• Dit topic gebruiken we nog niet, alleen als de eerste niet meer kan.


    Never grow up, it's a trap.

    'Nel||De verpleegster



    Oké,' zeg ik. 'Is goed hoor, moppie. Enne, als je problemen hebt, ik sta paraat.'
    Ik wend met tot het andere meisje. 'Hé Blondie, waar ik vandaan kom, het woeste weste, waren we blij als er iemand was hoor. Jullie jongeren vergeten vaak wel eens dat jullie omringd zijn door luxe. Mijn oude opoe zei altijd: 'Als je gehecht bent aan luxe en de stroom ligt eruit, hebbie je niks meer.' Zo is het en niet anders. Nou, als je ff opzij wil gaan...'
    Ik loop langs haar heen. Dan zie ik het kleine, opgefokte mannetje staan. 'Moven, Kleine,' zeg ik en loop langs hem heen, terug naar mijn favoriete rookplekje waar niemand me kan storen.

    [ bericht aangepast op 18 juli 2016 - 22:54 ]


    Never grow up, it's a trap.

    Genoveva Leya Sánchez
    Daughter of Hades | 17 | Nervous | Uniform | Talking to Iphigeneia & Francisco
    ''She was a star that wanted to be the moon. Dark and mysterious.''


    Haar ogen richtten zich op de grond, die ze amper kon zien dankzij haar betraande ogen. Het gevoel dat ze niet meer kon ademen kwam langzaam omhoog, maar ze kneep snel haar ogen dicht en dacht aan de oefeningen die een Apollo kind had laten zien als je in strijd geen adem meer kreeg. Deze deed ze dan ook voordat ze haar ogen weer opende. Ze was bang voor de reactie van Iphigeneia, sinds ze haar en zichzelf meerdere keren had belooft dat het nu klaar was en het allemaal goed zou komen. Alleen was de anorexia het daar dus niet mee eens, het stemmetje in haar hoofd die haar verbad om iets te eten en wanneer dat niet lukte, kwam er een stemmetje die zei dat ze het uit moest gaan kotsen en vervolgens weer een uur rennen. Naast het slechte slapen had dit haar ook vreselijk uitgeput, mentaal en fysiek.
    Niet veel later na haar woorden voelde ze hoe haar beste vriendin haar in haar armen sloot. Het voelde vertrouwt en het gaf Genoveva ook een beetje een beter gevoel. Dit betekende dus toch dat Iphigeneia niet boos was, wat haar echt gerust stelde. "Luister, schat. Ik weet dat je er niets aan kan doen. Dit soort dingen gebeuren nou eenmaal, en het is zwaar klote," hoorde ze de stem van haar beste vriendin zeggen. Genoveva staarde een beetje leeg voor zich uit. Huilen deed ze niet aan, ook al waren haar ogen al betraand geworden. Uiteindelijk werd ze los gelaten en voelde ze hoe Iphigeneia een kus op haar wang gaf. Het gaf Genoveva alweer wat haar zelfvertrouwen terug, wetende dat haar beste vriendin er voor haar was. De twee hadden redelijk samen wel wat meegemaakt en met haar beste vriendin was het vaak net alsof ze gemakkelijk door tartarus zou kunnen lopen.
    "We zijn er áltijd voor elkaar, beloofd?" Iphigeneia stak haar rechter pink uit en Genoveva verstrengelde haar eigen rechter pink er mee. "Pinky promise?" Kort knikte de zwartharige dame. "Pinky promise," zei ze bevestigend. Toen de witblonde zich omdraaide en één arm rondom haar liet, merkte ze pas haar broer op. Iphigeneia vroeg Francisco wat hij hier deed, waarop hij antwoordde dat hij kwam om Genoveva te zien. De twee hadden elkaar sinds gisterochtend niet gezien en normaal zagen ze elkaar altijd wel. Op school zaten ze in de zelfde klas en lessen en in het kamp deelden ze een gebouw samen, dus de twee waren wel close samen. Op dit moment was ze ook met de twee personen voor wie ze zou sterven en zelfs voor zou vermoorden. Ze waren de belangrijkste personen in haar leven en ze kon echt niet zonder hen.
    ''dus..wie moet ik iets aan doen?'' hoorde ze vervolgens en ze keek op naar haar broer. Kort schudde ze haar hoofd. "Niemand Frank, ik heb gewoon Ivy ingelicht.." mompelde ze zachtjes, maar hard genoeg voor hem om te horen. ''Alles komt goed, Vevy, dat beloof ik je.'' werd er in haar oor gefluisterd na een kus op haar voorhoofd, wat haar lichtjes een glimlach gaf. Genoveva merkte de grijns op die Francisco zond naar Iphigeneia, iets wat haar een wenkbrauw liet optrekken. "Jullie moeten weten dat ik echt niet zou weten wat ik zonder jullie zou moeten en dat ik echt van jullie houdt," zei de kleine dame tegen de twee grotere personen. Ze voelde zich erg klein naast de twee en ze had alle redenen hiernaartoe. Toch had ze nooit echt een probleem gehad met haar lengte, sinds het vaak een positief iets was geweest. "Maar goed, zullen we het over positieve dingen gaan hebben? Dit deprimeert me eigenlijk een beetje," gaf Genoveva toe.



