• NEW YORK ACADEMY FOR PERFORMING ARTS

    Competitie, passie, oorlog, kunst en lust. Welkom op de Academy.
    Theatre, Dance & Music
    Theatre
    Last year's performance: Phantom of The Opera | Voorbeeld optreden
    This year's performance: Grease; The Musical | Voorbeeld optreden
    Zingen, dans en acteren; dat is waar de basis van het theater ligt. Het is een verzamelnaam voor kunstvormen waarbij acteurs levendige voorstellen aan het publiek tonen. Dans valt hieronder, maar wordt als aparte afdeling gezien door het schoolbestuur. Voorbeelden van theater zijn: cabaret, circustheater, drama, improvisatietheater, klucht, komedie, melodrama, musical, opera (& operette) en toneel. Vorig jaar was het eindoptreden de productie Phantom of The Opera, in de vorm van een opera/drama uitgebracht door de studenten. Dit jaar is er gekozen voor een pure musical, in de vorm van Grease. Gebaseerd op het leven in de jaren 50. Wie zullen de rollen van Danny Zuko en Sandy Olsson Kattan bemachtigen? Vorig jaar ging de felbegeerde rol van Christine in PoTO naar een internationale studente uit Frankrijk. Maar ook dit jaar, zal het vechten worden voor de hoofdrollen.
    (Audities musical beginnen in RPG, ná introductieweek)

    Dance
    Last year's performance: The Swan Lake (nadruk ballet/klassiek) | Voorbeeld optreden
    This year's performance: A Night of Dance (verschillende stijlen) | Voorbeeld optreden
    Dans (van het Franse danse) is een sport, kunstvorm of een sociaal gebeuren dat meestal op beweging duidt van het lichaam, vaak in combinatie met muziek. Het wordt gebruikt als een vorm van emotionele expressie, sociale interactie of in een spirituele of uitvoerende vorm. Non-verbale communicatie staat dus centraal. Allerlei soorten dans worden op de Academy gegeven, maar de populairste is klassiek ballet. Naast solodansen kunnen mensen natuurlijk in paren dansen. Leerlingen krijgen veel ondersteuning en leren, naast dansen, ook kostuums maken en zichzelf te presenteren. Voorbeelden van dans die worden aangeboden zijn: Acrobatische rock-'n-roll (onder showdansen), ballet, breakdance, buikdansen, flamenco, freestyle, hip hop, salsa en tapdansen.
    (Audities dans beginnen in RPG, ná introductieweek)

    Music
    Last year's performance: Optreden met een orkest (klassiek) | | Voorbeeld optreden
    This year's performance: A Night of Music (verschillende stijlen) | Voorbeeld optreden
    De afdeling muziek draait vooral om instrumenten, zang valt namelijk op de Academy onder theater. Kinderen bij muziek zijn dus zeer getalenteerd van het spelen van een instrument. Naast normale lessen kunnen zij kiezen voor orkesttraining (bij bijv. trombone) of voor bandtraining (waar meer pop-instrumenten worden gebruikt). Muziek is het minst competitief aangezien de kinderen allemaal hun moment krijgen, maar het kan soms wel vechten zijn voor de solo.
    (Audities muziek beginnen in RPG, ná introductieweek)

    Leerlingen
    STOP VROUWEN & THEATER
    Naam — Leeftijd — FC — Q — Pagina
    Theatre
    Juniors
    • Nina Sarita Wendell — 16 — Charlotte S. McKee — Anticyclone — 1.2
    • Bart Ruben Cornelissen — 16 — Colton Haynes — Panix — 1.4 (int.)
    •
    •
    Seniors
    • Amaryllis Regina Sanchez — 17 — Zoe Aggeliki — Camhanaich — 1.2
    • Julian Harrison — 17 — Logan Lerman — SphinxX — 1.4
    • Gereserveerd voor ANTI
    • Eldan Dean Caiden — 17 — Khylin Rhambo — Aemilin — 1.4

    Dance
    Juniors
    • Gereserveerd voor _patch (int.)
    • Gereserveerd voor _AnneFleur_
    • Gereserveerd voor shairell
    •
    Seniors
    • Gereserveerd voor CharliePuth
    •
    • Naam — Leeftijd — Bryden Jenkins — Poshlost — Pagina
    •

    Music
    Juniors
    • Gereserveerd voor XY
    • Cari Easton — 16 — Maisie Williams — Gibigianna — 1.1
    •
    •
    Seniors
    • Gereserveerd voor SpinxX
    • Charlotte Benneth— 17 — Lisa Marie — Sempre — 1.2
    • Gereserveerd voor shairell
    •

    TOPICS
    • rollentopic
    • [url=]speeltopic[/url]


