• Mandela Effect

    The Mandela Effect is a concept associated with Fiona Broome. It describes the situation where a number of people have memories that are different to available evidence. Broom says the name comes from several people having memories of Nelson Mandela dying in 1980s, rather than in 2013. She argues that common memories which appear mistaken could be explained by the existence of parallel universes that are able to interact with each other.

    - Berenstein Bears/Berenstain Bears
    - Lindbergh baby nooit gevonden/wel gevonden
    - Cruella DeVille/De Vil
    - “Life IS like a box of chocolates…” / “Life WAS like a box of chocolates…”
    - Sex in the city/Sex and the city
    - “Luke, I am your father” / “No, I am your father”

    Glitch in the Matrix

    A personal, everyday-mode experience for which you have no explanation.
    Most people have experiences of knowing someone was about to call before they did, or have other highly unlikely coincidences or synchronicities happen. Some people experience dreams of (usually mundane but specific) things that later come true, or strong feelings of intuition that save them from accidents or worse.

    Link
    Link 2



    Ik hou van dit soort dingen en het leek me wel leuk om ze hier te bespreken. :Y)


    Your make-up is terrible

    Interessant inderdaad! En heel vreemd ook want ik heb hier eerder deze dag ook over nagedacht :O


    I wanna be a wizard!

    Ik snap hier werkelijk echt niets van :X

    Is het gewoon het idee dat iemand denkt dat iets waar is, wat niet zo is?

    Bwuhh... Is er nou werkelijk zoiets of zijn onze hersens gewoon weer eens raar aan het doen? Ik kom er niet uit.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ik moet eerlijk toegeven dat ik erg sceptisch ben over dit soort dingen, maar ik vind het desalniettemin wel erg interessant. En wie weet, misschien zijn al de andere rationele verklaringen die ik kan verzinnen ook juist wel onzin, haha. Altijd mogelijk, in theorie. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ah, parallelle universums! Dat doet me denken aan Fringe. Geweldige serie, sowieso een aanrader.
    Edit; Niet verstandig om dit voor de nacht te lezen. Nope, nope, nope.

    [ bericht aangepast op 5 juli 2016 - 1:44 ]


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik heb als kind een keer gehad dat ik 's avonds wakker schrok en gewoon wist dat mijn ouders een ongeluk hadden gehad. Ik was echt superbang, maar de volgende ochtend waren ze gewoon thuis, dus ik dacht dat ik het gevoel maar verzonnen had en toen vertelden ze dat onze vouwwagen van de auto was losgeraakt, over de weg was geschoten en zich te pletter had geslagen tegen een grote boom. Dat was wel creepy


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Wow Margot, dat is echt eng.

    Nu we hier toch over bezig zijn, ik weet zeker dat katten de matrix besturen of zo. Misschien reizen ze via zwarte gaten of magie. Ze zijn altijd op onmogelijke plekken en verdwijnen en verschijnen naar gelieve. Mijn katten zitten ook altijd plotseling buiten of binnen terwijl ik zeker weet dat ze daar eerst nog niet waren.


    Your make-up is terrible

    Square schreef:
    Ik moet eerlijk toegeven dat ik erg sceptisch ben over dit soort dingen, maar ik vind het desalniettemin wel erg interessant. En wie weet, misschien zijn al de andere rationele verklaringen die ik kan verzinnen ook juist wel onzin, haha. Altijd mogelijk, in theorie. :Y)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ssdlkfjakdkjfds ik had shane horen praten over het Mandela effect en ik vind het zo eng. Ik ben volgens mij net te jong voor de meeste bekende Mandela effect dingen, zo hoorde ik iedereen altijd praten over Sex in the City, maar de eerste keer dat ik het logo zag, stond er Sex and the City, dus ik legde me er maar bij neer en dacht dat ik het gewoon verkeerd verstaan had. :') Die van ''Luke, I am your father'' is wel heel eng want wat???? Dat is een van de bekendste quotes en nu opeens is het ''No, I am your father'' ???????????? Waarom zouden ze dat veranderen?


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Hoechlins schreef:
    Ssdlkfjakdkjfds ik had shane horen praten over het Mandela effect en ik vind het zo eng. Ik ben volgens mij net te jong voor de meeste bekende Mandela effect dingen, zo hoorde ik iedereen altijd praten over Sex in the City, maar de eerste keer dat ik het logo zag, stond er Sex and the City, dus ik legde me er maar bij neer en dacht dat ik het gewoon verkeerd verstaan had. :') Die van ''Luke, I am your father'' is wel heel eng want wat???? Dat is een van de bekendste quotes en nu opeens is het ''No, I am your father'' ???????????? Waarom zouden ze dat veranderen?


    IKR, that one blew my mind! De acteur herinnerde zich zelf ook dat hij Luke zei, haha. Dat is nog vreemder.


    Your make-up is terrible