Dance & Music
    Theatre
    Last year's performance: Phantom of The Opera | Voorbeeld optreden
    This year's performance: Grease; The Musical | Voorbeeld optreden
    Zingen, dans en acteren; dat is waar de basis van het theater ligt. Het is een verzamelnaam voor kunstvormen waarbij acteurs levendige voorstellen aan het publiek tonen. Dans valt hieronder, maar wordt als aparte afdeling gezien door het schoolbestuur. Voorbeelden van theater zijn: cabaret, circustheater, drama, improvisatietheater, klucht, komedie, melodrama, musical, opera (& operette) en toneel. Vorig jaar was het eindoptreden de productie Phantom of The Opera, in de vorm van een opera/drama uitgebracht door de studenten. Dit jaar is er gekozen voor een pure musical, in de vorm van Grease. Gebaseerd op het leven in de jaren 50. Wie zullen de rollen van Danny Zuko en Sandy Olsson Kattan bemachtigen? Vorig jaar ging de felbegeerde rol van Christine in PoTO naar een internationale studente uit Frankrijk. Maar ook dit jaar, zal het vechten worden voor de hoofdrollen.
    (Audities musical beginnen in RPG, ná introductieweek)

    Dance
    Last year's performance: The Swan Lake (nadruk ballet/klassiek) | Voorbeeld optreden
    This year's performance: A Night of Dance (verschillende stijlen) | Voorbeeld optreden
    Dans (van het Franse danse) is een sport, kunstvorm of een sociaal gebeuren dat meestal op beweging duidt van het lichaam, vaak in combinatie met muziek. Het wordt gebruikt als een vorm van emotionele expressie, sociale interactie of in een spirituele of uitvoerende vorm. Non-verbale communicatie staat dus centraal. Allerlei soorten dans worden op de Academy gegeven, maar de populairste is klassiek ballet. Naast solodansen kunnen mensen natuurlijk in paren dansen. Leerlingen krijgen veel ondersteuning en leren, naast dansen, ook kostuums maken en zichzelf te presenteren. Voorbeelden van dans die worden aangeboden zijn: Acrobatische rock-'n-roll (onder showdansen), ballet, breakdance, buikdansen, flamenco, freestyle, hip hop, salsa en tapdansen.
    (Audities dans beginnen in RPG, ná introductieweek)

    Music
    Last year's performance: Optreden met een orkest (klassiek) | | Voorbeeld optreden
    This year's performance: A Night of Music (verschillende stijlen) | Voorbeeld optreden
    De afdeling muziek draait vooral om instrumenten, zang valt namelijk op de Academy onder theater. Kinderen bij muziek zijn dus zeer getalenteerd van het spelen van een instrument. Naast normale lessen kunnen zij kiezen voor orkesttraining (bij bijv. trombone) of voor bandtraining (waar meer pop-instrumenten worden gebruikt). Muziek is het minst competitief aangezien de kinderen allemaal hun moment krijgen, maar het kan soms wel vechten zijn voor de solo.
    (Audities muziek beginnen in RPG, ná introductieweek)

    Leerlingen
    STOP VROUWEN & THEATER
    Naam — Leeftijd — FC — Q — Pagina
    Theatre
    Juniors
    • Nina Sarita Wendell — 16 — Charlotte S. McKee — Anticyclone — 1.2
    • Bart Ruben Cornelissen — 16 — Colton Haynes — Panix — 1.4 (int.)
    •
    •
    Seniors
    • Amaryllis Regina Sanchez — 17 — Zoe Aggeliki — Camhanaich — 1.2
    • Julian Harrison — 17 — Logan Lerman — SphinxX — 1.4
    • Gereserveerd voor ANTI
    • Eldan Dean Caiden — 17 — Khylin Rhambo — Aemilin — 1.4

    Dance
    Juniors
    • Gereserveerd voor _patch (int.)
    • Gereserveerd voor _AnneFleur_
    • Gereserveerd voor shairell
    •
    Seniors
    • Gereserveerd voor CharliePuth
    •
    • Naam — Leeftijd — Bryden Jenkins — Poshlost — Pagina
    •

