• NEW YORK ACADEMY FOR PERFORMING ARTS

    Competitie, passie, oorlog, kunst en lust. Welkom op de Academy.
    Theatre, Dance & Music
    Theatre
    Last year's performance: Phantom of The Opera | Voorbeeld optreden
    This year's performance: Grease; The Musical | Voorbeeld optreden
    Zingen, dans en acteren; dat is waar de basis van het theater ligt. Het is een verzamelnaam voor kunstvormen waarbij acteurs levendige voorstellen aan het publiek tonen. Dans valt hieronder, maar wordt als aparte afdeling gezien door het schoolbestuur. Voorbeelden van theater zijn: cabaret, circustheater, drama, improvisatietheater, klucht, komedie, melodrama, musical, opera (& operette) en toneel. Vorig jaar was het eindoptreden de productie Phantom of The Opera, in de vorm van een opera/drama uitgebracht door de studenten. Dit jaar is er gekozen voor een pure musical, in de vorm van Grease. Gebaseerd op het leven in de jaren 50. Wie zullen de rollen van Danny Zuko en Sandy Olsson Kattan bemachtigen? Vorig jaar ging de felbegeerde rol van Christine in PoTO naar een internationale studente uit Frankrijk. Maar ook dit jaar, zal het vechten worden voor de hoofdrollen.
    (Audities musical beginnen in RPG, ná introductieweek)

    Dance
    Last year's performance: The Swan Lake (nadruk ballet/klassiek) | Voorbeeld optreden
    This year's performance: A Night of Dance (verschillende stijlen) | Voorbeeld optreden
    Dans (van het Franse danse) is een sport, kunstvorm of een sociaal gebeuren dat meestal op beweging duidt van het lichaam, vaak in combinatie met muziek. Het wordt gebruikt als een vorm van emotionele expressie, sociale interactie of in een spirituele of uitvoerende vorm. Non-verbale communicatie staat dus centraal. Allerlei soorten dans worden op de Academy gegeven, maar de populairste is klassiek ballet. Naast solodansen kunnen mensen natuurlijk in paren dansen. Leerlingen krijgen veel ondersteuning en leren, naast dansen, ook kostuums maken en zichzelf te presenteren. Voorbeelden van dans die worden aangeboden zijn: Acrobatische rock-'n-roll (onder showdansen), ballet, breakdance, buikdansen, flamenco, freestyle, hip hop, salsa en tapdansen.
    (Audities dans beginnen in RPG, ná introductieweek)

    Music
    Last year's performance: Optreden met een orkest (klassiek) | | Voorbeeld optreden
    This year's performance: A Night of Music (verschillende stijlen) | Voorbeeld optreden
    De afdeling muziek draait vooral om instrumenten, zang valt namelijk op de Academy onder theater. Kinderen bij muziek zijn dus zeer getalenteerd van het spelen van een instrument. Naast normale lessen kunnen zij kiezen voor orkesttraining (bij bijv. trombone) of voor bandtraining (waar meer pop-instrumenten worden gebruikt). Muziek is het minst competitief aangezien de kinderen allemaal hun moment krijgen, maar het kan soms wel vechten zijn voor de solo.
    (Audities muziek beginnen in RPG, ná introductieweek)

    Leerlingen
    STOP VROUWEN & THEATER
    Naam — Leeftijd — FC — Q — Pagina
    Theatre
    Juniors
    • Nina Sarita Wendell — 16 — Charlotte S. McKee — Anticyclone — 1.2
    • Bart Ruben Cornelissen — 16 — Colton Haynes — Panix — 1.4 (int.)
    •
    •
    Seniors
    • Amaryllis Regina Sanchez — 17 — Zoe Aggeliki — Camhanaich — 1.2
    • Julian Harrison — 17 — Logan Lerman — SphinxX — 1.4
    • Gereserveerd voor ANTI
    • Eldan Dean Caiden — 17 — Khylin Rhambo — Aemilin — 1.4

    Dance
    Juniors
    • Gereserveerd voor _patch (int.)
    • Gereserveerd voor _AnneFleur_
    • Gereserveerd voor shairell
    •
    Seniors
    • Gereserveerd voor CharliePuth
    •
    • Naam — Leeftijd — Bryden Jenkins — Poshlost — Pagina
    •

    Music
    Juniors
    • Gereserveerd voor XY
    • Cari Easton — 16 — Maisie Williams — Gibigianna — 1.1
    •
    •
    Seniors
    • Gereserveerd voor SpinxX
    • Charlotte Benneth— 17 — Lisa Marie — Sempre — 1.2
    • Gereserveerd voor shairell
    •