    kip is lekker daarom heet ik drumstick

    LEVI ACKERMAN
    × Teacher × Swordsman × Shingeki no Kyojin ×



    × Alias: Humanity's Strongest Soldier, Mr. Sixpack
    × Abilitiy: Power Negation
    × Mood: Exhausted & Annoyed
    × Mentions: Jo & Nel

          De verpleegster negeert me gewoon. Wauw, wat een onbeschoft wijf. Ik moet haar maar niet te vaak tegen komen. Jo begint eerst hevig te spartelen in de armen van de vrouw. Wanneer ze haar niet los laat, verdwijnt ze net zoals de Dark One daarnet deed. Nogmaals krijg ik het idee dat de twee iets met elkaar te maken hebben. Ze verschijnt niet ver van ons af, waarna ze een glimlach opzet als teken dat het prima met haar gaat. Ik weet bijna zeker dat het een leugen is, gezien het bloed dat ik daarnet heb gezien, maar ik zeg niks. Als zij zich prima voelt, dan is dat goed genoeg voor mij. Ik wil immers met haar praten over wat er gebeurd is en over wat ze weet van de Dark One. Dat is nu mijn hoogste prioriteit. Jo keert zich naar mij en glimlacht. Het verbaast me een beetje. Ik had nooit verwacht dat ze ooit naar mij zou glimlachen, afgezien van een sarcastisch lachje misschien. Wat een vooruitgang. De verpleegster zegt nog iets tegen haar en keert zich vervolgens tot iemand anders, waartegen ze maar een vaag verhaal ophangt. Vervolgens draait ze zich om om weg te lopen.
          'Moven, kleine.'
    Ik blijf gewoon staan waar ik sta. Dit pik ik niet, dus ga ik er ook niet naar luisteren. Ik draai me naar Jo toe.
          'Wat een irritant wijf. Goed, Rumple dus.'
    Ik kijk Jo afwachtend aan. Het staan word ik zo langzamerhand eigenlijk wel zat, maar daar is nu helaas weinig aan te doen. Ik weet niet in hoeverre Jo mee zal gaan werken, al verwacht ik niet extreem veel tegenspraak. Iemand als zij wilt toch ook van iemand als hem af?



    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Jo Mari Gold
    "I am a Ghost of a Girl"


    "Whats wrong with me?"

    Eindelijk gaat de vrouw weg en zegt nog wat tegen me, het boeit me niet zoveel eigenlijk. En mijn hoofd doet zoveel pijn dat ik geen zin heb om te luisteren. Ik werp het meisje dat daarnet voor me opkwam een vriendelijke glimlach maar gebaar dat ze beter kan gaan. Ik zie dat Levi en die vrouw elkaar niet erg aardig vinden. Langzaam zet ik een paar stappen richting Levi, hij kijkt me aan, 'Wat een irritant wijf. Goed, Rumple dus.' zegt hij als Nel weg is, ik kijk hem aan, dat is nu net het onderwerp waar ik Niet over wil praten! Ik blijf hem aankijken, "Weetje, ik bedenk me dat ik nog wat huiswerk moet maken..." zeg ik erg ongelovig, ik sla even tegen mijn voorhoofd waarna een grote pijnscheut komt. Ik laat niets merken en kijk weer naar Levi, "Ik bedoel dat ik nu..." ik dacht even na, dit ging lastiger als normaal, ik zucht even. "Tja ik moet gewoon nog even wat dingetjes doen..." zeg ik terwijl ik richting de boom loop, mijn blik gericht op Levi.
    Hij heeft me net gered, maar dat betekent niet dat ik hem helemaal vertrouw. En hij wil dingen weten over mijn vader, nou daar word ik blij van zeg...