    HUIZING
    De huizing van de leerlingen wordt door het NYAFPA geregeld, de school huurt van het schoolgeld een deel van een gebouw af. Mede hierdoor is het schoolgeld voor de leerlingen hoger dan gemiddeld. De kinderen delen met zijn vieren een kamer, gebaseerd op leeftijd. Ook zijn de kamers unisex, heren en dames zitten dus samen op een kamer. Het gebouw dat deels gehuurd wordt ligt zo een drie minuten lopen van de Academy af. Aan het begin van het jaar, in de introductieweek, worden de kamergenoten bekend gemaakt.
    Kamerindeling
    tekst

    [ bericht aangepast op 3 juli 2016 - 14:55 ]


    Up with the sun. Gone with the wind.

    Camhanaich schreef:
    Jongens, ik zit nu op de bus te wachten na een lange en vooral dure avond uiteten. Morgen zal ik alles bekijken.

    Speeltopic komt denk ik ergens volgende week. De kamers zijn inderdaad gemengd! Hebben jullie nog verdere vragen, leave them here c:

    Amaryllis zoekt óók relaties!


    Bart? idk


    Life is not an mp3, where you can play what you want but life is a radio, where you have to enjoy whats' being played.

    SphinxX schreef:
    (...)

    Ze kunnen wel hele goede vrienden zijn ja. Misschien kunnen ze vrienden sinds hun eerste ontmoeting zijn? Dat ze sinds dien samen de school ondersteboven haalden ofzo c:


    Ahh ja prima hoor! (:


    When time and life shook hands and said goodbye.

    @Miloi, YAAAAS

    @Panix, wat stel je voor?


    Up with the sun. Gone with the wind.

    @Camiloi/piemeloi: BEST KILLS, BEST AMARELDAN

    @Panix: Voor Bart en Eldan, had jij misschien ideeën hoe ze elkaar bijvoorbeeld hebben ontmoet enzo? Maybe dat ze elkaar gewoon kennen via theatre?


    take risks

    Panix schreef:
    (...)

    Ik heb Bart? Ze zijn allebei wel rebels dus dat is een overeenkomst c:


    Jule heeft nog geen mannelijke vriend, dus die kan hij wel hebben ja ^^ een mede rebel. Goede vrienden of best friend?


    Tot nu toe heeft Julian dan drie goede vrienden. Amaryllis, Charlie en Bart ^^ een lijstje met de relaties zal ik wel typen wanneer ik kan aangezien ik deze week het een beetje druk heb.


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    Ik denk dat Ella wel zo goed als af is. De laatste aanpassingen en extra's komen vanmiddag.

    Ze zoekt trouwens nog relaties ^^


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Aemilin schreef:
    @Camiloi/piemeloi: BEST KILLS, BEST AMARELDAN

    @Panix: Voor Bart en Eldan, had jij misschien ideeën hoe ze elkaar bijvoorbeeld hebben ontmoet enzo? Maybe dat ze elkaar gewoon kennen via theatre?


    Ja, denk dat het makkelijkste is, via theatre.


    Life is not an mp3, where you can play what you want but life is a radio, where you have to enjoy whats' being played.

    SphinxX schreef:
    (...)

    Jule heeft nog geen mannelijke vriend, dus die kan hij wel hebben ja ^^ een mede rebel. Goede vrienden of best friend?


    Tot nu toe heeft Julian dan drie goede vrienden. Amaryllis, Charlie en Bart ^^ een lijstje met de relaties zal ik wel typen wanneer ik kan aangezien ik deze week het een beetje druk heb.


    Goede vrienden is prima c:


    Camhanaich schreef:
    @Miloi, YAAAAS

    @Panix, wat stel je voor?


    Gewoon vrienden? idk


    Life is not an mp3, where you can play what you want but life is a radio, where you have to enjoy whats' being played.

    Ik heb ook Charlie voor iedereen (:


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Harper maak ik zo af, en daarna komt haar indrukkenlijstje c:


    tya

    Guys, ik had het wat drukker de laatste paar dagen maar vandaag ben ik vrij! Ik ga nog even voor theatre de beschikbare rollen voor Grease maken met een kleine beschrijving (voor wie de film/recente musical niet heeft gezien.) Zijn er nog vragen? Ik hoor ze graag ^^


    Up with the sun. Gone with the wind.

    Mijn topics ^^


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ehm, ik vrees dat ik het rollentopic heb laten crashen :x
    Is het alleen mijn computer? Anders pb ik even een modje.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik heb er geen last van zover ik het kan zien


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Sempre schreef:
    Ik heb er geen last van zover ik het kan zien

    Kan je op de laatste pagina nog dingen quoten?


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.