    TOPICS
    • rollentopic
    • [url=]speeltopic[/url]


    HUIZING
    De huizing van de leerlingen wordt door het NYAFPA geregeld, de school huurt van het schoolgeld een deel van een gebouw af. Mede hierdoor is het schoolgeld voor de leerlingen hoger dan gemiddeld. De kinderen delen met zijn vieren een kamer, gebaseerd op leeftijd. Ook zijn de kamers unisex, heren en dames zitten dus samen op een kamer. Het gebouw dat deels gehuurd wordt ligt zo een drie minuten lopen van de Academy af. Aan het begin van het jaar, in de introductieweek, worden de kamergenoten bekend gemaakt.
    Kamerindeling
    tekst

    [ bericht aangepast op 3 juli 2016 - 14:55 ]


    Up with the sun. Gone with the wind.

    Aemilin schreef:
    (...)

    yeaaah, Luke en Eldan passen wel goed bij elkaar, ik heb alleen geen idee waarvan ze elkaar zouden kunnen kennen :')

    Misschien dat ze op hun allereerste schooldag met zn tweeën verdwaald waren in de school ofzo? En daardoor, ook al zijn ze van andere afdelingen, aan de praat geraakt zijn/bevriend geraakt zijn?

    De rest zal ik later even doorkijken (:


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ietwat late MT
    Blake is af en klaar voor relaties!

    [ bericht aangepast op 7 juli 2016 - 11:40 ]


    If people were like rain, I was like drizzle and she was a hurricane.

    SphinxX, ik heb Luc? Ik weet alleen niet zo heel goed wat Jule en Luc van elkaar gaan vinden eigenlijk. Heb jij een idee?

    Panix, met Bart weet ik het ook niet zo goed. Ergens zouden we Luc en Bart kunnen laten botsen (zoals je zoekt), maar ergens heb ik ook het idee dat het juist wel zou kunnen klikken.

    Sempre, lastig. Vrienden zou goed kunnen, net zoals dat het juist botst of dat het stiekem meer dan vrienden is. Wat wil jij?


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    (...)
    Misschien dat ze op hun allereerste schooldag met zn tweeën verdwaald waren in de school ofzo? En daardoor, ook al zijn ze van andere afdelingen, aan de praat geraakt zijn/bevriend geraakt zijn?

    De rest zal ik later even doorkijken (:


    whoooo dat is echt een heel goed idee, Eldan is namelijk een persoon die er dan ook nog om moet lachen omdat ze verdwaald zijn, zo zou wel een vriendschap zijn kunnen ontstaan :')


    take risks

    Necessity schreef:
    SphinxX, ik heb Luc? Ik weet alleen niet zo heel goed wat Jule en Luc van elkaar gaan vinden eigenlijk. Heb jij een idee?

    Panix, met Bart weet ik het ook niet zo goed. Ergens zouden we Luc en Bart kunnen laten botsen (zoals je zoekt), maar ergens heb ik ook het idee dat het juist wel zou kunnen klikken.

    Sempre, lastig. Vrienden zou goed kunnen, net zoals dat het juist botst of dat het stiekem meer dan vrienden is. Wat wil jij?


    Ehm stiekem meer dan vrienden is wel cute haha, dat heeft Charlie nog niet echt. Ik denk dat ze hem misschien ooit de reden van haar rebelse gedrag heeft verteld en ze daardoor wat meer aan hem gehecht is dan aan anderen?

    @1965; Oké, Charlie en Blake zijn echt super super gelijk aan elkaar. (Evenals in drugs/alcohol gebruik). Misschien dat ze beste vrienden kunnen zijn? Ik geloof niet dat Charlie echt ooit meer zal willen gezien Blake bijna haar mannelijke variant is, maar ik kan me wel voorstellen dat ze ooit het wel geprobeerd hebben.

    [ bericht aangepast op 7 juli 2016 - 12:46 ]


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Sempre schreef:
    (...)

    Ehm stiekem meer dan vrienden is wel cute haha, dat heeft Charlie nog niet echt. Ik denk dat ze hem misschien ooit de reden van haar rebelse gedrag heeft verteld en ze daardoor wat meer aan hem gehecht is dan aan anderen?

    @1965; Oké, Charlie en Blake zijn echt super super gelijk aan elkaar. (Evenals in drugs/alcohol gebruik). Misschien dat ze beste vrienden kunnen zijn? Ik geloof niet dat Charlie echt ooit meer zal willen gezien Blake bijna haar mannelijke variant is, maar ik kan me wel voorstellen dat ze ooit het wel geprobeerd hebben.