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    LEVI ACKERMAN
    × Teacher × Swordsman × Shingeki no Kyojin ×



    × Alias: Humanity's Strongest Soldier, Mr. Sixpack
    × Abilitiy: Power Negation
    × Mood: Exhausted & Annoyed
    × Mentions: Jo

          Jo zet enkele stappen mijn kant op. Dat is een goed teken, denk ik. Alleen wanneer ik de naam Rumple laat vallen begint haar houding te veranderen, helaas.
          'Weetje, ik bedenk me dat ik nog wat huiswerk moet maken..'
    Dit staat bij deze bovenaan het lijstje met de meest ongeloofwaardige dingen die uit Jo's mond zijn gekomen vandaag. Zij en huiswerk maken, midden op de dag. Gelooft ze het zelf? Het lijkt er niet op, gezien ze zichzelf voor haar hoofd slaat. Subtiel. Heel subtiel.
          'Ik bedoel dat ik nu..'
    Opnieuw valt er een stilte. Het lijkt erop dat ze nadenkt. Ik laat haar maar even, benieuwd waar ze nu mee gaat komen. Desondanks snap ik niet waarom ze er onderuit probeert te komen. Jo zucht even
          'Tja ik moet gewoon nog even wat dingetjes doen..'
    Ze loopt vervolgens weg, met haar blik nog op mij gericht. Helaas voor haar, laat ik het er niet bij zitten. Ik steek mijn arm uit om haar de weg af te snijden. Ik raak haar verder niet aan. Althans, nog niet. Dat is misschien de volgende stap als ze weer de snotaap uit gaat hangen. Ha-ha, aap, hangen.. Ik heb een slecht gevoel voor humor dat blijkbaar alleen maar slechter wordt als ik moe ben. Ik moet echt uitrusten voordat ik straks op zoek ga naar Rumple.
          'Niet zo snel. Dit is serieus, Jo. Ik moet weten wie deze Rumple is, voordat er zo nog meer slachtoffers vallen.'
    Ik kijk haar doordringend aan. Zal ze nu nog steeds in verzet gaan?



    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Jo Mari Gold
    "I am a Ghost of a Girl"


    "Whats wrong with me?"

    Hij zet een stap naar voren en snijd mijn weg af, ik sta stil en kijk hem aan, 'Niet zo snel. Dit is serieus, Jo. Ik moet weten wie deze Rumple is, voordat er zo nog meer slachtoffers vallen.'
    Ik zie zijn blik, het is serieus maar het is ook serieus dat ik er niet over wil praten, weet hij eigenlijk wel dat het mijn vader is!?
    "Ik ben ook serieus, anders vraag je het hemzelf. Weet je überhaupt wel welke band ik met hem heb?" deze vraag deed me het meeste pijn, nouja, niet pijn in mijn hart maar ook weer wel. Al had ik hem niet er waren altijd onderwerpen waar je moeilijk over praat. Ik deed weer een stapje naar achter en ik veegde het bloed af aan mijn kleren. "Ik moet gewoon nog wat schooldingen doen..." zeg ik kalm en blijf hem zielloos aankijken. Ik weet dat ik ook bij hem een keer te ver kan gaan maar dat boeit me nu al helemaal niets meer. Ik had al pijn, ik keek even snel naar mijn arm, Rotkind stond er nog groot en duidelijk op. Ik pakte mijn mouw en probeerde hem erover te krijgen maar het lukte niet. Als Levi het maar niet ziet. dan kijk ik weer naar Levi, kalm en zielloos wat zijn reactie is en doe een stapje naar achter.


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    LEVI ACKERMAN
    × Teacher × Swordsman × Shingeki no Kyojin ×



    × Alias: Humanity's Strongest Soldier, Mr. Sixpack
    × Abilitiy: Power Negation
    × Mood: Exhausted & Annoyed
    × Mentions: Jo