    Music
    Juniors
    • Gereserveerd voor XY
    • Cari Easton — 16 — Maisie Williams — Gibigianna — 1.1
    •
    •
    Seniors
    • Gereserveerd voor SpinxX
    • Charlotte Benneth— 17 — Lisa Marie — Sempre — 1.2
    • Gereserveerd voor shairell
    •

    TOPICS
    • rollentopic
    • [url=]speeltopic[/url]


    HUIZING
    De huizing van de leerlingen wordt door het NYAFPA geregeld, de school huurt van het schoolgeld een deel van een gebouw af. Mede hierdoor is het schoolgeld voor de leerlingen hoger dan gemiddeld. De kinderen delen met zijn vieren een kamer, gebaseerd op leeftijd. Ook zijn de kamers unisex, heren en dames zitten dus samen op een kamer. Het gebouw dat deels gehuurd wordt ligt zo een drie minuten lopen van de Academy af. Aan het begin van het jaar, in de introductieweek, worden de kamergenoten bekend gemaakt.
    Kamerindeling
    tekst

    [ bericht aangepast op 3 juli 2016 - 14:55 ]


    Up with the sun. Gone with the wind.

    Finished Eldan, die nu ook open staat voor relaties :Y)

    Eldan

    ELDAN DEAN CAIDEN
    'If you want to be strong, learn how to fight alone.'


    Naam
    Eldan • Eldan is een naam die afkomstig is uit Engeland, en heeft als betekenis 'helder' of 'uitbundig'. Eldan is geen gebruikelijke naam, maar komt in Amerika wel steeds vaker voor.
    Dean • Dean is een naam die van oorsprong ook uit Engeland komt. De betekenis is 'leider'. Dean is een gebruikelijke naam in Engelstalige landen.
    Caiden • Caiden is in Amerika zowel een voornaam als een achternaam. In Eldans geval is het zijn achternaam, wat 'vechter' betekent. Gebruikelijk is deze achternaam niet.

    Leeftijd
    Eldan is 17 jaar, hij verjaarde op 16 januari. Zijn sterrenbeeld is steenbok.

    Afkomst
    Eldans beide ouders komen uit San Fransisco, California. Hier is Eldan zelf ook geboren en getogen. Zijn beide ouders hadden ook een donkere huidskleur. Eldan heeft toch gekozen om naar een school in New York te gaan, omdat hij New York een prachtige stad vindt en hij vond het de beste school waaruit hij kon kiezen.

    Afdeling
    Met volle overtuiging, Theatre. Eldan vindt cabaret eigenlijk het geweldigste wat er bestaat, en de plek om hier beter in te worden was toch Theatre op NYAFPA. Hiernaast vindt hij het gewone acteren in musicals en dansen ook erg leuk, maar dit zijn toch echt zijn tweede prioriteiten. Aangezien er geen eindperformance is in cabaret, gaat Eldan voor de musical. De hoofdrol hoeft hij niet, maar het liefst wel een belangrijke rol. Zingen is eigenlijk niets voor hem, hij heeft geen echte zangstem. Dansen daarentegen past weer meer bij Eldan.

    Vakken
    • Engelse taal en literatuur
    • Frans
    • Algemene wiskunde
    • Social studies
    • Sport I
    • Zangles I
    • Theatre: Dans I

    Werk
    Eldan werkt bij een snackbar in Manhattan. Bij aankomst in New York, zag hij dat dit baantje vrij was, en hij besloot er heen te gaan. Hij werkt 1 avond in de week, van half zeven tot half tien. De dag zelf wisselt, aangezien het niet altijd uit komt met school. Eldans baas houdt hier gelukkig rekening mee, op voorwaarde dat hij gratis kaartjes krijgt als Eldan ooit een cabaretshow heeft.

