• Mijn beste vriendin heeft aan haar ouders vertelt dat ze een vriendin heeft met als gevolg dat haar ouders helemaal gek zijn geworden. Ik hoef in de reacties geen haat op de ouders, dit topic is namelijk niet om met zijn alle boos te worden op haar ouders.
    Maar goed, er is tegen mijn vriendin gezegd dat als ze niet gauw normaal gaat doen, ze het huis uit moet. (De deadline staat voor volgende week donderdag). Nu is zij met spoed aan het kijken voor een woning en ze heeft wel iets op het oog maar alsnog is alles heel duur. Ze moet nog een jaar Vwo en daarna wilt ze gaan studeren.
    Nu is mijn vraag of er misschien een instantie of iets in die richting is die haar kan helpen. Het hoeft niet perse met geld te maken te hebben, bemiddeling is ook goed. Ik heb al wat gezocht op google maar ik kom er niet op uit.

    Nogmaals, ik hoef geen boze of hatende reacties tegen die ouders hier. Dankjewel.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ehm.. Ik weet wel dat er een stichting is; Stichting Mee. Alleen weet ik niet waar ze woont en of die stichting daar ook actief is. Wellicht even het googlen waard.. Succes in ieder geval. Ik hoop dat ze snel iets vindt!


    26 - 02 - '16

    Hoe oud is ze en waar moet ze wonen?

    [ bericht aangepast op 10 juli 2016 - 14:02 ]


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Hoe oud is ze?


    19 in oktober wordt ze 20.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Goh, in NL ken ik niet veel, maar ik zou iets zoeken in de richting van een 'sociaal huis' (OCMW in België).
    Is er in Nederland geen telefoon ofzo waar je terecht kan als je het even moeilijk hebt? Misschien hebben zij adresjes of kunnen zij je naar instanties doorverwijzen?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik zag laatst een Redditor langskomen met een soortgelijk probleem en ik zal even wat handige reacties kopiëren. ;3 Hij was woonachtig in Enschede, maar volgens mij gaat het redelijk hetzelfde.

    Ga naar de gemeente Enschede en geef aan dat je met een maatschappelijk werker wil spreken.
    Vraag of ze je willen helpen aan een kamer/bijstandsuitkering.
    Dit kan vrij snel geregeld worden, zeker gezien je jonge leeftijd. Wel zul je zelf veel en uitgebreid moeten zoeken naar een goedkope kamer.
    Wanneer je een kamer hebt en dus ook een wwb uitkering dan kan je gaan bouwen aan je leven.


    Een jaar geleden had ik zelf ook problemen en geen woonplek meer. Ik ben toen geplaatst in een instelling van het Leger des Heils. Daar helpen ze je weer op de goede weg te krijgen. Dat project heet ''herstart''. Het is natuurlijk niet ideaal, maar ik had wel gewoon een eigen kamer, eigen wc en douche. Je zit natuurlijk wel aan bepaalde regels vast, maar je hebt wel de vrijheid om te gaan en staan waar je wilt. Mij hebben ze in ieder geval goed geholpen.


    In het verleden heb ik met dak- en thuislozen gewerkt. Een paar adviezen.
    Het viel mij altijd op hoe slecht (typische) dak- en thuislozen konden plannen. Zorg dat je een financiële planning maakt. Ja, daarvoor heb je stabiliteit nodig, maar houd een schrift/excel whatever bij met je in- en uitgaven. Dan baal je als je te weinig hebt, maar je leert budgetteren. Als het (iets) beter gaat, gaat dat je helpen.
    Nog meer structuur: een slaapplek en ritme. Geen bekenden of familie waar je terecht kunt? Of anti-kraak? Blijf bezig, al is het vrijwilligerswerk. Beter is natuurlijk een baan. Er zijn altijd plekken waar je terecht kunt, al zal dat niet je eerste keus zijn. Wat is eigenlijk je interesse en opleiding?
    Zoek hulp. Klop bij de gemeente aan, maar ook Leger des Heils, maatschappelijk werk of de diaconie van een kerk. Ze zullen je niet (altijd) direct geld geven, maar hulp in vorm van een maatje c.q. iemand die de weg in regeltjesland kent is ontzettend belangrijk. Of ze weten iemand die je op weg helpt. Vind het wiel niet opnieuw uit.


    Er zijn momenteel zat studentenkamers in onderhuur beschikbaar, gezien de laatste tentamens nu nog net bezig zijn. Veel van deze zijn gewoon ff bellen zonder te hospiteren. Dan zit je wel in een kamertje waarvan je de woonkamer en keuken deelt met 14 expats oid.
    Dan heb je nog het uwv die noodpotjes hebben aanvullend tot 1100 oid. De woonplaats, domijn, acasa, sjv en particulier voor onderdak.


    Your make-up is terrible