          Vermoeid zijn heeft één groot voordeel; namelijk dat ik niet de energie heb om nu boos te worden. Normaal gesproken had ik haar nu allang bij haar kraag gegrepen, maar het lukt me tot noch toe om me in te houden. Desondanks kan ze maar beter gauw meewerken, voordat ik echt mijn geduld verlies.
          'Ik ben ook serieus, anders vraag je het hemzelf. Weet je überhaupt wel welke band ik met hem heb?'
    Het komt wat beschuldigend op me over, al weet ik niet of dat de juiste benaming is. Desondanks vraag ik me wel af hoe hard de klap op haar hoofd wel niet geweest is. Het hem zelf vragen? Dat kind is gek. Misschien heeft Rumple haar brein gestolen, in plaats van haar hart?
          'Ik moet gewoon nog wat schooldingen doen..'
    We zijn weer terug bij de huiswerk smoesjes. Het klinkt nu nog minder aannemelijk dan daarnet. Ja, ik weet nu zeker dat het gewoonweg een excuus is om hier weg te komen. Helaas voor haar laat ik het er niet zomaar bij zitten. Nee, ik vind het gewoonweg egoïstisch dat zij nu weg wilt rennen terwijl er één of andere gek rondloopt op het terrein. Een gek die ook nog eens enorm veel controle over me heeft. Het zint me totaal niet.
          'Het enige dat je moet doen is mij vertellen wat er hier aan de hand is. Je weet zelf heus wel dat ik niet even naar hem toe kan lopen om hem te vragen al zijn geheimen bloot te leggen en wat boeit jullie band mij? Ik heb er niks mee te maken.'
    Mijn stem klinkt nog steeds kalm. Mijn houding is nog steeds rustig. Ik laat mijn arm weer zakken, gezien ze steeds verder achteruit loopt. Wel draai ik met haar mee, om duidelijk te maken dat ik haar niet zomaar weg laat lopen. Ook kijk ik haar nog altijd in de ogen, met een beheerste blik. Desondanks valt er wel aan de blauwe kringen onder mijn ogen te zien dat ik wel degelijk moe ben. Het is al heel wat dat ik weer wat kleur terug heb gekregen in mijn gezicht. Een spook ziet er nu niet bepaald intimiderend uit, namelijk.



    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Jo Mari Gold
    "I am a Ghost of a Girl"


    "Whats wrong with me?"

    'Het enige dat je moet doen is mij vertellen wat er hier aan de hand is. Je weet zelf heus wel dat ik niet even naar hem toe kan lopen om hem te vragen al zijn geheimen bloot te leggen en wat boeit jullie band mij? Ik heb er niks mee te maken.' ik kijk hem aan, hij denkt dat hij zielig is, iedereen tegen hem is! Hij is niet zielig, niet iedereen is tegen hem!
    "Weetje wat er mis is met jouw!" begin ik boos, "Jij denkt dat alles maar om jezelf draait. En ja, je hebt niet zo veel gevoel, maar nu Rumple je hart heeft ben je niet ineens zielig ofzo! Als jij jezelf nu al zielig vind, en als jij nu al alleen aan jezelf denkt, dan ben je slap. Ik vind mezelf niet eens zielig! Terwijl iedereen, maar dan ook echt iedereen, tegen mij is." ik kijk even achter hem, "jij hebt die Linde, Vale en Ariel nog. Ik heb niemand..." ik kijk hem boos aan, dan knap ik, ik zak door mijn benen, "Whats wrong with me?" vraag ik, verdrietig? Gek genoeg een beetje.


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    LEVI ACKERMAN
    × Teacher × Swordsman × Shingeki no Kyojin ×



    × Alias: Humanity's Strongest Soldier, Mr. Sixpack
    × Abilitiy: Power Negation
    × Mood: Exhausted & Annoyed
    × Mentions: Jo