    Innerlijk
    • Vriendelijk, Eldans meest sterke eigenschap. Eldan wordt nooit kwaad en is erg positief.
    • Zelfstandig, Eldan kan dingen goed alleen doen, al ligt zijn voorkeur bij samenwerken.
    • Te vertrouwen, Eldan zal nooit geheimen van anderen door vertellen en is altijd klaar om te luisteren naar andermans verhalen.
    • Doorzetter, Eldan zal er alles aan doen om zijn droom waar te maken. Zoals zijn bovenstaande quote al zei, 'If you want to be strong, learn how to fight alone', weet Eldan ook hoe je iets moet bereiken en dat je er alleen sneller komt dan met meerdere. Logisch gezien is dit ook waar, als 1 iemand een idee heeft is het origineel, als 10 mensen dat idee hebben is de originaliteit weg. En zo zit voor Eldan het leven simpelweg in mekaar. Hij is een leider in groepsverband, maar een vechter voor zichzelf.
    • Humoristisch. Eldan weet dingen altijd op een leuke manier te verwoorden, en niet gemeen. Het nadeel hieraan is dat hij dingen soms niet serieus inziet. Ook kan Eldan goed improviseren, hij hoeft dingen niet voor te bereiden om een dom lulverhaal op te gaan hangen om mensen aan het lachen te krijgen, hij begint gewoon met praten.
    • Verkoper, Eldan weet dingen op een goede manier te presenteren om hier als voorbeeld geld mee te verdienen, of zoveel geluk van te krijgen.
    • Sportief, Eldan houdt van sporten en zet zich hier ook altijd graag voor in. De beste in sporten is hij dan weer niet.
    • Sociaal, Eldan houdt van praten, maar luisteren kan hij ook erg goed. Hij staat altijd voor iedereen klaar, leeftijd en geslacht maakt voor hem niks uit.

    Uiterlijk
    FC is Khylin Rhambo
    • Eldan heeft een donkere huidskleur. Hier heeft hij geen problemen mee, en hij is er ook nooit mee gepest. Mede omdat hij er zelf ook grappen om kan maken.
    • Eldan heeft bruine ogen.
    • Eldan heeft inktzwart, kort haar. Hij heeft geen gel of water nodig om het in model te brengen, zijn haar heeft gewoon geen model. Het zit altijd hetzelfde, zeer kort en zwart. Lekker makkelijk, maar niet lelijk.
    • Eldan draagt kleren die in de mode zijn, maar wel dingen die hij zelf ook mooi vindt.
    • Eldan is 1,82 meter lang. Voor een jongen is dit niet klein, maar Eldan behoort ook zeker niet tot de langsten.
    • Eldan is niet erg gespierd, maar heeft wel behoorlijk wat kracht, vooral in zijn armen.

    Geschiedenis & familie
    Rafael Peter Caiden • father (51)
    Nathalie Julia Caiden - Johnson • (49)
    Emile Sean Caiden • brother (15)
    Mason Jordan Caiden • brother (12)

    Eldan is geboren in een buitenwijk in San Fransisco, in een redelijk groot huis. Eldan had een erg fijne jeugd en voelde zich ook erg thuis in het huis. Wanneer zijn jongere broertje Mason was geboren, en Mason een verstandelijke beperking had, is voor Eldan het stukje cabaret begonnen. Mason voelde zich snel niet prettig, en Eldan wist hem met leuke grapjes aan het lachen te krijgen. Zijn droom om dan ook echt een eigen cabaretshow te hebben, gaf door Mason extra motivatie om hier ook echt voor te gaan.
    Eldan vond New York altijd een zeer mooie stad. Hij wist nooit goed of hij dit alleen droomde, of dat het ook echt zo was. Hij was in ieder geval wel van plan om naar New York te gaan. Wanneer zijn ook viel op NYAFPA, was hij overtuigd dat hij hierheen wilde. Eldans ouders stemden hiermee in, hetzelfde gelde voor Emile. Mason had er meer moeite mee, maar na Mason te hebben overtuigd dat Eldan ooit weer terugkwam, is Eldan naar New York gegaan.

    Relaties
    Who volunteers?


    Extra
    • Eldan is tot noch toe heterosexueel. Echter is hij slechts 1 keer echt verliefd geweest op een meisje, al was dit onbeantwoord. Voor Eldan is het niet duidelijk wat hij nou van jongens vindt, maar zolang hij er niet over uit is, houdt hij het bij heterosexueel.
    • Eldan is niet gelovig, net als de rest van zijn familie is hij opgegroeid zonder religie.
    • Eldans grootste angst zijn naalden, ook wel bekend als aichmofobie. Vroeger had hij een lichte vorm van coulrofobie, angst voor clowns. Hier heeft hij zich in de loop der jaren overheen gezet.
    • Likes - Fotografie, social media, humor, dans, acteren, grote steden, sport, eten ...
    • Dislikes - Betweters, zingen, drugs, roken, techniek, biologie, hagel, ...