    Ja, lijkt me ook! Goed idee!


    If people were like rain, I was like drizzle and she was a hurricane.

    Aemilin schreef:
    (...)

    whoooo dat is echt een heel goed idee, Eldan is namelijk een persoon die er dan ook nog om moet lachen omdat ze verdwaald zijn, zo zou wel een vriendschap zijn kunnen ontstaan :')


    Okayy dan doen we dat ^^

    Sempre, in wat voor opzicht dan? Zijn ze een stelletje, vinden ze elkaar stiekem leuk maar zeggen het niet, zeer gehecht maar ze weten zelf ook niet precies wat er tussen hen is, [voer zelf wat in :p]?


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    (...)

    Okayy dan doen we dat ^^

    Sempre, in wat voor opzicht dan? Zijn ze een stelletje, vinden ze elkaar stiekem leuk maar zeggen het niet, zeer gehecht maar ze weten zelf ook niet precies wat er tussen hen is, [voer zelf wat in :p]?


    Hm, ik denk dat het meer een silent crush is dan dat ze echt al een stelletje zijn. Sowieso is Charlie niet iemand die heel erg top is met gevoelens enzo dus ze zal het denk ik grotendeels aan de kant schuiven tot het niet meer te ontkennen is. En als ze echt hecht zijn zal ze het moeilijk vinden om die vriendschap te riskeren.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Sempre schreef:
    (...)

    Hm, ik denk dat het meer een silent crush is dan dat ze echt al een stelletje zijn. Sowieso is Charlie niet iemand die heel erg top is met gevoelens enzo dus ze zal het denk ik grotendeels aan de kant schuiven tot het niet meer te ontkennen is. En als ze echt hecht zijn zal ze het moeilijk vinden om die vriendschap te riskeren.


    Okayy, zeer goede vrienden en wederzijdse crush dus?
    Ik zie ook niet helemaal voor me hoe ze het aan elkaar zouden hebben verteld eigenlijk, dus dat lijkt me inderdaad de beste optie.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    Panix, met Bart weet ik het ook niet zo goed. Ergens zouden we Luc en Bart kunnen laten botsen (zoals je zoekt), maar ergens heb ik ook het idee dat het juist wel zou kunnen klikken.


    Ja, botsen zou wel het fijnst zijn zodat er wat variatie komt qua relaties met Bart.


    Life is not an mp3, where you can play what you want but life is a radio, where you have to enjoy whats' being played.

    Necessity schreef:
    SphinxX, ik heb Luc? Ik weet alleen niet zo heel goed wat Jule en Luc van elkaar gaan vinden eigenlijk. Heb jij een idee?

    Panix, met Bart weet ik het ook niet zo goed. Ergens zouden we Luc en Bart kunnen laten botsen (zoals je zoekt), maar ergens heb ik ook het idee dat het juist wel zou kunnen klikken.

    Sempre, lastig. Vrienden zou goed kunnen, net zoals dat het juist botst of dat het stiekem meer dan vrienden is. Wat wil jij?


    Ze kunnen wel goede vrienden zijn, hoewel Luc zich wel kan gaan irriteren aan Jule ^^


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    Anticyclone -- Pukwudgie


    She was always looking for more..

    Panix, dan botst het wel tussen ze. Hebben ze daar nog een reden voor? (gebeurtenis in het verleden ofzo?)

    SphinxX, prima!


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Nina's eerste indrukken:
    Ik ben niet ontzettend goed in het bedenken van relaties, mocht je een ander idee hebben ben ik daar erg blij mee.