          En dat is het moment waarop Jo knapt. Toch leuk, dat haar lontje uiteindelijk korter blijkt te zijn dan het mijne. Vooral omdat deze uitbarsting vrijwel nergens op slaat.
          'Weetje wat er mis is met jou, jij denkt dat alles maar om jezelf draait!'
    Ik vraag me oprecht af hoe ze die indruk heeft gekregen. Als er namelijk iemand is die alleen aan zichzelf denkt, dan is zij dat. Zij is degene die geen informatie wilt delen vanwege één of andere "band", terwijl die gast een beetje op het terrein rondloopt en mensen hun harten uit hun lichamen trekt.
          'En ja, je hebt niet zo veel gevoel, maar nu Rumple je hart heeft ben je niet ineens zielig ofzo!'
    Ik heb inderdaad niet veel gevoel, touche. Desondanks, ik voel me niet zielig. Alleen een beetje moe. Ziet ze mijn vermoeidheid als zielig? Ik dacht dat dat gewoonweg één van Rumple's trucjes was.
          'Als jij jezelf nu al zielig vind, en als jij nu al alleen aan jezelf denkt, dan ben je slap. Ik vind mezelf niet eens zielig! Terwijl iedereen, maar dan ook echt iedereen, tegen mij is.'
    Ze vindt zichzelf niet zielig, neeee.. Daarom wordt ze nu zeker zo boos.
          'Jij hebt die Linde, Vale en Ariel nog. Ik heb niemand..'
    Ze werpt me een boze blik toe, die werkelijk waar nergens op slaat. Vervolgens zie ik haar door haar benen zakken. Hardop vraagt ze zich af wat er mis met haar is. Ik vraag me af of die vraag aan mij gericht is, al denk ik het niet. Haar stem, die zonet nog gevuld was met woede, heeft nu een wat verdrietige ondertoon. Ik weet niet goed wat ik ermee moet doen, dus blijf ik maar staan waar ik sta. Rustig begin ik te praten.
          'Deze situatie is niet alleen ernstig voor jou en mij, maar voor iedereen hier. Als Rumple iedereen onder zijn controle kan krijgen, dan vormt hij een enorm gevaar. Ik probeer nu enkel te voorkomen dat het escaleert. Dat heeft verder niets met mij te maken.'
    Ik wil nog een opmerking maken over mijn "vrienden". Ze moest eens weten hoe slecht ik met sociale contacten ben, maar ergens denk ik dat ze dat allang wel heeft gemerkt. Ik zucht.
          'Ik laat je niet gaan voordat ik weet wat ik moet weten. Nogmaals, dit probleem is groter dan jou en mij.'
    Ik kijk naar Jo, me ergens afvragend of haar verwondingen niet hun tol op beginnen te eisen. Misschien, als Jo bereidt is te praten, kan ik voorstellen dat we even ergens apart gaan zitten. Ze zal wel niet willen dat ik iets aan de wonden doe, dus dat stel ik dan maar niet voor. Dat is dan maar haar probleem, al vind ik de wond die ze op haar arm probeert te verbergen wel zorgelijk. Het lijkt alsof er een woord in haar arm gekerfd staat, maar ik heb nog niet kunnen zien wat. Dat zijn dan maar zorgen voor later. Eerst de informatie maar.



    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Iphigeneia Calanthe Snow

    Seventeen | The Hunger Games | Feeling x
    Talking to Genoveva, Francisco & Draco


    Bag | Uniform | Heels


         
          Een stel gemende gevoelens gingen door het hoofd van de blondine. Enerzijds was ze verdrietig voor haar vriendin, ze voelde een soort extreem gevoel van medeleven. Anderzijds was ze blij dat Francisco, een van haar favoriete personen, naar ze toe kwam en zijn steun betoog aan zijn tweelingzus. Het tedere gebaar liet Iphigeneia kort smelten, de band die Frank en Nova hadden was buitengewoon goed. Na haar opmerking keek Francisco haar grijzend aan, waarop hij begon met spreken. "Ik wilde eventjes kijken hoe het met mijn zus ging." Met een begrijpende blik trok Ivy beide wenkbrauwen omhoog. "Dus... Wie moet ik iets aandoen?" Door deze zin kwam er een korte glimlach rond Iphigeneia's mond. Ze voelde het hoofd van jaar beste vriendin bewegen. "Niemand Frank, ik heb gewoon Ivy ingelicht." Waarop de lange blondine niets anders kon doen dan knikken. Een korte zin, die Ivy overigens niet kon verstaan, en een kus op Genoveva's voorhoofd volgden.
          De grijns rond zijn lippen was onmiskenbaar, "Dus Ivy, wat vond je van het ontbijt?" Zijn vraag werd al snel overschaduwd door Genoveva's opmerking, een die de kracht had om Iphigeneia te ontroeren. "Jullie moeten weten dat ik echt niet zou weten wat ik zonder jullie zou moeten en dat ik echt van jullie houd." De blauwe ogen van de lange dame vonden Genoveva's gezicht en rond haar gelaat verscheen een liefdevolle glimlach. "Ik houd ook van jou, Novie. Echt zò absurd veel." Haar toon was hopelijk duidelijk en haar grip rond Nova werd wat sterker.
          Toen de zwartharige aankondigde dat ze op een positieve noot verder wilde knikte Iphigeneia vastberaden toe. "Op even terug te komen op het ontbijt," Begon ze met spreken. "Francisco kan uitzonderlijk goed koken. Hoe was de ochtend voor jou, Franky." Haar kristalblauwe ogen bestuurde de jongens gezicht, opzoek naar het kleinste deel van breken. Op datzelfde moment voelde ze haar telefoon trillen, opnieuw Draco. Ze kon het overigens niet laten om te reageren. Hij was immers een vriend.
    From: Iphigeneia
    To: Draco
    Message: Ik sta op het schoolplein, mer Nova. Come find me (:

          Nadat het bericht succesvol verzonden was, stopte ze haar telefoon weer in haar tas en pakte er een waterfles uit. Een van rond de 500 milliliter, gekenmerkt door de bubbels. Ze begon met het te drinken en liet Genoveva ondertussen los.