    Favourites
    • Sport - lacrosse
    • Eten - lasagne
    • Film - we're the millers
    • Serie - supernatural
    • Dier - ijsbeer en pinguïn
    • Muziek - pop & EDM
    • Fruit - peer
    • Color - donkergroen


    take risks

    Ik ga later ook even een relatie ideeën lijstje maken.

    Is het trouwens erg als ik niet veel af weet van stemgroepen en dat soort dingen?


    She was always looking for more..

    Anticyclone schreef:
    Ik ga later ook even een relatie ideeën lijstje maken.

    Is het trouwens erg als ik niet veel af weet van stemgroepen en dat soort dingen?

    In principe niet, ik wil je best helpen als je een pb'tje stuurt. Ik ben nu even bezig met dingen uitschrijven.


    Up with the sun. Gone with the wind.

    Rachel Grace is af en staat open voor relaties! Ik zal ook binnenkort een indrukkenlijstje maken.


    chaos makes the muse

    Camhanaich schreef:
    (...)
    In principe niet, ik wil je best helpen als je een pb'tje stuurt. Ik ben nu even bezig met dingen uitschrijven.


    Thanks, I will. :')


    She was always looking for more..

    Als er trouwens wat meer rollen zijn, wil ik dat jullie doorgeven met wie je op een kamer wilt slapen. In principe slapen 4 leeftijdsgenoten op één kamer. Maar dat wordt reeds aangepast. c:


    Up with the sun. Gone with the wind.

    ^Mij maakt het eigenlijk niet uit met wie Cari op de kamer ligt


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Camhanaich schreef:
    Als er trouwens wat meer rollen zijn, wil ik dat jullie doorgeven met wie je op een kamer wilt slapen. In principe slapen 4 leeftijdsgenoten op één kamer. Maar dat wordt reeds aangepast. c:


    Ik heb geen voorkeur, kijk maar wat het handigste is.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Sempre schreef:
    (...)

    Ik heb geen voorkeur, kijk maar wat het handigste is.

    @Beide, prima.

    Zullen we het unisex doen? Mij maakt het in principe niet zoveel uit, ik hoor graag wat jullie ervan vinden.


    Up with the sun. Gone with the wind.

    Camhanaich schreef:
    (...)
    @Beide, prima.

    Zullen we het unisex doen? Mij maakt het in principe niet zoveel uit, ik hoor graag wat jullie ervan vinden.


    Dat vind ik prima, en weer eens wat anders, omdat de meeste RPG's dat niet doen.
    Maar mij maakt het ook niets uit met wie Nina op een kamer ligt.


    She was always looking for more..

    Anticyclone schreef:
    (...)

    Dat vind ik prima, en weer eens wat anders, omdat de meeste RPG's dat niet doen.
    Maar mij maakt het ook niets uit met wie Nina op een kamer ligt.

    Ik denk dat iedereen wel mentaal zover is dat het geen probleem is inderdaad, maakt het wel uniek. Aangezien New York ook best een vrije stad is. Prima, ik ga het zo uitzoeken dan.

    Ik let trouwens niet op afdeling, alleen op leeftijd.


    Up with the sun. Gone with the wind.

    Ik vind het prima qua kamerindeling/unisex.
    Heb geen voorkeur c:


    Life is not an mp3, where you can play what you want but life is a radio, where you have to enjoy whats' being played.

    Camhanaich schreef:
    (...)
    @Beide, prima.

    Zullen we het unisex doen? Mij maakt het in principe niet zoveel uit, ik hoor graag wat jullie ervan vinden.


    Ik vind het wel een leuk idee haha, maakt het weer eens wat anders!


    When time and life shook hands and said goodbye.

    -

    [ bericht aangepast op 3 juli 2016 - 16:43 ]


    Up with the sun. Gone with the wind.

    Je kan, als je wil, Scelfleah bekijken


    Fate whispers to the wolf: 'You cannot whithstand the storm' and the wolf whispers back, 'I am the storm.'