    Cari Easton -- Nina is denk ik een stuk drukker dan Cari en volgens mij kunnen ze wel verschillen, maar misschien dat ze het verder wel goed kunnen vinden?
    Charlotte "Charlie" Benneth -- Ik denk ook dat ze overeen kunnen komen. Ik denk dat Nina Charlie erg zou waarderen en sommige acties van haar erg riskant, maar gedurfd vind en daarom misschien een beetje naar haar op zal kijken. Nina zal Charlie's tattoos sowieso geweldig vinden. Of ze echt goede vrienden zullen zijn weet ik niet, maar misschien dat ze zo nu en dan eens bijpraten en dan goed kunnen klikken?
    Amaryllis Regina Sanchez -- Het kan zijn dat Amaryllis een beetje serieus is in verhouding met Nina, maar gezien dat ze roommates zijn en beide bij theater zitten, zullen ze vaak met elkaar te maken hebben. Ik weet niet precies hoe ze als roommates met elkaar om zullen gaan, maar ergens denk ik wel dat ze op het theater vlak elkaars kwaliteiten goed aan kunnen vullen en een goed team zijn?
    Dakota Adelle Volturi -- Is het een idee als Dakota en Nina elkaar al vroeg in hun schooltijd ontmoet hebben. Misschien dat ze Nina's eerste vriendin was in New York, voornamelijk in de voorgaande jaren veel met elkaar omgingen en tegenwoordig een beetje uit elkaar zijn gegroeid doordat ze beide drukkere levens hebben? Ze kunnen denk ik wel overeen komen namelijk, voor zover er al staat over Dakota.
    Ash Jonathan Wakefield -- Lastig, ik heb echt geen idee, sorry.
    Emma Madison Williams -- Volgens mij hebben ze wel een aantal overeenkomsten, misschien dat ze een goede vriendschap hebben? Al ben ik een beetje inspiratieloos over hoe ze met elkaar in aanraking zijn gekomen.
    Eldan Dean Caiden -- Misschien dat ze elkaar ontmoet kunnen hebben door een bezoek van Nina aan de snackbar waar Eldan werkt, nog voordat ze erachter kwamen dat ze op dezelfde school zitten? Dat ze toen even aan de praat zijn geraakt en na aanleiding van dat op de academie een vriendschap hebben opgebouwd?
    Eleanora Mae Kinsley -- Aan de ene kant denk ik dat ze overeen kunnen komen, maar aan de andere kant zie ik ze ook wel langs elkaar heen leven of een beetje botsen. Niet dat je daar veel aan hebt denk ik, maar wat denk jij?
    Julian Harrison -- Ik denk dat Nina een beetje tegenstrijdige gevoelens heeft over Julian. Op het eerste gezicht zou ze zich wel enorm ergeren aan zijn hele attitude en zou ze haar minder aardige kant aan hem laten zien, maar ze zou ook weer niet aarzelen om hem haar huiswerk over te laten schrijven (als dat iets is waar je naar zoekt) omdat ze toch wel nieuwsgierig is naar hem.
    Bart Ruben Cornelissen -- Ik weet het eigenlijk niet echt, sorry, maar ze zijn wel roommates en hebben dus wel met elkaar te maken. Weet jij misschien iets? Anders ga ik nog even verzinnen, haha.
    Scelfleah Scarlett Lewis -- Aangezien Fleah zichzelf ziet als iemand waar je bij uit de buurt moet blijven, denk ik dat Nina ook niet veel zin heeft om dat wel te doen. Misschien dat ze in het verleden al vaak gebotst hebben en dat ze dus altijd al een strugglelende relatie hebben gehad?
    Harper Jules Hastings -- Misschien kennissen, maar dat het blijft bij een oppervlakkige relatie? Verder ben ik eerlijk gezegd een beetje inspiratieloos.
    Samuel Daniel Watson -- Ik weet niet hoe Samuel tegenover Nina staat door zijn achterdocht, maar Nina kan zijn aanwezigheid denk ik wel waarderen.
    Blake Martínez -- Op het eerste gezicht denk ik dat Nina Blake erg zou mogen, maar dat ze soms twijfels kan hebben bij zijn ietwat botte en onvriendelijke opmerkingen, al denk ik niet dat ze daar een erg groot punt van maakt zodra ze merkt dat hij dat eigenlijk doet zonder dat hij het zelf doorheeft. Ik weet alleen niet echt hoe ze verder tegenover elkaar staan. Misschien dat ze elkaar eens ontmoet kunnen hebben op school en dat Nina hem heeft aangesproken met de vraag waar zijn tattoos voor staan, gezien dat ze fan is van mensen met tattoos?
    Luc Tobias Jenssons -- Ik denk dat ze wel overeen kunnen komen, maar verder weet ik het eigenlijk niet echt.


    She was always looking for more..

    Pukwudgie schreef:
    Nina's eerste indrukken:
    Ik ben niet ontzettend goed in het bedenken van relaties, mocht je een ander idee hebben ben ik daar erg blij mee.