    The female is the deadliest of the species.


    You are either with me, or against me.


    Up with the sun. Gone with the wind.

    Jo Mari Gold
    "I am a Ghost of a Girl"


    "Whats wrong with me?"

    Hij kijkt me aan, 'Deze situatie is niet alleen ernstig voor jou en mij, maar voor iedereen hier. Als Rumple iedereen onder zijn controle kan krijgen, dan vormt hij een enorm gevaar. Ik probeer nu enkel te voorkomen dat het escaleert. Dat heeft verder niets met mij te maken.' diep van binnen weet ik dat hij gelijk heeft, ik zie dat hij een beetje, vragend, naar me kijkt. Ik sta op en grijp even naar mijn hoofd, het bloed minder maar nog wel een beetje.
    "Sorry... Ik ben een Rotkind..." verontschuldig ik me, de woorden herhalend van Rumple die hij me altijd had geleerd toen ik nog niet wist wat het betekende,
    'Ik ben een Rotkind...' moest ik herhalen. Op een gegeven moment begin je het te geloven. Ik zuchtte even diep,
    "Nu Rumple jou hart heeft kan hij je besturen, hij kan je pijn geven en je dingen laten doen die je niet wilt. Als hij in je hart knijpt, krijg je pijn, als je een hart kapotmaakt..." ik grijns even, ik heb het een keer mogen doen, het was geniaal, "Als je hem kapotmaakt dan gaat diegene dood..." Ik kijk hem aan,
    "Ik ken de zwakke plekken van Rumple, ik weet waarom hij mij pijn doet. Want ja, hij heeft dit alles veroorzaakt. Hij doet mensen pijn, dat vind hij leuk om te doen, hij is vals, gemeen, een leugenaar, een kindermishandelaar en een moordenaar...." ik kijk Levi even aan, "Hij heeft me vaker geprobeerd te vermoorden. Ja, ik ken hem langer dan vandaag..." ik zucht even, "Ik haat hem zo erg..." dan kijk ik naar mijn arm, "en hij mij ook..." het was nu duidelijk leesbaar en de laatste bloeddruppeltjes dropen er nog van af.


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    LEVI ACKERMAN
    × Teacher × Swordsman × Shingeki no Kyojin ×



    × Alias: Humanity's Strongest Soldier, Mr. Sixpack
    × Abilitiy: Power Negation
    × Mood: Exhausted
    × Mentions: Jo

          'Sorry.. Ik ben een Rotkind..'
    Waar dit vandaan komt, weet ik niet. Het is in ieder geval een heel onverwachte wending. Ik weet niet goed wat ik erop moet zeggen, dus besluit ik maar gewoon mijn mond te houden. Ik besluit maar gewoon te wachten op wat er nu gaat volgen. Ze zucht even, maar lijkt haar verhaal dan te vervolgen, eindelijk.
          'Nu Rumple jou hart heeft kan hij je besturen, hij kan je pijn geven en je dingen laten doen die je niet wilt. Als hij in je hart knijpt, krijg je pijn, als je een hart kapotmaakt.. Als je hem kapotmaakt dan gaat diegene dood..'
    Even verscheen er een grijns op haar gezicht, toen ze de laatste zin uitsprak. Het baart me zorgen. Is zij soms ook één of andere seriemoordenaar? Een ander punt dat ik vreemd vindt, is dat Rumple mij kan besturen. Is dat soms wat hij deed toen bij de directrice? Als dat zo is, waarom is het dan niet gelukt? Vreemd, heel vreemd. Ik neem me voor het te vragen, zodra ze klaar is met haar verhaal.
          'Ik ken de zwakke plekken van Rumple, ik weet waarom hij mij pijn doet. Want ja, hij heeft dit alles veroorzaakt. Hij doet mensen pijn, dat vind hij leuk om te doen, hij is vals, gemeen, een leugenaar, een kindermishandelaar en een moordenaar.. Hij heeft me vaker geprobeerd te vermoorden. Ja, ik ken hem langer dan vandaag..'
    Ik kijk haar aan, nu toch wel enigszins bezorgd. Dit is allesbehalve normaal. Het wordt tijd dat iemand Jo eens gaat helpen, voordat het straks echt haar dood wordt. Ze zucht even.
          'Ik haat hem zo erg..'
    Ze verplaatst haar blik naar haar gewonde arm, waar nu redelijk duidelijk "rotkind" op staat. Ik klem mijn kaken kort op elkaar. Waarom? Waarom doet hij dit?
          'En hij mij ook..'
    Ik probeer alles op een rijtje te zetten. Vervolgens begin ik weer te praten.
          'Oké, zwakke plekken dus. Is het iets waar wij wat mee kunnen? En wat dat besturen en dergelijke betreft, hoe werkt dat? Is het iets waar je je nog tegen kunt verzetten?'
    Ik laat een korte stilte vallen, om deze twee vragen even in te laten zinken bij haar. Vervolgens pak ik mij verhaal weer op.
          'Vorm jij soms een dreiging voor hem?'
    Het is naar mijn idee de meest logische reden om zo'n hekel aan iemand te kunnen hebben. Tenminste, voor iemand als Rumple. Ik wacht rustig Jo's antwoorden af. Het is voor ons wel te hopen dat niemand ons nu stiekem af staat te luisteren, want ik kan me voorstellen dat we een enorm probleem hebben als Rumple achter dit gesprek komt.


    [ bericht aangepast op 19 juli 2016 - 0:25 ]


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Jo Mari Gold
    "I am a Ghost of a Girl"


    "Whats wrong with me?"

    'Oké, zwakke plekken dus. Is het iets waar wij wat mee kunnen? En wat dat besturen en dergelijke betreft, hoe werkt dat? Is het iets waar je je nog tegen kunt verzetten?' ik denk even na, "Ja, hij kan er niet tegen als er over mijn br..." snel verbeter ik mezelf en bijt even op mijn lip, "Zijn zoon Neal word gesproken. Hij heeft ook een dolk, alleen daarmee kan je hem vermoorden maar dat bergt hij altijd goed op..." ik kijk hem even aan, 'Vorm jij soms een dreiging voor hem?' ik lach even, "Ik een dreiging, zijn eigen d..." weer bijt ik op mijn lip, "Zie dan wat hij me heeft aangedaan, ik bedoel, ik vorm alleen een bedreiging met zijn dolk maar ik ben niet sterker als hem..." ik zucht even, had ik mezelf bijna verraden. Ik weet niet of het nou zo'n slim idee is om te zeggen dat ik de dochter van hem ben... Mijn hand schiet naar mijn achterhoofd als alles weer draait, snel zoek ik steun bij de boom. "Dit is niet normaal, anders is het veel minder erg..." mompel ik tegen mezelf, iets te hard misschien. Ik kijk Levi peinzend aan, heeft hij het nou gehoord?


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Rumplestiltskin
    Ik verscheen weer in mijn huis, gelijk liep ik naar de plekje waar ik Jo haar hart had verstopt voorzichtig liet ik alle magie rond het kistje verdwijnen en haalde ik er voorzichtig haar hart eruit. Ik grinnikte. Ik kon hierdoor zien wat Jo aan het doen was en aan het zeggen was het was alsof ik door haar ogen keek ik zag dat ze stond te praten met Levi. 'Vorm jij soms een dreiging voor hem?' hoorde ik hem zeggen. 'Ja, hij kan er niet tegen als er over mijn br..' ze verbeterde zichzelf. 'Zijn zoon Neal word gesproken. Hij heeft ook een dolk...' de rest wat ze zei ontging me even ik dacht aan mijn eerstgeborene, mijn trots Baelfire laatste tijd ook wel genoemd als Neal, ik had hem in de steek gelaten en daar had ik elke dag nog steeds zo spijt van, zou dat de reden zijn waarom ik Jo zo pijn doe? en zo erg afstoot? ik schudde even mijn hoofd, ze waren iets van plan en ik moest er een stokje voor steken. Ik wist dat ik haar nu kon laten zeggen wat ik wilde en daar maakte ik nu dan zeker ook gebruik van. 'Meneer de leraar, de enigste die zich kan verzetten tegen mijn bevel, wat jullie ook van plan zijn, voer het niet uit jij zou op de gruwelijkste manier gemarteld en gedood worden.' ik stopte even en gaf een klein kneepje in Jo hart. 'Laat Jo met rust anders betekent dit haar dood.' om mijn woorden kracht bij te zetten kneep ik in haar hart alleen deze keer wat harder.