    Cari Easton -- Nina is denk ik een stuk drukker dan Cari en volgens mij kunnen ze wel verschillen, maar misschien dat ze het verder wel goed kunnen vinden?
    Charlotte "Charlie" Benneth -- Ik denk ook dat ze overeen kunnen komen. Ik denk dat Nina Charlie erg zou waarderen en sommige acties van haar erg riskant, maar gedurfd vind en daarom misschien een beetje naar haar op zal kijken. Nina zal Charlie's tattoos sowieso geweldig vinden. Of ze echt goede vrienden zullen zijn weet ik niet, maar misschien dat ze zo nu en dan eens bijpraten en dan goed kunnen klikken?
    Amaryllis Regina Sanchez -- Het kan zijn dat Amaryllis een beetje serieus is in verhouding met Nina, maar gezien dat ze roommates zijn en beide bij theater zitten, zullen ze vaak met elkaar te maken hebben. Ik weet niet precies hoe ze als roommates met elkaar om zullen gaan, maar ergens denk ik wel dat ze op het theater vlak elkaars kwaliteiten goed aan kunnen vullen en een goed team zijn?
    Dakota Adelle Volturi -- Is het een idee als Dakota en Nina elkaar al vroeg in hun schooltijd ontmoet hebben. Misschien dat ze Nina's eerste vriendin was in New York, voornamelijk in de voorgaande jaren veel met elkaar omgingen en tegenwoordig een beetje uit elkaar zijn gegroeid doordat ze beide drukkere levens hebben? Ze kunnen denk ik wel overeen komen namelijk, voor zover er al staat over Dakota.
    Ash Jonathan Wakefield -- Lastig, ik heb echt geen idee, sorry.
    Emma Madison Williams -- Volgens mij hebben ze wel een aantal overeenkomsten, misschien dat ze een goede vriendschap hebben? Al ben ik een beetje inspiratieloos over hoe ze met elkaar in aanraking zijn gekomen.
    Eldan Dean Caiden -- Misschien dat ze elkaar ontmoet kunnen hebben door een bezoek van Nina aan de snackbar waar Eldan werkt, nog voordat ze erachter kwamen dat ze op dezelfde school zitten? Dat ze toen even aan de praat zijn geraakt en na aanleiding van dat op de academie een vriendschap hebben opgebouwd?
    Eleanora Mae Kinsley -- Aan de ene kant denk ik dat ze overeen kunnen komen, maar aan de andere kant zie ik ze ook wel langs elkaar heen leven of een beetje botsen. Niet dat je daar veel aan hebt denk ik, maar wat denk jij?
    Julian Harrison -- Ik denk dat Nina een beetje tegenstrijdige gevoelens heeft over Julian. Op het eerste gezicht zou ze zich wel enorm ergeren aan zijn hele attitude en zou ze haar minder aardige kant aan hem laten zien, maar ze zou ook weer niet aarzelen om hem haar huiswerk over te laten schrijven (als dat iets is waar je naar zoekt) omdat ze toch wel nieuwsgierig is naar hem.
    Bart Ruben Cornelissen -- Ik weet het eigenlijk niet echt, sorry, maar ze zijn wel roommates en hebben dus wel met elkaar te maken. Weet jij misschien iets? Anders ga ik nog even verzinnen, haha.
    Scelfleah Scarlett Lewis -- Aangezien Fleah zichzelf ziet als iemand waar je bij uit de buurt moet blijven, denk ik dat Nina ook niet veel zin heeft om dat wel te doen. Misschien dat ze in het verleden al vaak gebotst hebben en dat ze dus altijd al een strugglelende relatie hebben gehad?
    Harper Jules Hastings -- Misschien kennissen, maar dat het blijft bij een oppervlakkige relatie? Verder ben ik eerlijk gezegd een beetje inspiratieloos.
    Samuel Daniel Watson -- Ik weet niet hoe Samuel tegenover Nina staat door zijn achterdocht, maar Nina kan zijn aanwezigheid denk ik wel waarderen.
    Blake Martínez -- Op het eerste gezicht denk ik dat Nina Blake erg zou mogen, maar dat ze soms twijfels kan hebben bij zijn ietwat botte en onvriendelijke opmerkingen, al denk ik niet dat ze daar een erg groot punt van maakt zodra ze merkt dat hij dat eigenlijk doet zonder dat hij het zelf doorheeft. Ik weet alleen niet echt hoe ze verder tegenover elkaar staan. Misschien dat ze elkaar eens ontmoet kunnen hebben op school en dat Nina hem heeft aangesproken met de vraag waar zijn tattoos voor staan, gezien dat ze fan is van mensen met tattoos?
    Luc Tobias Jenssons -- Ik denk dat ze wel overeen kunnen komen, maar verder weet ik het eigenlijk niet echt.


    Beetje late reactie maar was de hele dag aan het werken :') maar eldan en nina is goed!


    take risks