    LEVI ACKERMAN
    × Teacher × Swordsman × Shingeki no Kyojin ×



    × Alias: Humanity's Strongest Soldier, Mr. Sixpack
    × Abilitiy: Power Negation
    × Mood: Exhausted, Confused & Angry
    × Mentions: Jo

          Jo geeft direct antwoord op mijn vragen. Iets dat ik heel fijn vind, want zo verspil ik tenminste geen tijd. Of eigenlijk, zo verspillen WIJ geen tijd.
          'Ja, hij kan er niet tegen als er over mijn br.. Zijn zoon Neal word gesproken.'
    Mijn br, zijn zoon. Apart.. Ik begin geloof ik een idee te krijgen wat ze zonet bedoelde met de band die zij met Rumple heeft.
          'Hij heeft ook een dolk, alleen daarmee kan je hem vermoorden maar dat bergt hij altijd goed op..'
    Dat is interessant. Zeer interessant zelfs. Als we die dolk op de één of andere manier te pakken kunnen krijgen, dan hebben we een middel om mee te onderhandelen. Ik neem aan dat hij niet graag neergestoken wordt, namelijk.
          'Vorm jij soms een dreiging voor hem?'
    Jo begint te lachen. Ik snap die opmerking niet helemaal.
          'Hoezo vorm ik een dreiging?' vraag ik me hardop af.
    Mijn zwaarden halen immers niets uit en vechten is zo'n beetje het enige dat ik kan. Zolang mijn wapens niets op hem uithalen, ben ik maar een zwakkeling vergeleken met hem.
          'Ik een dreiging, zijn eigen d..'
    Nog een verspreking. Het versterkt mijn vermoeden alleen maar, maar ik besluit er niets over te zeggen. Hoe belangrijk kan het zijn?
          'Zie dan wat hij me heeft aangedaan, ik bedoel, ik vorm alleen een bedreiging met zijn dolk maar ik ben niet sterker als hem..'
    Ik denk weer even na, terwijl Jo zich tegen de boom op de grond laat zakken. Oké, dus ze vormt geen dreiging voor hem, zolang ze de dolk niet heeft. Daaruit trek ik voor het gemak maar even de conclusie dat niemand hier echt een dreiging voor hem vormt, zolang hij de dolk bij zich draagt. We kunnen hem enkel een beetje pesten door de naam Neal te laten vallen. Ik vraag me alleen af of dat wel zo'n goed idee is. Ach, misschien dat het in de toekomst nog eens van pas komt. Het belangrijkste is dus dat we die dolk te pakken krijgen. Ik hoor Jo nog iets mompelen. Iets dat het normaal minder erg is? Ik kijk even naar haar en kom tot de conclusie dat ze het over haar wonden heeft. Ik kan nu de verantwoordelijke docent uithangen en haar naar de ziekenboeg sturen, maar iets zegt me dat ik daarmee niet bepaald aan haar goede kant kom. Ook zegt iets me dat ze ervaring genoeg heeft met verwondingen en dat ze waarschijnlijk prima weet wat ze moet doen. In het ergste geval kan ik haar nog wat verband in de hand drukken, zodat ze het zelf op kan lossen. Iets dat waarschijnlijk nog niet een zo'n heel gek idee is..
          'Trouwens, moet je iets hebben voor die wonden?'
    Mijn toon is nog altijd rustig. Het neigt misschien zelfs naar vriendelijk toe. Dat heeft ze op zich wel verdient, nu ze zo open naar me is geweest wat de informatie betreft. Ze heeft naar mijn bevel geluisterd en geholpen. Zoiets kan zelfs zo'n emotieloze zak als ik lastig negeren. Dan begint Jo vanuit het niets weer te praten.
          'Meneer de leraar, de enigste die zich kan verzetten tegen mijn bevel, wat jullie ook van plan zijn, voer het niet uit jij zou op de gruwelijkste manier gemarteld en gedood worden.'
    Ik frons even. Waar komt dit dan weer vandaan?
          'Ik laa..'
    Ik krijg de kans niet om mijn zin af te maken, gezien ik Jo in elkaar zie krimpen van de pijn.
          'Laat Jo met rust anders betekent dit haar dood.'
    Rumple.. Als hij ons zo dwars kan zitten, dan gaat het nog verdomd lastig worden om zijn dolk te pakken te krijgen. Ik zie Jo verder in elkaar krimpen en ben bang dat dit het einde betekent van ons gesprek.
          'Zolang je maar niet denkt dat je mij tegen kunt houden. Ik ben nog niet klaar met je..'
    Mijn woorden klinken dreigend. Het is waarschijnlijk voor het eerst vandaag dat ik bewust een dreigende toon opzet. Deze man moet echt op zijn plek worden gezet, voor het te laat is.


    [ bericht aangepast op 19 juli 2016 - 0:52 ]


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."